abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juni 2012 @ 09:40:41 #1
363683 Persepolis
vliegtuiglief
pi_112824801
Ik ga even een topic wijden aan onzekerheid. Wie heeft er ook last van?

De laatste tijd voel ik me heel onzeker. Tegelijkertijd ben ik verliefd en ik weet niet wat ik ermee moet. Ik weet niet of hij me ook ziet zitten, ook al zijn er soms signalen naar mijn idee (of misschien hoop ik het), maar goed, dat terzijde. Ik zei tegen mijn vriendin dat ik onzeker was door verliefdheid. Zij zei dat dat onzin was en dat ik altijd al zo ben geweest en dat sommige dingen zoals verliefdheid het kunnen verergeren.

Ik haat het om scenario’s in mijn hoofd te maken waarin ik veel gelukkiger ben dan ik nu ben, veel knapper, aantrekkelijker, succesvoller, talentvoller, en aan het eind van de rit te realiseren dat ik eigenlijk maar zo gewoon ben. Middelmatig, onopvallend en normaal. Niets mis met normaal, maar ik leg altijd de lat te hoog op onrealistische wijze. Het maakt me helemaal kapot. Al mijn aandacht en gedachten zijn gefocust op hem, op fantasieën waarin ik altijd beter ben dan in de werkelijkheid en vooral veel doemscenario’s. Ik kan me gewoon geen dag sinds afgelopen tijd herinneren dat ik niet aan hem heb gedacht. Mensen zeggen dat dat normaal is bij verliefdheid, maar dit duurt me te lang. Ze zeggen ook dat verliefdheid na een tijdje ophoudt als er niks gebeurd, maar ook dat is niet aan de orde.

Soms ben ik bang dat ik gewoon ideaalbeelden maak en in stand hou. Ik wil dat er echt een eind komt aan die verliefdheid, maar ook aan de onzekerheid.

Ik vraag me af wat hier het probleem is.

Soms zijn mensen verliefd, maar niet zo achterlijk ongelukkig als mij. Ik ben bang dat ik iemand ben die de hoop niet op wil geven, maar tegelijkertijd geen hoop meer heeft in andere dingen. Ik wacht altijd op een groots moment in mijn leven. Iets moois dat staat te gebeuren, iets wat mijn leven zal veranderen, maar niets van dat is tot nu toe gebeurd. Het erge is dat ik er echt op wacht. En wacht. Ik voel me gewoon niet zo gelukkig.

Wie herkent dit ook?
I feel so bad today
that I want to write a poem.
I don't care, any poem, this
poem.
pi_112824857
En wat doe je er aan? Heb je je uitgesproken tegen hem/haar?
Heb je al een date? Een afwijzing?
  woensdag 13 juni 2012 @ 09:47:30 #3
363683 Persepolis
vliegtuiglief
pi_112824969
Niks uitgesproken, geen afwijzing. Het is heel moeilijk om in dit soort situaties eerlijk tegen de ander te zijn, vooral als je jezelf op heel veel gebieden minder dan gemiddeld acht.
I feel so bad today
poem.
pi_112825006
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:47 schreef Persepolis het volgende:
Niks uitgesproken, geen afwijzing. Het is heel moeilijk om in dit soort situaties eerlijk tegen de ander te zijn, vooral als je jezelf op heel veel gebieden minder dan gemiddeld acht.
En als je nooit een positieve feedback krijgt omdat je niks wil doen vanwege je onzekerheid zal dat altijd zo blijven.

Dan zit je in dat bekende cirkeltje
pi_112825030
quote:
Je gaat jezelf niet hoger inschatten als je het maar voor jezelf houdt. Je ongelukkigheid wordt veroorzaakt doordat je geen acties onderneemt. De makkelijkste manier om duidelijkheid te krijgen is om duidelijkheid te vragen. Een afwijzing voelt minder lang kut dan dit maar voor je te blijven houden.
pi_112825073
Hoelang duurt deze verliefdheid dan inmiddels?

Misschien zou je eens wat laten merken... Zelfs een afwijzing is goed, kun je weer verder met je leven. Niets doen in dit geval is stilstand en zoals je zelf al hebt gemerkt maakt het je kapot.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2012 09:53:34 ]
pi_112825209
Doorbreek die cirkel.
pi_112825219
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:40 schreef Persepolis het volgende:
Ik wil dat er echt een eind komt aan die verliefdheid.
Spreek hem aan. Nodig hem uit.

Whatever.

Meestal valt dat ideaal dat je van iemand hebt dan toch in duigen.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
pi_112825449
quote:
En als je jezelf maar blijft vertellen hoe moeilijk dit is, zal je ook nooit iets ondernemen. Je redeneert jezelf ongelukkig, om vast te blijven houden aan je patronen. Stap uit die box.
pi_112825755
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:06 schreef L-E het volgende:

[..]

En als je jezelf maar blijft vertellen hoe moeilijk dit is, zal je ook nooit iets ondernemen. Je redeneert jezelf ongelukkig, om vast te blijven houden aan je patronen. Stap uit die box.
Cirkel LE! Laten we het niet nog lastiger maken door van de cirkel opeens een doos te maken.
pi_112826098
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:16 schreef Godtje het volgende:

[..]

Cirkel LE! Laten we het niet nog lastiger maken door van de cirkel opeens een doos te maken.
ik moest lachen :P

Maar goed, wat hier gezegd word klopt wel
en ik zou aan die onzekerheid gaan werken want ik neem aan dat het er altijd wel is... anders komt het nu niet opeens zo omhoog
Als je niet tevreden bent over jezelf onderneem dan actie om jezelf te verbeteren
of ben je niet realistisch en is er eigenlijk niks mis met je? zorg dan voor positieve bevestiging uit je omgeving maar ook zeker van jezelf
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_112827596
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:40 schreef Persepolis het volgende:
Ik ga even een topic wijden aan onzekerheid. Wie heeft er ook last van?

De laatste tijd voel ik me heel onzeker. Tegelijkertijd ben ik verliefd en ik weet niet wat ik ermee moet. Ik weet niet of hij me ook ziet zitten, ook al zijn er soms signalen naar mijn idee (of misschien hoop ik het), maar goed, dat terzijde. Ik zei tegen mijn vriendin dat ik onzeker was door verliefdheid. Zij zei dat dat onzin was en dat ik altijd al zo ben geweest en dat sommige dingen zoals verliefdheid het kunnen verergeren.

Ik haat het om scenario’s in mijn hoofd te maken waarin ik veel gelukkiger ben dan ik nu ben, veel knapper, aantrekkelijker, succesvoller, talentvoller, en aan het eind van de rit te realiseren dat ik eigenlijk maar zo gewoon ben. Middelmatig, onopvallend en normaal. Niets mis met normaal, maar ik leg altijd de lat te hoog op onrealistische wijze. Het maakt me helemaal kapot. Al mijn aandacht en gedachten zijn gefocust op hem, op fantasieën waarin ik altijd beter ben dan in de werkelijkheid en vooral veel doemscenario’s. Ik kan me gewoon geen dag sinds afgelopen tijd herinneren dat ik niet aan hem heb gedacht. Mensen zeggen dat dat normaal is bij verliefdheid, maar dit duurt me te lang. Ze zeggen ook dat verliefdheid na een tijdje ophoudt als er niks gebeurd, maar ook dat is niet aan de orde.

Soms ben ik bang dat ik gewoon ideaalbeelden maak en in stand hou. Ik wil dat er echt een eind komt aan die verliefdheid, maar ook aan de onzekerheid.

Ik vraag me af wat hier het probleem is.

Soms zijn mensen verliefd, maar niet zo achterlijk ongelukkig als mij. Ik ben bang dat ik iemand ben die de hoop niet op wil geven, maar tegelijkertijd geen hoop meer heeft in andere dingen. Ik wacht altijd op een groots moment in mijn leven. Iets moois dat staat te gebeuren, iets wat mijn leven zal veranderen, maar niets van dat is tot nu toe gebeurd. Het erge is dat ik er echt op wacht. En wacht. Ik voel me gewoon niet zo gelukkig.

Wie herkent dit ook?
Wat is dat grootse dan?

Verliefd, trouwen, kinderen is ook best wel gewoontjes hoor :')

Hoe gemiddeld ben je dan, wat doe je doordeweeks?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:09:51 #13
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112827705
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:56 schreef Scorpie het volgende:
Doorbreek die cirkel.
Precies. Doe eens iets wat je niet durft. Want nu vind ik het, eerlijk gezegd, een jank-verhaal.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_112828052
Google Ads komt met dating voor hogeropgeleiden... De ironie.

Maar echt, vraag hem gewoon uit, worst case scenario zegt hij nee en kun je er (makkelijker) overheen en verder met je leven. Kans is natuurlijk ook aanwezig dat hij ja zegt omdat jij eindelijk iemand bent die gewoon zichzelf is en niet overdreven 'bijzonder' probeert te doen :)
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:32:26 #15
363683 Persepolis
vliegtuiglief
pi_112828526
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:48 schreef Godtje het volgende:

[..]

En als je nooit een positieve feedback krijgt omdat je niks wil doen vanwege je onzekerheid zal dat altijd zo blijven.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:51 schreef zarGon het volgende:

Misschien zou je eens wat laten merken... Zelfs een afwijzing is goed, kun je weer verder met je leven. Niets doen in dit geval is stilstand en zoals je zelf al hebt gemerkt maakt het je kapot.
Ik denk anderhalfjaar? Of een jaar.

Ja, opzich wil ik dat wel, maar dat gaat een beetje moeilijk als je iemand bijna elke dag ziet. Ik weet totaal niet hoe ik zoiets aan moet kaarten zonder iemand in verlegenheid te brengen.

quote:
Doorbreek die cirkel.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:57 schreef Tangledup het volgende:

[..]

Whatever.

quote:

[..]

Dat snap ik allemaal wel, maar hoe breng ik het zo tactisch mogelijk? Hou er rekening mee dat ik die persoon heel vaak zie. Dat is 1. Ten tweede: ik wil niet voor te veel awkwardheid zorgen voor hem. Lijkt me heel lullig.
I feel so bad today
poem.
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:33:23 #16
363683 Persepolis
vliegtuiglief
pi_112828576
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:48 schreef Godtje het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:51 schreef zarGon het volgende:

Ja, opzich wil ik dat wel, maar dat gaat een beetje moeilijk als je iemand bijna elke dag ziet. Ik weet totaal niet hoe ik zoiets aan moet kaarten zonder iemand in verlegenheid te brengen.

quote:
Doorbreek die cirkel.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:57 schreef Tangledup het volgende:

[..]

Whatever.

quote:

[..]

Dat snap ik allemaal wel, maar hoe breng ik het zo tactisch mogelijk? Hou er rekening mee dat ik die persoon heel vaak zie. Dat is 1. Ten tweede: ik wil niet voor te veel awkwardheid zorgen voor hem. Lijkt me heel lullig.

quote:
5s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:07 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat is dat grootse dan?

Dat is eigenlijk wat ik inderdaad heel graag wil, maar ik ben zo gedemotiveerd dat ik denk dat al die gewone dingetjes niet meer haalbaar zijn voor iemand zoals mij.

HBO, werk, vriendinnen. Random. Hobby’s als lezen en films kijken.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:09 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Precies. Doe eens iets wat je niet durft. Want nu vind ik het, eerlijk gezegd, een jank-verhaal.
Tja, makkelijk praten als je ervan overtuigd bent dat je niks of niemand kan krijgen of tevreden kan stellen. Maar je hebt gelijk. Het is ook jankerig.
I feel so bad today
poem.
pi_112828633
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:32 schreef Persepolis het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

In welke setting zie je hem dan?

Wat dacht je van: hey heb je zin om eens een hapje te gaan eten?
en dan daar kun je het weer uit bouwen zeg maar
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_112828676
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:33 schreef Persepolis het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk wat ik inderdaad heel graag wil, maar ik ben zo gedemotiveerd dat ik denk dat al die gewone dingetjes niet meer haalbaar zijn voor iemand zoals mij.

motivatie ga je niet op straat of in een topic vinden dus daar zul je echt zelf voor moeten zorgen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:49:47 #19
363683 Persepolis
vliegtuiglief
pi_112829284
Dat weet ik, maar ik weet niet echt hoe ik er anders aan moet werken.
I feel so bad today
poem.
pi_112830450
door de dingen die hier gezegd werden
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_112830533
quote:
5s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:07 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat is dat grootse dan?

Je hoeft op zich de OP niet te quoten. Het is vrij duidelijk dat het daar over gaat als je in het topic zit.
  woensdag 13 juni 2012 @ 14:54:09 #22
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112837229
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:49 schreef Persepolis het volgende:
Dat weet ik, maar ik weet niet echt hoe ik er anders aan moet werken.
Je moet doen, wat je niet durft. Dat doe je met hele kleine stapjes. Je kunt ook hulp vragen daarbij.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:04:05 #23
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_112841109
Heel veel mensen vinden verliefdheid maar kut, als ze denken dat het niet wederzijds is. Hoe kom je uit die zone: Wees eerlijk! Zeg tegen hem wat je vindt. Zegt hij ''ja'' ben je binnen, zegt hij ''nee'' heb je het iig geprobeerd, en kan je verder met je leven. ''You miss a 100% of the shots you don't take''.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:07:04 #24
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_112841274
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:04 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Heel veel mensen vinden verliefdheid maar kut, als ze denken dat het niet wederzijds is. Hoe kom je uit die zone: Wees eerlijk! Zeg tegen hem wat je vindt. Zegt hij ''ja'' ben je binnen, zegt hij ''nee'' heb je het iig geprobeerd, en kan je verder met je leven. ''You miss a 100% of the shots you don't take''.
pi_112841934
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:04 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Ok... En hoelang kan je dat zeggen?
Op de 3e date lijkt me dat niet zo heel handig om te zeggen ;)
Sometimes it seems like lately, I just don't know. Better sit back and go, with the flow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')