Dit.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:47 schreef Xetran het volgende:
Vooruit kijken, wat gebeurd is is gebeurd en je kan alleen maar het beste maken van wat er komen gaat. Vooral doen wat je leuk vind en laat je niet tegenhouden.
Ja, ik weet het. Ik besef maar al te goed dat het leven kort is.. Toch houdt er mij iets tegen. Ochja twordt wel eens beterquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:47 schreef Xetran het volgende:
Vooruit kijken, wat gebeurd is is gebeurd en je kan alleen maar het beste maken van wat er komen gaat. Vooral doen wat je leuk vind en laat je niet tegenhouden.
Het si niet iets wat je overkomt maar iets wat je doet.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:49 schreef Gaelle het volgende:
[..] Toch houdt er mij iets tegen. Ochja twordt wel eens beter
Uhu, I know.. het probleem is dat ik nu iets moet gaan kiezen wat ik moet doen van studies, maar ik heb geen idee wat ik moet doen. Zo een fase waar iedereen wel eens inkomt. en ik wil geen foute keuzes maken...quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:50 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het si niet iets wat je overkomt maar iets wat je doet.
Je hebt daar een rol in
Je kan en moet er goed over nadenken maar verkeerd kiezen...quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:53 schreef Gaelle het volgende:
[..]
Uhu, I know.. het probleem is dat ik nu iets moet gaan kiezen wat ik moet doen van studies, maar ik heb geen idee wat ik moet doen. Zo een fase waar iedereen wel eens inkomt. en ik wil geen foute keuzes maken...
Thanksquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:56 schreef drijfhout het volgende:
Kop op meis!
Het is trouwens wel degelijk een goede "oplossing" om van het familieleven van je vriend mee te snoepen. Zo krijg je in ieder geval een duidelijk voorbeeld van hoe het ook kan. Dat verleden, en dat lege gevoel van nu, daar kan je weinig meer aan veranderen. Verheug je op de dag van morgen, en wees gewoon lief voor jezelf vandaag. Zorg dat je over tien jaar leuks in je rugzak hebt waar je met een goed gevoel opp terug kunt kijken. Het is niet te laat om te beginnen met die wortels te laten groeien.
Uiteraard, ik weet hoe je je voelt. heb er zelf ook last van. maar meer dan dat kan je niet, en op ten duur zal dat besef vanzelf wel komen. gewoon de dingen doen die je wilt doen en je nooit tegen laten houdenquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:49 schreef Gaelle het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Ik besef maar al te goed dat het leven kort is.. Toch houdt er mij iets tegen. Ochja twordt wel eens beter
Hoe vervelend het ook klinkt, ik denk dat dit inderdaad één van de weinige dingen is die je kunt doen. Het verleden kun je niet meer veranderen, het is aan jou om het achter je te laten en verder te gaan met je leven.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:47 schreef Xetran het volgende:
Maar helaas is dat veel makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:32 schreef Sculptra het volgende:
[..]
Hoe vervelend het ook klinkt, ik denk dat dit inderdaad één van de weinige dingen is die je kunt doen. Het verleden kun je niet meer veranderen, het is aan jou om het achter je te laten en verder te gaan met je leven.
Amai, ja héél herkenbaar, ik vind mij ook zo vaak nu nog in die rol zitten. Ik ga sinds vorige week ook bij een psycholoog, want ik krop alles op en praat niet graag over mijn gevoelens, goed voor jou dat het al beter gaat!quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:12 schreef luna_lovegood het volgende:
Heel herkenbaar. Mijn vader had een alcoholprobleem, moeder was veel weg. Ouders hadden ook veel ruzie. Toen ik 5 was is mijn vader overleden. Hierdoor ben ik ook 'moeder' gaan spelen over mijn zusje, en in die rol blijf ik nu ook nog een beetje te veel zitten. Vorig jaar ontzettend slecht in mijn vel gezeten, tegen het depressieve aan. Maar ik kom er nu langzaam aan weer bovenop. Verder zit ik nu ook bij de psycholoog om te leren om meer over mijn verdriet te praten, in plaats van het ergens in een hoekje weg te stoppen.
Ik weet het, dat probeer ik dagelijks te doen, die achter mij te laten. Maar soms vind die toch kleine gaatjes om zijn weg terug te vinden.. Nja, ik ga nu nog een tijdje naar een psycholoog gaan en er zelf werk van maken door idd leuke dingen te gaan doen..quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:32 schreef Sculptra het volgende:
[..]
Hoe vervelend het ook klinkt, ik denk dat dit inderdaad één van de weinige dingen is die je kunt doen. Het verleden kun je niet meer veranderen, het is aan jou om het achter je te laten en verder te gaan met je leven.
Jah, het zijn idd eerder gevolgen ervan en ik ben nog aan het leren om die naast mij te leggen en die te aanvaarden, tzal een moeilijke weg worden maar ik ben bereid om die te bewandelen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:06 schreef Woestenijhumor het volgende:
Ik herken het ook wel, mijn jeugd is ook niet zo fijn verlopen. Ik ben opgegroeid in kansarmoede en werd ook gepest op school. Ook nadien problemen gehad met relaties; een beetje zoals vrouwen die eens worden geslagen blijvend agressieve partners aantrekken.
Ik ben vrij stil in groep; vroeger ook heel onzeker. Dan val je echt snel ten prooi aan mensen die geen goede bedoelingen hebben.
Nu ben ik niet meer onzeker, want heb geleerd dat het voor niets nodig is. Ik denk dat als je een nare jeugd hebt gehad, je best wel fier mag zijn dat je er toch bent uitgekomen, en dat je niet bent geworden zoals je ouders.
Ook heb ik beslist pas kinderen te nemen als ik me daar volledig klaar voor voel en financieel klaar voor ben; het laatste wat ik wil, is dat mijn kinderen het zelfde lot moeten ondergaan als ik.
Ik denk niet dat TS in het verleden leeft. Het zijn gewoon gevolgen van haar jeugd. Ik heb me er bij neergelegd dat ik mijn leven lang moeilijke momenten zal kennen wegens mijn jeugd.
Zo ging ik niet in een dure galajurk die ik samen met mijn moeder was gaan shoppen, vergezeld van mijn ouders die dan fier op me waren.
Ik flanste zelf wat in elkaar van oude wijnrood fluwelen gordijnen van de vlooien markt en een paar sjaaltjes van bij Zeeman. Ik stond daar dan wat alleen te trampelen op de proclamatie.
Wel een paar profs die mijn jurk geslaagd vonden, maar zo'n momenten zijn al bij al wel dubieus.
Ik heb een lange weg afgelegd om mezelf te leren kennen, en te aanvaarden. Ik ben nu bewust van wat ik wel te bieden heb. Nu probeer ik er aan te werken anderen te overtuigen.
Door mijn eerder gesloten aard weten mensen vaak niet wat ik in mijn mars heb. Die gesloten aard is een gevolg van mijn jeugd en bekeek ik lang als iets negatief, nu zie ik het eerder als voorzichtigheid en beredeneerdheid niet zomaar alles te delen.
Ik heb ook een heel zelfstandig persoon. Ik heb nooit hulp gekregen, dus heb ik het achteraf ook nooit gevraagd. Andere mensen kunnen vaak terugvallen op vrienden en familie in moeilijke momenten. Ik kon dat niet, dus zal ik niet snel anderen "vervelen" met mijn ellende en leed delen.
Het (jammere)gevolg daarvan is natuurlijk dat mensen ook geslotener tegen mij zijn en relaties zakelijk houden. Te meer omdat in de Westerse maatschappij eerder een extravert karakter promoot. Iemand introvert wordt vaak onterecht als asociaal gezien.
En je begon op je twaalfde een moederrol te spelen. Er is iets dat nog erger is dan 9 jaar ongelukkig zijn en dat is 9 jaar en een dag ongelukkig zijn. Je wilt toch niet dat je over een aantal jaren weer iets moet posten over dit probleem. Je bent nog jong en je kunt alles nog rechtzetten, als je het heden maar leuk maakt. Zoek een goede psychiater waarmee je je jeugd kunt verwerken en waarmee je aan je zelfvertrouwen en sociale vaardigheden kunt werken. Leer dat je sommige dingen (verdriet/schaamte whatever) gewoon los moet laten en dat je bent wie je NU bent en niet wie je in het verleden bent geweest en dat je hebt wat je NU hebt en niet wat je in het verleden hebt gehad. En wie weet sticht je ooit wel een heel leuk gezin met je vriend. Op je 21ste hoor je op het hoogtepunt van je jeugd te zitten en kun je veel lol beleven aan uitgaan met je vrienden of met je vriend. Je zult er alleen maar spijt van krijgen als je op je dertigste inziet dat je dat hoogtepunt (dat je tussen je 18e en je 25ste meestal hoort te beleven) niet hebt beleefd.quote:
Ik weet het, ik weet het.. Nu pas ben ik ook echt geconfronteerd met de sporen die het heeft nagelaten, en ben er nu mee bezig om ze achter mij te laten, ik ga sinds vorige week bij een psycholoog. Dat zal mij zeker ook wel helpen. Ik ga gitaarles nemen, beginnen fitnessen, het moet wel goed komenquote:Op donderdag 14 juni 2012 17:58 schreef Knaagbeest het volgende:
[..]
En je begon op je twaalfde een moederrol te spelen. Er is iets dat nog erger is dan 9 jaar ongelukkig zijn en dat is 9 jaar en een dag ongelukkig zijn. Je wilt toch niet dat je over een aantal jaren weer iets moet posten over dit probleem. Je bent nog jong en je kunt alles nog rechtzetten, als je het heden maar leuk maakt. Zoek een goede psychiater waarmee je je jeugd kunt verwerken en waarmee je aan je zelfvertrouwen en sociale vaardigheden kunt werken. Leer dat je sommige dingen (verdriet/schaamte whatever) gewoon los moet laten en dat je bent wie je NU bent en niet wie je in het verleden bent geweest en dat je hebt wat je NU hebt en niet wat je in het verleden hebt gehad. En wie weet sticht je ooit wel een heel leuk gezin met je vriend. Op je 21ste hoor je op het hoogtepunt van je jeugd te zitten en kun je veel lol beleven aan uitgaan met je vrienden of met je vriend. Je zult er alleen maar spijt van krijgen als je op je dertigste inziet dat je dat hoogtepunt (dat je tussen je 18e en je 25ste meestal hoort te beleven) niet hebt beleefd.
Het knaagbeest heeft gesproken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |