Wel nu, we weten dat Type O al sinds 1999 geen studioalbum heeft opgenomen. Volgens de logische reeks (om de 3 jaar een cd) zou in 2002 weer een release moeten verschijnen.
Het nieuws is dat Type O Negative net een demo heeft opgenomen en aan Roadrunner heeft geleverd... dat kan dus nog wel even duren...
Tot die tijd moeten we het met de oude cd's moeten doen (de herft en de winter staan weer voor de deur)... en natuurlijk dit topic....
Vertel hier maar wat je van de band vindt, wat je favoriete cd is... de verwachtingen over de nieuwe cd/lp... en wat je maar kwijt...
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 05-08-2002 22:09]
quote:verdomd! nooit opgevallen...!
Op maandag 05 augustus 2002 22:15 schreef Tristessa het volgende:
Zie mijn icon
wist wel dit topic vooral vrouwmensen zou gaan trekken!
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 05-08-2002 22:17]
quote:Foei!
Op maandag 05 augustus 2002 22:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
verdomd! nooit opgevallen...!
U als TON-fan zou het toch meteen moeten opvallen!
Als je van de combinatie Doors/Black Sabbath/Beatles/Sisters of Mercy houdt dan is de 'nieuwere' Type O Negative ook iets voor jou!...
Slow Deep and Hard (1991) en Origin of the Feces (live 1992) zijn toch iets primitiever als het latere werk...
World Coming Down (1999) is hun laatste wapenfeit... persoonlijk vind ik deze wat minder ...maar nog altijd typisch Type O
quote:En wie heeft jou het recht gegeven om dat niet zo te laten dan?
Op maandag 05 augustus 2002 21:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ongelooflijk! Geen enkel Type O topic hier op het Fokforum!
quote:Blaspemy!
Op maandag 05 augustus 2002 22:34 schreef FlowDesign het volgende:[..]
En wie heeft jou het recht gegeven om dat niet zo te laten dan?
even nog een leuk plaatje:
enig idee wat er onder het afgeplakte gedeelte zou kunnen gestaan hebben. Het lijkt op een hond of zo...
en het is origin of the feces....
oeps... carnivore was al benoemd zie ik net... maarja goeie band!
quote:Eerlijk gezegd heb ik ze altijd verschrikkelijk gevonden. Peter Steele lijkt me echt een vreselijke vent ook, hoe ie naar voren komt in interviews. Ik weet niet, heb gewoon altijd een hekel aan TON gehad. Misschien moet ik October Rust weer eens een kans geven, geloof dat ik die nog ergens heb liggen...
Vertel hier maar wat je van de band vindt
Door Type O Negative ben ik al gefascineerd sinds ik met metal begon, ik weet nog wel dat er een programma op radio 3 was genaamd "Bad Grrrrrrl" met Mirella Simoncini waar metal op gedraaid werd, en zij had destijds een positie waarin zij totaal onbekende bands in de spotlight zette door plaatjes te draaien en interviews te doen met bandleden.
Type O Negative was toen nog redelijk onbekend, het was net voor Bloody Kisses en de ruwe primitieve sound van Slow, Deep and Hard met nog duidelijke hardcore invloeden sprak niet aan tot het grote publiek. Peter Steele werd in die tijd gepresenteerd als de meest nihilistische, depressieve figuur die er op de aarde rondliep, net zoals Glenn Benton van Deicide als de meest kwaadaardige persoon werd gepresenteerd. Dit trok meteen mijn aandacht en toen Bloody Kisses uitkwam duurde het niet lang voordat dit schitterende muzikale kunstwerkje door mijn kamer galmde.
Bloody Kisses is na al die jaren een ware klassieker geworden en laat zich muzikaal niet over een kam scheren. Al die invloeden, die bizarre, haast avantgarde wendingen en verassingen....
Maar de rest van het Type O Negative oevre is ook om te smullen, al ben ik niet zo gek op het debuut.
Hoe klinkt Carnivore trouwens?
quote:Dat lijkt maar zo, Steele heeft een erg droog gevoel voor humor.
Op maandag 05 augustus 2002 23:41 schreef Xhorder het volgende:Eerlijk gezegd heb ik ze altijd verschrikkelijk gevonden. Peter Steele lijkt me echt een vreselijke vent ook, hoe ie naar voren komt in interviews.
Hij heeft wel een uitgesproken mening maar dat bevalt me ook zo aan hem, ik lees liever een interview met hem dan met de zoveelste ja-knikker.
quote:Well I'll be damned.
Op maandag 05 augustus 2002 22:15 schreef Tristessa het volgende:
Zie mijn icon
Net als Toffe heb ik ook nooit doorgehad dat dat Peter Steele was.
quote:ik dacht ook meer aan Marilyn Manson
Op dinsdag 06 augustus 2002 00:10 schreef Summoner het volgende:[..]
Well I'll be damned.
Net als Toffe heb ik ook nooit doorgehad dat dat Peter Steele was.
Bloody Kisses is echt een zeer goede CD. Een van mijn favoriete nummers blijft nog altijd "Summer Breeze", al hebben ze die zelf niet geschreven. Ze wilden het nummer eerst met een alternatieve (in mijn ogen zeer slechte, kinderachtige tekst) uitbrengen. Gelukkig staken de originele songwriters (Stills & Croft) daar een stokje voor en daarom hebben we nu een song met een heerlijk contrast tussen de vrolijke, zomerse, tekst en de zwarte, lage muziek. Geweldig Ze brengen hun eigen versie trouwens nog wel eens live. Bovendien stond die versie op het single-tje van "Summer Breeze".
Christian Woman is natuurlijk ook een geweldige song, al vind ik 'm wel een beetje spottend (ik ben nl. zelf christelijk). Maar het achterliggende idee van de song (een non die zo gek van Christus is, dat ze de liefde met hem wil bedrijven en dat Peter Steele vervolgens zichzelf beschikbaar stelt) is toch zo absurd dat ik daar dan wel weer boven kan gaan staan
Ook de titeltrack "Bloody Kisses (A Death in the Family)" en "Black No. 1" zijn hele mooie ballads.
quote:Hun cover van Black Sabbath's Paranoid is het enige mooie nummer op die CD. De rest is zwaar kut.
Op dinsdag 06 augustus 2002 00:06 schreef Summoner het volgende:
Maar de rest van het Type O Negative oevre is ook om te smullen, al ben ik niet zo gek op het debuut.
quote:Niet. Nee, serieus. Ik vind er helemaal niets aan.
Hoe klinkt Carnivore trouwens?
Ook Carnivore is (muzikaal in ieder geval) bij vlagen erg tof. Deze muziek is echter meer hardcore. Uptempo drumwerk en punkgitaarriffs. Goede nummers zijn o.a. Sex and Violence, Jesus Hitler, Angry Neurotic Catholics.
Het latere TON geluid is in de langzamere stukken al duidelijk te horen.
Ik las laatst dat de albums Carnivore en Retaliation recentelijk opnieuw geremasterd en opnieuw uitgebracht zijn. Ze waren ooit ook samen op 1 cd leverbaar. Die wil ik nog wel een keer kopen eigenlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |