Nee.. maar STEL (!quote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:25 schreef Levolution het volgende:
Kijk, die man zal wel zijn redenen hebben. Maar ga je ook met een knuppel lopen zwaaien als een reiger je vissen opeet, of een torenvalk je vogels laat schrikken?
Zijn reactie is gewoon zo buitenproportioneel, dat ik schijt aan zo'n vent zou hebben.
Ik heb mijn moeder ook gezegd dat ze de tuin dicht moet maken. Dit voor het van kwaad tot erger wordt. De buurman zal maar eens een kat raken met zijn stenen, dan ben je verder van huis. Er staat een hele goeie link in het topic van iemand met veel voorbeelden. Ik heb mijn moeder deze link ook gegeven.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah oke, thanks, dat had ik niet begrepen dat het om de katten van je moeder ging.
Overheen gelezen denk ik.
Maar van de buurman met de volière snap ik het eerlijk gezegd welWeten wij veel, misschien schrikken zijn vogels elke keer zo dat ze bv het broeden afbreken uit paniek, of leggen de vogels het loodje van paniek. Allemaal best geldige redenen om te balen van katten van anderen in je tuin. Vooral omdat zijn vogels opgesloten zitten uiteraard
En met steeds poepende katten in mijn tuin zou ik ook echt niet blij zijn.
Maar misschien kan je moeder iets met de tips uit dat topic hoe de katten wel naar buiten kunnen in háár tuin maar er niet uit? Dan is ze in één keer van alle problemen af.
Topquote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:30 schreef marleneke1980 het volgende:
[..]
Ik heb mijn moeder ook gezegd dat ze de tuin dicht moet maken. Dit voor het van kwaad tot erger wordt. De buurman zal maar eens een kat raken met zijn stenen, dan ben je verder van huis. Er staat een hele goeie link in het topic van iemand met veel voorbeelden. Ik heb mijn moeder deze link ook gegeven.
Ik hoop dat je moeder er wat mee doet.quote:
Je tuin afzetten zodat de katten daar blijven, probleem opgelost.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 00:24 schreef marleneke1980 het volgende:
Stel je hebt 5 katten en die komen buiten, maar de beide buren hebben er last van. De ene gooit met stenen naar de katten en slaat ze weg. Een keer zelfs met een honkbalknuppel richting de kat gelopen. De andere klaagt steen en been over de katten dat ze in haar tuin komen terwijl ze zelf ook een kat heeft. Die zoeken elkaar ook op en komt ook in de tuin van de 5 katten. Buren hebben je zo kwaad gemaakt dat de katten maar op marktplaats moeten. De buurvrouw wil ze weg hebben en de buurman is een terrorist. Moet je dan écht je katten wegdoen voor een ander?
Ik ben benieuwd naar de meningen.
Ik word daar echt naar van, arm beestjequote:Op maandag 25 juni 2012 11:22 schreef marleneke1980 het volgende:
[ afbeelding ]
Mito is helaas dood gereden van het weekend. Weer een minder voor de buren.
quote:Op maandag 25 juni 2012 11:48 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik word daar echt naar van, arm beestje![]()
Maar ik kan me niet voorstellen dat jullie buren de katten op deze manier zouden willen zien verdwijnen, ze willen er gewoon geen last van hebben.
Maar als je er niet bent heb je toch ook geen last van ze?quote:Op maandag 25 juni 2012 11:56 schreef Catch22- het volgende:
dat werkt gelukkig ook altijd.
Niet iedereen zit de hele tijd klaar om katten weg te jagen.
Nou, dat was bij mij net het probleem hoor, jeminee, wat kortzichtigquote:Op maandag 25 juni 2012 11:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar als je er niet bent heb je toch ook geen last van ze?
Echt laat die beesten in je eigen tuin. Ik ben dierenliefhebber en heb echt geen hekel aan katten maar hou ze lekker in je eigen tuin. Worden ze ook niet doodgereden.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:56 schreef lisa het volgende:
Jemig wat een kinderachtige en a-sociale reacties hier zeg. Als je last van katten in je tuin hebt, jaag je ze toch even weg door tegen ze te roepen? En als dat niet helpt zet je toch even de tuinslang aan? We hebben hier ook zeer regelmatig andere katten in de tuin en na een paar keer op die manier wegjagen komen ze echt niet meer.
Sterkte met het verlies van Mito.
quote:Op maandag 25 juni 2012 12:09 schreef -Spring het volgende:
Het probleem met onze kat is juist dat ie bij de buurman in de tuin poept als ie er niet is idd. Wij hebben mijn vriendheeft het opgelost door elke ochtend om 6 uur, als de buurman nog slaapt, even met een schepje zijn tuin door te crossen en alles weg te scheppen. (Hij poept altijd op hetzelfde plekje in het gras, dus da's makkelijk.)
Het is echter niet enkel onze kat die bij hem in de tuin poept, maar de hele buurt, maar dat gelooft de buurman niet, dus klaagt ie alleen bij ons. Dus haalt m'n vriend, om de lieve vrede te bewaren, elke dag een stuk of vijf drollen weg. Hij doet het alleen al zo lang, dat ie precies de drollen van onze kat herkent.![]()
Het is nu dus wachten tot onze kat er niet meer is (hij is al 15) en de buurman zélf met een schepje z'n tuin in kan.![]()
Disclaimer: ik vind ook dat anderen geen last hoeven te hebben van onze 'hobby', hoor, vandaar ook deze oplossing. Onze buurman is alleen zo'n ontzettende zeikerd, óók op andere gebieden, dat ik het hem straks van harte gun.
Hij heeft een hele grote, open tuin met alleen maar gras aan de voorkant en zelf slaapt ie aan de achterkant, dus hij merkt het niet eens. Bovendien ging ie zelf akkoord met deze oplossing én worden nu de drollen van het hele dorp uit z'n tuin geschept. Win-win dus.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]![]()
Prachtig, maar ik geloof dat ik elke dag dan OOK nog de buurman in alle vroegte in mijn tuin NOG erger zou vinden dan alleen die katten
Zie de knipoog erachter, niet te serieus nemen aub.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:01 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou, dat was bij mij net het probleem hoor, jeminee, wat kortzichtig
onzin, als je geen katten hebt en er alles aan doet om ze uit je tuin te houden, is het bijzonder frustrerend als die krengen steeds in je tuin komen.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:56 schreef lisa het volgende:
Jemig wat een kinderachtige en a-sociale reacties hier zeg. Als je last van katten in je tuin hebt, jaag je ze toch even weg door tegen ze te roepen? En als dat niet helpt zet je toch even de tuinslang aan? We hebben hier ook zeer regelmatig andere katten in de tuin en na een paar keer op die manier wegjagen komen ze echt niet meer.
Sterkte met het verlies van Mito.
Slopen je schuur? Hoe doen ze dat dan?quote:Op maandag 25 juni 2012 12:54 schreef Mirjam het volgende:
[..]
onzin, als je geen katten hebt en er alles aan doet om ze uit je tuin te houden, is het bijzonder frustrerend als die krengen steeds in je tuin komen.
als je katten hebt, zet gewoon je tuin af, dat opdringerige altijd maar dat iedereen die katten maar leuk moet vinden en dat het niet erg is dat ze in je tuin zitten
die krengen slopen mijn schuur, pissen mijn schuur onder en schijten in mijn tuin.
en er zit er niet 1 van mij bij hoor.
katten liefhebbers mogen best af en toe de hand in eigen boezem steken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |