quote:
Op dinsdag 9 oktober 2012 09:19 schreef wc-eend het volgende:*help*
Ik zit vast in Final Fantasy XIII...
Ik ben bij het einde van Chapter 12 en moet tegen een gote robot die begint op de grond en dan gaat vliegen en dat afwisselt... Ik kom er maar niet voorbij, dat ding geneest zichzelf halverwege volledig en doet daarna aanvallen waarbij ik gewoon te snel doodga en dat ding is immuun voor alle Status Ailments....
Ik speel voornamelijk met Lightning (Rav/med), Fang (Com/Sent/Sab) en die kleine kreunster (Rav/Med/Sab)... Ik heb geen fortisol en dergelijke
heeft iemand tips?
Zo jammer dat er geen mogelijkheid is tot resetten van je CP..
De Proudclad is wel een bitch, ja.
Ik weet niet meer hoe het gevecht precies gaat, maar ik weet wel dat zowel buffs als debuffs heel veel verschil maken in XIII. Nu zijn veel bosses immuun voor debuffs (behalve soms specifiek eentje die ze wl veel pijn doet), dus ik zou je vooral focussen op de buffs. Haste, Protect en Shell zijn de belangrijkste en volgens mij heeft Hope alle drie op dat punt in de game. Fang kun je ondertussen Sentinel laten spelen om misschien wat extra damage op te vangen en Lightning moet dan gewoon constant healen.
Op het moment dat iedereen gebuffed is, ga je hem aanvallen, eventueel met n medic om iedereen in leven te houden. Als vervolgens zijn tweede fase aanbreekt schakel je direct over naar MED/SEN/MED en samen met de buffs moet dat je wel in leven houden. Als de barrage voorbij is schakel je over naar RAV/COM/RAV of RAV/COM/MED en probeer je hem zo snel mogelijk te staggeren. Ik weet niet hoeveel staggers er nodig zijn om hem te verslaan, maar als het langer duurt en hij gaat je weer aanvallen: schroom niet om weer naar MED/SEN/MED of MED/SEN/SYN te switchen als de situatie erom vraagt.
Mijn party was overigens meestal ook Lightning, Fang en Vanille, maar bij boss fights wisselde ik 'die kleine kreunster' (
) vaak in voor Hope vanwege zijn buffs.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.