Die zijn geen 7(?) cm groot. Het lijkt verdomme wel een vogel.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:25 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Is het niet een horzel? Ik heb hier in Limburg daar ook last van.
Nee het is een hoornaar, maar de naam Horzel wordt op sommige plekken (onterecht) gebruikt. Hoornaar zijn wel groter dan wespen, maar gelukkig een stukje minder agressiefquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:25 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Is het niet een horzel? Ik heb hier in Limburg daar ook last van.
Aah! Ik heb trauma's van die beesten. Ze vliegen ook 's nachts en worden dan aangetrokken door (kunst)licht. Ben je midden aan de nacht aan het lezen met de ramen open, komen er ineens 3 van die krengen aan, helemaal lijp van het licht...quote:
Hij noemde hoornaars schatjes, en die zijn inderdaad een stuk minder agressief dan wespen.quote:
Ze jatten mijn eten niet en zijn niet agressief, ook wanneer je voor hun nest staat. Voor wespen vind ik ze dan behoorlijk aardig.quote:
Een hoornaar is een soort wesp jij sukkel.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:35 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Hij noemde hoornaars schatjes, en die zijn inderdaad een stuk minder agressief dan wespen.
Ik meerdere malen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:33 schreef AppelCake het volgende:
Ik ben nog nooit door een wesp gestoken.
Goedzo!quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:38 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ik meerdere malen.
De laatste keren was toen ik een wespennest in een mollengang in mijn tuin had. Op een dag liep ik in de buurt van dat nest, plotseling pijn in mijn dij, daarna in mijn heup. Er was een wesp via mijn sok in mijn joggingbroek gekropen, en was in paniek gaan steken. OK, opgesloten, paniek, kan ik mee leven.
De volgende dag liep ik in shorts door mijn tuin, en werd werd in mijn blote been gestoken. Dat was mij wat te agressief, met 2 katten, een dochtertje van de buren die ook wel eens langs kwam en allergisch was voor wespensteken. 2 bussen insecticide voor hardnekkige insecten gehaald, die middag en de volgende middag een bus in het nest gespoten. Probleem opgelost. Sorry beestjes.
Qua biologische classificatie, ja, dat weet ik, maar ik gebruik "wesp" hier, net als Yngwie hiervoor, in de betekenis van wat wij Nederlanders als wesp zien. En dan is er in grootte en gedrag een fors verschil tussen "wesp" en hoornaar.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:38 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Een hoornaar is een soort wesp jij sukkel.
Toch is het een wesp.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:40 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Qua biologische classificatie, ja, dat weet ik, maar ik gebruik "wesp" hier, net als Yngwie hiervoor, in de betekenis van wat wij Nederlanders als wesp zien. En dan is er in grootte en gedrag een fors verschil tussen "wesp" en hoornaar.
.. nou je het zegt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:43 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ja nee man, als schorpioenenvodka aanslaat moet dat met hoornaarjenever ook lukken, toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |