abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113000063

Ik zit met een dilemma.

Ik wil over de hele verdieping laminaat leggen (niet badkamer uiteraard). Nu ben ik in de tekening linksbovenin begonnen en nu bij het halletje. Doorleggen naar de babykamer (onderste slaapkamer) lukt wel, hoef daar maar een klein stukje tegen de legrichting in te leggen, maar de grote slaapkamer vormt wel een probleem. Ik zou daar echt een gigantisch stuk tegen de legrichting in moeten leggen, wat echt een hels karwei wordt.

Ik zit te denken om naar de slaapkamer een overgangsprofiel aan te brengen. Als ik dat doe zal ik dat waarschijnlijk ook bij de andere kamers moeten doen, anders ziet het er gek uit. Heeft iemand tips of suggesties?

groeten,

Len

[ Bericht 1% gewijzigd door LenP op 17-06-2012 12:57:26 (babykamer is onderste slaapkamer) ]
pi_113000141
Alles in dezelfde richting leggen zoals je begonnen bent
pi_113000213
wat bedoel je met tegen de legrichting in?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_113000563
Hoeft helemaal niet, je bent linksboven begonnen geef je aan.
De ruimte opslag leg je gewoon geheel neer, bij de deuropening naar de hal ga je verder de hal in, en zodra de eerste mogelijkheid zich voordoet ga je door in de slaapkamer aan de rechterkant, echter nu komt de truuk, de slaapkamer aan de rechterkant heb je grotendeels al gelegd tot aan de deuropening, hierdoor zal je hooguit je vloer iets moeten schuiven zodat je het laminaat vanuit de gang direct kan aansluiten op het laminaat in die slaapkamer, hoef je hooguit de rand bij de muur waaruit je begonnen bent nog aan te passen.
Vervolgens ga je gewoon verder met de gang en slaapkamer in een keer totdat je bij de deur komt van de slaapkamer aan de linkerkant, ook hier moet je het eerste stuk al gelegd hebben, vervolgens hier de vloer zo opschuiven dat de aansluiting overeenkomt en je kunt zonder problemen verder gaan met de slaapkamer en de gang, ook hier moet je dan hooguit de eerste baan nog leggen cq aanpassen.
Heb je nergens overgangsstrips nodig.

Wat wel handig kan zijn is een systeem om de vloer op te schuiven dus iets van een paar trekbanden en een klosje zodat het op zijn plaats blijft.
Schuif je zonder problemen de hele vloer opzij, of de vloer iets verder van de muur afleggen zodat je deze wat terug moet schuiven, werkt nog makkelijker.
pi_113002746
Inderdaad in alle ruimtes tegen dezelfde buitenmuur beginnen, dan doorleggen tot de deuropening en zo kun je alles prima met de legrichting mee leggen.

Als ik het zo zie zijn het geen hele enorme kamers, en dan is het half gelegde vloertje nog makkelijk te verschuiven zolang er geen meubels op staan.

In mijn appartement ben ik ook zowel in de woonkamer als in de slaapkamer begonnen met leggen. En via de gang is dat nu allemaal 1 geheel geworden.
pi_113002768
He klipper, dat klinkt goed. Ik ga het proberen.

Wat voor schuifsysteem heb je het precies over? Ik heb het even niet voor ogen...

Ik denk dat ik een stuk ruimte van de muur af leg zodat ik het terug kan schuiven. Ik zit alleen nog wel met een tweede schoorsteen in de grote slaapkamer. (Niet getekend, maar boven het bed, zelfde muur als de andere schoorsteen)

Dan ga ik maar eens de slaapkamer leeghalen, want ik had voor ogen dat als laatste te doen.
pi_113003195
mooiste is vanuit 1 kamer beginnen en dan alles in 1 keer doorleggen natuurlijk, tenzij je dorpels onder je deuren hebt, dan maakt het niet zoveel uit. :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_113141750
Het is gelukt =) zonder trekband. Ik ga vanavond naar de tweede slaapkamer doorleggen.

Bedankt voor de tips!
pi_113142922
tip voor als je hele lengtes tegen het kliks systeem in moet doen.. Maak een rij voor de hele kamer, sluit de kopse kanten alvast aan, en dan kun je met 2 man een hele lengte er in 1x inleggen.. Tot een breedte van 7 meter wil dat prima
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_113144530
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:04 schreef LenP het volgende:
Het is gelukt =) zonder trekband. Ik ga vanavond naar de tweede slaapkamer doorleggen.

Bedankt voor de tips!
Heb je een foto? Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
pi_113145411
Ik zal er vanavond een foto opzetten
pi_113160466
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:33 schreef RanTheMan het volgende:
tip voor als je hele lengtes tegen het kliks systeem in moet doen.. Maak een rij voor de hele kamer, sluit de kopse kanten alvast aan, en dan kun je met 2 man een hele lengte er in 1x inleggen.. Tot een breedte van 7 meter wil dat prima
En bij 13-14 meter? Ik moet straks ongeveer 6-7 rijen leggen van 13-14 meter.
pi_113163710
Wat fotoos...

De grote slaapkamer in:

Het aansluiten ging echt supermakkelijk... in 1 keer =)

Doorleggen het halletje in:

En naar de volgende slaapkamer (babykamer) :

Deze ga ik morgen afleggen... kwam nog wat tegen wat ik eerst moet verven voor ik verder kan gaan met leggen....
pi_113166879
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:08 schreef xaban06 het volgende:

[..]

tsja hoe goedkoper hoe lastiger, maar dat moet lukken met beleid en geduld
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_113167014
@LenP ga je plakplinten gebruiken? Rond je deurkozijn ga je dan wel een issue krijgen, en een andere vraag, waarom heb je niet eerst je muren afgewerkt voordat de vloer er in ging?
pi_113167813
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:59 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

tsja hoe goedkoper hoe lastiger, maar dat moet lukken met beleid en geduld
Wat bedoel je met goedkoper? Ik heb nergens een prijs genoemd?
pi_113167976
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:12 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met goedkoper? Ik heb nergens een prijs genoemd?
dat bedoel ik niet, maar duurder laminaat heetft over het algemeen een beter klik systeem waardoor de kopse verbindingen die je vooraf al klikt beter sluit.. Dus als je voordeel laminaat nemt is het een stuk lastiger te doen dan een quickstep achtig iets of hoger.......
pi_113168388
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:14 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

dat bedoel ik niet, maar duurder laminaat heetft over het algemeen een beter klik systeem waardoor de kopse verbindingen die je vooraf al klikt beter sluit.. Dus als je voordeel laminaat nemt is het een stuk lastiger te doen dan een quickstep achtig iets of hoger.......
Ah op die fiets :)

Ons budget is ~20,- per meter, dunno wat voor kwaliteit dat is.
pi_113169146
Ja ik ga plakplinten gebruiken... maar dat komt wel goed... de ruimte lijkt nu misschien meer dan het is...

en ja tijd jongen tijd... baby op komst dus het is niet anders...
pi_113170170
De stuc spullen komen pas dit weekend, vandaar
  dinsdag 26 juni 2012 @ 16:54:34 #21
362984 leukstelzijbi
leuk stel zoekt bimeid of stel
pi_113418258
waarom geen overgangs profielen tussen de deuren?
welke leuke lieve spannende bimeid of stel heeft zin in een leuke vriendschap en meer.dagje sauna,strand,lekker eten en natuurlijk gezellige avonden
xxx
pi_113447111
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:54 schreef leukstelzijbi het volgende:
waarom geen overgangs profielen tussen de deuren?
Omdat hij het wilde doorleggen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:35:09 #23
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113450174
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:08 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Let wel even op dat geadviseerd wordt dat 8 meter lengte de max is zonder dilateren.
Geldt ook voor TS overigens.
pi_113452146
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:35 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Let wel even op dat geadviseerd wordt dat 8 meter lengte de max is zonder dilateren.
Geldt ook voor TS overigens.
Wat is hier de achterliggende gedachte van?
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:35:36 #25
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113452392
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:29 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Wat is hier de achterliggende gedachte van?
Uitzetten van laminaat. 2cm rondom vrij is dan nog niet genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')