quote:
Op maandag 05 augustus 2002 16:30 schreef PokerFace het volgende:
Denk nou eerst effe na voor je iets tikt, natuurlijk bedoel het als er een club de dubbel pakt!
quote:Tip: Eerste 9 woorden van je eigen quote op een papiertje schrijven en naast je beeldscherm plakken.
Op maandag 05 augustus 2002 16:30 schreef PokerFace het volgende:[..]
Denk nou eerst effe na voor je iets tikt, natuurlijk bedoel het als er een club de dubbel pakt!
quote:Leg uit aub?
Op maandag 05 augustus 2002 16:55 schreef Doc het volgende:[..]
Tip: Eerste 9 woorden van je eigen quote op een papiertje schrijven en naast je beeldscherm plakken.
quote:Ik zal het vrij vertalen:
Op maandag 05 augustus 2002 16:58 schreef PokerFace het volgende:
Leg uit aub?
"Denk nou eerst effe na voor je iets tikt" op een papiertje schrijven en naast je beeldscherm plakken.
Krijg ik nou een koekje?
quote:dit slaat natuurlijk kant noch wal.
Op maandag 05 augustus 2002 14:51 schreef Barca het volgende:[..]
Terug? Tegen wat?
Als men trouwens consequent is dan laat men de wedstrijd zonder publiek spelen ivm de "Joden, joden" koren tijdens het Amsterdam toernooitje.
Er is een groot verschil tussen:
Joden Kampioen Ole Ole (bv)
&
Hamas, Hamas, Joden aan het .... je weet wel
Dus denk eerst even na voordat je zoiets zegt
quote:Goed bezig jochie! Nu nog even uitleggen waarom!
Op maandag 05 augustus 2002 17:03 schreef twi het volgende:[..]
Ik zal het vrij vertalen:
"Denk nou eerst effe na voor je iets tikt" op een papiertje schrijven en naast je beeldscherm plakken.
Krijg ik nou een koekje?
Dan mag je tegen je mama zeggen dat je van mij een koekje mag, hoewel je waarschijnlijk wel bijna moet eten...
quote:Ik voel me anders als ongelovige van Christelijke komaf wel onheus bejegend in de ArenA.
Op maandag 05 augustus 2002 17:04 schreef -Tita- het volgende:[..]
dit slaat natuurlijk kant noch wal.
Ja, er wordt Joden geroepen, maar dit wordt dus totaal niet racistisch of enige afgeleide daarvan bedoelt. Zou beetje raar zijn als ze zichzelf aan het uischelden zijn heEr is een groot verschil tussen:
Joden Kampioen Ole Ole (bv)
&
Hamas, Hamas, Joden aan het .... je weet wel
Dus denk eerst even na voordat je zoiets zegt
quote:Inderdaad, denk eerst na voor je iets zegt!
Op maandag 05 augustus 2002 17:04 schreef -Tita- het volgende:Dus denk eerst even na voordat je zoiets zegt
Voor de 'supporters' mag het een geuzennaam zijn, voor Joden is het kwetsend.
Dergelijke spreekkoren, evenals homo's, bommen op Rotterdam, hondelul, enz. horen gewoon niet!
Hieraan toegeven is de wortel van het kwaad. Normloosheid ... ever heard of?
quote:Grappig dat je dat zegt. Toen Ajax tegen Hapoel Haifa speelde 2 jaar terug, vonden ze het daar prachtig dat Ajax-supporters met Israelische vlaggen rondliepen en zich Joden noemden.
Op maandag 05 augustus 2002 17:21 schreef Barca het volgende:
Voor de 'supporters' mag het een geuzennaam zijn, voor Joden is het kwetsend.
Als ik trouwens een boer zo zijn, zou ik het ook kwetsend vinden dat ik met psv-ers vergeleken zou worden. Zo kan je overal wel een verhaaltje om maken.
Waarom is "boeruh boeruh" niet kwetsend en "joden, joden" wel?
quote:Heb ik gezegd dat "boeruh, boeruh" niet kwetsend is? Dit soort beledigingen horen niet. Want, waarom wel boeruh goedkeuren en niet kakkerlakken. En vervolgens joden?
Op maandag 05 augustus 2002 17:27 schreef keeper het volgende:[..]
Grappig dat je dat zegt. Toen Ajax tegen Hapoel Haifa speelde 2 jaar terug, vonden ze het daar prachtig dat Ajax-supporters met Israelische vlaggen rondliepen en zich Joden noemden.
Als ik trouwens een boer zo zijn, zou ik het ook kwetsend vinden dat ik met psv-ers vergeleken zou worden. Zo kan je overal wel een verhaaltje om maken.
Waarom is "boeruh boeruh" niet kwetsend en "joden, joden" wel?
Wat betreft de Joodse gemeenschap in Israël, zij zijn ten eerste niet bepalend. Ten tweede leidt het gewoon tot wangedrag en dat moet bestreden worden. Dat had men jaren geleden al moeten doen, maar men is veel te soft geweest!
quote:Jaaaaa laten we gewoon heel lief "hand in hand" gaan lopen
Op maandag 05 augustus 2002 17:34 schreef Barca het volgende:[..]
Heb ik gezegd dat "boeruh, boeruh" niet kwetsend is? Dit soort beledigingen horen niet. Want, waarom wel boeruh goedkeuren en niet kakkerlakken. En vervolgens joden?
Wat betreft de Joodse gemeenschap in Israël, zij zijn ten eerste niet bepalend. Ten tweede leidt het gewoon tot wangedrag en dat moet bestreden worden. Dat had men jaren geleden al moeten doen, maar men is veel te soft geweest!
quote:Oh wat lekker zwart-wit. Hand in hand lopen is ook niet nodig, maar de ene belediging lokt de andere uit. Met opmerkingen als "Joden aan het gas" als gevolg. En in de context is het een afkeurenswaardige belediging van andere 'supporters', maar buiten de context is het voor sommige mensen gewoon kwetsend. En om dat kinderachtige gedoe van 'maar zij ...' te stoppen is het nodig dat ook spreekkoren als 'Joden, joden' enz. bestreden worden.
Op maandag 05 augustus 2002 17:37 schreef Armageddon het volgende:[..]
Jaaaaa laten we gewoon heel lief "hand in hand" gaan lopen
Is dat zo moeilijk te snappen? Ach ... laat maar ik weet het antwoord al!
quote:Ik voel mij er niet gekwetst door. Deze geuzennaam wordt al descenia lang voor Ajax gebruikt en al mijn overige joodse kennissen waarmee ik regelmatig in het stadion zit hebben er ook geen moeite mee.
Op maandag 05 augustus 2002 17:21 schreef Barca het volgende:Voor de 'supporters' mag het een geuzennaam zijn, voor Joden is het kwetsend.
Pas als er ziektes of andere zaken voorgevoegd gaan worden heb ik er bezwaren tegen.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 05-08-2002 18:22]
quote:Welke Joodse gemeenschap is dan wel bepalend? Die paar die er in Nederland wonen? Maw wie bepaalt dat de term "Joden" beledigend is? Ik neem uit dat joden de enige personen zijn die het recht hebben te bepalen of het geroep van "joden" beledigend is. Immers, is die groep van mening dat zij het niet beledigend vindt, dan kan het geen belediging zijn IMO.
Op maandag 05 augustus 2002 17:34 schreef Barca het volgende:
Wat betreft de Joodse gemeenschap in Israël, zij zijn ten eerste niet bepalend.
Ik vind dit van jou echt van dat politiek-correct suffe linkse gebral wat ik de laatste tijd wel genoeg heb gehoord (en ik beschouw mezelf zeker niet "rechts" maar dit ver-van-de-werkelijkheid-staande geitenwollensokken geneuzel komt me echt mn neus uit).
quote:De offtopique ontstane discussie vind ik interessant genoeg om mee door te gaan eigenlijk.
Op maandag 05 augustus 2002 18:35 schreef golfer het volgende:
Zullen we het nu verder weer over de JC-schaal hebben?
quote:Links? WHOEHAHAHAHAHA ... ik ben rechts. Liberaal, stem namelijk VVD.
Op maandag 05 augustus 2002 18:33 schreef keeper het volgende:[..]
Welke Joodse gemeenschap is dan wel bepalend? Die paar die er in Nederland wonen? Maw wie bepaalt dat de term "Joden" beledigend is? Ik neem uit dat joden de enige personen zijn die het recht hebben te bepalen of het geroep van "joden" beledigend is. Immers, is die groep van mening dat zij het niet beledigend vindt, dan kan het geen belediging zijn IMO.
Ik vind dit van jou echt van dat politiek-correct suffe linkse gebral wat ik de laatste tijd wel genoeg heb gehoord (en ik beschouw mezelf zeker niet "rechts" maar dit ver-van-de-werkelijkheid-staande geitenwollensokken geneuzel komt me echt mn neus uit).
En verder: je snapt er dus niks van. Zoals ik al had verwacht. Ga het ook niet meer proberen uit te leggen, iemand die zo dom is als jij snapt het toch nooit!
Verder over de JC-schaal: wat valt er over zo'n onbelangrijke wedstrijd nou te zeggen?
quote:Drogredenering
Op maandag 05 augustus 2002 18:42 schreef Barca het volgende:
En verder: je snapt er dus niks van. Zoals ik al had verwacht. Ga het ook niet meer proberen uit te leggen, iemand die zo dom is als jij snapt het toch nooit!
Ga eens in op wat ik zeg in plaats van dit loze geroep..
quote:Drogredenering? Dat is jouw uitspraak over linksgelul ook. Je snapt namelijk totaal niet wat ik bedoel met de gevolgen van "Joden, joden". Alleen maar zeggen 'maar die en die vinden het niet erg'. Enzovoort.
Op maandag 05 augustus 2002 18:46 schreef keeper het volgende:[..]
Drogredenering
Ga eens in op wat ik zeg in plaats van dit loze geroep..
Misschien heb je dat gemekker 'Maar ze noemen zichzelf Joden' wel gelezen? Dat er Ajax 'supporters' zijn die zichzelf Joden noemen zorgt ervoor dat Feyenoord of andere clubs roepen 'Hamas, Hamas, Joden aan het gas!' of 'Kankerjoden, kankerjoden!' Dergelijke a-sociale reacties moeten voorkomen worden, en dan is het zaak dat Ajax stopt met 'Joden, joden!'. Het een lokt het andere uit.
En om dat gemekker van 'maar zij roepen dit en zij zeggen dat' niet meer te hoeven horen is het ook nodig om zaken als boeruh te bestrijden. Men is decennia (dat is de juiste spelwijze!) lang te soft geweest. De huidige normloosheid is daarvan het gevolg.
Maar ... ik denk niet dat je het snapt, sterker nog: ik verwacht al weer een belachelijke uitspraak als 'mogen we niet meer schreeuwen?'.
quote:Prima, open daar dan zelf maar een topic over, hier gaat het over de JC-schaal verder.
Op maandag 05 augustus 2002 18:41 schreef keeper het volgende:De offtopique ontstane discussie vind ik interessant genoeg om mee door te gaan eigenlijk.
quote:Heel goed. Wie heeft er iets te zeggen over die wedstrijd?
Op maandag 05 augustus 2002 18:54 schreef golfer het volgende:[..]
Prima, open daar dan zelf maar een topic over, hier gaat het over de JC-schaal verder.
quote:1-3 voor PSV (tja de Arena, die bioscoop met weiland, is toch een beetje ons 2e thuisstadion, mede door de prachtige Philips reclame overal
Op maandag 05 augustus 2002 18:35 schreef golfer het volgende:
Zullen we het nu verder weer over de JC Willy v/d Kuylen-schaal hebben?
[ajax arrogantie mode]
en we worden natuurlijk kampioen
[/ajax arrogantie mode]
quote:Israël rings a bell?
Op maandag 05 augustus 2002 18:59 schreef Elmotje het volgende:
lekker boeiend.
het gaat over ajaks jodeh.
je kan ook zinge hamas hamas koeman aan het gas, of joden onder het gras.
zelfde als homows.
alleen omdat sommige mensen de link leggen met 2de wereld oorlog gaan ze zeiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |