abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112834214
Ik ben een jongen van 34 jaar en zit in een relatie van ruim 12.5 jaar. Samen hebben wij een dochter van 6. Het is eigenlijk altijd een heftige relatie geweest met veel ups en downs. De laatste tijd zijn het echter veel meer downs en gaat het niet goed. Zo slecht zelfs dat zij een maand geleden heeft aangegeven te willen stoppen. Na veel praten/emoties/huilen noem het maar op, hebben wij besloten het toch nog een laatste keer te proberen. Dit gaat nog redelijk goed, maar het blijft toch wel af en toe trekken. Het probleem is echter het volgende:

Sinds zij heeft aangegeven de relatie te willen beëindigen is er iets in mij aan het gebeuren qua gevoelens. Ik ben namelijk verliefd geworden op een collega, die ik al een half jaar ken. Het lijkt erop dat de beslissing toentertijd deze gevoelens hebben losgemaakt. Ik vond het natuurlijk altijd al een leuk meisje. Echter nu loop ik gewoon de hele dag rond met buikpijn van de vele vlinders die aan het rondvliegen zijn. Ik heb inmiddels mijn vriendin al wel laten weten dat ik die gevoelens heb gekregen en zij kan het op zich wel begrijpen.

Ik moet nu voor mijzelf in ieder geval achterhalen wat ik wil. Eigenlijk wil ik ook wel weten van mijn collega of zij gevoelens heeft voor mij. Zij denkt echter, net als vele andere, dat ik en mijn vriendin het nog goed met elkaar hebben qua relatie. Die collega zie ik verder dagelijks op het werk en wij hebben wel redelijk wat contact op de werkvloer. Zij woont echter in het midden van het land terwijl ik in het noorden woon. Een bijkomend probleem is ook nog dat zij turks is. Uiteraard niet voor mij of mijn omgeving, maar meer vanuit het feit dat turken toch gauw neigen naar een turkse vriend(in) vanwege de cultuurverschillen. Ik heb al wel begrepen dat haar ouders ook liever een turkse vriend hebben. Haar zusje heeft echter ook een nederlandse vriend. Hoe kan ik het onderwerp nu bij mijn collega ter sprake laten komen en haar gevoelens te polsen?

Zij heeft ook aangegeven nu nog geen tijd te hebben voor een vriend in verband met studie en pas daarmee bezig wil gaan aan het einde van het jaar. Het probleem is dat ik het met deze gevoelens niet zolang uit kan houden zonder enige vorm van duidelijk.
pi_112834381
Als ze jou ook leuk vindt dan zal ik voor de turkse mokkel gaan. Want de relatie waar je nu in zit loopt vroeg of laat toch op de clippen. Zoniet, dan wordt er goed toneel gespeeld.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  woensdag 13 juni 2012 @ 13:52:26 #3
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112834432
Is dat niet een beetje lomp? Een kind en nog relatie en nu al (straks) aan de haal met een andere vrouw!

Hoe voel jij je nu als je deze reactie leest?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_112834504
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:52 schreef CantFazeMe het volgende:
Is dat niet een beetje lomp? Een kind en nog relatie en nu al (straks) aan de haal met een andere vrouw!

Bij elkaar blijven vanwege een kind is wel de slechtste reden. Al hebben ze alleen maar ruzie.... Lekker omgeving voor zijn kind.
pi_112834602
Ik zou proberen de twee zaken gescheiden te houden en eerst kritisch te kijken naar je huidige relatie.
pi_112834623
Ik vind, dat je eerst een relatie moet afsluiten (en liefst op een goede manier wanneer daar een kind in is betrokken), voor je aan een volgend avontuur kunt gaan beginnen.

Tenzij je je thuis het liefst in een oorlogsgebied wil veranderen.
  woensdag 13 juni 2012 @ 13:56:07 #7
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112834624
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:53 schreef spierbal het volgende:

[..]

Bij elkaar blijven vanwege een kind is wel de slechtste reden. Al hebben ze alleen maar ruzie.... Lekker omgeving voor zijn kind.
Dat is mijn punt niet. Ik bedoelde meer jegens zijn vriendin. Ik zou dan wat raar opkijken. Lijkt raar toch? Net relatie uit van zoveel jaar en gelijk achter een andere vrouw aan.

Wie gaat het kind verzorgen?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_112834761
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:56 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Dat is mijn punt niet. Ik bedoelde meer jegens zijn vriendin. Ik zou dan wat raar opkijken. Lijkt raar toch? Net relatie uit van zoveel jaar en gelijk achter een andere vrouw aan.

Wie gaat het kind verzorgen?
Oke, maar zijn vrouw weet toch a
Dat ie gevoelens heeft voor ie and anders. Dat is iets waar je weinig aan kan doen. En al zouden ze als vrienden uit elkaar gaan, kan er normaal gepraat worden over het zorgschap en de tijden e.d.
pi_112834816
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:52 schreef CantFazeMe het volgende:

Ik vind het niet lomp. Ik heb dit zoals ik al zei met mijn vriendin besproken en ben er eerlijk onder. Zij kan mij trouwens volledig begrijpen en neemt mij ook niks kwalijk. Het klinkt lomp, dat weet ik, maar er is veel gebeurd in die 12.5 jaar. Wij zullen alles ook goed afsluiten en ik ben er zeker van dat wij als vriendin uit elkaar gaan. Wij willen onze dochter ook beide opvoeden. Zeg maar 1 week bij mij en 1 week bij haar etc.
pi_112834871
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:59 schreef Tintelfris het volgende:

Zeg maar 1 week bij mij en 1 week bij haar etc.
Ah ja, dat wat gezinsvoogden veel afraden.
  woensdag 13 juni 2012 @ 14:01:38 #11
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112834910
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:59 schreef Tintelfris het volgende:

[..]

Ik vind het niet lomp. Ik heb dit zoals ik al zei met mijn vriendin besproken en ben er eerlijk onder. Zij kan mij trouwens volledig begrijpen en neemt mij ook niks kwalijk. Het klinkt lomp, dat weet ik, maar er is veel gebeurd in die 12.5 jaar. Wij zullen alles ook goed afsluiten en ik ben er zeker van dat wij als vriendin uit elkaar gaan. Wij willen onze dochter ook beide opvoeden. Zeg maar 1 week bij mij en 1 week bij haar etc.
Duidelijk :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_112834988
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:00 schreef Godtje het volgende:

[..]

Als je duidelijke afspraken maakt...

En beter om de week bij je ouders dan elke dag van 9 tot 5 op de kinderopvang.
pi_112835037
Of ze is nu zo begripvol omdat ze denkt dat jij het nog steeds aan het "proberen" bent, zoals je in de OT schreef. Maar de kans is meer dan groot dat al dat begrip is vervlogen op het moment dat je je woorden in daden om gaat zetten.
pi_112835112
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:03 schreef spierbal het volgende:

[..]

Die ouders stoppen niet met werken die week dus die KDV slaat nergens op.
Voor de rest... Nee.

Kinderen kunnen minder goed aarden en zijn minder stabiel.
Verdeeld tussen twee werelden.
Weekend papa is beter voor het kind.
pi_112835293
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:00 schreef Godtje het volgende:

[..]

Niks staat nog vast. Dit is gewoon een idee wat we nu hebben, maar het is nog erg vroeg, en dit soort dingen heeft gewoon tijd nodig om af te bouwen.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:03 schreef spierbal het volgende:

[..]

Dat willen we sowieso niet laten gebeuren. Max is toch echt wel 3 dagen per week. Op dit moment 2 dagen per week.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:04 schreef Tayu het volgende:
Of ze is nu zo begripvol omdat ze denkt dat jij het nog steeds aan het "proberen" bent, zoals je in de OT schreef. Maar de kans is meer dan groot dat al dat begrip is vervlogen op het moment dat je je woorden in daden om gaat zetten.
Om eerlijk te zijn is mijn vriendin meer klaar met onze relatie dan dat ik dat ben. Ik vind het nog steeds lastig om los te laten. Daarom zit ik ook enorm met mijn gevoelens in de knoop, vanwege de gevoelens voor de collega. Zij heeft al meerdere malen aangegeven dat als wij uit elkaar gaan we dit vriendschappelijk moeten doen. Ik geloof haar ook daarin, en weet zeker dat ze niet opeens een pshycho zal zijn op het moment dat het puntje bij paaltje komt.
  woensdag 13 juni 2012 @ 14:13:10 #16
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112835454
Maar heb je nou nog een relatie, of niet?

Wat heeft die relatie nou voor zin, als jij achter die andere vrouw aan gaat?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 13 juni 2012 @ 14:13:46 #17
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_112835470
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:46 schreef Tintelfris het volgende:
Ik ben een jongen van 34 jaar
:')
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_112835556
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:13 schreef Hallmark het volgende:
Maar heb je nou nog een relatie, of niet?

Wat heeft die relatie nou voor zin, als jij achter die andere vrouw aan gaat?
Officially nog wel, maar eigenlijk gewoon einde verhaal, maar dit is nogmaals niet de reden waarom ik deze thread maak.
pi_112835562
Afgezien van die collega zou ik je afraden om na zo'n lange relatie ineens over te stappen naar de volgende. Daarnaast liggen je prioriteiten denk ik verkeerd als je aangeeft aan je relatie te willen werken, maar ondertussen al wel vast aan het peilen bent hoe je in de markt ligt voor het geval je relatie alsnog strand.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_112835633
Meteen een relatie of wat dan ook (willen) beginnen met iemand nadat je een relatie van 12,5 jaar beëindigt.. En dat terwijl je nog in een relatie zit.

Damn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2012 14:19:01 ]
pi_112835682
Misschien wil je wel geen verantwoordelijkheid dragen? Niet in je relatie en ook niet voor je kind?

Want ik vind het wel een beetje apart, dat je jezelf voorstelt als een "jongen" ipv een man en vader. Ik ken eigenlijk niemand van die leeftijd die zich nog een "jongen" noemt, en zeker niet wanneer ze een eigen gezin hebben.
  woensdag 13 juni 2012 @ 14:20:01 #22
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112835691
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:16 schreef Tintelfris het volgende:

[..]

Officially nog wel, maar eigenlijk gewoon einde verhaal, maar dit is nogmaals niet de reden waarom ik deze thread maak.
Dan had je het er ook niet in moeten zetten. Je brengt negativiteit in je leven, als je niet eerst deze relatie netjes afrondt.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:46 schreef Tintelfris het volgende:
Ik ben een jongen van 34 jaar
Het wordt tijd je als een man te gaan gedragen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_112835722
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:19 schreef Tayu het volgende:
Want ik vind het wel een beetje apart, dat je jezelf voorstelt als een "jongen" ipv een man en vader. Ik ken eigenlijk niemand van die leeftijd die zich nog een "jongen" noemt, en zeker niet wanneer ze een eigen gezin hebben.
pi_112835758
Hoe oud is je collega? En zitten jullie niet in totaal andere levensfases?
pi_112835768
Wat me meteen op de volgende vraag brengt: Waarom zijn jullie nooit getrouwd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')