Ik heb echter totaal geen verstand van die dingen, wat is er op de markt? En wat zijn de verschillende mogelijkheden?
Wat voor PDA hebben jullie, wat zijn jullier ervaringen en welke raden jullie aan.
Alvast bedankt!
quote:Maar hij is groter en zwaarder dan een palm , bovendien gaat de accu lang niet zo lang mee als die van een palm.
Op maandag 05 augustus 2002 18:16 schreef FlowDesign het volgende:
gewoon zo'n Compag I-paq nemen, dat is de mooiste
quote:In elk geval een agenda en een adresbestaand. Ook zou het fijn zijn als ik af en toe een memo kon tikken. Kleurendisplay lijkt me wel mooi.
Op maandag 05 augustus 2002 18:17 schreef Aaargh! het volgende:
Wat wil je er precies mee ?
Wat heeft zo'n ding allemaal voor mogelijkheden?
quote:Hou het lekker bij de software op je pc, anders ben je toch alleen maar bezig met het overzetten van de info van het ene apparaat naar het andere.
Op maandag 05 augustus 2002 18:09 schreef Gaston het volgende:
Ik heb voor mijn werk een pda nodig (denk ik), ik moet naast dagelijkse werkzaamheden ook zo'n 5 verschillende projecten helpen begeleiden.Ik heb echter totaal geen verstand van die dingen, wat is er op de markt? En wat zijn de verschillende mogelijkheden?
Wat voor PDA hebben jullie, wat zijn jullier ervaringen en welke raden jullie aan.
Alvast bedankt!
Als je er niet echt in thuis bent, dan denk ik dat je binnen de kortste keren een pokkehekel aan het ding hebt.
quote:Als je er niet in thuis bent, zal het met je pc (minder integratie) HELEMAAL niet lukken natuurlijk.
Op maandag 05 augustus 2002 18:26 schreef Pjederdy het volgende:[..]
Hou het lekker bij de software op je pc, anders ben je toch alleen maar bezig met het overzetten van de info van het ene apparaat naar het andere.
Als je er niet echt in thuis bent, dan denk ik dat je binnen de kortste keren een pokkehekel aan het ding hebt.
Maar, voor de topicstarter: houd mij/ons op de hoogte, ik heb namelijk exact hetzelfde probleem!
quote:Als dat alles is, dan is een Palm M125 prima.
Op maandag 05 augustus 2002 18:25 schreef Gaston het volgende:In elk geval een agenda en een adresbestaand. Ook zou het fijn zijn als ik af en toe een memo kon tikken. Kleurendisplay lijkt me wel mooi.
Wat heeft zo'n ding allemaal voor mogelijkheden?
Als je kleur wil, dan een Palm M130. Kost wel aardig wat extra natuurlijk.
Als je geld over hebt, een Palm M515.
En als je ook nog mp3's wil, en niet allergisch bent voor Sony Memorysticks, de Sony Clie PEG-NR70V
I.h.a.: kleurenscherm is mooi, maar verbruikt meer stroom. En mp3's al helemaal. Filmpjes kijken op zo'n klein schermpje is eigenlijk absurd, en meestal zal de batterij het geen hele film uithouden.
Laat ook meewegen of je er (oplaadbare) batterijen in wil stoppen, of het ding via een cradle wil opladen.
Dutchman
paul.de.kuyer@wanadoo.nl
quote:Dit is wel een hele leuke, en betaalbaar!
Op maandag 05 augustus 2002 18:33 schreef DennisMoore het volgende:
Als je kleur wil, dan een Palm M130. Kost wel aardig wat extra natuurlijk.
[afbeelding]
Heeft iemand hier ervaring met de Palm 130?
Zo'n hele dure hoef ik eigenlijk niet, ik heb een laptop waarop MS Outlook en MS Project staan.
Als je voor een PDA gaat moet het zeker WINDOWS CE hebben.
Je hebt dan een soort windows die je gewoon gewend bent en er is veel software voor te krijgen.
Persoonlijk zou ik niet gaan voor die eigen OS varianten (ik heb zelf ook psion overwogen, maar ben achteraf heel blij dat ik een CE apparaat heb gekocht.)
Ik heb zelf de HP Jornada (wel een oudere), maar de volgende keer ga ik er zeker weer voor. Een vriend van mij is overgestapt naar IPaq, ook heel mooi, maar ik vind het scherm niet zo mooi als de HP qua kleuren.
Dus mijn advies: HP Jornada of Compaq Ipaq (go to section 14 )
oh en btw: voor beide (bovenstaande) kun je ook GPS module kopen zodat je je PDA kunt gebruiken als navigatiesysteem, heb ik ook. Errug mooi.
Palm OS is wat stabieler dan Windows CE, heeft minder rekenkracht nodig, daardoor een langzamere processor, en daardoor minder stroomverbruik.
Palm-progjes zijn compacter geschreven, nemen minder ruimte in, en daardoor heeft een Palm minder geheugen nodig.
Verder bestaat Palm OS langer dan Windows CE, en is er dus enorm veel freeware voor te krijgen.
Hoe dat in de toekomst gaat veranderen, is natuurlijk nu niet te zeggen. Maar op dit moment blijft het een leuke discussie
PSION is (ong een jaar geleden) uit de markt voor PDAs gestapt, maar was echt geniaal. Niet zo lang ervoor hebben de REVO uitgebracht. Als je de specs leest, denk je misschien dat 't allemaal wel meevalt, maar het ding kan alles wat je wil. Agenda, addressenboeken, database, spreadsheet, tekstverwerken... Snel, goed, zonder problemen.
Het geheugen (16MB) is relatief gezien maar klein (een iPaq heeft wel 64MB), maar de software die je kunt downloaden is ook net zo compact.
Het enige dat een beetje tegenvalt is de sync software (PsiWin). Maar de laaste versie is wel OK.
Overigens support PSION de PDAs nog wel, alleen worden er geen nieuwe meer ontwikkeld.
Voordeel is wel dat die REVOs echt voor HEEEEL weinig geld te krijgen zijn nu.
www.psion.com
www.revoworld.com
Nee, ik heb aandelen PSION. Ik heb wel zelf een REVO.
Mijn vorige PSION (series 3a) is in 6 jaar tijd 1x gecrashed!!!!! En dan bedoel ik een software-matige crash... want de valproef heeft tie zeker 20x doorstaan.
Mijn huidige PSION is nog niet vastgelopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |