abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113591116
Gerucht: Google werkt aan 10"-versie van Nexus-tablet
quote:
Door Bauke Schievink, zaterdag 30 juni 2012 13:14

Google zou mogelijk naast een 7"-versie ook een tablet met een 10"-scherm op de markt willen brengen, zo blijkt uit bestellingen van schermpanelen. Daarnaast slaagden hackers erin om root op de Nexus-tablet te verkrijgen.

Volgens Digitimes heeft Google 10"-panelen besteld bij AU Optronics en Wintek. Die laatstgenoemde levert al de 7"-schermen die voor de Nexus 7-tablet worden gebruikt. In totaal zou Wintek in de maanden mei, juni en juli een miljoen touchscreens van het zogenaamde ogs-type aanleveren voor de Nexus-tablets. Bij dergelijke panelen worden enkele lagen samengevoegd zodat het paneel dunner wordt. Google heeft zelf nog geen aankondigingen gedaan over een eventuele 10"-tablet, waardoor nog onduidelijk is wat precies de plannen zijn.

Ondertussen zijn hackers er al in geslaagd om de pas uitgebrachte Nexus 7-tablet te rooten, ondanks dat deze nog niet officieel uit is. Volgens RootzWiki, die de methode publiceerde, wordt root verkregen door een aangepaste bootloader te installeren, waarna de welbekende Super SU-app geïnstalleerd moet worden. Hackers slaagden er ook al in om een vroege versie van een Android 4.1-rom te verkrijgen, die op de Galaxy Nexus geïnstalleerd kan worden, maar inmiddels ook al geport is naar andere smartphones.

Googles Nexus 7-tablet is gebaseerd op de Tegra 3-soc van Nvidia en heeft een 7"-scherm met 1280x800 beeldpunten. Er is een kale installatie van Android 4.1 geïnstalleerd, waarmee het apparaat de eerste is met deze Android-versie aan boord. De nieuwe release van het mobiele OS biedt onder andere prestatieverbeteringen en aangepaste notificaties.
Laat dat gerucht maar waar zijn. Maar ik gok dat de prijs dan alsnog op zo'n ¤300 komt.
Maar goed; kruidvat tablets kosten soms ook tegen de ¤200 en die zijn totaal niet vergelijkbaar qua specs met de Google Nexus tablet.
Ben wel benieuwd, breekt de markt misschien open?

¤300 is Samsung Galaxy Tab en Motorola Xoom en die beschikken over de t.o.v. de Tegra 3 mindere Tegra 2 processor.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 13:54:18 #277
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_113591992
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
Yarvik TAB464
http://tweakers.net/price(...)-zwart.html#tab:info

Kwam mijn schoonmoeder mee thuis
hier kom je vast wel een eind mee: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1491656/4
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_113598882
Ik heb een tijdje terug van een medefokker een Elf II overgenomen. Prachtig apparaat, zeker voor de prijs. Zit wel met een klein probleempje: Video's in games speelt hij alleen de audio af. Ik zie daarbij geen beeld. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Video's speelt hij o.a. niet af bij GTA 3 (m4v video's) en Broken Sword (Geen idee welke codec).
pi_113598884
Argh, dubbel geen idee hoe ik deze kan verwijderen...
pi_113611438
quote:
Jep, Aurora II kopen via Mistertao of Aliexpress (als je hem snel wil).
Wat is het verschil juist tussen MisterTao en Ali? Ik ben nl frequent Ali koper, maar merkbaar zijn de prijzen daar ietsjes duurder dan op Mistertao? Is de werkwijze min of meer gelijk of zijn er verschillen?
pi_113611566
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 17:29 schreef Raznov het volgende:
Ik heb een tijdje terug van een medefokker een Elf II overgenomen. Prachtig apparaat, zeker voor de prijs. Zit wel met een klein probleempje: Video's in games speelt hij alleen de audio af. Ik zie daarbij geen beeld. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Video's speelt hij o.a. niet af bij GTA 3 (m4v video's) en Broken Sword (Geen idee welke codec).
MX player al geprobeerd? of is het een ander probleem :?
Narf!
  zaterdag 30 juni 2012 @ 23:36:59 #282
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_113611937
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 23:26 schreef mathske1 het volgende:

[..]

Wat is het verschil juist tussen MisterTao en Ali? Ik ben nl frequent Ali koper, maar merkbaar zijn de prijzen daar ietsjes duurder dan op Mistertao? Is de werkwijze min of meer gelijk of zijn er verschillen?
Veel fabrikanten/leveranciers zitten op Tmall/Taobao. In principe doet een seller op Aliexpress, of een webshop ook niet anders dan afnemen bij een leverancier en daar gooien ze dan nog eens een smak geld bovenop om de eigen portemonnee mee te spekken. Bij MisterTao, haal je meteen een product weg, daar waar het vandaan komt in principe (zoals de ainol store, ainol.tmall.com ) en betaal je voor de service die ze leveren voor aanschaf (Tmall/Taobao-stores accepteren vaak geen internationale verzendadressen/banktransacties) wat vrij gering is (zeker met korting) en de verzendkosten om het van de Tmall/Taobao-partij het bij MisterTao te krijgen en van hen weer door naar jou. Ze hebben geen directe winstoogmerk op het product, maar hun product is de service om datgene naar jou toe te krijgen zonder dat ze zelf een voorraad of catalogus hebben ergens van of iets.

Hierdoor komt het vaak/mogelijk goedkoper uit dan iets bij een webshop of van Aliexpress te halen. Het nadeel is dus dat het 'maar' een service is en ze dus geen verstand hebben van de producten die verkocht worden en die ook niet op voorraad hoeven te hebben liggen, dus waarschijnlijk duurt het allemaal wat langer en is het wat omslachtiger. ;)
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 23:28 schreef Sickert het volgende:

[..]

MX player al geprobeerd? of is het een ander probleem :?
Lezen: 'Video's in games' heeft 'ie het over. :P

@ Raznov... en hoe heb je die games verkregen, via de officiële wegen met je officiële Elf II fingerprint? :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_113612669
Sinds vandaag de Aurora II in bezit! Mooi dingetje en werkt tot nu toe prima.
Heb alleen wel wat vraagjes of ik hem naar mijn wensen kan aanpassen en hoe ik dat dan moet doen. Heb dat nog nooit gedaan, maar met dit dingetje en jullie hulp lukt het vast :)
- In de playstore kan ik geen facebook vinden, klopt dit? Hoe krijg ik de facebook app op mn tablet?
- Ik vind de baidu input irritant, zeker met die chineese tekens. Kan ik deze op engels zitten? Of ander keyboard aanzetten? Zag ik de settings dat ik de baidu niet zomaar uit kan zetten.
- Er zijn een aantal apps standaard geinstaleerd welke ik alleen maar op disable kan zetten. Kan ik deze ook verwijderen?
  zondag 1 juli 2012 @ 00:20:14 #284
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_113614008
Als je tablettype-specifieke vragen hebt, stel ze dan ook op tablet-specifieke fora (Slatedroid, XDA Developers, Tablet Republic, enz etc). ;) Waarschijnlijk is die vraag daar al gesteld, of de oplossing reeds voorgedragen.

Hier een hele sectie Aurora II bijvoorbeeld: http://www.slatedroid.com/forum/345-ainol-novo-7-aurora-ii/

- A10, Amlogic en Chinese devices worden niet echt standaard door alle apps van de store ondersteunt. Je moet dus met een creatieve oplossing komen (third party market (applanet/blackmart alpha), originele .apk's downloaden, je apparaat rooten en een andere ID meegeven (denkt de markt dat je een populair en ondersteund apparaat bent).
- Ja, je moet gewoon beter kijken denk ik. :P Settings > Language & input > Keyboard en input methods: tadaa! Zorgen dat Default - Android keyboard gezet is.
- Als je device geroot is, kan alles weg.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_113617837
Via de officiële play store weg gekocht. Ik kan de files wel vinden op mijn sd kaart en kan dan met alle geïnstalleerde media spelers de m4v prima afspelen. Alleen wil hij blijkbaar als ik het spel opstart de beelden niet weergeven, geluid wel.
pi_113642937
Wat vinden jullie van deze 10 inch tablet voor 129,99?
Ik ben zelf op zoek naar een 10 inch tablet en vraag me af of ik deze zal kopen of beter een andere kan kopen?

Supersnelle tablet pc met 1.2 ghz Cortex processor en 8 gb opslag. Een fantastische
prijs/kwaliteitverhouding met ongekende prestaties. Internetten, Apps downloaden, gamen,
muziek, hd video, E-reader en nog veel meer.

• Capacitief multi touch hd scherm.
• 3D accelerator voor snelle games.
• 1 gb ddr3 geheugen.
• 8 gb opslag, uitbreidbaar met micro sd.
• 1.3 mp camera.
• Usb + hdmi full hd aansluiting.
• Gyrosensor.
• Draadloos wi-fi.
• Speaker + mic.
• Extra sterke accu.

http://www.trekpleisteron(...)0tabletpc10inch.html
  zondag 1 juli 2012 @ 22:34:00 #287
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113650017
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 20:42 schreef mrbombastic het volgende:
Wat vinden jullie van deze 10 inch tablet voor 129,99?
Ik ben zelf op zoek naar een 10 inch tablet en vraag me af of ik deze zal kopen of beter een andere kan kopen?

[ afbeelding ]

Supersnelle tablet pc met 1.2 ghz Cortex processor en 8 gb opslag. Een fantastische
prijs/kwaliteitverhouding met ongekende prestaties. Internetten, Apps downloaden, gamen,
muziek, hd video, E-reader en nog veel meer.

• Capacitief multi touch hd scherm.
• 3D accelerator voor snelle games.
• 1 gb ddr3 geheugen.
• 8 gb opslag, uitbreidbaar met micro sd.
• 1.3 mp camera.
• Usb + hdmi full hd aansluiting.
• Gyrosensor.
• Draadloos wi-fi.
• Speaker + mic.
• Extra sterke accu.

http://www.trekpleisteron(...)0tabletpc10inch.html
Ziet er goed uit, alleen denk dat hij vrij dik is :) Scherm vraag ik mij ook af, 800x480 of 1024x600...
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 2 juli 2012 @ 14:24:42 #288
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_113671354
Mijn Ainol is deaud :{

Maar weer effe chatten met Koko Gao....

[ Bericht 8% gewijzigd door Hi_flyer op 02-07-2012 14:29:47 ]
  maandag 2 juli 2012 @ 14:36:46 #289
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113671858
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:24 schreef Hi_flyer het volgende:

Wut :o, helamaal niks meer ?
  maandag 2 juli 2012 @ 15:49:32 #290
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_113674951
Had ik ook met de eerste ramos w17 pro, nog niet vaak mee gemaakt, als je je gezonde verstand gebruikt zijn de android devices haast niet te bricken.
Ik heb hem terug gestuurd naar albert in shenzhen, en na een week of drie en enkele aanmaningen krijg ik net een smsje van dhl dat ze tevergeefs vanmiddag bij mij aan de deur zijn geweest omdat ik me vanochtend vergaapte aan de tour de france in het belgische Visé.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  maandag 2 juli 2012 @ 20:44:26 #291
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_113688049
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:36 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Wut :o, helamaal niks meer ?
Snap er niks van, maar opeens doetie het weer :{ De tablet reageerde echt nergens meer op, tot ik een usb-kabel inplugde. Toen kwam hij weer tot leven.

Overigens, de Aurora komende vrijdag bij pandawill voor 133 dollar. Nette prijs lijkt me.
  maandag 2 juli 2012 @ 21:04:57 #292
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_113689280
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:24 schreef Hi_flyer het volgende:

quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:44 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Snap er niks van, maar opeens doetie het weer :{ De tablet reageerde echt nergens meer op, tot ik een usb-kabel inplugde. Toen kwam hij weer tot leven.

Overigens, de Aurora komende vrijdag bij pandawill voor 133 dollar. Nette prijs lijkt me.
De Aurora II van een vriend van mij doet het ook ineens niet meer.

[ Bericht 5% gewijzigd door mime_negert op 02-07-2012 21:51:37 ]
  maandag 2 juli 2012 @ 23:09:53 #293
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113697068
Tot nu toe (niet alleen voor mij zelf :P) ongeveer 25 tablets deze kant op gehaald. Nog weinig/geen RMA's gehad tot nu toe.
1x ging naar +-2 maand stuk teruggestuurd, nieuwe gekregen.
1x Wifi chip stuk. Opgestuurd met postnl (in China een fout gemaakt) na 2 maand retour gekregen :'(. Toch gerepareerd met een tablet die DOA aankwam (foutje van DHL :') )
SPOILER: Omdat die foto zo mooi blijft
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113744308
de mijne wilt niet meer opladen, zowel groen als rode lampje blinken door elkaar maar krijg hem niet gelanceerd... of ik gebruik de verkeerde oplader :')
maar lampje brand toch :D

mss eens kijken wat Aurora II is en waar te verkrijgen :)

edit: oja coupon codes in OP voor BIC en PW werken niet ... geen korting dus :(

[ Bericht 14% gewijzigd door Syphixx op 04-07-2012 00:45:01 ]
  woensdag 4 juli 2012 @ 01:03:20 #295
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_113745305
www.tjoos.com // www.retailmenot.com // www.google.nl
Search and you will find. Op BIC zelf zelfs... hoe kun je het hebben gemist?

En buiten die tijdspanne natuurlijk recommenden voor korting. Op PW kun je 'panda4fok' gebruiken natuurlijk.
pi_113752433
Nu een klein weekje e Samsung tab2 10.1,

Ben er zeer content mee :)
Merk soms, wanneer ik veel doe dat hij wat trager reageert op sommige dingen.
Voor de rest doet hij wat hij moet doen, en dat doet die ook nog eens heel goed.

Browsen, youtube, facebook ed. werken allemaal moeiteloos.

De camera is niet echt je van het, maar die gebruik ik toch niet :P

Voor de rest, prima en fijn apparaat :)
pi_113756179
voila, hopelijk komt ie snel toe :)
pi_113761095
Na een tijd meelezen in het chinese webshops topic wil ik jullie graag om raad vragen.

Ik zoek een 10.1 inch tablet met een resolutie van 1280*800 voor ongeveer 200 euro of minder.
Nou heb ik er 3 gevonden die er wel ok uitzien:

Ampe A10

150 euro, ben bang dat de CPU faalt.

OF

Cube U30GT

177 euro maar nog niet leverbaar?

OF

Archos 101 g9 turbo

Die ik voor 207 kan kopen.

Als ik een chinatab koop en via gewone airmail laat bezorgen, is er dan nog steeds een grote kans op invoerrechten? Want dan kan ik m sowieso beter in NL kopen.. Plus dat er dan geen chinese android versie ofzo opstaat (ik ga liever niet een nieuw apparaat bricken met mijn faalskills :') )

Verder nog dingen waar ik op moet letten? Die Archos is volgens reviews niet al te stevig maar hoe staat dat in verhouding met chinese tablets?

Bvd,
Henkieklaas
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:05:04 #299
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113761825
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:47 schreef henkieklaas het volgende:
Na een tijd meelezen in het chinese webshops topic wil ik jullie graag om raad vragen.

Ik zoek een 10.1 inch tablet met een resolutie van 1280*800 voor ongeveer 200 euro of minder.
Nou heb ik er 3 2 gevonden die er wel ok uitzien:

Ampe A10

150 euro, ben bang dat de CPU faalt.

OF
Niet nemen :) Wel een leuke tablet maar de A10 processor valt in het niet bij onderstaande twee processors.
quote:
Cube U30GT

177 euro maar nog niet leverbaar?
Ziet er goed uit (op papier) maar wel wifi problemen. Zouden opgelost moeten zijn met de nieuwe batch maar ik zou eerst nog even wachten tot die uitgeleverd zijn (binnen nu en 14 dagen zullen de eersten er wel zijn).
quote:
OF

Archos 101 g9 turbo

Die ik voor 207 kan kopen.

Als ik een chinatab koop en via gewone airmail laat bezorgen, is er dan nog steeds een grote kans op invoerrechten? Want dan kan ik m sowieso beter in NL kopen.. Plus dat er dan geen chinese android versie ofzo opstaat (ik ga liever niet een nieuw apparaat bricken met mijn faalskills :') )

Verder nog dingen waar ik op moet letten? Die Archos is volgens reviews niet al te stevig maar hoe staat dat in verhouding met chinese tablets?

Bvd,
Henkieklaas
Archos = garantie in Europa. Maar ook die tablet is niet geweldig. behuizing voelt naar mijn idee te slap/kraakt (die ik beet heb gehad in ieder geval). Daarnaast heb je als je hem 1 in hand houd direct ''bubbels'' onder het scherm (druk, zal vast wel een naam hebben), dat ka niet bevordelijk zijn voor de tablet.

Daarnaast is heeft hij maar 512MB ram, dan kunnen ze slim memory management (of dergelijke marketing term) hebben maar dat zorgt er niet voor dat alles 2x zo zuinig is. Daarnaast vond ik de Archos niet zo soepel als ik had gehoopt op de dualcore processor. Nog een nadeel was dat de tablet gewoon heet was nadat ik er een half uur actief gebrowsed/gamed/etc had.

Welke ik zou nemen zou ik niet weten, het is al een tijdje geleden dat ik de Archos beet had dus de software kan beter zijn geworden (snelheid). De prijs zit wel dicht bij elkaar en garantie is ook wel lekker...

Als je me de zelfde vraag twee weken geleden had gesteld had ik direct CUBE gezegd maar door de wifi problemen en vermeende scherm en processor problemen zou ik toch de kat nog even uit de boom kijken (deel van scherm en processor is gebaseerd op geruchten, kan dus best 1 fout model zijn geweest)
pi_113763212
Bedankt voor je reactie!

quote:
Daarnaast is heeft hij maar 512MB ram
1GB volgens deze site, anders was ie sowieso al afgevallen:P

quote:
Daarnaast heb je als je hem 1 in hand houd direct ''bubbels'' onder het scherm
Je bedoelt dat als je aan de achterkant druk zet, het doordrukt op de achterkant van het scherm?
Had m laatst snel even bekeken, maar dat viel iig erg mee. Moest moeite doen om dat effect te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')