abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juni 2012 @ 08:52:02 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113039565
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

Babysloth's got 'is gee-waff </V1z> :D O+

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_113039586
Psych is sowieso wel fijn! Niets raars aan ook!
Worry is a misuse of imagination
pi_113039607
Gee-waff O+

He, gets, Phaidra :* Veel sterkte gewenst en ook voor je ma natuurlijk!

;(
Naja, sta wel erg goed met de EK-poule 800-nogwat van de 50.000 en #1 om de centjes met 400 punten voorsprong

Siral de vrijerij voorbij?! :{ Vis in de zee... potjes en dekseltjes en zulks...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 18 juni 2012 @ 08:56:39 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113039626
Ik word blij van die babysloth-porkyface O+ :D
pi_113039636
Le crap indeed. Er rijdt niks :'( had me ook nog verslapen en m'n ontbijt nog niet eens op...
Be someone that makes you happy
pi_113039682
Deze dag is zo weer voorbij, Nallie ;)
Als je dan al het ongeluk vandaag even er uitgooit dan wordt de rest van de week veel beter.

Voor wie een plaatje niet genoeg is:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 18 juni 2012 @ 09:01:34 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113039697
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 08:57 schreef Nallie het volgende:
Le crap indeed. Er rijdt niks :'( had me ook nog verslapen en m'n ontbijt nog niet eens op...
:*

pi_113039716
Klopt! Zit inmiddels in een trein met m'n ontbijtje :) hoor net van collega dat ik bovenaan sta in de pool :') vorige week stond ik nog laatste!
Be someone that makes you happy
pi_113039725
En een gefeliciteerd voor ons Mini. zie ik net! *O*
pi_113039901
Ik hou van The Bangles *insert hartje
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_113039959
Mini, gefeli! *O*

Phaidra, schrikken! Maar zoals loveli al aangaf, niet onzeker van worden want t komt echt wel vaker voor. Schoonzusje heeft t ook meegemaakt. Er wordt gewoon heel goed op gelet en geen enkel risico genomen. Je lijkt me een top mama hoor! :*

Pokkeweer indeed dus heb eerst thuisgewerkt. Ga nu douchen en dan naar t werk, noodweer is inmiddels voorbij :)
  maandag 18 juni 2012 @ 09:29:18 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113040223
Tijd voor slechte/gouwe ouwe muziek, collega is later ivm rotweer en andere collega heeft een afspraak :7
pi_113040248
Dexy's Midnight Runners!
Men Without Hats!
Madness!
Disco-Tex and the Sex-O-Lettes!
  maandag 18 juni 2012 @ 09:33:33 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113040309
Tot nu toe vooral de categorie gouwe ouwe gehad (Pat Benatar O+ The Bangles O+ Diverse soorten 80s poedelrock O+ ), zal de suggesties zo even opsnorren :D

Edit: hee die Dexy's Midnight Runners ken ik! Althans, Come On Eileen ken ik :P The Safety Dance ken ik ook, lololol. Pareltjes :+

[ Bericht 11% gewijzigd door MariaEtcetera op 18-06-2012 09:40:09 ]
pi_113040462
jullie hebben flashbacks naar de jaren 80 :P

Lijstje voor vandaag:

O: lijnzaadcracker met boter en ei
T: 100 gr kalkoenfilet met 30 gr mayo
L: 100 gr zalm met 50 gr roomkaas en komkommer
T: 50 gr creme fraiche met cacao en zoetstof
D: gehakballetjes en 200 gr. boontjes
T: 2 eitjes

Ongeveer 1750 kcals en 19 kh
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_113040555
Lijstje:

O: boterham filet AM
T: boterham ham
T: boterham geitenkaas, pistache
L: 2,5 gebakken ei met courgette-paprika enz. salade met walnoten en honing mosterddressing
T: blokje choco en aardbeien -banaan shake
D: spinaze met pijnboompitten en pesto met pasta
T: iets van fruit
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_113040563
Ik ken m'n klassiekers :+ Zelf nu bluegrass aan het luisteren :') Maar ik vind het leuk! Muziek O+
Dit zijn ook wel leuke nummers :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Low-carb, Aurum? :o
Speciale reden?

Lijstje:
O: kwark, noten en rozijnen en havermout, glas sinaasappelsap
T: boterham pindakaas, banaan
L: 2 bth kipfilet en paard, 1/2 blikje makreel in olie + stink, kiwi, 2x glas melk
T: bth paard, 1/2 blikje makreel dinges, glas melk
D: rundergehakt met spaanse pepers, broccoli in groentesausje
T: witte wijn, cashews (gekregen van werk voor 't verhuizen)
T: kwark

[ Bericht 3% gewijzigd door V1z0R op 18-06-2012 10:00:33 ]
  maandag 18 juni 2012 @ 09:47:42 #18
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_113040564
quote:
Staat nu VOL open! :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_113040623
Ik krijg net dit mailtje binnen :')!!

Blabla
[...]

WIN een huldiging* door de Amsterdamse grachten met je eigen CG Selectie!

Beetje slechte timing :P
pi_113040650
Ik heb binnenkort een jaren 60/70 woodstock festival/diner/feestje

Nu nog een leuke outfit :)
pi_113040684
ohai :*

en een extra :* voor Phaidra.

Ik was even te druk met vanalles, maar prednisonspuiten zijn niet mijn vriend, dus ik moet maar weer even streng doen. Er moet 5 af, liefst voor de volgende prednisonspuit, die komt 14 augustus.

Lijstje vandaag:

O: brinta
T: appel
S: soep, salade, cracker met kaas
T: worteltjes, rauwkost, misschien nog een kommetje soep (met alleen groente erdoor)
D: korstloze quiche
T: kwark met 2 kiwi's
pi_113040736
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 09:47 schreef V1z0R het volgende:
Ik ken m'n klassiekers :+ Zelf nu bluegrass aan het luisteren :') Maar ik vind het leuk! Muziek O+
Dit zijn ook wel leuke nummers :)
SPOILER
Low-carb, Aurum? :o
Speciale reden?

Lijstje:
O: kwark, noten en rozijnen en havermout, glas sinaasappelsap
T: boterham pindakaas, banaan
L: 2 bth kipfilet en paard, 1/2 blikje makreel in olie + stink, kiwi, 2x glas melk
T: bth paard, 1/2 blikje makreel dinges, glas melk
D: rundergehakt met spaanse pepers, broccoli in groentesausje
T: witte wijn, cashews (gekregen van werk voor 't verhuizen)
T: kwark
mijn speciale reden is dat ik crap eet de laatste tijd en dat het ff niet lukt om niet crappy te eten. Door crappy te eten ben ik ook 2 kg bijgekomen. Als ik die eraf krijg ben ik een gelukkig mens en hopelijk is mijn trek in zoet dan ook weg w/

Dit is imo best goed vol te houden. Vlees :Y)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? maandag 18 juni 2012 @ 09:57:29 #23
70532 loveli
N
pi_113040757
Eat all the meat!!!!
crap in = crap out
pi_113040799
:9~ vlees!

2kg is best te doen! Maar deed me even opkijken omdat ik dacht dat het poosje geleden best goed ging?! :@
pi_113040851
:O

Sterkte Phaidra, ook met je mams :*

Ik heb geen zin in vandaag. /statement

Lijstje:
O: havermout met bosbessen en frambozen
T: ik vond m&m's in de auto en aangezien ik in de file stond en het heel hard regende heb ik die opgegeten.
L: maaltijdsalade met 1 boterham
T: appeltje
S: 5 km hardlopen
D: lasagne a la Co
T: bakje kwark met banaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')