Ligt? Echt??quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:01 schreef _Bar_ het volgende:
Wij houden het voor onze kleine ook zo licht mogelijk, anders slaapt hij niet, afentoe zelfs het ligt in zijn kamer aan, en zodra het stil is doen wij zijn ligt uit.
Ik zou er niet al te wakker van liggen, als ze slaapt slaapt ze toch
Het lijkt me logischer dat de reacties zijn dat ze denken dat TS haar kind niet in de hand heeft en het de baas laat spelen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:06 schreef Paxcon het volgende:
Verdomme wat een burgerlijkheid zeg
Ben je bang voor de reacties in de kerk als 's avonds die gordijnen niet bij jullie dicht waren?
Als je kind daar behoefte aan heeft laat haar dan lekker; wat kan het schelen.
Dus de opvoeding is slecht als je de gordijnen open laat?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dit noem ik geen opvoeding.
Ze zijn heus niet gek en snappen best dat: slapen = gordijnen dicht en lamp uit.
Ze kan blijkbaar gewoon slapen met de gordijnen dicht. Ik ben het eens met Ferrari_Tape, gewoon dichthouden die gordijnen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:51 schreef utrecht1970 het volgende:
Mijn dochter van (net) 4 jaar wil opeens alleen met de gordijnen open slapen, maar dan niet een beetje open, maar gewoon wagenwijd open. (dicht vindt ze eng)
We hebben een nachtlampje en dat was eerst voldoende. Als we de gordijnen niet ver genoeg open doen, doet ze zelf gewoon open als ze op bed ligt. De deur wil ze ook nog een stuk open en s'nachts als het donker is doet ze ook nog zelf het gang licht aan.
Ze wordt panisch als we de gordijnen willen sluiten, terwijl het super licht is op haar kamer.
Is dit een fase waar wellicht het naar school gaan mee te maken heeft.
We doen s'avonds als we naar bed gaan de gordijnen stiekum toch wat meer dicht anders wordt ze helemaal vroeg wakker.
Iemand tips? Of gewoon wachten tot de fase voorbij is.....
TS geeft aan dat ze het gordijn later alsnog dicht doen. Gewoon niet aanleren, een kind heeft niet altijd wat te willen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:18 schreef Fannie het volgende:
[..]
Dus de opvoeding is slecht als je de gordijnen open laat?
Als het kind in kwestie daar nou wel beter van slaapt, what's the problem?
Het probleem is dat TS zelf de gordijnen niet open wil. Ze laat zich de les lezen door haar dochter.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:24 schreef Fannie het volgende:
Ja, later alsnog dichtdoen, als het kind al slaapt.
je hoeft het ze ook niet aan te leren maar what the fuck is het probleem als het gordijn openblijft....?
Als je samen monsters gaat verjagen dan geeft je dus ook toe dat ze bestaan...quote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:15 schreef Vlindur het volgende:
Hier valt ie tegenwoordig in slaap met z'n lampje aan![]()
tegen de tijd dat wij op bed gaan doen wij hem weer uit. Als hij daar gelukkig aan wordt dan mag dat.
Het meisje is al bijna vier. Je zou er mee kunnen praten om te achterhalen waarom ze bang is.
Ga dan bijvoorbeeld samen de monsters verjagen en spreek af om na een poosje 1 gordijn dicht(er) te doen. Maar echt bang zijn op je kamer is echt niet leuk. Ik heb het ook wel gehad. Ik sliep ook gewoon met de lamp aan.
(de gordijnen had ik wel altijd stijf dicht)
Sinterklaas bestaat ook niet..quote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:22 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Als je samen monsters gaat verjagen dan geeft je dus ook toe dat ze bestaan...
Ik zou lekker het gordijn openlaten, ik denk dat het een faaaaase is. Maar je kan natuurlijk altijd proberen te achterhalen waar die angst vandaan komt. Mijn zoontje van 4 slaapt ook met een nachtlampje en die gaat pas uit als hij het zelf aangeeft dat het niet meer nodig is, ook al duurt dat een paar jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |