abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5273138
in Johan Cruyff Schaal 2002 : Ajax vs PSV ontstond er een discussie wat er wel en niet gezongen zou mogen worden in een stadion.

Om hier maar even in dit topic verder te gaan en in de ander ontopic te blijven hier.

Dus Barca en Keeper, leef je uit

Zelf vind ik nog steeds dat Joden, Joden geroepen mag worden. en bla bla bla dat je hier weer reacties op uitlokt.

Immers Ajax werd altijd al uitgescholden voor Joden enzo.

En Barca, denk jij nu echt als de Ajax Sups (wat toch niet gaat gebeuren) zou stoppen met zichzelf zo te noemen dat de rest hiermee stopt om ons hiermee uit te schelden?

Dappre Strijders, Fier & Koen!
  maandag 5 augustus 2002 @ 20:18:35 #2
24364 F-side
BansheeBoy is moslim..........
pi_5273198
vind ik ook

Hier effe kort verklaringen waarom het joden geroep in de arena

De F-Siders hadden echter een tweede, overal bekende geuzennaam: Joden. De Ajacieden namen deze naam aan nadat eind jaren 70, begin jaren 80 steeds meer tegenstanders spreekkoren lieten horen en spandoeken hadden hangen die anti-Joods waren, vanwege de Joodse-historie van Ajax. Goed voorbeeld is FC Utrecht. De supporters van die club hadden omstreeks 1980 een spandoek hangen met daarop Ajax. De A's waren als davidsterren afgebeeld, de x was een hakenkruis. Er kwamen als reactie hierop steeds meer Israelische vlaggen te hangen op F (met dank aan o.a. de vlaggengallerij achter het NS-station in Haarlem, ze bleven steeds maar nieuwe ophangen nadat de vorige weer 'verdwenen' was....). Pas later begonnen de Ajacieden ook met het scanderen van "joden, joden". Tegenwoordig is het een van de meest gebruikte woorden in liedjes die vanaf F komen.

100 % pro Palestina en Israel
pi_5273204
'Joden' ofzo vind ik dat dat best geroepen mag worden. Maar kreten zoals 'hamas hamas alle joden aan het gas' vind ik gewoon te ver gaan.
  maandag 5 augustus 2002 @ 20:21:39 #4
24364 F-side
pi_5273237
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 20:19 schreef LoekB het volgende:
'Joden' ofzo vind ik dat dat best geroepen mag worden. Maar kreten zoals 'hamas hamas alle joden aan het gas' vind ik gewoon te ver gaan.
duh

wie niet

afgezien van dat feyenoord en utrecht tuig

pi_5273288
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 20:21 schreef F-side het volgende:

[..]

duh

wie niet

afgezien van dat feyenoord en utrecht tuig

jullie zijn gewoon zo hypocriet als de tering

"rotterdam kankerstad, in de oorlog lag je plat" en "in de lente gooien we bommen op rotterdam" mag zeker wel?

heb het al zo vaak gezegd, of alles of niets.
Want nu wordt feyenoord als de boeman afgeschildert terwijl fucking iedere club wel van dat soort nummers zingt

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  maandag 5 augustus 2002 @ 20:29:50 #6
24364 F-side
pi_5273340
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 20:26 schreef Vision het volgende:

[..]

jullie zijn gewoon zo hypocriet als de tering

"rotterdam kankerstad, in de oorlog lag je plat" en "in de lente gooien we bommen op rotterdam" mag zeker wel?

heb het al zo vaak gezegd, of alles of niets.
Want nu wordt feyenoord als de boeman afgeschildert terwijl fucking iedere club wel van dat soort nummers zingt

nope.
In de f-side zit het ook vol met tuig. Duh!

Maar het ging mij op het hamas geroep.
En trouwens dat roterdam lag je plat dat ik hoor is dus nooit he als ik naar jax geyenoord ga.

Misschien voor mijn tijd

Moderator maandag 5 augustus 2002 @ 20:31:00 #7
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5273363
quote:
Het kan nog veel erger. Tegenwoordig hoor je het onderstaande liedje niet meer, maar destijds werd dit vreselijke nummer door de hele harde kern van Feyenoord meegebruld(op de wijs van My Body Is Over The Ocean):

Mein Vati ist bei die Gestapo
Mein Mutti ist bei die SS
Mein Onkel die arbeit in Auschwitz
Da werden die Juden vergässt, vergässt

Hitler O Hitler, komm bitte noch einmal zurück, zurück
Hitler O Hitler, komm bitte noch einmal zurück

Dit gaat dus pas écht te ver. Zo slecht Duits!

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_5273448
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 20:31 schreef Gert het volgende:

[..]

Het kan nog veel erger. Tegenwoordig hoor je het onderstaande liedje niet meer, maar destijds werd dit vreselijke nummer door de hele harde kern van Feyenoord meegebruld(op de wijs van My Body Is Over The Ocean):

Mein Vati ist bei die Gestapo
Mein Mutti ist bei die SS
Mein Onkel die arbeit in Auschwitz
Da werden die Juden vergässt, vergässt

Hitler O Hitler, komm bitte noch einmal zurück, zurück
Hitler O Hitler, komm bitte noch einmal zurück

Dit gaat dus pas écht te ver. Zo slecht Duits!

maandag 5 augustus 2002 @ 20:38:45 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_5273462
Topictitel beetje aangepast.
Ik volg deze discussie met belangstelling, want wil ook in de FAQ van Sport daar binnenkort iets over plaatsen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 5 augustus 2002 @ 20:51:37 #10
21170 robbieRdam
Amsterdam waar leg dattan !!
pi_5273624
mogen sis geluiden gemaakt worden als ajax op bezoek komt.

of mag ik niet meer sissen??

maandag 5 augustus 2002 @ 21:25:04 #11
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_5274007
Ik vind dat joduh geroep van die F-side niet zo heel geslaagd en weiger ook pertinent het te zingen want ik ben Ajacied geen jood. Ik kan ergens begrijpen dat ze het roepen maar vind het een beetje achterhaalt, ik bedoel die 'anti-joodse vlaggen' waar het dus zo'n beetje mee begonnen is die zie je toch nooit meer Maargoed als de F-side ermee op zouden houden heb je inderdaad nog de harde kern van Feyenoord en Utrecht die het nodig zullen blijven vinden ermee door te gaan. Blijft lastig en er zal pas een oplossing voor komen als degenen die het zingen zelf eens gaan nadenken waar ze eigenlijk mee bezig zijn, nooit dus

Maargoed zolang de hooligans maareens oprotten en nietmeer zogenaamd uit naam van de clubs met elkaar op de vuist gaan dan zouden we al een heel eind zijn!

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_5274014
ik vind alles wat racistisch getint is not done is.

Beetje de tegenstander plagen mag best maar racisme hoort gewoon niet in een stadion thuis

Dappre Strijders, Fier & Koen!
pi_5279559
quote:
Ik niet. Bovendien is er toch altijd iets op te vinden.

Toen in 1987 'wij gaan op jodenjacht' niet mocht, werd het gewoon 'wij gaan op neuzenjacht'.

Idee het zelfde, alleen geen agent die je wat kon maken.

Kun je wel moeilijk en krampachtig 1001 regeltjes gaan verzinnen, maar wat is het nut als je bij voorbaat al weet dat het toch niet werkt (Alsof bv het verbod op vuurwerk in voetbalstadions werkt).

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_5279615
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 13:02 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ik niet. Bovendien is er toch altijd iets op te vinden.

Toen in 1987 'wij gaan op jodenjacht' niet mocht, werd het gewoon 'wij gaan op neuzenjacht'.

Idee het zelfde, alleen geen agent die je wat kon maken.

Kun je wel moeilijk en krampachtig 1001 regeltjes gaan verzinnen, maar wat is het nut als je bij voorbaat al weet dat het toch niet werkt (Alsof bv het verbod op vuurwerk in voetbalstadions werkt).

Misschien een domme vraag van mijn kant, maar wat is de lol van het zingen van dergelijke liedjes ? Je komt toch voor het voetbal ?
  dinsdag 6 augustus 2002 @ 13:49:11 #15
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_5280064
Maar zou je het zelf ook zingen bij bijv. ado - Ajax Digger En je hebt maar een regel nodig kwets geen anderen wat je met zoiets toch echt doet. En daarmee bedoel ik dus mensen die niets met voetbal hebben zoals Joodse mensen.

[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 06-08-2002 23:54]

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  dinsdag 6 augustus 2002 @ 14:24:57 #16
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_5280547
Of het nu racistisch is of niet, een belediging hoort niet. Er komen rellen van. Men is jarenlang veel te soft geweest.

En het argument 'maar zij zullen niet ophouden' is zo hypocriet en kinderachtig. Er zal iets moeten worden gedaan, en neem dan als supporter van welke club dan ook het initiatief.

En dat 'joden, joden'. Niet iedere jood zal het kwetsend vinden maar dat wil ook niet zeggen dat geen enkele jood er moeite mee heeft.

Liederen als 'hamas, hamas, joden aan het gas', 'bommen op Rotterdam', hondelul, enz. horen niet. Evenmin als sis-geluiden.

Wat van mij wel mag is een opmerking als 'Goeie pass zeg, hoe lang heb je daarop geoefend? Vijf jaar? Zo he! Knap hoor.' als een speler van de tegenpartij de bal meters voor of achter zijn medespeler plaatst. Alleen zal dat in een voetbalstadion niet zo duidelijk te horen zijn. Bij basketball werkt dit prima!

Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  dinsdag 6 augustus 2002 @ 14:26:26 #17
30220 Barca
pi_5280564
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 13:14 schreef gelly het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag van mijn kant, maar wat is de lol van het zingen van dergelijke liedjes ? Je komt toch voor het voetbal ?

Dat snappen die idioten zelf ook niet. Kuddegedrag. Een debiel begint en de rest blert mee.
  dinsdag 6 augustus 2002 @ 14:33:39 #18
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_5280646
ik vind dat hand in hand niet meer gezongen mag worden, hier zijn bepaalde dagen voor waar alle k@kkerl@kjes zich in het roze mogen kleden (net als hun keeper) en dat fijn hard mogen zingen!
  dinsdag 6 augustus 2002 @ 14:37:43 #19
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_5280697
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 21:25 schreef -Tita- het volgende:
ik vind alles wat racistisch getint is not done is.

Beetje de tegenstander plagen mag best maar racisme hoort gewoon niet in een stadion thuis.

Omdat een club als Geuzenaam 'Joden' heeft is meteen iedere lied wat over ze gezongen wordt racistisch....

Als je over racisme begint dan is Kanker Boeren en Kanker godweet wat net zo racistisch als Kanker Joden!

En wat dacht je van liederen over de bombardementen op Rotterdam, hoeveel slachtoffers heeft dat gekost en hoe pijnlijk is dat voor de nabestaanden.

En dan ook nog de opmerkingen over MKZ tegen PSV, dat kan gewoon niet. Weet je hoeveel gedupeerde boeren er zijn van deze ramp.

Laten we iedere woord waardoor iemand zich beledigd voelt verbannen uit het stadion.

Hoofd, schouders, knie en teen...

O nee, dat is pijnlijk voor mensen die geen hoofd/schouders/knieen of tenen hebben.

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  dinsdag 6 augustus 2002 @ 14:42:08 #20
30220 Barca
pi_5280763
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 14:37 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Omdat een club als Geuzenaam 'Joden' heeft is meteen iedere lied wat over ze gezongen wordt racistisch....

Als je over racisme begint dan is Kanker Boeren en Kanker godweet wat net zo racistisch als Kanker Joden!

En wat dacht je van liederen over de bombardementen op Rotterdam, hoeveel slachtoffers heeft dat gekost en hoe pijnlijk is dat voor de nabestaanden.

En dan ook nog de opmerkingen over MKZ tegen PSV, dat kan gewoon niet. Weet je hoeveel gedupeerde boeren er zijn van deze ramp.

Laten we iedere woord waardoor iemand zich beledigd voelt verbannen uit het stadion.

O nee, dat is pijnlijk voor mensen die geen hoofd/schouders/knieen of tenen hebben.

Kanker is niet racistisch, wel kwetsend.

Liederen over joden is ook niet racistisch, eerder anti-semitisch.

pi_5280817
het is sowieso triest dat mensen alleen maar over het "hamas hamas de joden aan 't gas" zeiken.

zoals gewoonlijk houd de media die neuzen een hand boven het hoofd.

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  dinsdag 6 augustus 2002 @ 14:47:14 #22
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_5280837
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 14:42 schreef Barca het volgende:

[..]

Kanker is niet racistisch, wel kwetsend.

Liederen over joden is ook niet racistisch, eerder anti-semitisch.

Het woord Joden krijgt een veel te zware lading mee in dit alles.

Het is gewoon een woord net als Boeren, Kakkerlakken etc.

Maar omdat het toevallig ook een hypocriet zeikerig volk is moet er meteen een hoop heisa over worden gemaakt.

Als er over Homo's wordt gezongen dan hoor je niemand klagen. Pas als rose shirtjes uit de handel worden gehaald begint het COC te zeiken.

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_5280891
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 14:37 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Lijkt me een schitterend gezicht: het hele stadion Hoofd, schouders knie en teen zingen én de bewegingen meedoen!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_5280959
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 14:24 schreef Barca het volgende:
Evenmin als sis-geluiden.
Dat is ook zo'n mooie ja! Vroeger, in De Meer (en wrsl. ook wel elders, maar daar kom ik niet) als het uitvakje begon te morren, kwam er een hard Ssssssssssst vanaf de Ajax-tribunes en waren de gasten weer stil. Vond ik als klein jongentje erg mooi altijd

Maar ergens, heeft een of andere journalist dat ooit eens vermaakt dat gaskamer geluiden ofzo, want elke keer als het nu wordt gedaan bij een uit-wedstrijd komt er de dag er na in de krant dat het thuispubliek "gaskamer-geluiden" maakte. Ja DOEI! Over vergezocht gesproken

En mensen die zeggen "je komt toch voor voetbal, waarom zing je die liedjes" kennen duidelijk niets van de voetbalcultuur. En dan heb ik het niet over een hersenloze kreet als dat Hamas-rijmpje, maar over gewone provocerende liederen. Dat heb je overal, het hoort erbij. Als je niks met die cultuur hebt, goed, maar oordeel er niet over zonder enige kennis van zaken.

Hatze, hatze, alle Joden aan de Matze

Die Welt ist alles was der Fall ist.
  dinsdag 6 augustus 2002 @ 15:27:13 #25
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_5281312
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 14:56 schreef keeper het volgende:

En mensen die zeggen "je komt toch voor voetbal, waarom zing je die liedjes" kennen duidelijk niets van de voetbalcultuur. En dan heb ik het niet over een hersenloze kreet als dat Hamas-rijmpje, maar over gewone provocerende liederen. Dat heb je overal, het hoort erbij. Als je niks met die cultuur hebt, goed, maar oordeel er niet over zonder enige kennis van zaken.

HULDE AAN KEEPER!

Eindelijk iemand die weet hoe het in elkaar zit, en dat voor een ajacied!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')