- Was die delirium tijdelijk? Of heeft hij er daarna altijd last van blijven hebben? (tot ie stierf)quote:Op zondag 10 juni 2012 18:02 schreef Belsezar het volgende:
Mijn vader heeft vrijwel hetzelfde meegemaakt. Ook kanker, ook een jaar of 3 er tegen gevochten door chemo en straling, uitzaaingen door zijn hele lichaam, ook een delirium gehad. Aan de morfine, later ook de haldol, oxycontin, morfine pleisters, morfinepomp etc.
Ik wil niet het slechte nieuws brengen maar de arts heeft gelijk, het is bergafwaarts. Tenminste dat is mijn ervaring..
Mijn vader is 11 maanden geleden overleden.
Sterkte
Edit: Zie het als een opleving, niet een weg naar een betere gezondheid. Het nadeel van een delirium is ook dat hij erna geen euthanasie document meer kan/mag tekenen. Dat vonden wij naderhand heel erg, het was beter geweest voor hem als hij dat wel had gedaan. Wij hebben hem tot overlijden thuis verzorgd en de laatste maanden waren mens onterend...
Gewoon even minder bot zijn.quote:Op zondag 10 juni 2012 18:10 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Jezus man. Ik zeg toch niets raars? Iedereen gaat dood, dus stellen dat je niet weet hoe iets af gaat lopen is gewoon naïef. En onwaar. Iedereen weet hoe het uiteindelijk afloopt.
Hoe lang het duurt valt weinig over te zeggen. Bij mijn vader ging het in stappen en de laatste stap kwam voor iedereen (zelfs de doktoren) onverwacht. Ik zou niet rekenen op jaren als ik je verhaal zo lees, eerder op maximaal weken, als het heel goed gaat een paar maanden.quote:Op zondag 10 juni 2012 18:15 schreef makila_avatar het volgende:
[..]
- Was die delirium tijdelijk? Of heeft hij er daarna altijd last van blijven hebben? (tot ie stierf)
- Mijn vader heeft enkel uitzaaiïngen in zijn longen, elders (nog) niet (Klemtoon op NOG NIET)
- Ik weet ook wél dat zijn gezondheid nooit echt meer goed zal komen. Na deze complicaties schat ik, dat hij nog maximaal twee jaar zal hebben.
Echter wat ik bedoel met frustrerend is: gaat hij binnen enkele dagen dood? Binnen enkele weken? Maanden? Of na 2-3 jaar? Op dat vlak zitten we op dit ogenblik dus ook in het ongewisse hé?
Het delirium was permanent, hij herkende op het laatst niemand meer, zijn huis niet meer, mijn moeder niet meer, alleen nog mijn stem herkende hij nog.quote:Op zondag 10 juni 2012 18:15 schreef makila_avatar het volgende:
[..]
- Was die delirium tijdelijk? Of heeft hij er daarna altijd last van blijven hebben? (tot ie stierf)
- Mijn vader heeft enkel uitzaaiïngen in zijn longen, elders (nog) niet (Klemtoon op NOG NIET)
- Ik weet ook wél dat zijn gezondheid nooit echt meer goed zal komen. Na deze complicaties schat ik, dat hij nog maximaal twee tot drie jaar zal hebben.
Echter wat ik bedoel met frustrerend is: gaat hij binnen enkele dagen dood? Binnen enkele weken? Maanden? Of na 2-3 jaar? Op dat vlak zitten we op dit ogenblik dus ook in het ongewisse hé?
Ik heb mezelf beloofd, dat als mijn vader toch nog 'deels' herstelt én toch nog opnieuw naar huis mag, dat ik hem dan elke dag (al is het maar 1 minuut) ga bezoeken. Denk je dat het nog mogelijk is dat hij nog even naar huis mag of is het gewoon hopeloos?quote:Op zondag 10 juni 2012 18:43 schreef Tayu het volgende:
Probeer iig van deze goede momenten te genieten, samen!
Naar huis kan eigenlijk vrijwel altijd nog. Of dat nu is omdat hij sterker is geworden of omdat hij uitbehandeld is.quote:Op zondag 10 juni 2012 18:46 schreef makila_avatar het volgende:
[..]
Ik heb mezelf beloofd, dat als mijn vader toch nog 'deels' herstelt én toch nog opnieuw naar huis mag, dat ik hem dan elke dag (al is het maar 1 minuut) ga bezoeken. Denk je dat het nog mogelijk is dat hij nog even naar huis mag of is het gewoon hopeloos?
Ik besef nu maar pas dat het bijna afgelopen was (of IS) met mijn vader. Daarvoor was hij wel hard ziekjes, maar hij liet het niet merken als ik in de buurt was (het is een harde hé?) en ik dacht dat het wel OK was.
Ik heb dit zelf ook meegemaakt met mijn vader, alweer lang geleden. Het is allemaal niet in te schatten. Maar als er uitzaaiingen zijn, dan is het toch echt vrij uitzichtloos. Probeer daarom niet te ver vooruit te denken, maar pak het moment van nu. En probeer daar ook van te genieten.quote:Op zondag 10 juni 2012 18:46 schreef makila_avatar het volgende:
[..]
Ik heb mezelf beloofd, dat als mijn vader toch nog 'deels' herstelt én toch nog opnieuw naar huis mag, dat ik hem dan elke dag (al is het maar 1 minuut) ga bezoeken. Denk je dat het nog mogelijk is dat hij nog even naar huis mag of is het gewoon hopeloos?
Ik besef nu maar pas dat het bijna afgelopen was (of IS) met mijn vader. Daarvoor was hij wel hard ziekjes, maar hij liet het niet merken als ik in de buurt was (het is een harde hé?) en ik dacht dat het wel OK was.
Ik heb een job en het ziekenhuis is nu ook niet meteen bij de deur hé? Mijn moeder is daar wel elke dag.quote:Op zondag 10 juni 2012 19:06 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik heb dit zelf ook meegemaakt met mijn vader, alweer lang geleden. Het is allemaal niet in te schatten. Maar als er uitzaaiingen zijn, dan is het toch echt vrij uitzichtloos. Probeer daarom niet te ver vooruit te denken, maar pak het moment van nu. En probeer daar ook van te genieten.
Waarom bezoek je hem nu niet iedere dag?
In die tijd had ik ook een baan, en het ziekenhuis was op ruim anderhalf uur reizen met de trein, en nog een kwartiertje met de bus. Ik vond dat geen enkel probleem destijds.quote:Op zondag 10 juni 2012 19:23 schreef makila_avatar het volgende:
[..]
Ik heb een job en het ziekenhuis is nu ook niet meteen bij de deur hé? Mijn moeder is daar wel elke dag.
Hier is het wel lichtjes anders. Mijn vader is momenteel helemaal niet kritiek vanwege zijn uitzaaiïngen. Die zijn (tijdelijk) onder controle. Hij ligt in kritieke toestand wegens die schimmel en longinfectie. Maar goed, kritiek is nog altijd kritiek.quote:Op zondag 10 juni 2012 19:34 schreef Remnant het volgende:
Sterkte. Weet wat je meemaakt, aangezien volgens de artsen mijn vader ook nog maar enkele weken te leven heeft door uitgezaaide kanker. Probeer het in ieder geval zo snel mogelijk te accepteren en koester de tijd die er nog is. Het "mooie" van dit alles is is dat je die kans nu nog hebt.
Sorry hoor, maar nee.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 05:39 schreef Nonverbaal het volgende:
je kan meerdere dingen gebruiken als het niet in een ver gevorderd stadium is waaronder luchtgedroogde abrikozenpitten hier meer info :
http://boinnk.nl/blog/abrikozenpitten-met-vit-b17/
gebruik zelf MMS wat ook zeer effectief is :
http://www.miraclemineralsupplement.nl/forums/index.php
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |