abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_113127029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 00:40 schreef Burner2000 het volgende:

[..]

Kan het kloppen dat zowel op http://www.superkoei.nl/blog/wordpress/ als http://www.superkoei.nl/blog/ een WP installatie staat?
Nee. Ik heb momenteel wel op /blog en /blogs een wordpress installatie staan (de oude en de nieuwe). Zie op mn ftp ook geen wordpressmap staan daar.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_113127180
blogs doet het wel maar kan geen css laden (staat in blog)

zou jij de inhoud van de .htaccess in de map blog en in je hoofdmap zelf hier kunnen plaatsen. Ik denk dat die de boosdoener is. Alles achter blog wordt namelijk automatisch een witte pagina.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_113127220
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 00:40 schreef RPG het volgende:

[..]

in je wp-config.php zie je als goed is dit staan:

define('WP_DEBUG', false);

Kan je dat veranderen in:

define('WP_DEBUG', true);
define('WP_DEBUG_LOG', true);
define('WP_DEBUG_DISPLAY', false);
@ini_set('display_errors',0);

en dan opnieuw je wp-config.php uploaden op je server.

je zou nu een debug.log moeten krijgen in je wp-content map nadat je een pagina op je blog bezoekt. Hopelijk kan die ons op weg helpen.
Ik kan die debug tekst niet vinden. Mijn wp-config.php ziet er zo uit:

<?php
/**
* The base configurations of the WordPress.
*
* This file has the following configurations: MySQL settings, Table Prefix,
* Secret Keys, WordPress Language, and ABSPATH. You can find more information by
* visiting {@link http://codex.wordpress.org/Editing_wp-config.php Editing
* wp-config.php} Codex page. You can get the MySQL settings from your web host.
*
* This file is used by the wp-config.php creation script during the
* installation. You don't have to use the web site, you can just copy this file
* to "wp-config.php" and fill in the values.
*
* @package WordPress
*/

// ** MySQL settings - You can get this info from your web host ** //
/** The name of the database for WordPress */
define('DB_NAME', 'superkoei_i7YWsw');

/** MySQL database username */
define('DB_USER', 'superkoei_i7YWsw');

/** MySQL database password */
define('DB_PASSWORD', 'weg');

/** MySQL hostname */
define('DB_HOST', 'localhost');

/** Database Charset to use in creating database tables. */
define('DB_CHARSET', 'utf8');

/** The Database Collate type. Don't change this if in doubt. */
define('DB_COLLATE', '');

/**#@+
* Authentication Unique Keys.
*
* Change these to different unique phrases!
* You can generate these using the {@link http://api.wordpress.org/secret-key/1.1/ WordPress.org secret-key service}
*
* @since 2.6.0
*/
define('AUTH_KEY', 'bla');
define('SECURE_AUTH_KEY', 'bla');
define('LOGGED_IN_KEY', 'bla');
define('NONCE_KEY', 'bla');
/**#@-*/

/**
* WordPress Database Table prefix.
*
* You can have multiple installations in one database if you give each a unique
* prefix. Only numbers, letters, and underscores please!
*/
$table_prefix = 'i7yw_';

/**
* WordPress Localized Language, defaults to English.
*
* Change this to localize WordPress. A corresponding MO file for the chosen
* language must be installed to wp-content/languages. For example, install
* de.mo to wp-content/languages and set WPLANG to 'de' to enable German
* language support.
*/
define ('WPLANG', '');

/* That's all, stop editing! Happy blogging. */

/** WordPress absolute path to the Wordpress directory. */
if ( !defined('ABSPATH') )
define('ABSPATH', dirname(__FILE__) . '/');

/** Sets up WordPress vars and included files. */
require_once(ABSPATH . 'wp-settings.php');
?>
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_113127258
Dan kan je

het gewoon onder define ('WPLANG', ''); plaatsen

dus dan krijg je
define ('WPLANG', '');
define('WP_DEBUG', true);
define('WP_DEBUG_LOG', true);
define('WP_DEBUG_DISPLAY', false);
@ini_set('display_errors',0);
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_113127277
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 00:52 schreef RPG het volgende:
blogs doet het wel maar kan geen css laden (staat in blog)

zou jij de inhoud van de .htaccess in de map blog en in je hoofdmap zelf hier kunnen plaatsen. Ik denk dat die de boosdoener is. Alles achter blog wordt namelijk automatisch een witte pagina.
in de map blog is:

# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /blog/
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /blog/index.php [L]
</IfModule>

# END WordPress

Op superkoei.nl heb ik dat bestand niet (dat is ook een statische html-pagina).
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_113127334
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 00:54 schreef RPG het volgende:
Dan kan je

het gewoon onder define ('WPLANG', ''); plaatsen

dus dan krijg je
define ('WPLANG', '');
define('WP_DEBUG', true);
define('WP_DEBUG_LOG', true);
define('WP_DEBUG_DISPLAY', false);
@ini_set('display_errors',0);
done
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_113127406
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 00:57 schreef koei het volgende:

[..]

done
Denk dat je je wachtwoord bent vergeten terug te plaatsen in je wp-config :P
quote:
Error establishing a database connection

This either means that the username and password information in your wp-config.php file is incorrect or we can't contact the database server at localhost. This could mean your host's database server is down.

Are you sure you have the correct username and password?
Are you sure that you have typed the correct hostname?
Are you sure that the database server is running?

If you're unsure what these terms mean you should probably contact your host. If you still need help you can always visit the WordPress Support Forums.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_113127546
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 00:59 schreef RPG het volgende:

[..]

Denk dat je je wachtwoord bent vergeten terug te plaatsen in je wp-config :P

[..]

Nee, ik heb daar niets aan veranderd... Ik probeer wel even mn wordpress wachtwoord of upload 'm nog een keer. Ik werk direct in de database, dus heb enkel dat stukje erin geplakt.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_113127644
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 01:04 schreef koei het volgende:

[..]

Nee, ik heb daar niets aan veranderd... Ik probeer wel even mn wordpress wachtwoord of upload 'm nog een keer. Ik werk direct in de database, dus heb enkel dat stukje erin geplakt.
Ok nu is die melding weer weg. Heb je nu een debug.log in je wp-content map ?
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_113127756
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 01:07 schreef RPG het volgende:

[..]

Ok nu is die melding weer weg. Heb je nu een debug.log in je wp-content map ?
Nee.

Ik heb eerst de wp-config van mn nieuwe (verse instal op installatron) blog erop gegooid, met wijziging zoals je hierboven zei kreeg ik toen nog steeds een wit scherm. Met de wp-config van mn oude blog en die wijziging zoals hierboven erop krijg ik die foutmelding. Beide installs gebruiken ook een andere database en wachtwoord zie ik en volgens mij werkt mn (oude) blog niet meer sinds ik de oude blog helemaal verwijderd had van mn site en een verse instal erop heb gezet. Kan het daarmee te maken hebben?
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_113127918
ok als debug.log niet aangemaakt wordt in wp-content is er nog redelijk simpele oplossing.

Je hebt ook backups van de database gemaakt ? (zal als het goed is een .sql bestand zijn)

Doe dan de volgende stappen:
1) schone installatie wordpress
2) kopieeer alleen de bestanden vanuit wp-content/plugins en wp-content/themes van je backup naar je schone installatie
3) probeer dan de sql database backup te importeren (neem aan dat je iets van phpmyadmin gebruikt voor sql doeleinden?)

Als hij het dan nog niet doet kunnen we kijken of we alleen je posts uit je database kunnen halen die je dan in een schone installatie kan zetten (dan moet je alleen wel alle plugins en theme instellingen opnieuw doen)
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_113128043
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 01:19 schreef RPG het volgende:
ok als debug.log niet aangemaakt wordt in wp-content is er nog redelijk simpele oplossing.

Je hebt ook backups van de database gemaakt ? (zal als het goed is een .sql bestand zijn)

Doe dan de volgende stappen:
1) schone installatie wordpress
2) kopieeer alleen de bestanden vanuit wp-content/plugins en wp-content/themes van je backup naar je schone installatie
3) probeer dan de sql database backup te importeren (neem aan dat je iets van phpmyadmin gebruikt voor sql doeleinden?)

Als hij het dan nog niet doet kunnen we kijken of we alleen je posts uit je database kunnen halen die je dan in een schone installatie kan zetten (dan moet je alleen wel alle plugins en theme instellingen opnieuw doen)
Ik kan geen .sql bestand vinden als ik zoek in de blog map. Ik heb gewoon de hele map gekopieerd met alles wat erin stond, ik heb niet de site laten exporteren (wat ik wilde doen toen ik hem weer terug zette, maar toen niet meer werkte)

Ik gebruik FileZilla voor ftp en DirectAdmin (online, vanuit mn provider) om live in bestanden te kunnen editten
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_113128159
Directadmin heeft als goed is ook phpmyadmin erin zitten. Je kunt phpMyAdmin bereiken via DirectAdmin (onder 'Advanced Features' en in 'MySQL Management')

Je moet dan inloggen met de zelfde gegevens als in je wp-config.php staan.

Je kan dan de database bekijken (Mogelijk moet je aan de linker kant eerst nog op je database klikken) Je ziet dan aan de linkerkant allemaal tabbelen Kan je dan in de tabel wp_posts kijken door daar op te klikken.

Nu krijg je in het rechterscherm als goed is al je data (mogelijk moet je op het tabblad Browse klikken om de data te kunnen zien) Zie je hier dan nog je oude posts?
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_113128332
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 01:31 schreef RPG het volgende:
Directadmin heeft als goed is ook phpmyadmin erin zitten. Je kunt phpMyAdmin bereiken via DirectAdmin (onder 'Advanced Features' en in 'MySQL Management')

Je moet dan inloggen met de zelfde gegevens als in je wp-config.php staan.

Je kan dan de database bekijken (Mogelijk moet je aan de linker kant eerst nog op je database klikken) Je ziet dan aan de linkerkant allemaal tabbelen Kan je dan in de tabel wp_posts kijken door daar op te klikken.

Nu krijg je in het rechterscherm als goed is al je data (mogelijk moet je op het tabblad Browse klikken om de data te kunnen zien) Zie je hier dan nog je oude posts?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelde, maar ik heb een MySQL-iets gevonden. Hierin staan twee databases, een van 15.3 kb (de nieuwe blog) en een van 350 kb (de oude blog). Ik kan wel kijken welke tabellen erin staan, maar de tabellen zelf niet (geen enkele). wp_posts staat er iig wel bij en ik kan een back-up downloaden (een .gz bestand).

Ik heb geen browse-knop oid.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_113128434
Als goed is heb je in Directadmin dit scherm:


Net onder create new database heb je phpmyadmin staan
Je zou nadat je ingelogd hebt in phpmyadmin (met de username en password die ook in je wp-config.php staat) dit scherm moeten zien:

Aan linker kant moet je misschien je database nog selecteren.
Je zou na het selecteren van je database zoiets moeten zien:


Dan klik je aan de linker kant op wp_posts en je zou dit moeten zien:


Als je daar je posts nog ziet staan kan je op de volgende manier je database backuppen (dan is die tenminste veilig)
http://codex.wordpress.or(...)cess_with_phpMyAdmin
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_113128575
Mijn DirectAdmin ziet er heel anders uit. Ik heb versie 1.40.3



Zoveel opties als jij laat zien heb ik ook niet en achter de knop overige opties/advanced options zitten gewoon andere functies, niks met SQL of een uitgebreidere variant van de gewone functies.

Ik moet nu trouwens echt naar bed, moet morgen weer vroeg op. Alvast heel erg bedankt voor je hulp, ik ga er morgenavond na mn wedstrijd verder naar kijken dus mocht je nog tips hebben, gooi ze hier neer dan lees ik ze morgen!
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_113128680
Mogelijk dat het onder mysql databases zou moeten staan. Maar dit is wel een hele erge uitgeklede versie van directadmin zo te zien. Kan je mij morgen printscreen sturen wat er onder mysql databases allemaal voor opties staan ?
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_113129285
Ik heb al gelezen dat je ook gewoon Wordpress 3.4 kon downloaden en dan zo hem overschrijven behalve het deel waar je themes in zitten.

Normaal gezien zou dat ook lukken, maar ik hou ook altijd m'n hart vast bij een update van iets :(
Wat mij nooit lukt is een database overzetten :(
---

Trouwens het probleem met m'n gerelateerde items is opgelost. Elk onderdeel MOET een foto bevatten wanneer dit niet het geval is verspringt (related) naar links.
Probleem lost zich dus vanzelf op aangezien het een site is waar enorm veel foto's op zullen verschijnen. Het gaat over een stad, dus fotomateriaal is er sowieso altijd :)
Cindy De Vuyst
pi_113129747
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 14:59 schreef RPG het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je een theme bestand probeert aan te passen?

Via ftp verbinden naar je server. Dan naar de map wp-content/themes (of plugin als je plugin wilt aanpassen) en daar open je de theme/plugin map die je wilt aanpassen. Rechtermuisknop op bestand en daar kan je ergens CHMOD doen. Als je niet weet hoe dat moet kan je beste zoeken op google naar: ftpapplicatienaamdiejegebruikt how to chmod
Snap er werkelijk geen snars van.

Ik heb nu in ieder geval n.a.v. wat zoeken op google FileZila gedownload.

Werkt erg handig voor het editen van mijn bestandjes via ftp!
pi_113129918
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 02:05 schreef RPG het volgende:
Mogelijk dat het onder mysql databases zou moeten staan. Maar dit is wel een hele erge uitgeklede versie van directadmin zo te zien. Kan je mij morgen printscreen sturen wat er onder mysql databases allemaal voor opties staan ?
Ga ik vanavond doen!
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_113170171
Toen ik een screen wilde maken zag ik opeens een knopje 'log hier in met phpMyAdmin'. De inlog-dingen uit mijn huidige blog werken echter niet, en die database staat er ook niet tussen. De inlog-info uit mn vers geinstalleerde blog werkt wel, maar die blog is nog leeg.

Ik ben dus bang dat ik bij de uninstall van wordpress mn database verwijderd heb :'( Die had ik los moeten downloaden?
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_113170401
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:51 schreef koei het volgende:
Toen ik een screen wilde maken zag ik opeens een knopje 'log hier in met phpMyAdmin'. De inlog-dingen uit mijn huidige blog werken echter niet, en die database staat er ook niet tussen. De inlog-info uit mn vers geinstalleerde blog werkt wel, maar die blog is nog leeg.

Ik ben dus bang dat ik bij de uninstall van wordpress mn database verwijderd heb :'( Die had ik los moeten downloaden?
Mogelijk is er nog een backup op je systeem. Kan het zijn dat je inplaats van een .sql een .gz bestand hebt met de naam van je database?
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_113170876
ik heb alleen blog\wp-includes\js\wp-tiny.js.gz
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_113172214
Had je de sitebackup vanuit directadmin gebruikt?
Als goed is kreeg je toen zo'n scherm


Denk je dat je toen database aangevinkt had staan?
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_113172395
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:29 schreef RPG het volgende:
Had je de sitebackup vanuit directadmin gebruikt?
Als goed is kreeg je toen zo'n scherm
[ afbeelding ]

Denk je dat je toen database aangevinkt had staan?
Nee, dat ik had die hele back-up knop tot gisteren niet gezien. Heb gewoon vanuit Filezilla de map 'blog' gekopieerd met het idee dat daar alles stond, aangezien ik daar de plaatjes had gevonden en verder geen onbekende bestanden kon vinden via de ftp. Niet echt heel handig...
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')