Dat belt ze natuurlijk meteen Jackson Galaxy!quote:Op maandag 18 juni 2012 23:05 schreef Vaith het volgende:
Toch ben ik wel nieuwschierig wat TS gaat doen op het moment dat de kat niks heeft en nog steeds vals gedrag vertoont.
Nou niet echt, beetje voelen en temp...ze gaan denk ik wel nog bloed afnemen enzo. Ik hou jullie op de hoogte als ik meer weet. Nu ga ik slapenquote:Op maandag 18 juni 2012 23:07 schreef Vaith het volgende:
[..]
De doktor had haar toch al een medische keuring gegeven?
Neuh, onze poes viel uit het niets aan. Heel agressief in een keer. Grote tumor, moest ingeslapen worden.quote:Op maandag 18 juni 2012 21:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je weet niet wat die kat triggerde maar ze zal zich wel bedreigd hebben gevoeld. voor 1 incident vind ik het wel vrij snel om meteen de dierenarts te raadplegen eerlijk gezegd.
Bij een hond zou je nog een punt hebben, maar dit is een kat.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:07 schreef chappie88 het volgende:
Je moet nooit laten merken dat je bang bent,dat voelen die beesten aan en dan worden ze dominant.
http://www.dierenkliniekhulst.nl/?pagina=gedragsproblemenkatquote:Spelgeïnduceerde agressie
Deze tegen mensen gerichte agressie wordt vooral gezien bij aanwezigheid van één kat in een huisgezin. Vaak zijn dit jonge katten onder de leeftijd van 1 jaar. Deze agressie kan gericht zijn tegen één enkele persoon en wordt meestal geïnduceerd door handbeweging met reactie van de kat tot gevolg. Probeer het spelen van de hand te voorkomen en speel alleen met speelgoed (balletje, muis, touwtje) en doe dit verschillende malen per dag. Een korte maar niet pijnvolle straf (bijvoorbeeld met een plantenspuit) kan nodig zijn op het moment van de aanval.
Soms kan het nodig zijn de jonge kat buiten te laten spelen. Een extra kat aanschaffen van dezelfde leeftijd en een gelijksoortig temperament kan ook een oplossing zijn.
Oh, dat kan gebeuren ja.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:15 schreef zwartedoos het volgende:
Net gebeld, ze had geen idee want de dierenarts was de hele morgen bezig geweest met een spoedoperatieZe zou me terugbellen..
Zou poes dan nog eerder plaatsen in een opvang voor onplaatsbare dieren...mocht het zover komen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:45 schreef Northside het volgende:
Dat gaat bij het asiel ook niks worden als je haar weg doet.
- 'Deze is lief, wat is zijn voorgeschiedenis?'
- 'Oh, het vorige baasje heeft hem weggedaan omdat ze mensen aanviel, maar dat is al lang geleden!'
- 'Eh... we kijken toch nog even verder.'
Ja ik wil haar echt niet in asiel stoppen, schreef al eerder dat niemand haar dan wil hebbenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Zou poes dan nog eerder plaatsen in een opvang voor onplaatsbare dieren...mocht het zover komen.
Dat zegt me niets, wat is dat dan? Beter dan de komende 15 jaar opgesloten zitten in een kooitje?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:50 schreef trovey het volgende:
Zou poes dan nog eerder plaatsen in een opvang voor onplaatsbare dieren...mocht het zover komen.
Daar hoop ik ook op ja, ik wilde iig een medische oorzaak uitsluiten.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:10 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat zegt me niets, wat is dat dan? Beter dan de komende 15 jaar opgesloten zitten in een kooitje?
Iedereen is het beste af als de band met poes weer hersteld wordt, en dat kan best. Dat het beest een keer uitflipt wil niet zeggen dat het opeens een psychopatische moordenaar is geworden. Iets om rekening mee te houden, ja, maar onoverkomelijk, nee.
De dierenarts van mijn ouders heeft nog steeds een litteken op zijn arm van de eerste keer dat m'n moeder met de kater langskwam. Cat from hell dacht iedereen. Beest heeft daarna (7 jaar geleden) nooit meer een nagel naar iemand uitgestoken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:13 schreef zwartedoos het volgende:
Daar hoop ik ook op ja, ik wilde iig een medische oorzaak uitsluiten.
Ik hoop hetquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:23 schreef Northside het volgende:
[..]
De dierenarts van mijn ouders heeft nog steeds een litteken op zijn arm van de eerste keer dat m'n moeder met de kater langskwam. Cat from hell dacht iedereen. Beest heeft daarna (7 jaar geleden) nooit meer een nagel naar iemand uitgestoken.
Medische uitslagen even afwachten, maar als dat goed is ligt jouw poes daarna ook weer gewoon op schoot te knorren. Niet bang voor zijn.
Dat is gewoon een opvangtehuis waar de poes of kater de rest van het leven blijft in een leuke omgeving, omringd met andere katten. Geen horror huis of zo, hoor.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:10 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat zegt me niets, wat is dat dan? Beter dan de komende 15 jaar opgesloten zitten in een kooitje?
Iedereen is het beste af als de band met poes weer hersteld wordt, en dat kan best. Dat het beest een keer uitflipt wil niet zeggen dat het opeens een psychopatische moordenaar is geworden. Iets om rekening mee te houden, ja, maar onoverkomelijk, nee.
Uhm, mijn kat kan absoluut niet met andere katten...heb er al 1 weggedaan om die redenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat is gewoon een opvangtehuis waar de poes of kater de rest van het leven blijft in een leuke omgeving, omringd met andere katten. Geen horror huis of zo, hoor.
En een herstelde band zou het mooiste zijn.
Dan zal er voor zo'n kat een andere oplossing gezocht worden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:30 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Uhm, mijn kat kan absoluut niet met andere katten...heb er al 1 weggedaan om die reden
Misschien zijn er foefjes voor maar na een half jaar terror en plas in huis heb ik besloten dat ze beter alleen af zijnquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dan zal er voor zo'n kat een andere oplossing gezocht worden.
Al geloof ik niet dat jouw kant absoluut met geen enkele kat kan. Maar dat is een andere discussie en ook (nog) niet relevant in deze.
Dat is een opvang waar je alleen maar niet plaatsbare dieren naartoe kunt brengen(soms komen ze er ook via het asiel)...gehandicapte dieren, dieren met een chronische ziekte/gedragsproblemen, oude dieren, met andere woorden dieren die in een asiel blijven zitten omdat de meeste mensen toch liefst een gezonde niet te oude kat(of hond) willen hebben. Die dieren kunnen daar gewoon hun dagen volmaken en niet in een hokje maar gewoon in een groep (uiteraard dieren met katteaids en dergelijke ziektes in een aparte groep) en worden verzorgd tot ze gaan hemelen. Er zijn er verscheidene in Nederland en het zijn particuliere initiatieven.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:10 schreef Northside het volgende:
[..]
Oh. Mooi dat dat soort instellingen er zijn. Moet wel een gigantische smak geld kosten. Ik dacht altijd dat beesten die te lang in het asiel zaten een spuitje kregen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:05 schreef trovey het volgende:
Dat is een opvang waar je alleen maar niet plaatsbare dieren naartoe kunt brengen(soms komen ze er ook via het asiel)...gehandicapte dieren, dieren met een chronische ziekte/gedragsproblemen, oude dieren, met andere woorden dieren die in een asiel blijven zitten omdat de meeste mensen toch liefst een gezonde niet te oude kat(of hond) willen hebben. Die dieren kunnen daar gewoon hun dagen volmaken en niet in een hokje maar gewoon in een groep (uiteraard dieren met katteaids en dergelijke ziektes in een aparte groep) en worden verzorgd tot ze gaan hemelen. Er zijn er verscheidene in Nederland en het zijn particuliere initiatieven.
Bij sommige asiels gebeurt dat wel ja. Maar bij de onze bijvoorbeeld absoluut niet.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:27 schreef Northside het volgende:
[..]
Oh. Mooi dat dat soort instellingen er zijn. Moet wel een gigantische smak geld kosten. Ik dacht altijd dat beesten die te lang in het asiel zaten een spuitje kregen.
Bv Dierenthuis in Aarle-Rixtelquote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:27 schreef Northside het volgende:
[..]
Oh. Mooi dat dat soort instellingen er zijn. Moet wel een gigantische smak geld kosten. Ik dacht altijd dat beesten die te lang in het asiel zaten een spuitje kregen.
Volgens mij hebben ze daar ook wel honden en katten in de groep die in hun vorige leven echt niet met andere dieren konden, en daar gewoon tussen de andere beesten lopen. Valt niet echt te vergelijken met een huishouden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:30 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Uhm, mijn kat kan absoluut niet met andere katten...heb er al 1 weggedaan om die reden
ja idd, dit is wel idioot agressief, maar ik heb ook een kat die zn klauwen in je zet na een statische tik, niet zó heftig, godzijdank...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:15 schreef Samzz het volgende:
Dan nog vind ik de reactie best wel buiten proportie... Ik zou denken dat een schok vluchtgedrag oplevert, niet overmatig agressief gedrag.
Zat onze kat wel eens te plagen met statische elektriciteit maar dan kreeg ik alleen een verontwaardigde blik terug.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:14 schreef scrub_nurse het volgende:
Dat was dus ook mijn idee, dat ze een statische schok gekregen had door de vloerbedekking, en dacht dat ik dat deed. Ik heb zelf niets gevoeld, hoewel ik er wel gevoelig voor ben. Is mijns inziens zeker een optie ja.
quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:45 schreef computergirl het volgende:
in dat zwarte deel van de kast zit een kat verstopt?
Die kat ziet er uit alsof ze een plannetje aan het smeden is om je te pakken!!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |