Even in het kort.
Ik werk nu 1,5 jaar bij mijn werkgever. Ik vind het een ontzettend leuke baan en heb het er ook echt naar mijn zin.
Helaas is het zo dat de druk op het werk erg hoog is (dit is al 8 maanden aan de gang). Eerst vond ik dit nog een uitdaging. Nu ben ik op.
Ik ben hiervoor naar de huisarts gegaan en zij heeft me doorgestuurd naar een psycholoog.
Ik werk nog wel gewoon. Maar gezien mijn persoonlijkheid (perfectionistisch, alles goed willen doen, niemand tot last willen zijn en heb best wel een verantwoordelijkheid gevoel), denk ik dat ik toch wat sneller 'vatbaar' ben voor een burn out. En dit is echt het laatste dat ik wil! Vandaar dat ik naar de huisarts ben geweest.
Met mijn leidinggevende had ik gezegd dat ik een afspraak had gemaakt bij de huisarts omdat ik momenteel zelf niet goed om kan gaan met de werkdruk. Hier werd goed op gereageerd gelukkig! We hebben er samen een beetje over gehad, en ik merk dat er ook wel rekening mee wordt gehouden.
Nou heb ik volgende week een afspraak staan bij de psycholoog. Mijn leidinggevende weet niets van het vervolg op de huisarts. Dus weet niet dat ik naar een psycholoog ga. Ik schaam me er eigenlijk ook een beetje voor. Het past niet in mijn plaatje van mezelf, ik ben erg perfectionistisch, daar hoort geen psycholoog bij. Toch weet ik ergens dat het wel erg goed kan zijn.
Ik heb tegen mijn leidinggevende gezegd dat ik (helaas kon niet anders) onder werktijd een afspraak heb. 2 x in 2 weken. Ze hoefde verder niets te weten, dan alleen even weten of het om gezondheid gaat of niet, ivm het goed noteren van de uren. Maarja, ze zal het misschien zelf wel doorhebben, dat vind ik al vervelend.
Ergens baal ik hier enorm van. Ik ga naar de psycholoog mede door de druk op mijn werk. En ik kan gewoon niet fatsoenlijk tegen mijn leidinggevende zeggen hoe het met me gaat. Soms barst ik in tranen uit op mijn werk (druk, mondige klanten, snel op m'n teentjes getrapt zijn door collega's). Ik probeer dit dan te verbergen, omdat ik er niet over kán praten. Ik vind dat zo moeilijk. Maarja doorwerken en verbergen, valt dan niet mee. Toen ik laatst in tranen was uitgebarst vroeg mijn leidinggevende wel of het ging

En stom als ik ben zeg ik dan ook dat het gewoon gaat ook

Waarom kan ik daar niet gewoon eerlijk over zijn?
Nou het grootste probleem.. (ik kan kleine dingen nogal groot maken). Ik zie zo op tegen die afspraak bij de psycholoog. Ik weet dat het goed zal zijn, en dat probeer ik me ook voor ogen te zien. Maar eigenlijk, ik weet niet zo goed waarom ik me soms zo ongelukkig voel. Ik heb dagen dat het goed gaat op het werk, maar dan nog 's avonds ongelukkig op de bank zit.
Ik ben ook zo bang dat het gesprek niet op gang gaat komen. Dat hij mij aan vind stellen. Dat het allemaal wel mee valt in zijn ogen (tja ik ben er nog op tijd bij).
En ook gewoon, dat ik ook tegen hem niet eerlijk zal zijn. Dat ik ook tegen hem ga lopen vertellen dat het goed gaat, terwijl het dat niet meer gaat.
Och och, wat maak ik het mezelf toch soms ook moeilijk.
Heeft iemand hier ervaring mee? En kan iemand me hopelijk oprecht zeggen dat ik me niet druk hoef te maken.
[ Bericht 0% gewijzigd door 90Mir op 13-06-2012 22:42:53 ]