Laatst nog gedaan super hendig!quote:Op maandag 11 juni 2012 21:44 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hendige sjit. Morgen even checken.
Ik drink nooit wijn.quote:Op maandag 11 juni 2012 21:44 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Ik had nog over van een avondje wijnen met de meiden.
Vraag het aan de mevrouw van schoonheidslab! Misschien weet zij het welquote:Op maandag 11 juni 2012 21:44 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik kan nergens vinden hoeveel calorieën er in nagellak zitten
Kek.quote:Op maandag 11 juni 2012 21:46 schreef SwarteEarrebarre het volgende:
[..]
Laatst nog gedaan super hendig!
Sukkelquote:Op maandag 11 juni 2012 21:47 schreef SpaceInvaders het volgende:
IK LAAT GODVERDOMME MIJN GLASVIJL KAPOT VALLEN
Dat is echt klote. Heb ik ook weleens gedaan.quote:Op maandag 11 juni 2012 21:47 schreef SpaceInvaders het volgende:
domme trut.quote:Op maandag 11 juni 2012 21:47 schreef SpaceInvaders het volgende:
Nu heb je er meerderequote:Op maandag 11 juni 2012 21:47 schreef SpaceInvaders het volgende:
I feel your painquote:Op maandag 11 juni 2012 21:47 schreef SpaceInvaders het volgende:
Welke kleur ben ik nu? Zwart met bliksem?quote:Op maandag 11 juni 2012 21:49 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
I feel your pain
En ik moest lachen omdat ik je stem in mn hoofd hoor![]()
En rode vlekkenquote:Op maandag 11 juni 2012 21:49 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Welke kleur ben ik nu? Zwart met bliksem?
Ik ben een omnomnomnivore.quote:
Ik zit aan de andere kant van het land.quote:Op maandag 11 juni 2012 21:50 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Van het bloed van degene die ik neersteek met mijn glasvijl als die dichtbij komt.
quote:Op maandag 11 juni 2012 21:50 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Van het bloed van degene die ik neersteek met mijn glasvijl als die dichtbij komt.
geylquote:Op maandag 11 juni 2012 21:50 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Marktplaats jonge!quote:Op maandag 11 juni 2012 21:52 schreef SpaceInvaders het volgende:
En ik heb net een nieuw zak voer gekocht, dat is zonde.
Levert dat nog wat op dan?quote:
Omnomnomnomnivore.quote:Op maandag 11 juni 2012 21:52 schreef Diconnected het volgende:
DON'T KILL THE MUFFIN, EAT THE MUFFIN
GA HEM SLAAN NUquote:Op maandag 11 juni 2012 21:53 schreef Unfckingtitled het volgende:
VOLGENS MIJ HEEFT NICO DE TOILETTAS MET MIJN GLASVIJLEN MEEGENOMEN![]()
NOOOOOOOOOOOOOOESquote:Op maandag 11 juni 2012 21:53 schreef Unfckingtitled het volgende:
TERUGHALEN EN GELIJK SLAAN JONGEquote:Op maandag 11 juni 2012 21:53 schreef Unfckingtitled het volgende:
Heeft hij gedaan zodat je hem weer moet zienquote:Op maandag 11 juni 2012 21:53 schreef Unfckingtitled het volgende:
Nieuwe vijl kopen slotje opgelostquote:Op maandag 11 juni 2012 21:54 schreef megamandy het volgende:
[..]
Heeft hij gedaan zodat je hem weer moet zien
Liever je vijlen dan je helmerquote:Op maandag 11 juni 2012 21:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
dat is wel heel erg wreed.je glasvijl meenemen
Maar die sneak je niet zomaar weg.quote:
Ik ook dus, daarom mis ik ze nu pasquote:
Iets zwaardere eyeliner en verder naturel?quote:Op maandag 11 juni 2012 21:56 schreef RenRen- het volgende:
Iemand een leuke feestelijke makeuplooksuggestie? Iets wat past bij een rode lip is leuk
wat moet je met al die nagellak.quote:
Altijd SOGgen.quote:Op maandag 11 juni 2012 21:56 schreef SpaceInvaders het volgende:
En ik wilde serieus gewoon goed aan school gaan werken. Is dit het lot dat zegt dat ik het niet moet doen?
Is dat feestelijk genoeg? Ik moet een podium op terwijl er 300-600 mensen kijken.quote:Op maandag 11 juni 2012 21:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Iets zwaardere eyeliner en verder naturel?
Dan zou ik gewoon lichte bruine kleur in de crease + zwarte eyeliner makenquote:Op maandag 11 juni 2012 21:56 schreef RenRen- het volgende:
Iemand een leuke feestelijke makeuplooksuggestie? Iets wat past bij een rode lip is leuk
Een mooie smokey eyequote:Op maandag 11 juni 2012 21:58 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Is dat feestelijk genoeg? Ik moet een podium op terwijl er 300-600 mensen kijken.
Haha whatquote:Op maandag 11 juni 2012 21:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
[SHJN SC] #923 poep lapo, klote tabellen en APA aids.
Ohja, zij heeft ook altijd mooie looks. Thanksquote:Op maandag 11 juni 2012 21:59 schreef megamandy het volgende:
[..]
Dan zou ik gewoon lichte bruine kleur in de crease + zwarte eyeliner maken
Wacht ik zat vandaag toevallig op het kanaal op Nikkietutorials, even zoeken
Met een rode lip zou ik de ogen rustig houden. En het is wel heel mooi classy.quote:Op maandag 11 juni 2012 21:58 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Is dat feestelijk genoeg? Ik moet een podium op terwijl er 300-600 mensen kijken.
Dat is wel. Dan doe ik dat gewoonquote:Op maandag 11 juni 2012 21:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Met een rode lip zou ik de ogen rustig houden. En het is wel heel mooi classy.
Feitelijk wat Mandy ook zegt dus.quote:
in welke gemeente woon je?quote:Op maandag 11 juni 2012 17:54 schreef Lindytje het volgende:
Wij ontsieren het straatbeeld!!
We hebben ons inzamelmiddel na de dag van lediging buiten laten staan en dat is onacceptabel![]()
Als we het nog eens doen, dan krijgen we een boete van 85 ekkies. Oh zo.
Tilburg zit ze.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
in welke gemeente woon je?
Uhm. Had schaar daar niet wat over?quote:Op maandag 11 juni 2012 22:03 schreef Mss het volgende:
Weet er iemand nog leuke tutorials om lang haar op te steken?
Ik zag dat jij naar Duitsland ging voor de Snow White lakons he? Mijn swappert wil ze ook, is het goed als ik je van de week een lijstje stuur met lakjes en dat je ze (als je ze kunt vinden) meeneemt naar de meet?quote:
Mijn douche heeft zo'n flauw opstaand randje van plus minus 10 cm wat een kut eind ineensquote:
Ja is goed MSSquote:Op maandag 11 juni 2012 22:08 schreef Mss het volgende:
[..]
Ik zag dat jij naar Duitsland ging voor de Snow White lakons he? Mijn swappert wil ze ook, is het goed als ik je van de week een lijstje stuur met lakjes en dat je ze (als je ze kunt vinden) meeneemt naar de meet?
Haat aan dat soort randjes.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:08 schreef SwarteEarrebarre het volgende:
[..]
Mijn douche heeft zo'n flauw opstaand randje van plus minus 10 cm wat een kut eind ineensben blij dat de rest van ons huis gelijkvloers is
ja precies zo'n randje!quote:Op maandag 11 juni 2012 22:09 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Haat aan dat soort randjes.Die zat er bij m'n grootouders ook in, ik heb m'n teen daar echt tig keer tegenaan geknald.
Haar-spiralenquote:Op maandag 11 juni 2012 22:03 schreef Mss het volgende:
Den tut van 30 juni waar schaar die aan priem gaat aanlerenquote:
Mwehehehe.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:10 schreef Mss het volgende:
[..]
Kun je het simpel beschrijven. Ik ken de spiralen wel, maar HOE (hehehe) doe je dat?
quote:Op maandag 11 juni 2012 22:10 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Den tut van 30 juni waar schaar die aan priem gaat aanleren![]()
![]()
http://thebeautydepartment.com/2012/06/the-heart-braid/quote:Op maandag 11 juni 2012 22:03 schreef Mss het volgende:
Aantal opties:quote:Op maandag 11 juni 2012 22:10 schreef Mss het volgende:
[..]
Kun je het simpel beschrijven. Ik ken de spiralen wel, maar HOE (hehehe) doe je dat?
Werkt ook met stokjes.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:12 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Aantal opties:
1) Draai je haar rond tot een knot en steek de spiralen er in
2) Prop je haar samen in je vuist en steek de spiralen er in
quote:
quote:Artikel 11 Dagen en tijden voor het ter inzameling aanbieden
1. Het college stelt de dagen en tijden vast waarop categorieën huishoudelijke afvalstoffen ter inzameling kunnen worden aangeboden.
2. Het is verboden huishoudelijke afvalstoffen op andere dagen en tijden ter inzameling aan te bieden dan krachtens het eerste lid is bepaald.
3. Het is verboden om het inzamelmiddel aan de openbare weg aan te bieden of te plaatsen op andere dagen en tijden dan krachtens het eerste lid is bepaald.
Nou, zeg je vakantie maar vast af en begin maar vast met sparen.quote:In de Wed is de strafmaat aangegeven van overtredingen van plaatselijke verordeningen die gebaseerd zijn op de Wet milieubeheer. In het geval van de afvalstoffenverordening hechtenis van ten hoogste zes maanden of een geldboete van de vierde categorie. Artikel 23, vierde lid, van het Wetboek van Strafrecht stelt de hoogte van een boete van de vierde categorie vast op maximaal 11.250 euro. Artikel 74 van het Wetboek van Strafrecht geeft de officier van justitie de mogelijkheid om met een boete strafvervolging te voorkomen.
Herkenbaarquote:Op maandag 11 juni 2012 22:12 schreef AlbinoBambi het volgende:
Ik kan niks met m'n haar.
Wat compleet aan mij ligt hoor, er is niks mis met m'n haar en er kan op zich heel veel mee. Alleen ik kan het niet.
Dat gaat mij nooit lukkenquote:Op maandag 11 juni 2012 22:11 schreef RenRen- het volgende:
[..]
http://thebeautydepartment.com/2012/06/the-heart-braid/
Net echt omhoog, maar met die vlecht kun je nog wel wat anders doen dan laten hangen
quote:
Ik kijk wel toe.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:13 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Herkenbaar
Schaar gaat het me lerenAls ik ze hopelijk op tijd binnen heb
Zegt mij allemaal niks, ik ben taalnasi.quote:
Stokjes bleven bij mij ook altijd prima zitten.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:13 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Dat gaat mij nooit lukken
[..]![]()
Die moet ik ook eens gebruiken, ik heb stokjes in de vorm van kleurpotloden![]()
Maar die spiralen blijven beter zitten
Mij ook niet hoor, daar niet van, maar vind het wel prachtigquote:Op maandag 11 juni 2012 22:13 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Dat gaat mij nooit lukken
[..]![]()
Die moet ik ook eens gebruiken, ik heb stokjes in de vorm van kleurpotloden![]()
Maar die spiralen blijven beter zitten
Ik ben rechtenstudentquote:Op maandag 11 juni 2012 22:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Zegt mij allemaal niks, ik ben taalnasi.
Kookdoosquote:Op maandag 11 juni 2012 22:14 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Ik kijk wel toe.
Oh oh trouwens, mama en schoonpapa hebben een combimagnetron voor me geregeld!
wet economische delicten.quote:
Het stond er gewoon suf.quote:
Die zijn ook goedquote:Op maandag 11 juni 2012 22:15 schreef Mss het volgende:
Ik heb zo'n dubbele pin met frutsels inderdaad, gewoon door een knot heen douwen.
Sowieso mensen die met een paar compressies op de borst ineens weer wakker worden.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:15 schreef Nagelschaartje het volgende:
Sinds ik het ehbo-gedeelte van de bhv heb gehad is Grey's anataomy minder leuk, want ze doen allemaal dingen die niet kloppen
Zou wel kek zijn.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:15 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Sowieso mensen die met een paar compressies op de borst ineens weer wakker worden.
Naais.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:16 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Jaaa. Superweinig gebruikt, nog helemaal netjes in doos met piepschuim en boekje, voor 27.50!
het is episch om de APV door te lezen.quote:
quote:Op maandag 11 juni 2012 22:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
het is episch om de APV door te lezen.Zo jammer dat stadswachten alleen maar 'handhaven' op fietsen over de stoep.
En zodra iemand met epilepsie een aanval krijgt moet je die wegduwen, vastklemmen en er allemaal apparaten op aansluitenquote:Op maandag 11 juni 2012 22:15 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Sowieso mensen die met een paar compressies op de borst ineens weer wakker worden.
quote:
Met die compressies die ze op tv doen wordt niemand meer wakker.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:15 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Nadeel aan die studentenhokkies, de ruimte is zo beperkt.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:17 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Ga alleen wel moeten wennen dat ik nu niet meer m'n vaat enzo kwijt kan op de koelkast.
En moet iets gaan bedenken voor stopcontacten, want ik kom er nu 1 voor de stofzuiger tekort...
Verlengsnoer slotje opgelostquote:Op maandag 11 juni 2012 22:17 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Ga alleen wel moeten wennen dat ik nu niet meer m'n vaat enzo kwijt kan op de koelkast.
En moet iets gaan bedenken voor stopcontacten, want ik kom er nu 1 voor de stofzuiger tekort...
Dat sowieso!quote:Op maandag 11 juni 2012 22:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Met die compressies die ze op tv doen wordt niemand meer wakker.
ik hoop nog altijd dat ze mij een keer staande gaan houden.quote:
Een shock? Als in getraumatiseerd?quote:Op maandag 11 juni 2012 22:19 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik heb die cursus woensdag gehad en ben nu alweer vergeten wat je moet doen als iemand een shock heeft
(en ik moet het examen nog doen)
Wat denk je van verlengkabelsquote:Op maandag 11 juni 2012 22:17 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Als in al het bloed de verkeerde kant op endezo (ofzo?quote:
Ik denk dat mijn BHV hier tekort schiet.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:21 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Als in al het bloed de verkeerde kant op endezo (ofzo?)
Wat je ook kan krijgen bij groot bloedverlies of meer dan 10% verbranding (dat weet ik dan weer wel)
Die is cutequote:Op maandag 11 juni 2012 22:11 schreef RenRen- het volgende:
[..]
http://thebeautydepartment.com/2012/06/the-heart-braid/
Net echt omhoog, maar met die vlecht kun je nog wel wat anders doen dan laten hangen
Een shock is als je te weinig zuurstof in je bloed hebt, meestal door veel bloedverlies inderdaadquote:Op maandag 11 juni 2012 22:21 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Als in al het bloed de verkeerde kant op endezo (ofzo?)
Wat je ook kan krijgen bij groot bloedverlies of meer dan 10% verbranding (dat weet ik dan weer wel)
Meeste verlengsnoeren die ik ken hebben ongeveer 10 cm snoer en 3 extra stopcontactenquote:
Stekkerdoos ja.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:20 schreef megamandy het volgende:
[..]
Wat denk je van verlengkabelsmet die boxen eraan bedoel ik dan. Sommige hebben ook een aan-en uitknop dus ook zuinig (hoewel jij denk ik inclusief hebt)
Stekkerdoos halen bij de Hema.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:21 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Stekkerdoos ja.Maar moet ik dus even moederlief vragen of ze dat nog heeft, en hopen dat het snoer van de magnetron lang genoeg is.
quote:Op maandag 11 juni 2012 22:21 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Meeste verlengsnoeren die ik ken hebben ongeveer 10 cm snoer en 3 extra stopcontacten
Met bhv moet je dat dus weten.. En ik weet het nu al niet meerquote:Op maandag 11 juni 2012 22:21 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn BHV hier tekort schiet.
Is heel gek, maar je kan die dingen ook zelf kopenquote:Op maandag 11 juni 2012 22:21 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Stekkerdoos ja.Maar moet ik dus even moederlief vragen of ze dat nog heeft, en hopen dat het snoer van de magnetron lang genoeg is.
Dat zou goed nieuws zijn, dan heb ik niks essentieels vergetenquote:Op maandag 11 juni 2012 22:22 schreef IJsdraakje het volgende:
Shock valt als bhv-er toch niet zo gek veel aan te doen?
quote:
wikipediaquote:Een persoon die in shock is of dreigt te gaan heeft onmiddellijk medische hulp nodig. Als eerstehulpverlening wordt het volgende geadviseerd:
- Verwittig steeds eerst de hulpdiensten.
- Stel het slachtoffer gerust.
- Vermijd drukte, spanning en bruuske bewegingen.
- Breng de persoon in liggende toestand.
- Breng de benen omhoog (uitgezonderd bij cardiogene shock).
- Breng bij ernstige ademhalingsmoeilijkheden het bovenlichaam rechtop.
- Voorkom afkoeling met een deken.
- Voorkom oververhitting. Door warmte treedt vaatverwijding op, waardoor de bloeddruk verder afneemt.
- Geef nooit iets te eten of te drinken: De vitale organen (zoals de hersenen) krijgen meer bloed dan de minder vitale organen (zoals het maagdarm-kanaal). Door de patiënt te laten eten blijft het voedsel in de maag en zal niet opgenomen worden door de darmen in het bloed. Met als gevolg dat de patiënt misselijk wordt en eventueel kan gaan braken.
- Inbrengen van een infuus: Bij een lage bloeddruk is het inbrengen van een infuus moeilijker dan bij een normale bloeddruk. Een patiënt moet namelijk 'gevuld' worden, om het circulerend vermogen op gang te houden.
- Inbrengen van een blaaskatheter: Om de urinerproductie nauwkeurig te kunnen bijhouden. Het vasthouden van vocht kan een gevolg zijn van een circulatie stoornis.
quote:Op maandag 11 juni 2012 22:24 schreef Unfckingtitled het volgende:
Wat is dit danIk denk aan de chocorozijntjes die ik net gekocht heb en spontaan een waterval in mn mond
Pavlovquote:Op maandag 11 juni 2012 22:24 schreef Unfckingtitled het volgende:
Wat is dit danIk denk aan de chocorozijntjes die ik net gekocht heb en spontaan een waterval in mn mond
Het staat in het bhv-boekquote:Op maandag 11 juni 2012 22:25 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Dit heb ik serieus nog nooit gehad en ik ben al twee keer op herhaling geweest.
quote:Op maandag 11 juni 2012 22:26 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Het staat in het bhv-boek
Wel op een andere manier.
Maar eigenlijk kan je de spoedeisende ehbo makkelijk samenvatten.
- Persoon ademt niet: Reanimeren en dat goeden schok-apparaat
- Persoon ademt wel: Stabiele zijligging.
Opgelost
Een boek? Je denkt toch niet dat Appie ons voorziet van een boek?quote:Op maandag 11 juni 2012 22:26 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Opgelost
Dafuq?quote:Op maandag 11 juni 2012 22:27 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Een boek? Je denkt toch niet dat Appie ons voorziet van een boek?
Maar als het door een obstructie komt moet je ook weer opletten want het kan dan zijn dat de bloedprop weer losschiet en in de hersens terecht komt en dan ben je doodquote:Op maandag 11 juni 2012 22:26 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Opgelost
Bij shock is er over het algemeen toch heul geen bloedprop?quote:Op maandag 11 juni 2012 22:28 schreef megamandy het volgende:
[..]
Maar als het door een obstructie komt moet je ook weer opletten want het kan dan zijn dat de bloedprop weer losschiet en in de hersens terecht komt en dan ben je dood
Dacht ik
Net een CV-ketel..quote:
Kan wel (hier komt wikipedia weerquote:Op maandag 11 juni 2012 22:28 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Bij shock is er over het algemeen toch heul geen bloedprop?
Die embolie is dus een bloedprop, net zoals een trombosebeen.quote:Obstructieve shock
Bij een obstructieve shock is er ergens in het lichaam een obstructie (verstopping) aanwezig. Als het bloed zich op een bepaalde plaats ophoopt is er op een andere plaats bloed tekort. Een obstructieve shock wordt veroorzaakt door twee hoofdoorzaken:
- Obstructie van uitstroom (bijv. longembolie)
- Obstructie van instroom (harttamponade of spanningspneumothorax)
goeden samenvattingenquote:Op maandag 11 juni 2012 22:31 schreef Nagelschaartje het volgende:
Bloedprop in de hersenen is een beroerte
En dan moet je FAST doen
Boek kan ook samengevat worden door:
1) Geen paniek
2) Bel 112
quote:Op maandag 11 juni 2012 22:31 schreef Nagelschaartje het volgende:
Bloedprop in de hersenen is een beroerte
En dan moet je FAST doen
Boek kan ook samengevat worden door:
1) Geen paniek
2) Bel 112
HIER NEEM WAT WATER! DAAR KNAP JE VAN OPquote:Op maandag 11 juni 2012 22:32 schreef Nagelschaartje het volgende:
O en laat het slachtoffer niet drinken
Ja brandjes blussen!quote:Op maandag 11 juni 2012 22:32 schreef Nagelschaartje het volgende:
Woensdag mag ik branden gaan blussen
Of is het dan weer
1) geen paniek
2) bel 112
?
quote:Op maandag 11 juni 2012 22:32 schreef Nagelschaartje het volgende:
Of is het dan weer
1) geen paniek
2) bel 112
?
Als het zover is ben ik toch allang naar buiten gerend?quote:Op maandag 11 juni 2012 22:33 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Ja brandjes blussen!![]()
En met een blinddoek op door de WC kruipen op zoek naar 'slachtoffers'.
1) overal afblijven met je potenquote:Op maandag 11 juni 2012 22:32 schreef Nagelschaartje het volgende:
Of is het dan weer
1) geen paniek
2) bel 112
?
Eh, niet als de bhv-er bent.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:33 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Als het zover is ben ik toch allang naar buiten gerend?
quote:Op maandag 11 juni 2012 22:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
1) overal afblijven met je poten
2) hand-brandmelder indrukken
3) nog steeds overal afblijven met je poten
4) mensen evacueren
5) blijf er nou aaaaahaaaaf
foutquote:
Ja maar pretty flamesquote:Op maandag 11 juni 2012 22:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
1) overal afblijven met je poten
2) hand-brandmelder indrukken
3) nog steeds overal afblijven met je poten
4) mensen evacueren
5) blijf er nou aaaaahaaaaf
Ik hoop trouwens ook dat een tweede persoon zo helder van geest is om te gaan bellen als ze mij met een brandblusser zien rennen.quote:
*schrijft zich weer uit*quote:
Het zit ook gewoon niet in je natuur om naar de brand toe te gaan, dus ik snap het welquote:Op maandag 11 juni 2012 22:35 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik vind brand best wel eng trouwens, jeugdtrauma's endezo.
Dus ik ben benieuwd hoe ik het doe
Ik sta 's nachts in m'n eentjequote:Op maandag 11 juni 2012 22:35 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Ik hoop trouwens ook dat een tweede persoon zo helder van geest is om te gaan bellen als ze mij met een brandblusser zien rennen.
Ga je daarvoor speciaal naar DE?quote:Op maandag 11 juni 2012 21:03 schreef SwarteEarrebarre het volgende:
[..]
http://beautybeforebreakfast.nl/swatches-essence-snow-white-win/
Bij mij schijnbaar wel.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:35 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Het zit ook gewoon niet in je natuur om naar de brand toe te gaan, dus ik snap het wel
Ja, echt he. 'Bel 112 en kom dan bij me terug!'quote:Op maandag 11 juni 2012 22:36 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik sta 's nachts in m'n eentje.
Werd ook erg blij van al die dingen van "ROEP HULP, JE KAN DIT NIET ALLEEN".
Jep sorryquote:Op maandag 11 juni 2012 22:36 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ga je daarvoor speciaal naar DE?
Oh en moet ik woensdag Rick ff sturen?
Zou ik ook doen, als ik kon rijdenquote:Op maandag 11 juni 2012 22:36 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ga je daarvoor speciaal naar DE?
Oh en moet ik woensdag Rick ff sturen?
Ik zou rennen denk ikquote:Op maandag 11 juni 2012 22:36 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Bij mij schijnbaar wel.
Brandalarm ging af, ik keek de gang op en zag dat die blauw stond, dus toen ging ik maar eens naar de keuken om te kijken wat er aan de hand was.
Goeden bhverquote:Op maandag 11 juni 2012 22:36 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Bij mij schijnbaar wel.
Brandalarm ging af, ik keek de gang op en zag dat die blauw stond, dus toen ging ik maar eens naar de keuken om te kijken wat er aan de hand was.
op mn werk ook.. paar zusters en schoonmaakster krijgen bhv... dames van de linnenkamer en zulks.quote:
ben toch op 10 minuten rijden van DE zaterdag dus die 10 minuten extra kunnen er nog wel bijquote:
Wij hadden een vrouwtje die reanimatie ging oefenen op de pop.. Die ging in zijn buik zitten duwen, onder de navel zeg maarquote:Op maandag 11 juni 2012 22:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
op mn werk ook.. paar zusters en schoonmaakster krijgen bhv... dames van de linnenkamer en zulks.
Gaan ze het gebouw door om te kijken waar alle afsluiters en schakelaars van het gas, water en elektriciteit zitten.
OH DUS BIJ BRAND MOETEN WE DEZE SCHAKELAAR OMZETTEN?
Terwijl je het beste gewoon overal af kan blijven.Een ziekenhuis of een verpleeghuis hebben een speciale installatie die zorgt dat alle systemen automagisch uitschakelen als er brand is.
![]()
Als je daarnaast de hoofdkraan van het water dichtdraait kan je niet meer blussen met de brandslangen.
dat soort fratsen.
bhv-ers
Zorgen dat het bloed ergens anders naartoe stroomt gehehequote:Op maandag 11 juni 2012 22:39 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Wij hadden een vrouwtje die reanimatie ging oefenen op de pop.. Die ging in zijn buik zitten duwen, onder de navel zeg maar.
1) Die vent heeft net uitgelegd hoe het moet
2) Die vent heeft net laten zien hoe het moet
3) WAT DENK JE DAT DE FUNCTIE IS VAN WAT JE AAN HET DOEN BENT?
Ga je toch neit sorry voor zeggen.quote:
OOOH, ik dacht al dat je helemaal vanuit jou gingquote:Op maandag 11 juni 2012 22:39 schreef SwarteEarrebarre het volgende:
[..]
ben toch op 10 minuten rijden van DE zaterdag dus die 10 minuten extra kunnen er nog wel bij
Reanimeren met je kontquote:Op maandag 11 juni 2012 22:39 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Wij hadden een vrouwtje die reanimatie ging oefenen op de pop.. Die ging in zijn buik zitten duwen, onder de navel zeg maar.
Geen cent... je krijgt een dagje lolmaken en een lunch.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:38 schreef Nagelschaartje het volgende:
Krijg je eigenlijk extra betaald als je bhv hebt? gevarengeld ofzo?
Sorryquote:Op maandag 11 juni 2012 22:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ga je toch neit sorry voor zeggen.gek! als jij ze leuk vindt. Boeiend.
Haha nee zo erg is het nou ook weer nietquote:Op maandag 11 juni 2012 22:40 schreef Mss het volgende:
[..]
OOOH, ik dacht al dat je helemaal vanuit jou ging
Ik heb ook gezegd dat ze het leuk deed, maar dat ze nu de darmen omhoog aan het pompen wasquote:Op maandag 11 juni 2012 22:40 schreef SwarteEarrebarre het volgende:
[..]
Zorgen dat het bloed ergens anders naartoe stroomt gehehe
quote:Op maandag 11 juni 2012 22:39 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
goeden instructeurquote:Op maandag 11 juni 2012 22:43 schreef Nagelschaartje het volgende:
Wij hadden wel een hele blije instructeur trouwens
"wat gebeurt er als je reanimeert terwijl de patient nog ademt?"
"dan zegt de patient 'joh, zou je daar mee op willen houden?' "
Dan ben je gewoon dom.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:43 schreef Nagelschaartje het volgende:
Genantquote:Op maandag 11 juni 2012 22:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]![]()
Op mn werk... een teamleidster van de zorg... Al 40 jaar verpleegkundige. Ze had alle ribben van de pop gebroken en zat zorgvuldig aan de verkeerde kant te drukken.
quote:Op maandag 11 juni 2012 22:43 schreef Nagelschaartje het volgende:
joah, gewoon op het borstbeen en zulks.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:43 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Genant
(je moet toch in het midden drukken?)
Dat!quote:Op maandag 11 juni 2012 22:40 schreef Mss het volgende:
[..]
OOOH, ik dacht al dat je helemaal vanuit jou ging
En dat!quote:Op maandag 11 juni 2012 22:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ga je toch neit sorry voor zeggen.gek! als jij ze leuk vindt. Boeiend.
Er was er 1 die steeds maar wilde weten wanneer je het op moest geven met de reanimatie. Het wilde er niet in dat je dat dus niet doet, dat alleen een arts mag bepalen dat het klaar is..quote:
Ik raakte al heul in de war johquote:Op maandag 11 juni 2012 22:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
joah, gewoon op het borstbeen en zulks.
Ik heb een jaar hbo-verpleegkunde gevolgd en een half jaar stage gelopen van het tweede jaar. Nooit geleerd hoe ik moet reanimerenquote:Op maandag 11 juni 2012 22:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]![]()
Op mn werk... een teamleidster van de zorg... Al 40 jaar verpleegkundige. Ze had alle ribben van de pop gebroken en zat zorgvuldig aan de verkeerde kant te drukken.
En ondertussen van de ha ha ha ha staying alive, staying alivequote:Op maandag 11 juni 2012 22:44 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Er was er 1 die steeds maar wilde weten wanneer je het op moest geven met de reanimatie. Het wilde er niet in dat je dat dus niet doet, dat alleen een arts mag bepalen dat het klaar is..
Sowieso al 5x keer reclame tijdens de filmquote:Op maandag 11 juni 2012 22:45 schreef Diconnected het volgende:
Die kutreclame van de plus met die sinasappelsap
Da's een hoax!quote:Op maandag 11 juni 2012 22:46 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
En ondertussen van de ha ha ha ha staying alive, staying alive
Opgeven. Jezus.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:44 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Er was er 1 die steeds maar wilde weten wanneer je het op moest geven met de reanimatie. Het wilde er niet in dat je dat dus niet doet, dat alleen een arts mag bepalen dat het klaar is..
Dat is best zorgelijkquote:Op maandag 11 juni 2012 22:45 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik heb een jaar hbo-verpleegkunde gevolgd en een half jaar stage gelopen van het tweede jaar. Nooit geleerd hoe ik moet reanimeren
Dat leer je daar ook niet nee. Dat leer je op het MBO.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:45 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik heb een jaar hbo-verpleegkunde gevolgd en een half jaar stage gelopen van het tweede jaar. Nooit geleerd hoe ik moet reanimeren
Ik vind het toch wel zaakdat iedereen in de zorg weet hoe je moet reanimerenquote:Op maandag 11 juni 2012 22:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dat leer je daar ook niet nee. Dat leer je op het MBO.(mag ik hopen)
In haar verdediging, dat kan niet altijd. Over het algemeen is er maar 1 bhv-er aanwezig op een kleinere locatie. Ik sta zelf 's nachts alleen. Zoveel mensen kunnen er niet reanimeren.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Opgeven. Jezus.![]()
Je moet afwisselen met mensen die het ook kunnen.Opgeven.
Dan heeft mijn bhv-docent gefaald.quote:
Je hebt verschillende gradaties hequote:Op maandag 11 juni 2012 22:48 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel zaakdat iedereen in de zorg weet hoe je moet reanimeren
Neequote:
Je kan staying alive gebruiken.. Als je het maar op een tempo van 100-120 beats per minuut doetquote:Op maandag 11 juni 2012 22:48 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dan heeft mijn bhv-docent gefaald.
Ik zat op de opleiding voor niveau 5quote:Op maandag 11 juni 2012 22:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je hebt verschillende gradaties he
niveau 2/3/4/5
2 = bedden opmaken
3 = helpende, die zetten je op de pot
4 = verpleegsters
5 = spesjul peeps met extra powers.
alleen 4 en 5 weten hopelijk hoe je moet reanimeren.
Jij hebt extra powersquote:Op maandag 11 juni 2012 22:50 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik zat op de opleiding voor niveau 5
Goeden omschrijvingenquote:Op maandag 11 juni 2012 22:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
niveau 2/3/4/5
2 = bedden opmaken
4 = verpleegsters
Mja, ze gaan er bij jou natuurlijk ook niet vanuit dat er zoiets kan gebeuren.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:48 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
In haar verdediging, dat kan niet altijd. Over het algemeen is er maar 1 bhv-er aanwezig op een kleinere locatie. Ik sta zelf 's nachts alleen. Zoveel mensen kunnen er niet reanimeren.
Maar alsnog... Je gaat gewoon door tot je zelf reanimatie nodig hebt, simpel lijkt me...
Met mensen op een wc of in de douche kan anders genoeg misgaanquote:Op maandag 11 juni 2012 22:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
niveau 2/3/4/5
2 = bedden opmaken
4 = verpleegsters
Je bent gewoon stiekem toch megamindyquote:
quote:Op maandag 11 juni 2012 22:50 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik zat op de opleiding voor niveau 5
Neuh, BHV hebben we voornamelijk omdat het verplicht is als je alleen staat.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Mja, ze gaan er bij jou natuurlijk ook niet vanuit dat er zoiets kan gebeuren.
Schandalig dat daar nog over getwijfeld wordtquote:Op maandag 11 juni 2012 22:51 schreef SwarteEarrebarre het volgende:
[..]
Je bent gewoon stiekem toch megamindy
extra bevestigingquote:Op maandag 11 juni 2012 22:53 schreef megamandy het volgende:
[..]
Schandalig dat daar nog over getwijfeld wordt
klopt. Maar daar heb je dan mensen voor die wel weten wat je moet doen.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:51 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Met mensen op een wc of in de douche kan anders genoeg misgaan
In Nederland reanimeren ze niet heel lang hoor. Maar als BHVer mag je die beslissing niet nemenquote:Op maandag 11 juni 2012 22:52 schreef megamandy het volgende:
verder vind ik dat je mensen helemaal niet te lang moet reanimeren. Als ze te lang zonder zuurstof zitten zijn hun hersens helemaal naar de knoppen, wat voor een leven heb je dan nog
en persoonlijk vind ik dat dan alleen maar geld verspilling, maar dat vinden veel mensen hard
Ja precies.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:52 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Neuh, BHV hebben we voornamelijk omdat het verplicht is als je alleen staat.
Speciaal voor ons heeft die vent nog wat aandacht besteed aan reanimeren van kinderen, want dat komt natuurlijk helemaal niet aan bod en is voor ons wel belangrijker dan het reanimeren van volwassenen...
geloof me, als je ervoor staat en je bent bezig, is dat wel het laatste waar je aan denktquote:Op maandag 11 juni 2012 22:52 schreef megamandy het volgende:
verder vind ik dat je mensen helemaal niet te lang moet reanimeren. Als ze te lang zonder zuurstof zitten zijn hun hersens helemaal naar de knoppen, wat voor een leven heb je dan nog
en persoonlijk vind ik dat dan alleen maar geld verspilling, maar dat vinden veel mensen hard
En dan gaat diegene doood terwijl jij iemand ging halen. Goed geregeldquote:Op maandag 11 juni 2012 22:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
klopt. Maar daar heb je dan mensen voor die wel weten wat je moet doen.In de zorg, horen ze als ze het goed doen, heel streng te zijn met wat je wel en niet mag. Ik mag bijvoorbeeld niemand helpen. Iemand in of uit een (rol)stoel helpen mag ik niet.
Ik mag ze zelfs geen kopje koffie aangeven.Lig je half uit je bed en met je hoofd op de grond? Wacht maar even mevrouw, ik haal wel iemand.
Wellicht hadden ze friso wel laten gaan in Nederland. Maar... prins... altijd lastig.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:53 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
In Nederland reanimeren ze niet heel lang hoor. Maar als BHVer mag je die beslissing niet nemen
Naja, laatst was ik in het ziekenhuis bij mijn opa en hij had een infuus in zijn arm. Mocht ik hem gewoon helpen omkleden terwijl die verpleger gewoon wegliepquote:Op maandag 11 juni 2012 22:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
klopt. Maar daar heb je dan mensen voor die wel weten wat je moet doen.In de zorg, horen ze als ze het goed doen, heel streng te zijn met wat je wel en niet mag. Ik mag bijvoorbeeld niemand helpen. Iemand in of uit een (rol)stoel helpen mag ik niet.
Ik mag ze zelfs geen kopje koffie aangeven.Lig je half uit je bed en met je hoofd op de grond? Wacht maar even mevrouw, ik haal wel iemand.
Dat hopen we in het algemeen natuurlijkquote:Op maandag 11 juni 2012 22:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ja precies.Ik hoop dat je het nooit hoeft te doen.
och, dan brengen ze hem ff opnieuw inquote:Op maandag 11 juni 2012 22:55 schreef megamandy het volgende:
[..]
Naja, laatst was ik in het ziekenhuis bij mijn opa en hij had een infuus in zijn arm. Mocht ik hem gewoon helpen omkleden terwijl die verpleger gewoon wegliepStel je voor ik had niet geweten hoe en wat en je trekt verkeerd aan de kleding/infuus
Uuuh ok dat is ook een beetje raar zeg!quote:Op maandag 11 juni 2012 22:55 schreef megamandy het volgende:
[..]
Naja, laatst was ik in het ziekenhuis bij mijn opa en hij had een infuus in zijn arm. Mocht ik hem gewoon helpen omkleden terwijl die verpleger gewoon wegliepStel je voor ik had niet geweten hoe en wat en je trekt verkeerd aan de kleding/infuus
hangt er natuurlijk wel vanaf wat de situatie is he.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:55 schreef RenRen- het volgende:
[..]
En dan gaat diegene doood terwijl jij iemand ging halen. Goed geregeld
Die werd bij ons ook als voorbeeld aangehaald ja. Dat ze het in Nederland niet zover laten komen. Maar niemand stopt met reanimeren als je bezig bent met een prins en er staan 30 mobieltjes op je gericht...quote:Op maandag 11 juni 2012 22:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wellicht hadden ze friso wel laten gaan in Nederland. Maar... prins... altijd lastig.
Ach, de pomp begint vanzelf te piepen.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:55 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik ook wel. Maar in sommige gevallen (vind ik) moet je er niet eens aan beginnenquote:Op maandag 11 juni 2012 22:55 schreef Mirjam het volgende:
[..]
geloof me, als je ervoor staat en je bent bezig, is dat wel het laatste waar je aan denkt
quote:Op maandag 11 juni 2012 22:55 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Dat hopen we in het algemeen natuurlijk.
Brandontruiming is voor ons belangrijker, want ons brandalarm gaat nog wel eens af als we het eten uit te oven halen![]()
![]()
![]()
Nee, maar ze waren bij hem nog 2 uur doorgegaan in het ziekenhuis of zo.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:56 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Die werd bij ons ook als voorbeeld aangehaald ja. Dat ze het in Nederland niet zover laten komen. Maar niemand stopt met reanimeren als je bezig bent met een prins en er staan 30 mobieltjes op je gericht...
gelukkig is die keuze niet aan ons als hulpverlener, maar aan de persoon zelf (vastleggen!!!!!!!) of eventuele behandelaars en naasten.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:57 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik ook wel. Maar in sommige gevallen (vind ik) moet je er niet eens aan beginnenWat heeft je leven voor een nut als je als een kasplantje in een rolstoel moet zitten? Of mensen blijven bijvoeren
mensen uit de zorgquote:Op maandag 11 juni 2012 22:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ach, de pomp begint vanzelf te piepen.
Ja en dan eerst de hele afdeling af gaan om iemand te vinden die een infuus kan inbrengenquote:
Nee dat snap ik, alleen wilt familie ook vaak genoeg door blijven gaan met alles of zijn de mensen van de een of de andere dag te dement om het vast te laten leggen/iets te regelenquote:Op maandag 11 juni 2012 22:57 schreef Mirjam het volgende:
[..]
gelukkig is die keuze niet aan ons als hulpverlener, maar aan de persoon zelf (vastleggen!!!!!!!) of eventuele behandelaars en naasten.
nooit, maar dan ook nooit mag je als hulpverlener die beslissing nemen
en dan zit er als zorgverlener niks anders op dan kiezen op elkaar en volgens protocol handelen.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:59 schreef megamandy het volgende:
[..]
Nee dat snap ik, alleen wilt familie ook vaak genoeg door blijven gaan met alles of zijn de mensen van de een of de andere dag te dement om het vast te laten leggen/iets te regelen
Daarom ben ik ook weggegaan bij de opleiding, teveel opvolgen en niet zelf nadenken voor mij. Ben ik veel te eigenwijs voorquote:Op maandag 11 juni 2012 23:00 schreef Mirjam het volgende:
[..]
en dan zit er als zorgverlener niks anders op dan kiezen op elkaar en volgens protocol handelen.
en geloof me, da's niet cool, en kut, maar het moet. dus doe je het.
been there, done that.
a lot.
Dat lijkt me zo heftig. Dat moet je ook maar kunnen...quote:Op maandag 11 juni 2012 23:00 schreef Mirjam het volgende:
[..]
en dan zit er als zorgverlener niks anders op dan kiezen op elkaar en volgens protocol handelen.
been there, done that.
a lot.
Het is ook zo leuk om onschuldige geintjes uit te halen. Een zuurstofconcentrator. (voor de niet-zorg-mensen: mensen die extra zuurstof nodig hebben krijgen via een slangetje zuurstof in hun neus). Als het stoffilter verstopt zit gaan ze piepen.quote:
mja, misschien wel,maar als je er voor staat, dan doe je het ook gewoon.quote:Op maandag 11 juni 2012 23:02 schreef Mss het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo heftig. Dat moet je ook maar kunnen...
tot morgen Ren slaap lekker en veel plezier morgen!quote:Op maandag 11 juni 2012 23:04 schreef RenRen- het volgende:
Nou, ik gaTot morgen, dan post ik vast een outfitpost
och,w at wij allemaal niet uitgevroten hebben...quote:Op maandag 11 juni 2012 23:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Het is ook zo leuk om onschuldige geintjes uit te halen. Een zuurstofconcentrator. (voor de niet-zorg-mensen: mensen die extra zuurstof nodig hebben krijgen via een slangetje zuurstof in hun neus). Als het stoffilter verstopt zit gaan ze piepen.
Dus bellen ze mij in paniek op: JA DAT DING PIEPT JE MOET SNEL KOMEN. Dus ik loop d'r naartoe en druk op een knop en zeg: zo die vervelende piep is uit. Goede middag.![]()
Iedereen:![]()
![]()
![]()
Bedankt, ik hoop op plezier! Jij ook lekker slapenquote:Op maandag 11 juni 2012 23:04 schreef SwarteEarrebarre het volgende:
[..]
tot morgen Ren slaap lekker en veel plezier morgen!
Veel plezier/succes morgenquote:Op maandag 11 juni 2012 23:04 schreef RenRen- het volgende:
Nou, ik gaTot morgen, dan post ik vast een outfitpost
Succes op dat ik niet met mijn hakken van het podium af kukelquote:Op maandag 11 juni 2012 23:05 schreef megamandy het volgende:
[..]
Veel plezier/succes morgenOokal klinkt succes zo raar
zo bekend. Op mn werk ook, vrouw van ver in de 90. Zwaar dement. Kon niet meer eten en drinken. Had het al opgegeven. En jaaahoooor, mevrouw moest maar naar het ziekenhuis voor een PEG-sonde.quote:Op maandag 11 juni 2012 23:00 schreef Mirjam het volgende:
[..]
been there, done that.
a lot.
Zie je ik wist wel dat ik je succes moest wensenquote:Op maandag 11 juni 2012 23:05 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Succes op dat ik niet met mijn hakken van het podium af kukelDanje
quote:Op maandag 11 juni 2012 23:04 schreef Mirjam het volgende:
[..]
och,w at wij allemaal niet uitgevroten hebben...![]()
"D
Zo ken ik dus iemand die al 5 jaar verder is door zulke fratsenquote:Op maandag 11 juni 2012 23:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
zo bekend. Op mn werk ook, vrouw van ver in de 90. Zwaar dement. Kon niet meer eten en drinken. Had het al opgegeven. En jaaahoooor, mevrouw moest maar naar het ziekenhuis voor een PEG-sonde.Nog lekker 3 maanden geleefd op sondevoeding.
bewoners die niet zelf kunnen eten in een openbare gelegenheid zelf laten eten, en dan boos worden dat ze het niet doen,quote:
mja, da's de pest, wij stonden daar ook regelmatig op te godveren, maar je kunt écht niks anders dan het doenquote:Op maandag 11 juni 2012 23:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
zo bekend. Op mn werk ook, vrouw van ver in de 90. Zwaar dement. Kon niet meer eten en drinken. Had het al opgegeven. En jaaahoooor, mevrouw moest maar naar het ziekenhuis voor een PEG-sonde.Nog lekker 3 maanden geleefd op sondevoeding.
Deden we altijd met de gehandicapten op m'n stagequote:Op maandag 11 juni 2012 23:07 schreef Mirjam het volgende:
[..]
bewoners die niet zelf kunnen eten in een openbare gelegenheid zelf laten eten, en dan boos worden dat ze het niet doen,
priceless, iedere keer weer
(die bewoners vonden het zelf ook machtig)
tja, ik snap wel dat je je dierbare niet kwijt wilt. Maar, in hoeverre is het nog die persoon..quote:Op maandag 11 juni 2012 23:07 schreef megamandy het volgende:
[..]
Zo ken ik dus iemand die al 5 jaar verder is door zulke fratsenDie vrouw zegt niets meer, hangt in een rolstoel maar de familie ging wel even met de paplepel het eten geven en daarna met sondevoeding
Sorry hoor
kun je beter nu laten doenquote:Op maandag 11 juni 2012 23:09 schreef Mss het volgende:
Ik wil dat soort dingen ook laten vastleggen. Voor mij hoeft het dan namelijk écht niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |