abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113087737
Ik lees al een tijdje mee hier, en heb zelf nu ook iets dat ik graag wil delen...

Ik val op mannen die aan de ene kant net als ik zijn, maar aan de andere kant ook mijn tegenpool zijn. Ik zal het uitleggen:

zelf ben ik iemand die zich achter een bepaalde manier van doen verschuilt op de momenten dat ik me kwetsbaar voel. Ik ga dan een beetje arrogant doen.

De mannen waar ik op val, zijn ook mannen niet niet altijd even makkelijk gewoon zichzelf zijn en laten zien.

Alleen hun manier van verbergen is anders dan die van mij; zij hebben juist de neiging om zich macho te gaan gedragen.

Waar het met deze mannen en mij misgaat, is dat we, alleen als we allebei onszelf (en onze kwetsbaarheid) tonen, ons op ons gemak voelen bij elkaar. Maar zodra de 1 arrogant doet en de ander heel macho, maken we elkaar onzeker en creeeren we afstand. En wat er dan nog fouter gaat: we gaan van de ander eisen dat hij of zij die "muur" laat vallen, oftewel: we eisen dat de ander zich ander gedraagt (de ander dus willen veranderen).

Omdat we allebei weten wanneer de ander zich niet veilig genoeg voelt om zich kwetsbaar op te stellen en dat maakt onszelf dus onzeker.

Ik leg dit aan jullie voor omdat ik niet zo goed weet wat ik nu moet. Want ik word echt gigantisch door dit soort mannen aangetrokken en ben nog aan het uitzoeken wat ik nou moet... Gewoon weer met zo'n man in het diepe springen en n een goede manier vinden om met elkaar om te gaan, of een man zoeken waarbij ik me meteen 100% op mijn gemak voel (maar waar ik me veel minder aangetrokken tot voel).

Het voelt elke x gewoon zo zonde dat het op die stomme angst van mij en de mannen waar ik op val misloopt... We vinden het gewoon allebei heel lastig om ons kwetsbaar op te stellen.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:59:06 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_113087806
Grappig dat je in we-vorm spreekt, terwijl je het toch beter bij jezelf kunt zoeken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_113087832
Omdat ik de ander niet kan veranderen, bedoel je?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:01:37 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_113087866
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:00 schreef lietje1986 het volgende:
Omdat ik de ander niet kan veranderen, bedoel je?
Dat. En omdat je direct al invult dat al die mannen met hetzelfde probleem als jij worstelen.
pi_113087992
Ja ik vul het inderdaad in.. Maar ik heb wel een punt toch?

Als ik zeg dat deze mannen de neiging hebben om zich erg stoer voor te doen, zich schamen voor alles wat ze minder cool aan hun leven vinden...

En deze houding vooral aannemen in bepaalde situaties.

Of denk jij dat dat "karakter" is?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:07:54 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_113088020
Ik zou zeggen: communiceer en hou op met invullen.
pi_113088083
Wat dat betreft lijk ik ook op deze mannen, want zij vullen het vaak ook al voor mij in :) En beschuldigen mij dan van datgene waar ik hen van beschuldig.

Maar dank je voor de tip, want je hebt een punt inderdaad. Er zonder oordelen/invullen over communiceren ipv de ander vertellen hoe die is en wat ie beter kan doen. Want zo gaat het nu altijd.
pi_113088232
grijp de momenten waarop je je goed voelt aan om de momenten waarop je stoer doet af te zwakken, maak duidelijk hoe het feitelijk zit.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  dinsdag 19 juni 2012 @ 11:08:27 #9
365231 Fera
Fire & Blood
pi_113089896
Zoals ik het zie, word je helemaal niet aangetrokken door tegenpolen, maar juist door mannen die net als jij zijn. Die ook hun best doen om zelfvertrouwen uit te stralen dat ze eigenlijk niet hebben.

Beste oplossing lijkt dan ook om echt zelfvertrouwen te kweken, dan kom je waarschijnlijk ook andere mannen tegen. :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_113090169
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Maw. werk aan je onzekerheid zodat jij dat gedrag niet hoeft te vertonen en dan vindt je misschien iemand die ook sterker in zijn schoenen staat.
pi_113090222
Je komt heel hypocriet over. Lijkt me ook een behoorlijke afknapper. Wat Copycat zegt.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_113091992
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:08 schreef Fera het volgende:
Zoals ik het zie, word je helemaal niet aangetrokken door tegenpolen, maar juist door mannen die net als jij zijn. Die ook hun best doen om zelfvertrouwen uit te stralen dat ze eigenlijk niet hebben.

Beste oplossing lijkt dan ook om echt zelfvertrouwen te kweken, dan kom je waarschijnlijk ook andere mannen tegen. :)
Inderdaad lijken de mannen op mij... Ze zijn alleen tegenpolen in hoe ze zich gedragen op momenten dat ze zich onzeker voelen; ik probeer afstand te houden door arrogant te zijn, zij gaan stoer doen (houden daarmee ook afstand, maar trekken ook aandacht want ze plaatsen zichzelf op de voorgrond).

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:20 schreef HostiMeister het volgende:
Je komt heel hypocriet over. Lijkt me ook een behoorlijke afknapper. Wat Copycat zegt.
Ik kom hypocriet over, waarom?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:14:03 #13
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113092039
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:12 schreef lietje1986 het volgende:

[..]

Inderdaad lijken de mannen op mij... Ze zijn alleen tegenpolen in hoe ze zich gedragen op momenten dat ze zich onzeker voelen; ik probeer afstand te houden door arrogant te zijn, zij gaan stoer doen (houden daarmee ook afstand, maar trekken ook aandacht want ze plaatsen zichzelf op de voorgrond).

[..]

Ik kom hypocriet over, waarom?
Omdat hypocriet blijkbaar een te moeilijk woord is voor sommigen ;)

Kun je wat praktische voorbeelden geven trouwens?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_113092229
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:14 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Omdat hypocriet blijkbaar een te moeilijk woord is voor sommigen ;)

Kun je wat praktische voorbeelden geven trouwens?
Ik snap het echt niet dus wil wel graag toelichting waarom ik hypocriet zou zijn. Waarschijnlijk omdat ik een ander beschuldig van iets dat ik zelf doe? Ofzo?

Praktische vben, tsja.. In bepaalde situaties: mannen die zichzelf met dansende goden vergelijken als ze uitgaan of als ze over een stapavond vertellen, mannen die anderen (die er gek uitzien of zich gek gedragen) uitlachen en nadoen, mannen die mij ervan beschuldigen dat ik teruggetrokken ben...

Beetje dat. Pubermannen. ;)
pi_113092282
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:19 schreef lietje1986 het volgende:

[..]

Ik snap het echt niet dus wil wel graag toelichting waarom ik hypocriet zou zijn. Waarschijnlijk omdat ik een ander beschuldig van iets dat ik zelf doe? Ofzo?
Dat is inderdaad de definitie van hypocriet ja.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_113092477
Een relatie met een tegenpool kan nog, kinderen niet.
pi_113092505
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:20 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Maar hoe interpreteer jij dit gedrag dan, van die mannen?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:29:50 #18
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113092574
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:20 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Maar ze geeft het zelf toch ook aan, dat ze hetzelfde doet? Volgens mij is dit niet de definitie van hypocriet.
pi_113092664
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:29 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Maar ze geeft het zelf toch ook aan, dat ze hetzelfde doet? Volgens mij is dit niet de definitie van hypocriet.
Ja in die zin is het weer niet hypocriet; dat zou het zijn als ik het helemaal bij de ander leg.

Maar ik ben wel benieuwd hoe de mensen die me hypocriet noemen of die vinden dat ik niet moet invullen die mannen dan zien? Hoe interpreteren jullie dit soort gedrag?

Ik vind het overduidelijk dat ze zich een houding aan het aanmeten zijn... Ik kan ook het verschil zien met als ze die houding niet hebben, omdat ze dan heel anders zijn.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:36:04 #20
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113092794
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:32 schreef lietje1986 het volgende:

[..]

Ja in die zin is het weer niet hypocriet; dat zou het zijn als ik het helemaal bij de ander leg.

Maar ik ben wel benieuwd hoe de mensen die me hypocriet noemen of die vinden dat ik niet moet invullen die mannen dan zien? Hoe interpreteren jullie dit soort gedrag?

Ik vind het overduidelijk dat ze zich een houding aan het aanmeten zijn... Ik kan ook het verschil zien met als ze die houding niet hebben, omdat ze dan heel anders zijn.
En hoe gedraag je jezelf?
pi_113092801
Ik zou eens beginnen met te kijken naar waarom jijzelf een arrogante houding aanneemt op het moment dat je eigenlijk onzeker bent.

Ieder mens heeft onzekerheden, en naar mijn mening zijn de leukste mensen degenen die dit durven te tonen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_113092835
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:36 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

En hoe gedraag je jezelf?
Als ik me ongemakkelijk voel, gewoon een beetje afstandelijk. Niet echt toegankelijk en los.
pi_113092881
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:36 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik zou eens beginnen met te kijken naar waarom jijzelf een arrogante houding aanneemt op het moment dat je eigenlijk onzeker bent.

Ieder mens heeft onzekerheden, en naar mijn mening zijn de leukste mensen degenen die dit durven te tonen.
Ik weet wel waarom ik zo doe... Omdat ik op die momenten denk dat ik me op een bepaalde manier moet gedragen om "oke" te zijn. Alleen dat blokkeert dus ik sla dicht. En die mannen gaan dat gedrag geforceerd vertonen.
pi_113092889
Stoppen met arrogant doen.

Arrogantie is nasty.
pi_113092958
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:38 schreef lietje1986 het volgende:

[..]

Ik weet wel waarom ik zo doe... Omdat ik op die momenten denk dat ik me op een bepaalde manier moet gedragen om "oke" te zijn. Alleen dat blokkeert dus ik sla dicht. En die mannen gaan dat gedrag geforceerd vertonen.
Dus moet je jezelf gaan afvragen waarom je denkt dat je je dan op een bepaalde manier moet gedragen om ''oke'' te zijn.

Er is nml. helemaal geen bepaalde manier hoe je je moet gedragen, dat bepaal je helemaal zelf.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')