Ik weet niet welk thema je gebruikt, maar in sommige thema's kan je de standaard blogroll van Wordpress selecteren en op een andere pagina zetten dan de index.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:18 schreef Droathoah het volgende:
Wellicht een makkie voor de ervaren mensen met Wordpress, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik wil gewoon heel simpel een pagina maken met een soort van Blog. Verder moet in het menu een kopje "Blog" komen. Als je erop klikt krijg je bijvoorbeeld 5 artikels onder elkaar. Mochten er meer dan 5 komen dan komt er onderin een linkje met 1/2/3 zoals onder dit forum. Ik krijg het niet voor elkaar, kan iemand me uit de brand helpen?
Alvast bedankt!
PM me maar.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:18 schreef Droathoah het volgende:
Wellicht een makkie voor de ervaren mensen met Wordpress, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik wil gewoon heel simpel een pagina maken met een soort van Blog. Verder moet in het menu een kopje "Blog" komen. Als je erop klikt krijg je bijvoorbeeld 5 artikels onder elkaar. Mochten er meer dan 5 komen dan komt er onderin een linkje met 1/2/3 zoals onder dit forum. Ik krijg het niet voor elkaar, kan iemand me uit de brand helpen?
Alvast bedankt!
Even je .htaccess updaten.quote:Op maandag 17 september 2012 09:34 schreef Droathoah het volgende:
Als ik de permalinks aanpas dan zijn de pagina's niet zichtbaar, hoe kan dit?
De website staat op een localhost op me pc zelf, dus kan de maprechten niet aanpassen. Ik denk dat het daar fout gaat. Heb mn htaccess aangepast, maar dit zonder resultaat. Dit heb ik erin gezet:quote:
quote:# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>
# END WordPress
Wat heb je verder nog in je .htaccess staan? Wellicht gaat dat in conflict?quote:Op maandag 17 september 2012 12:14 schreef Droathoah het volgende:
[..]
De website staat op een localhost op me pc zelf, dus kan de maprechten niet aanpassen. Ik denk dat het daar fout gaat. Heb mn htaccess aangepast, maar dit zonder resultaat. Dit heb ik erin gezet:
[..]
Hij was verder leeg. Werk op een wampserver op me pcquote:Op maandag 17 september 2012 20:14 schreef Crientj het volgende:
[..]
Wat heb je verder nog in je .htaccess staan? Wellicht gaat dat in conflict?
Zoek eens op contact form 7. Het is van oorsprong een contactformulier, maar deze kan je zo groot maken als je zelf wil.quote:Op maandag 24 september 2012 21:01 schreef Koopsie het volgende:
Hallo,
Weet iemand een plugin waar je een heel groot formulier mee kan maken?
Ik moet namelijk een offerte pagina maken en de klanten moeten van alles kunnen invullen en uit bepaalde dingen kunnen kiezen (bijv. draaideur/kanteldeur).
In dit formulier moeten ook kleine knopjes komen waar de klant op kan klikken zodat er een plaatje tevoorschijn komt met een voorbeeld.
Heeft iemand een ideetje hoe ik dit kan oplossen?
bedankt! voor het meedenken
Thx, hiermee ben ik al een heel eindquote:Op maandag 24 september 2012 22:59 schreef Crientj het volgende:
[..]
Zoek eens op contact form 7. Het is van oorsprong een contactformulier, maar deze kan je zo groot maken als je zelf wil.
en als er dan een update van de theme komt, moet je je wijzigingen opnieuw doen. Zo'n child-theme bevat alleen de aanpassingen, waardoor je je themes wel kan updaten en dus niet je wijzigingen opnieuw moet doen.quote:Op zondag 30 september 2012 11:38 schreef Mirel het volgende:
Een vriendin wilt met een childtheme werken, en had er een export plugin voor. Ik vraag me af waarom die dingen bestaan, want je kan toch gewoon een theme kopieren en plakken, naam veranderen en dan gewoon de style.css aanpassen naar hartelust?
Hangt ervan af. Om hoeveel pagina's gaat het. Heeft echt iedere pagina een compleet andere sidebar met andere content in die sidebar of is het grotendeels gelijk?quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:27 schreef Crientj het volgende:
Kent iemand een plugin of een manier om een content binnen een sidebar te wisselen?
Heb namelijk een website met aan de linkerkant een sidebar, en per pagina moet die inhoud van die sidebar te wisselen zijn.
Of is het gemakkelijker om eventueel zelf een functie ervoor te schrijven en die erin te zetten?
http://wordpress.org/extend/plugins/custom-sidebars/quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:27 schreef Crientj het volgende:
Kent iemand een plugin of een manier om een content binnen een sidebar te wisselen?
Heb namelijk een website met aan de linkerkant een sidebar, en per pagina moet die inhoud van die sidebar te wisselen zijn.
Of is het gemakkelijker om eventueel zelf een functie ervoor te schrijven en die erin te zetten?
Dat is toch helemaal geen probleem? Bij de instellinge van je contactform kun je gewoon HTML code gebruiken in de template bij de velden. Standaard staat er toch ook de paragraaf code bij <p>... probeer eens een simpele table.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:04 schreef Koopsie het volgende:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik gebruik namelijk contact form7 en momenteel staan al die vragen/invulvelden onderelkaar,
alleen gebruik ik deze plugin voor een offerte aanvraag en daarbij komen veel vragen.
De klant wil nu graag hebben dat de vragen netjes naast elkaar komen te staan.
heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |