abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juni 2012 @ 18:57:00 #1
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_112975701
Ik heb nooit veel sociale contacten gehad maar altijd meer dan nu. Er zijn een paar mensen met wie ik vaak sport, maar die weten niet eens wanneer ik jarig ben. Ik heb ze weleens uitgenodigd voor mijn verjaardag en om iets anders te gaan doen dan sporten maar daar hebben ze naar eigen zeggen geen zin in. Wel hebben we hele persoonlijke gesprekken die echt wel passen bij een vriendschap.

Verder heb ik het liefst vriendschappen met vrouwen maar dat is helemaal moeizaam. Meestal gaat het als volgt. Ik leer iemand kennen, via Facebook of irl. Het begint van beide kanten enthousiast. We bellen en sms'en veel. Soms spreken we ook een aantal keer af maar dan wordt het vaak eenrichtingsverkeer. Vroeger deed ik dan veel moeite voor zo'n contact en leek het nog wat omdat we wel contact hadden als ik het initiatief nam. De laatste tijd doe ik dat niet meer men zijn al die contacten als sneeuw voor de zon verdwenen. Tenzij iemand me nodig heeft, want dan weten ze me feilloos te vinden.

Ik heb de laatste jaren veel aan mezelf gedaan, in de zin van mindfullness, haptonomie en coaching. Iedereen in mijn omgeving vindt dat ik ten goede ben veranderd (rustiger, spontaner, toegankelijker en flexibeler). Maar met mijn contacten gaat het juist helemaal niet goed.

Over vier weken ben ik jarig en ik kijk er eigenlijk tegen op. Ik heb in voorbije jaren mensen uitgenodigd maar die gingen niet in op mijn uitnodiging.

Herkent iemand dit en wat hebben degenen die deze situatie van zichzelf herkennen gedaan?
pi_112976037
Wat doe je zoal naast sporten?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_112976171
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 18:57 schreef Extraneus het volgende:
Verder heb ik het liefst vriendschappen met vrouwen maar dat is helemaal moeizaam. Meestal gaat het als volgt. Ik leer iemand kennen, via Facebook of irl. Het begint van beide kanten enthousiast. We bellen en sms'en veel. Soms spreken we ook een aantal keer af maar dan wordt het vaak eenrichtingsverkeer. Vroeger deed ik dan veel moeite voor zo'n contact en leek het nog wat omdat we wel contact hadden als ik het initiatief nam. De laatste tijd doe ik dat niet meer men zijn al die contacten als sneeuw voor de zon verdwenen. Tenzij iemand me nodig heeft, want dan weten ze me feilloos te vinden.
Ik denk dat hier het probleem is dat veel vrouwen dit zullen zien als een soort van versierpoging i.p.v. het willen aangaan van een vriendschap.

Daarnaast kan ik niet goed beoordelen wat er precies fout gaat. De motivatie heb je en ook ben je bereid om actie te ondernemen. Misschien ga je iets te geforceerd te werk? Of kies je mensen uit die al genoeg vrienden hebben?

Wat doe je verder in het leven naast sporten? Vanuit je username denk ik dat je ook nog parttime studeert ofzo?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:13:18 #4
254082 Extraneus
pi_112976186
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:09 schreef Comp_Lex het volgende:
Wat doe je zoal naast sporten?
Werken en internetten. Het vervelende is dat ik geen mensen ken om ergens mee naartoe te gaan. Tot voor kort had ik die wel.

Een vraag die ik steeds heb, is of het verstandig is om iemand te bellen en te vragen waarom ik niks meer hoor. Enerzijds vind ik het nogal een zwaktebod; anderzijds zou het kunnen dat ik er iets aan heb. Ik ben me al bewust van een aantal 'ontwikkelpunten' (veel praten, te enthousiast zijn) maar het kan zijn dat er meer is en dat ik dat niet doorheb.
pi_112976268
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:13 schreef Extraneus het volgende:

Een vraag die ik steeds heb, is of het verstandig is om iemand te bellen en te vragen waarom ik niks meer hoor.
Dat zou ik niet doen. Het is volgens mij een ongeschreven regel dat vriendschappen "stil doodbloeden".
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:15:45 #6
254082 Extraneus
pi_112976273
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:12 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik denk dat hier het probleem is dat veel vrouwen dit zullen zien als een soort van versierpoging i.p.v. het willen aangaan van een vriendschap.
Dat speelt zeker mee. Laatst had ik een meisje leren kennen en we hadden elkaar toegevoegd op Facebook. Maar toen ik na een tijdje voorstelde om een keer koffie te drinken werd ik meteen gedefriend. En ik vind een vriendschap al heel wat.
quote:
Daarnaast kan ik niet goed beoordelen wat er precies fout gaat. De motivatie heb je en ook ben je bereid om actie te ondernemen. Misschien ga je iets te geforceerd te werk? Of kies je mensen uit die al genoeg vrienden hebben?
Kan goed zijn dat het geforceerd overkomt, al is mijn interesse wel oprecht. Maar het tweede dat je noemt, is ook een soort thema, want elke keer als ik mensen tegnkom hebben ze en veel vrienden en - in het verlengde daarvan - weinig tijd.
quote:
Wat doe je verder in het leven naast sporten? Vanuit je username denk ik dat je ook nog parttime studeert ofzo?
Ik werk en ik internet. Verder doe ik trouwens vrijwilligerswerk, maar dat is vaak een-op-een.
pi_112976304
ik weet niet hoe oud je bent maar er zijn hier topics om mensen te ontmoeten

en als je alleen sport, werkt en internet ben je misschien gewoon niet zo'n boeiend persoon?

het is nogal moeilijk voor ons natuurlijk om in te schatten waarom je vriendschappen doodbloeden... wij kennen je niet en weten niet hoe je doet
het lijkt me wel dat het iets is wat jij doet want anders zou het niet steeds gebeuren
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:17:14 #8
254082 Extraneus
pi_112976318
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:15 schreef teknomist het volgende:

[..]

Dat zou ik niet doen. Het is volgens mij een ongeschreven regel dat vriendschappen "stil doodbloeden".
Oké, het enige is dat ik blijkbaar iets verkeerd doe (of veel pech heb) en op die manier misschien kan achterhalen wat het is. Maar het kan goed mijn enthousiasme zijn. Ik heb een heel klein sociaal reservoir dus een contact betekent voor mij al snel meer dan voor een ander en ik kan me voorstellen dat mensen daardoor een bepaalde druk ervaren. Veeleisend ben ik niet, maar het kan zijn dat ze voelen dat het voor mij belangrijk is.
pi_112976329
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:13 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Werken en internetten. Het vervelende is dat ik geen mensen ken om ergens mee naartoe te gaan. Tot voor kort had ik die wel.
Heb je specifieke hobby's en/of interesses? Want dan kun je gerichter mensen opzoeken. Als fitness je hobby is en "The Shawshank Redemption" je favoriete film bij wijze van spreke zul je veel gelijken vinden maar niet iemand waarmee je iets "unieks" kunt delen.
pi_112976381
Het lijkt me niet verstandig om te gaan bellen. Het klinkt heel naar, maar als ik jou was dan zou ik het contact gewoon permanent verbreken. Dan moet je zelf ook een beetje hard zijn en niet opeens met ze gaan praten zodra ze na een maand iets van henzelf laten horen.
Hoe gaat het op het werk trouwens? Kom je daar veel in contact met mensen?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:19:22 #11
254082 Extraneus
pi_112976391
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:16 schreef rhubarbje het volgende:
ik weet niet hoe oud je bent maar er zijn hier topics om mensen te ontmoeten
Is dat zo? Dat wist ik niet eens.
quote:
en als je alleen sport, werkt en internet ben je misschien gewoon niet zo'n boeiend persoon?
Goh bedankt. :{ Ken je dan uberhaupt veel mensen die je boeiend vindt? De meeste mensen zijn toch niet heel boeiend (ik zeg dus niet iedereen maar de meeste). De meeste mensen werken, hebben een paar hobby's etc maar boeiend is wel een andere categorie.
quote:
het is nogal moeilijk voor ons natuurlijk om in te schatten waarom je vriendschappen doodbloeden... wij kennen je niet en weten niet hoe je doet
het lijkt me wel dat het iets is wat jij doet want anders zou het niet steeds gebeuren
Dat denk ik ook.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:20:06 #12
254082 Extraneus
pi_112976416
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:17 schreef teknomist het volgende:

[..]

Heb je specifieke hobby's en/of interesses? Want dan kun je gerichter mensen opzoeken. Als fitness je hobby is en "The Shawshank Redemption" je favoriete film bij wijze van spreke zul je veel gelijken vinden maar niet iemand waarmee je iets "unieks" kunt delen.
Ja, ik heb wel wat specifieke hobby's, zoals filosofie, films, sport.
pi_112976431
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:15 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Dat speelt zeker mee. Laatst had ik een meisje leren kennen en we hadden elkaar toegevoegd op Facebook. Maar toen ik na een tijdje voorstelde om een keer koffie te drinken werd ik meteen gedefriend. En ik vind een vriendschap al heel wat.

[..]

Kan goed zijn dat het geforceerd overkomt, al is mijn interesse wel oprecht. Maar het tweede dat je noemt, is ook een soort thema, want elke keer als ik mensen tegnkom hebben ze en veel vrienden en - in het verlengde daarvan - weinig tijd.

[..]

Ik werk en ik internet. Verder doe ik trouwens vrijwilligerswerk, maar dat is vaak een-op-een.
Wat voor sport doe je?
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:21:58 #14
254082 Extraneus
pi_112976480
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:19 schreef Comp_Lex het volgende:
Het lijkt me niet verstandig om te gaan bellen. Het klinkt heel naar, maar als ik jou was dan zou ik het contact gewoon permanent verbreken. Dan moet je zelf ook een beetje hard zijn en niet opeens met ze gaan praten zodra ze na een maand iets van henzelf laten horen.
Wat ik wil doen is de mensen op Facebook defrienden die niet de moeite nemen om me te feliciteren als ik over vier weken jarig ben. Endan heb ik het alleen over de mensen die ik al best een beetje ken.
quote:
Hoe gaat het op het werk trouwens? Kom je daar veel in contact met mensen?
Op mij werk gaat het goed. Daar heb ik wel wat contacten maar eigenlijk nooit iets wat buiten werktijd gebeurt terwijl ik daar best weleens het initiatief voor neem. Wel is het zo dat ik veel liever omga met vrouwen dan met mannen en dat is onhandig omdat er al snel wordt gedacht dat je iemand leuk vindt.
pi_112976483
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:20 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Ja, ik heb wel wat specifieke hobby's, zoals filosofie, films, sport.
Als je filosofie als hobby hebt, waarom ga je niet naar een filosofie-avond of start je met een avondcursus filosofie ergens? Dan pik je gelijk gelijkgestemden op. "Films" en "sport" vind ik te algemeen...
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:22:10 #16
254082 Extraneus
pi_112976486
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:20 schreef teknomist het volgende:

[..]

Wat voor sport doe je?
Tennis.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:23:27 #17
254082 Extraneus
pi_112976537
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:22 schreef teknomist het volgende:

[..]

Als je filosofie als hobby hebt, waarom ga je niet naar een filosofie-avond of start je met een avondcursus filosofie ergens? Dan pik je gelijk gelijkgestemden op. "Films" en "sport" vind ik te algemeen...
Dat is wel een idee ja. Het is bij mij een beetje een vicieuze cirkel, omdat ik niet in mijn eentje uit wil gaan (naar een film, evenement of wat dan ook) en mede daardoor geen mensen ontmoet. En de cursussen die ik tegenkom, spreken me meestal niet aan maar dit vind ik wel een idee. :s)
pi_112976539
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:22 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Tennis.
Ah, is een teamsport dan misschien niet beter? Tennis is te individueel zonder veel sociale verplichtingen lijkt me.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:24:25 #19
254082 Extraneus
pi_112976577
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:23 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ah, is een teamsport dan misschien niet beter? Tennis is te individueel zonder veel sociale verplichtingen lijkt me.
Tenzij je competitie speelt. Ik heb weleens vechtsporten gedaan maar ik zou niet zo snel een teamsport kunen bedenken die me aanspreekt.
pi_112976582
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:19 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Is dat zo? Dat wist ik niet eens.

[..]

Goh bedankt. :{ Ken je dan uberhaupt veel mensen die je boeiend vindt? De meeste mensen zijn toch niet heel boeiend (ik zeg dus niet iedereen maar de meeste). De meeste mensen werken, hebben een paar hobby's etc maar boeiend is wel een andere categorie.

[..]

Dat denk ik ook.
Ja ik vind mijn vrienden boeiend?

Ik bedoel maar: ik heb ook een vriendin en die doet gewoon helemaal niks
elk gesprek is dus moeilijk om op gang te houden en moet van uit mijn kant komen omdat ze niets in te brengen heeft
als je vraagt wat heb je gedaan? niks
ga je nog wat doen? nee
hoe is het met je ouders? ja goed denk ik, al even niet gesproken
heb je dat en dat gezien op tv? nee
wat vind jij van dat en dat? geen idee ik weet niet waar je het over hebt

snap je waar ik heen wil?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:26:18 #21
254082 Extraneus
pi_112976647
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:24 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja ik vind mijn vrienden boeiend?

Ik bedoel maar: ik heb ook een vriendin en die doet gewoon helemaal niks
elk gesprek is dus moeilijk om op gang te houden en moet van uit mijn kant komen omdat ze niets in te brengen heeft
als je vraagt wat heb je gedaan? niks
ga je nog wat doen? nee
hoe is het met je ouders? ja goed denk ik, al even niet gesproken
heb je dat en dat gezien op tv? nee
wat vind jij van dat en dat? geen idee ik weet niet waar je het over hebt

snap je waar ik heen wil?
Ja, maar daarvan is bij mij geen sprake. Ik lees best wel wat, heb werk dat ik interessant vind, heb veel interesses en kan best een gesprek voeren. Het zit volgens mij vooral in de manier waarop ik overkomt, maar het gekke is dat ik ook dit jaar nog een paar vriendschappen en een beginnende relatie had en dat die bijna tegelijkertijd eindigden, zonder aanwijsbare reden.
pi_112976662
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:21 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Wat ik wil doen is de mensen op Facebook defrienden die niet de moeite nemen om me te feliciteren als ik over vier weken jarig ben. Endan heb ik het alleen over de mensen die ik al best een beetje ken.
Ik zou niet zo veel waarde hechten aan felicitaties via Facebook.
an·ti·held de; m,v -en personage dat eeuwig verliest: de ~ in een roman
pi_112976707
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:26 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Ja, maar daarvan is bij mij geen sprake. Ik lees best wel wat, heb werk dat ik interessant vind, heb veel interesses en kan best een gesprek voeren. Het zit volgens mij vooral in de manier waarop ik overkomt, maar het gekke is dat ik ook dit jaar nog een paar vriendschappen en een beginnende relatie had en dat die bijna tegelijkertijd eindigden, zonder aanwijsbare reden.
nou ja, ik wil je er veel succes mee wensen verder hoor
maar aangezien niemand hier interactie met jou heeft gehad ga je er hier toch niet achter komen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:28:20 #24
254082 Extraneus
pi_112976737
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:26 schreef Antiheld het volgende:

[..]

Ik zou niet zo veel waarde hechten aan felicitaties via Facebook.
Nee, dat snap ik, maar ik ben niet iemand die iedereen op Facebook zet die hij kent.
pi_112976766
Nee dat ben ik ook niet en daarom vind ik je Facebook defrienden idee wel goed :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')