abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112809814
Mijn dochter van (net) 4 jaar wil opeens alleen met de gordijnen open slapen, maar dan niet een beetje open, maar gewoon wagenwijd open. (dicht vindt ze eng)
We hebben een nachtlampje en dat was eerst voldoende. Als we de gordijnen niet ver genoeg open doen, doet ze zelf gewoon open als ze op bed ligt. De deur wil ze ook nog een stuk open en s'nachts als het donker is doet ze ook nog zelf het gang licht aan.

Ze wordt panisch als we de gordijnen willen sluiten, terwijl het super licht is op haar kamer.
Is dit een fase waar wellicht het naar school gaan mee te maken heeft.
We doen s'avonds als we naar bed gaan de gordijnen stiekum toch wat meer dicht anders wordt ze helemaal vroeg wakker.
Iemand tips? Of gewoon wachten tot de fase voorbij is.....
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:52:59 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112809872
Is niets aan te doen inderdaad. Het wordt vanzelf weer vroeger donker.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:53:07 #3
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112809885
Als ze gaat puberen zal ze de gordijnen vast wel dicht willen hebben. ;)
pi_112810437
Fase of geen fase, die gordijnen blijven dicht!
Wachten tot de fase voorbij is :') Als je dat doet denken overal hun zin te kunnen krijgen.
Wie is er de baas? dat kind van 4 of jij TS??
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:01:17 #5
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_112810465
Wij houden het voor onze kleine ook zo licht mogelijk, anders slaapt hij niet, afentoe zelfs het ligt in zijn kamer aan, en zodra het stil is doen wij zijn ligt uit.

Ik zou er niet al te wakker van liggen, als ze slaapt slaapt ze toch ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_112810615
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:01 schreef _Bar_ het volgende:
Wij houden het voor onze kleine ook zo licht mogelijk, anders slaapt hij niet, afentoe zelfs het ligt in zijn kamer aan, en zodra het stil is doen wij zijn ligt uit.

Ik zou er niet al te wakker van liggen, als ze slaapt slaapt ze toch ;)
Ligt? Echt??

Dit noem ik geen opvoeding.
Ze zijn heus niet gek en snappen best dat: slapen = gordijnen dicht en lamp uit.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:05:54 #7
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_112810782
5mg Temazepam
pi_112810812
Verdomme wat een burgerlijkheid zeg :')
Ben je bang voor de reacties in de kerk als 's avonds die gordijnen niet bij jullie dicht waren?
Als je kind daar behoefte aan heeft laat haar dan lekker; wat kan het schelen.
pi_112811103
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:06 schreef Paxcon het volgende:
Verdomme wat een burgerlijkheid zeg :')
Ben je bang voor de reacties in de kerk als 's avonds die gordijnen niet bij jullie dicht waren?
Als je kind daar behoefte aan heeft laat haar dan lekker; wat kan het schelen.
Het lijkt me logischer dat de reacties zijn dat ze denken dat TS haar kind niet in de hand heeft en het de baas laat spelen.
pi_112811611
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Dit noem ik geen opvoeding.
Ze zijn heus niet gek en snappen best dat: slapen = gordijnen dicht en lamp uit.
Dus de opvoeding is slecht als je de gordijnen open laat?
Als het kind in kwestie daar nou wel beter van slaapt, what's the problem?
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:20:58 #11
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_112811799
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:51 schreef utrecht1970 het volgende:
Mijn dochter van (net) 4 jaar wil opeens alleen met de gordijnen open slapen, maar dan niet een beetje open, maar gewoon wagenwijd open. (dicht vindt ze eng)
We hebben een nachtlampje en dat was eerst voldoende. Als we de gordijnen niet ver genoeg open doen, doet ze zelf gewoon open als ze op bed ligt. De deur wil ze ook nog een stuk open en s'nachts als het donker is doet ze ook nog zelf het gang licht aan.

Ze wordt panisch als we de gordijnen willen sluiten, terwijl het super licht is op haar kamer.
Is dit een fase waar wellicht het naar school gaan mee te maken heeft.
We doen s'avonds als we naar bed gaan de gordijnen stiekum toch wat meer dicht anders wordt ze helemaal vroeg wakker.
Iemand tips? Of gewoon wachten tot de fase voorbij is.....
Ze kan blijkbaar gewoon slapen met de gordijnen dicht. Ik ben het eens met Ferrari_Tape, gewoon dichthouden die gordijnen.

Praten met je kleine waarom ze het niet leuk vind en uitleggen dat ze dicht moeten. 's Nachts haar kamer in komen en dan dicht doen is de boel belazeren, zowel je zelf als je kind.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:21:41 #12
47047 Herkauwer
pi_112811845
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:18 schreef Fannie het volgende:

[..]

Dus de opvoeding is slecht als je de gordijnen open laat?
Als het kind in kwestie daar nou wel beter van slaapt, what's the problem?
TS geeft aan dat ze het gordijn later alsnog dicht doen. Gewoon niet aanleren, een kind heeft niet altijd wat te willen.
pi_112812052
Ja, later alsnog dichtdoen, als het kind al slaapt.
je hoeft het ze ook niet aan te leren maar what the fuck is het probleem als het gordijn openblijft....? :P
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:30:38 #14
47047 Herkauwer
pi_112812473
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:24 schreef Fannie het volgende:
Ja, later alsnog dichtdoen, als het kind al slaapt.
je hoeft het ze ook niet aan te leren maar what the fuck is het probleem als het gordijn openblijft....? :P
Het probleem is dat TS zelf de gordijnen niet open wil. Ze laat zich de les lezen door haar dochter.

Andere kant, wat is het probleem met de gordijnen dicht? Ze kan haar dochter ook leren om met de gordijnen dicht te slapen.
pi_112815920
Hier valt ie tegenwoordig in slaap met z'n lampje aan O+
tegen de tijd dat wij op bed gaan doen wij hem weer uit. Als hij daar gelukkig aan wordt dan mag dat.

Het meisje is al bijna vier. Je zou er mee kunnen praten om te achterhalen waarom ze bang is.
Ga dan bijvoorbeeld samen de monsters verjagen en spreek af om na een poosje 1 gordijn dicht(er) te doen. Maar echt bang zijn op je kamer is echt niet leuk. Ik heb het ook wel gehad. Ik sliep ook gewoon met de lamp aan. :Y

(de gordijnen had ik wel altijd stijf dicht :@ )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 12 juni 2012 @ 23:22:36 #16
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_112816286
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 23:15 schreef Vlindur het volgende:
Hier valt ie tegenwoordig in slaap met z'n lampje aan O+
tegen de tijd dat wij op bed gaan doen wij hem weer uit. Als hij daar gelukkig aan wordt dan mag dat.

Het meisje is al bijna vier. Je zou er mee kunnen praten om te achterhalen waarom ze bang is.
Ga dan bijvoorbeeld samen de monsters verjagen en spreek af om na een poosje 1 gordijn dicht(er) te doen. Maar echt bang zijn op je kamer is echt niet leuk. Ik heb het ook wel gehad. Ik sliep ook gewoon met de lamp aan. :Y

(de gordijnen had ik wel altijd stijf dicht :@ )
Als je samen monsters gaat verjagen dan geeft je dus ook toe dat ze bestaan...

Ik zou lekker het gordijn openlaten, ik denk dat het een faaaaase is. Maar je kan natuurlijk altijd proberen te achterhalen waar die angst vandaan komt. Mijn zoontje van 4 slaapt ook met een nachtlampje en die gaat pas uit als hij het zelf aangeeft dat het niet meer nodig is, ook al duurt dat een paar jaar.
pi_112816682
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 23:22 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

Als je samen monsters gaat verjagen dan geeft je dus ook toe dat ze bestaan...

Ik zou lekker het gordijn openlaten, ik denk dat het een faaaaase is. Maar je kan natuurlijk altijd proberen te achterhalen waar die angst vandaan komt. Mijn zoontje van 4 slaapt ook met een nachtlampje en die gaat pas uit als hij het zelf aangeeft dat het niet meer nodig is, ook al duurt dat een paar jaar.
Sinterklaas bestaat ook niet..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 12 juni 2012 @ 23:31:19 #18
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_112816782
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 23:29 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Sinterklaas bestaat ook niet..
Als mijn kind bang is voor sinterklaas dan zal ik de waarheid vertellen.
pi_112817140
Of t een fase is of niet kom je natuurlijk pas achteraf achter.

Mijn moeder zette vroeger altijd de wasmachine aan of ging stofzuigen omdat ik alleen sliep als het niet stil was.

Sinds ik een hamster op m'n kamer heb val ik binnen het half uur in slaap ipv zo'n 2,5 uur.

Dus kinderen kunnen wel degelijk een natuurlijke voorkeur hebben maar wat belet je met je kind te praten over haar angsten?? Dat is nu het belangrijkste
  woensdag 13 juni 2012 @ 00:26:09 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_112819930
Ruben heeft ook een periode gehad dat hij de gordijnen niet dicht wilde (en slaapt nog steeds vaak met de lamp aan). Rond zin vierde verjaardag was het voor hem heel duidelijk waarom: hij wilde nog naar buiten kunnen kijken als hij in bed lag :) Inmiddels is dat niet meer nodig en mogen ze rustig dicht en ook het licht aan zijn we aan het afbouwen (maar, wellicht komt dat ook door de hulp van lang licht, vroeg licht :P ). Ruben is in januari 4 geworden.

Ow, en hij weet dus ook dat sinterklaas niet bestaat :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_112822809
Geen drama van maken. Gordijnen voor nu open laten en over een maandje weer proberen of er misschien 1 open mag..

bij mij moest jarenlang het licht.in de gang aanblijven en moest de deur open blijven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_112823558
Ik ben redelijk relaxed in deze situatie, aangezien ze wel gewoon slaapt.
Ik ben zelf gewend dat alles zo donker mogelijk moet zijn om te kunnen slapen (alhoewel vroeger bij mij ook altijd het licht op de gang aan moest en de deur een stukje open).

Als ik de gordijnen als strenge moeder dicht doe, gaat ze haar bed uit als ik beneden ben om ze helemaal open te doen om vervolgens wel in haar bedje te kruipen en te gaan slapen.
Mijn man vond gisteren op zolder een oud lampje van de ikea (het gele maantje). Die gaan we nu naast haar bed monteren dat ze die aankan doen. Kijken of dat helpt.
  woensdag 13 juni 2012 @ 08:32:20 #23
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_112823594
Waarom moeten de gordijnen dicht? Is er een wet die dat voorschrijft? Als ze nou prima en zonder morren gaat slapen, what's the big deal?

Als ze vroeg wakker wordt van t licht kan je ze 's avonds dichtdoen? Dat merkt ze dan niet eerder dan bij het wakker worden ;) en ze is oud genoeg om dat uit te leggen ook lijkt me.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 13 juni 2012 @ 08:33:32 #24
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_112823611
Gewoon de gordijnen open laten en als ze goed slaapt, de gordijnen dichtdoen...

Zo moeilijk is het niet
pi_112823673
Jen viel een hele tijd in slaap met het grote licht aan. En dat moest dan aan blijven. Kind sliep voor geen meter. Dus ik ging het gewoon uit doen als ze sliep en na een tijdje heb ik ook uitgelegd dat je niet goed kunt slapen met licht aan, en dat vindt ze ok, dus het licht mag nu uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')