abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5268756
ALANYA - Een Turkse rechtbank heeft maandag de 21-jarige Danny Broens uit Den Haag op vrije voeten gesteld. Die zat daar sinds vijf weken vast omdat hij betrokken was bij een dodelijk ongeval. De rechter oordeelde dat Broens niet schuldig is aan het ongeluk, zo maakte zijn advocaat mr. G. Knoops bekend.

Broens had enkele weken geleden op een scooter een Turkse man aangereden, die als gevolg daarvan overleed. Volgens Knoops is uit twee politieonderzoeken komen vast te staan dat Broens geen schuld trof. Een Turkse rechter had al eerder aangegeven dat er geen reden was de Hagenaar op te pakken.

Voordat Broens naar Nederland kan, moeten er nog enkele formaliteiten worden afgehandeld. Knoops verwacht dat zijn cliënt maandagavond op het vliegtuig naar huis zit.

Knoops had de zaak al aanhangig gemaakt bij het Europese Hof in Straatsburg. Die procedure laat hij doorlopen, vanwege mogelijke toekomstige gevallen. "Als het hof beslist dat de detentie geen redelijke grondslag had, zou Broens bovendien een schadeclaim kunnen indienen."

Volgens Knoops, die het bericht van de vrijlating van de familie van Broens ontving, zijn de gemoederen in de rechtbank maandagmorgen bij de familieleden van het slachtoffer behoorlijk verhit geraakt. "Hoe de verdere strafzaak verloopt, weet ik niet. Het zou ook nog kunnen dat de familie een civiele procedure begint tegen mijn cliënt."

Mochten jullie nog een welkom thuis boodschap voor Danny broens willen achterlaten:

http://dannybroens.cjb.net/

FOK!fotograaf maandag 5 augustus 2002 @ 13:49:28 #2
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_5268799
Volgens mij gaat die niet meer naar turkije op vakantie!

Vind het echt klote voor hem, dit gun je niemand. hij moet al leven met de last dat hij mede verantwoordelijk (niet zijn schuld, maar hij was toch een bepalende factor) is voor iemands dood, en nu ook nog die weken in een turkse cel.

Ik wens hem veel sterkte in te toekomst met het verwerken van dit trauma.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')