abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113112288
Ik kan gewoon niet meer.
Ten eerste heb ik last van allerlei sociale onzekerheden en angsten. Ten tweede is mijn gemoedstoestand tot een dieptepunt gedaalt.

Ik kan gewoon niet meer goed nadenken of informatie opnemen. Op me werk gaat het daardoor voor geen meter.
Alles dreigt in te storten. Ik moet werken maar eigenlijk gaat het gewoon niet meer, en dat wordt ook opgemerkt..

Ik ben gewoon kapot
pi_113112387
zit je tegen een burnout aan?
zoek daar dan hulp voor
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_113112432
Niet echt duidelijk dit..
Maar beterschap O+
pi_113112489
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:29 schreef Angel-Joy het volgende:
Niet echt duidelijk dit..
Maar beterschap O+
dankje, ik kan even niet duidelijker zijn. Het is alsof me hoofd helemaal is vast gelopen. Ik voel een constante druk en zou het liefst gewoon even helemaal niks meer doen. Even totale rust.
pi_113112529
Ga naar je huisarts toe met je verhaal en vraag eventueel een doorverwijzing als hij.zij je niet verder kan helpen. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:31:57 #6
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_113112564
ga lekker op vakantie als je de mogelijkheid hebt!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:36:45 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_113112781
Naar de huisarts voor een doorverwijzing idd.

En succes/sterkte en zulks....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_113112905
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:30 schreef neddd3 het volgende:

[..]

dankje, ik kan even niet duidelijker zijn. Het is alsof me hoofd helemaal is vast gelopen. Ik voel een constante druk en zou het liefst gewoon even helemaal niks meer doen. Even totale rust.
Huisarts.
En misschien dat je later het nog uitlegt hier, als je het van je wil afschrijven.
Beterschap, rust maar goed uit.
pi_113113434
volgens mij kun je dit beter ook even meteen aangeven op het werk. Heb je tegenwoordig vertrouwenspersonen / HR / P&O leden voor. Belangrijk dat ze op je werk er ook meteen bij betrokken zijn. Je hoeft niet direct te zeggen wat er allemaal mis is enzo; gewoon dat je helemaal vastloopt door omstandigheden en dat je op zoek bent naar hulp. Vaak kun je vanuit je werk dan ook bepaalde hulp krijgen. Sowieso breng je op die manier je job niet in gevaar; en dat is echt het minste wat je wilt hebben dat gebeurd.
pi_113114081
Even naar de huisarts
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:19:50 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_113115031
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:03 schreef Hidefinition het volgende:
Even naar de huisarts
Dit dus
pi_113116061
Waarschijnlijk moet je even i.p.v. werken gewoon in een bubbelbad gaan zitten ofzo. Een hele dag/paar dagen.
Chill ze.
Digo
pi_113119561
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:30 schreef neddd3 het volgende:

[..]

Best wel herkenbaar dit. Ik moet nog heel even en dan lekker op vakantie en nergens aan denken.

Heb je die mogelijkheid? Gewoon een weekje of twee helemaal NIKS doen?
pi_113129906
Goede tips mensen, stel het moment van breken gewoon uit en ga op dezelfde voet verder die hiertoe heeft geleid.

Ga in gesprek met je huisarts en eventueel een psycholoog om te definiëren waar het probleem uit voort komt en hoe hier mee om te gaan. Hoe vroeger je het traject instapt hoe makkelijker het is om resultaat te boeken. Blijkt dat je ook zonder hulp kan: top! Blijf je er tegenaan hikken en je blijkt toch wel hulp nodig gehad hebben ben je verder van huis en voorlopig uit de running.

Sociale onzekerheden en angsten is natuurlijk wat cryptisch maar angsten welke betrekking hebben op gangbare sociale zaken neem je niet weg met een vakantie of als een hamster op een loopband in de sportschool rennen. Wat je wel alvast kan/moet doen is routine en regelmaat vasthouden, op tijd naar bed, op tijd uit bed, normale hoeveelheden gezond eten. Maar dat lost niks op, geeft je enkel een handvat om je probleem aan te pakken.

En het belangrijkste: niet luisteren naar veelal goedbedoelde adviezen van mensen om je heen: je moet vitamine-C pilletjes nemen, sporten, niet zeiken, op vakantie, een hobby zoeken, iemand zoeken om mee te praten binnen je sociale kring. Allemaal goedbedoeld maar je OP doet vermoeden dat je dat station al voorbij bent.

Luister naar jezelf en maak daaruit op of je hulp nodig hebt en laat je natuurlijke angst voor reacties uit je omgeving niet de overhand nemen, je moet voor jezelf duidelijk hebben of je hulp van professionals nodig hebt en wil aannemen. Je hebt recht op een groots en mooi leven en jij bent de enige die dit in de hand heeft, laat meningen van anderen voor wat ze zijn en kies voor jezelf!

[ Bericht 31% gewijzigd door CutCake op 20-06-2012 08:52:19 ]
  woensdag 20 juni 2012 @ 08:19:37 #15
371030 Bijstandsuitkering
Tijd voor een boventitel
pi_113130133
Al eens gedacht om aan een sport te beginnen?
Mischien eens langs een fitness-club te gaan... Je kunt immers zelf beslissen wanneer je wilt gaan + het feit dat fitnessen je zelfverzekerheid boost.
En ik vind het de ideale uitlaap klep voor de dagelijkse stress.

Maar het is maar advies, wat je ermee doet moet je zelf weten hé
Niks te melden.
pi_113247117
(mijn tweede topic is gesloten dus dan maar even hier..)

Na een lange periode van sociale angst gaat het eindelijk wat beter met mij. Tenminste, ik onderneem weer dingen inplaats van alles te ontwijken.
Het gekke is mijn angst probleem is wellicht flink minder geworden. Maar mijn zelfbeeld/zelfvertrouwen of wat het dan ook is, is zo laag dat ik dagelijks mezelf in de weg sta en hier ernstige hinder van ondervindt.

Zo ben ik nog steeds super gesloten naar andere mensen toe, en lijken mijn emoties volledig opslot te zitten. Ik heb gewoon 0 spontaniteit en ben altijd maar bezig met "overleven" en overal ongeschonden doorheen komen inplaats van zelf iniatief te nemen.

Ik lijk een gebrek aan persoonlijkheid te hebben, in iedergeval toon ik die niet in het bijzijn van andere mensen. Waardoor eigenlijk iedereen mij heel aardig vindt maar ook saai en zich afvraagd waarom ik zo stil ben.
Hier baal ik zo ontzettend van en ik kan hier enorm over in zitten waardoor het mijn humeur enorm verslechterd.
Ik doe nu eindelijk (bijna) alles wat andere mensen ook doen en laat me niet weerhouden door mijn angst maar emotioneel zit ik op slot en ben ik alsnog afwezig wanneer ik eigenlijk aanwezig ben.

Ik ben enorm zelfbewust waardoor ik altijd mijn woorden afweeg en overbewust van me eigen reacties en lichaamshouding ben. Ik ben nu 26..en wil hier toch wel eens van af komen. Op mijn werk zorgt dit ook voor veel problemen, omdat mijn concentratie altijd opmezelf en andere mensen gericht is en niet volledig op mijn werk. Dit kost ook zoveel energie dat ik vaak wel kan breken, en overal weer mee wil stoppen, omdat het me teveel wordt.

Toch snap ik mezelf niet, wat is er nou met mij aan de hand? Ik heb mijn angst gedeeltelijk overwonnen, denk ik... aangezien ik toch een "redelijk normaal leven" lijdt.

Misschien dat iemand dit herkent ?
pi_113249872
Ik herken het heel goed, helaas. Ben aan t proberen zsm een gesprek bij een psycholoog te krijgen, maar helaas allemaal wachttijden en.
pi_113249999
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:26 schreef neddd3 het volgende:
Ik kan gewoon niet meer.
Ten eerste heb ik last van allerlei sociale onzekerheden en angsten. Ten tweede is mijn gemoedstoestand tot een dieptepunt gedaalt.

Ik moet werken maar eigenlijk gaat het gewoon niet meer, en dat wordt ook opgemerkt..

Ik ben gewoon kapot
Als het wordt opgemerkt door collega's of leidinggevende waarom doen die dan niks? Staan ze een beetje toe te kijken hoe je verzuipt? Als ik jou was zou ik het gewoon heel snel gaan aankaarten bij de leidinggevende voordat je er helemaal aan onder doorgaat. Daar heeft niemand wat aan. Jijzelf op de eerste plaats niet.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 11:06:04 #19
372203 LaPeach
Peaches & Cream
pi_113268968
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 20:34 schreef kijkmij het volgende:

[..]

Als het wordt opgemerkt door collega's of leidinggevende waarom doen die dan niks? Staan ze een beetje toe te kijken hoe je verzuipt? Als ik jou was zou ik het gewoon heel snel gaan aankaarten bij de leidinggevende voordat je er helemaal aan onder doorgaat. Daar heeft niemand wat aan. Jijzelf op de eerste plaats niet.
Nou ook leidinggevende staan vaak gewoon toe te kijken en doen er verder niks aan :') gewoon doorwerken en niet zeuren wordt er dan gedacht

Maar TS ik zou gewoon naar de huisarts gaan en daar je verhaal doen :Y
succes en sterkte :)
There is nothing permanent except change.
pi_113276438
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 11:06 schreef LaPeach het volgende:

[..]

Nou ook leidinggevende staan vaak gewoon toe te kijken en doen er verder niks aan :') gewoon doorwerken en niet zeuren wordt er dan gedacht

Maar TS ik zou gewoon naar de huisarts gaan en daar je verhaal doen :Y
succes en sterkte :)
Is wel van persoon tot persoon verschillend lijkt me. Ik heb ook collega's die zeiken en zaniken altijd en melden zich al ziek als de wind draait. Met dat soort mensen heb ik dan ook minder of geen medelijden. Als ze eens een keer echt iets hebben zal ik ook denken "stel je niet aan". Er zijn ook collega's die werken wel hard en ook al voelen ze zich niet lekker dan werken ze toch. Als die dit soort klachten hebben zal ik er wel mee in gesprek gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')