Zonder de link te klikken weten dat dit Up in the air met Clooney isquote:Op maandag 18 juni 2012 20:00 schreef CoolStoryBro het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt1193138/
Lijkt gaaf uiteraard. Na een korte tijd kom je er echter achter dat het reizen ook vele nadelen kent en het allemaal toch niet zo leuk is als je in eerste instantie denkt. Praat uit eigen ervaring dan.quote:
Omdat het goed verdient, je veel ervaring kan opdoen. Je veel van de wereld kan zien.quote:
Veel van de wereld zien valt bij dit soort banen reuze tegen. Je rent je benen uit je lijf van meeting naar meeting naar bedrijfsdiner en bent dan blij dat je snel je hotelbed in kan duiken. Het enige dat je van de wereld ziet, zijn de verschillende vliegvelden, hotels en de straten tussen vliegveld, hotel en bedrijf.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:07 schreef Rekkie het volgende:
Omdat het goed verdient, je veel ervaring kan opdoen. Je veel van de wereld kan zien.
Dat waren zomaar 3 van mijn redenen om het te doen.....
Mijn ervaring is dan toch iets anders. Maar dat hangt ook van de perceptie af.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Veel van de wereld zien valt bij dit soort banen reuze tegen. Je rent je benen uit je lijf van meeting naar meeting naar bedrijfsdiner en bent dan blij dat je snel je hotelbed in kan duiken. Het enige dat je van de wereld ziet, zijn de verschillende vliegvelden, hotels en de straten tussen vliegveld, hotel en bedrijf.
Je werkgever betaalt je niet om vakantie te vieren. Die betaalt je om zijn product aan de man te brengen.
Dit. Ook uit ervaring. Al worden sommige mensen erg wel gelukkig van.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:05 schreef Shockweave het volgende:
[..]
Lijkt gaaf uiteraard. Na een korte tijd kom je er echter achter dat het reizen ook vele nadelen kent en het allemaal toch niet zo leuk is als je in eerste instantie denkt. Praat uit eigen ervaring dan.
Twee posts boven je geef ik een voorbeeld. Ik ben in deze rol begonnen direct naar het behalen van mijn master.quote:Op maandag 18 juni 2012 23:44 schreef Hiya het volgende:
Lijkt mij ook sterk afhankelijk van hoe vaak je reizen moet/wil. Als je op projectbasis uitgezonden word, voor langere tijd, dan kan je nog wel wat van de stad/het land zien waar je zit. Ben je vertegenwoordiger, dan zal het toch echt airport/hotel/businesspark/etc zijn, en of dat nu wel zo leuk is.
Startersfuncties met zoveel reizen vindt je, volgens mij, nergens.
Precies, draai het om: word eerst heel goed ergens in, en zoek dan baan bij een internationaal bedrijf met vestigingen over de hele wereld. Je moet eerst je 'bragging rights' verdienen voordat ze je een baan met veel verantwoordelijkheid toevertrouwen...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:10 schreef TwinkleStar001 het volgende:
We kunnen hier wel allerlei dingen opnoemen, maar je geeft zelf aan dat je straks met een nieuwe studie begint. Lijkt mij relevant om te weten welke studie en wat voor soort werk jou leuk lijkt. Aan de hand daarvan kunnen er betere tips gegeven worden.
En dat. bij mijn werkgever verdient iemand die veel reist niet meer dan iemand die dat niet doet. Wel merk ik dat je uitgaven omlaag gaan door het reizen, immers bijna alle kosten die je maakt in het buitenland zijn volledig te declareren. Hierdoor bespaar je dus op wat uitgaven als eten en drinken. Ook win ik een paar euro per maand door de lagere gas/water/licht kosten ;-)quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:24 schreef freak1 het volgende:
verder; je neemt aan dat veel reizen automatisch goed verdient.. dat zou ik niet zo makkelijk aannemen als ik jou was.
Dat was iemand andersquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:24 schreef freak1 het volgende:
verder; je neemt aan dat veel reizen automatisch goed verdient.. dat zou ik niet zo makkelijk aannemen als ik jou was.
Salarissen zijn vaak gelijk voor de functie, maar kan je vaak een onkosten vergoeding schrijven (waarvan de hoogte afhankelijk van het land waar je verblijft). Reisje India is dan een stuk minder financieel lucratief als een reisje naar Londen bijv.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:54 schreef Ravvie het volgende:
[..]
En dat. bij mijn werkgever verdient iemand die veel reist niet meer dan iemand die dat niet doet. Wel merk ik dat je uitgaven omlaag gaan door het reizen, immers bijna alle kosten die je maakt in het buitenland zijn volledig te declareren. Hierdoor bespaar je dus op wat uitgaven als eten en drinken. Ook win ik een paar euro per maand door de lagere gas/water/licht kosten ;-)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |