Wat is deze ?quote:Ik ben uit medelijden met mezelf begonnen met blowen, maar ben na 10-15 keer weer gestopt.
True, op schoolgebied. Verder heb ik een baan waar ik bijna al mn vrije dagen van half 8 tot half 6 spendeer.quote:Op zondag 10 juni 2012 20:32 schreef padlarf het volgende:
Waarschijnlijk ben je gewoon een luie donder. Denk je dat je zonder je boek open te slaan voldoendes kan halen.
Ik bedoelde inderdaad op het gebied van school. Ik ben ook een keer blijven zitten, en dat was gewoon puur omdat ik te lui was om energie in school te steken. Ben overigens niet hoog begaafd.quote:Op zondag 10 juni 2012 20:35 schreef gajonkohalen het volgende:
[..]
True, op schoolgebied. Verder heb ik een baan waar ik bijna al mn vrije dagen van half 8 tot half 6 spendeer.
Nonsens. Gewoon kappen met janken en doen wat je moet doen.quote:Op zondag 10 juni 2012 20:43 schreef Comp_Lex het volgende:
Mijn ervaring is dat er iets achter de luiheid zit, zoals geen sociaal leven, geen beloning, geen respect voor je werk, etc.
quote:Op zondag 10 juni 2012 20:47 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nonsens. Gewoon kappen met janken en doen wat je moet doen.
Kun je zo doen, maar je weet dat het waar is. Het alternatief is nog een keer blijven zitten.quote:
Oh, maar dat kan op vwo wel als je er slim genoeg voor bent. Als je gewoon de lessen volgt wel tenminste.quote:Op zondag 10 juni 2012 20:32 schreef padlarf het volgende:
Waarschijnlijk ben je gewoon een luie donder. Denk je dat je zonder je boek open te slaan voldoendes kan halen.
quote:Op zondag 10 juni 2012 20:50 schreef padlarf het volgende:
[..]
Kun je zo doen, maar je weet dat het waar is. Het alternatief is nog een keer blijven zitten.
Blijkbaar nietquote:Op zondag 10 juni 2012 20:50 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Oh, maar dat kan op vwo wel als je er slim genoeg voor bent. Als je gewoon de lessen volgt wel tenminste.
Je plaat blijft hangen. Zelfs als er een of andere bullshitreden achter de luiheid schuilt, dan nog is de oplossing je er over heen zetten en doorgaan.quote:
Oh wat ben je stoerquote:Op zondag 10 juni 2012 20:52 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wel apart dat het een hoogbegaafde niet lukt en mij wel.
Voor een hoogbegaafde is het moeilijk de hele les goed op te letten, want het wordt al snel saai en dan dwalen de gedachten af.quote:Op zondag 10 juni 2012 20:52 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Op vwo wordt alles ongeveer 4 keer uitgelegdquote:Op zondag 10 juni 2012 20:53 schreef Chai het volgende:
[..]
Voor een hoogbegaafde is het moeilijk de hele les goed op te letten, want het wordt al snel saai en dan dwalen de gedachten af.
Zonder verder die discussie aan te gaan of het kan of niet, voor TS werkt het blijkbaar niet zo.quote:Op zondag 10 juni 2012 20:54 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Op vwo wordt alles ongeveer 4 keer uitgelegd![]()
Zelf als je driekwart mist weet je nog genoeg om voldoendes te kunnen halen.
Dat is zo.quote:Op zondag 10 juni 2012 20:55 schreef padlarf het volgende:
[..]
Zonder verder die discussie aan te gaan of het kan of niet, voor TS werkt het blijkbaar niet zo.
Zo triviaal is dat niet. Ik ben inmiddels nu bijna een jaar bezig om uit mijn sociaal isolement te komen en pas afgelopen week heb ik wat succes geboekt. In een sociaal isolement zitten is voor mij een grote bron van demotivatie, omdat er helemaal geen vorm van "sociale beloning" tegenover mijn werk staat.quote:Op zondag 10 juni 2012 20:52 schreef padlarf het volgende:
[..]
Je plaat blijft hangen. Zelfs als er een of andere bullshitreden achter de luiheid schuilt, dan nog is de oplossing je er over heen zetten en doorgaan.
Omdat hoogbegaafdheid weinig te maken heeft met hoeveel succes je hebt op school. Succes op school hangt juist bijna af van inzet, dat weer afhangt van je gemoedstoestand.quote:Op zondag 10 juni 2012 20:52 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Kloptquote:Op zondag 10 juni 2012 21:04 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Omdat hoogbegaafdheid weinig te maken heeft met hoeveel succes je hebt op school. Succes op school hangt juist bijna af van inzet, dat weer afhangt van je gemoedstoestand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |