quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:09 schreef nickhguitar het volgende:
Hallo,
Op de site van de douane lees ik dat (logisch) het importeren van horloges verboden is. Echter mag je dan wel naar china reizen en 3 horloges meenemen voor eigen gebruik, dit op zich is al raar toch? Betekent dit ook dat ik er 3 voor eigen gebruik mag kopen via internet? Of niet?
Verder hoorde ik dat je tot 22 euro geen importkosten o.i.d hoeft te betalen? Betekent dit dan ook dat ik tot 22 euro horloges mag kopen?
Graag wat info van mensen die dit weten, bedankt!
Nick
Maar zoals al zovaak is aangetoond. Komen ze verzendingen altijd gewoon aan. dus ik zeg doen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:13 schreef Jahr00n het volgende:
Je mag geen fake horloges invoeren per post. Hoe makkelijk kan het zijn.
Ik zeg niet dat ik het meteen doe:P Als het niet mag doe ik het nietquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:15 schreef Dannoe het volgende:
[..]
[..]
Maar zoals al zovaak is aangetoond. Komen ze verzendingen altijd gewoon aan. dus ik zeg doen.
Maar wel verzendkosten bij E-bay toch? Plus ebay is een veiling, dan moet je eerst die veiling nog winnen toch? Als ik gewoon tot onder de 22 euro bestel, is het dan ook niet veilig?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:30 schreef toastmann het volgende:
Onder de 22 euro hoef je geen extra kosten te betalen.
Als je slim bent koop je het via ebay en zoek je een koper die het als particulier-naar-particulier cadeau verzendDan is de kans op pakken ook klein, en betaal je tot 45 euro niks.
Of ze het controleren of niet doet er niet toe. Het mag gewoon niet ook niet tot 22 euro. Tot 22 euro betaal je geen BTW of douanekosten. Geldt alleen voor buiten de EU.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:31 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Maar wel verzendkosten bij E-bay toch? Plus ebay is een veiling, dan moet je eerst die veiling nog winnen toch? Als ik gewoon tot onder de 22 euro bestel, is het dan ook niet veilig?
Precies, maar waarom controleren ze dan ook niet of zelden beneden de 22 euro? en wel daarboven?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:33 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Of ze het controleren of niet doet er niet toe. Het mag gewoon niet ook niet tot 22 euro. Tot 22 euro betaal je geen BTW of douanekosten. Geldt alleen voor buiten de EU.
Die 22euro heeft met de invoerrechten te maken. Als de waarde onder de 22euro zit betaal je geen extra belasting. Dat betekend natuurlijk niet dat ze het dan ook niet onderzoeken. Envelopjes e.d worden over het algemeen lang niet allemaal doorgezocht. Als je bestelt binnen de EU is de kans dat ze controleren overigens nog kleiner.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:36 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Precies, maar waarom controleren ze dan ook niet of zelden beneden de 22 euro? en wel daarboven?
Is de kans dan niet 0?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:13 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Die 22euro heeft met de invoerrechten te maken. Als de waarde onder de 22euro zit betaal je geen extra belasting. Dat betekend natuurlijk niet dat ze het dan ook niet onderzoeken. Envelopjes e.d worden over het algemeen lang niet allemaal doorgezocht. Als je bestelt binnen de EU is de kans dat ze controleren overigens nog kleiner.
Binnen Europa zijn ze alleen wel veel duurder..quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:20 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Is de kans dan niet 0?
Nouja tenzij ze vermoeden dat het drugs is of iets dergelijks
absoluut niet, sterker nog: ik kan me voorstellen dat ze extra alert zijn bij horloges (gezien de herkomst en de waarde die chinezen er aanhangen).quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:20 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Is de kans dan niet 0?
Nouja tenzij ze vermoeden dat het drugs is of iets dergelijks
Inderdaad, ik heb er ook eentje gehad en afgezien van het "best wel aardige" uiterlijk zijn ze gewoon na 4 maanden stuk. Als in niets meer doen. Geldverspilling.quote:Op zondag 10 juni 2012 01:53 schreef dimmak het volgende:
Waarom zou je uit China een horloge willen bestellen? Ik neem aan dat je ook er langer de tijd van wil afkijken? Ga naar de juwelier schooier!
Post dan het hele verhaal ...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:36 schreef GekkePoes het volgende:
letterlijk van de douane website afgehaald.
Het is verboden om nagemaakte artikelen mee te nemen en in te voeren in Nederland. De Douane neemt deze artikelen in beslag en u krijgt een boete.
Merkartikelen worden nagemaakt met als doel mee te liften op het succes van dat merkartikel (intellectuele eigendomsfraude).
Veel voorkomende artikelen die worden vervalst zijn:
schoenen
kleding
tassen
dure horloges
illegaal gekopieerde cd's en dvd’s
parfum
Let op!
Als handelaren in het buitenland u voor extreem lage prijzen zogenoemde merkartikelen aanbieden, kunt u er bijna altijd van uitgaan dat het om illegale handel gaat of om namaak.
Kortom, TS mag 3 neppe breitlings meenemen zonder enig vuiltje aan de lucht, zolang hij ze maar zelf meeneemtquote:Uitzondering
Het meenemen en invoeren van nagemaakte artikelen is verboden. Maar u mag voor eigen gebruik toch een zeer kleine hoeveelheid nagemaakte artikelen zelf meenemen. In de tabel hieronder staat hoeveel u van welke soort nagemaakte goederen toch mee mag nemen (volgens de richtlijn van het Openbaar Ministerie). Als de Douane per goederensoort meer aantreft in uw bagage dan in de tabel hieronder, dan neemt de Douane alle goederen van die goederensoort in beslag. En u krijgt een boete.
soort goed Maximale hoeveelheid Opmerkingen
Horloges 3 stuks
Parfums /
Eau de toilette 250 ml
Beeld- en geluidsdragers
met uitzondering
van master(s) 3 stuks/dragers
Verschillende titels
Een dvd met 3
verschillende films
geldt als 3 dragers
Datadragers Geen
Overige goederen 3 stuks/paar
Let op!
Deze uitzondering geldt alleen als u de goederen zelf meeneemt als reiziger. Komen nagemaakte goederen per post- of koeriersbedrijf in Nederland aan, dan worden de nagemaakte goederen in beslag genomen en kunt u worden vervolgd.
het ging hier over per post. toch?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:35 schreef Fendy het volgende:
[..]
Post dan het hele verhaal ...
[..]
Kortom, TS mag 3 neppe breitlings meenemen zonder enig vuiltje aan de lucht, zolang hij ze maar zelf meeneemt
Wat lul jij voor onzin dan?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:21 schreef Poekieman het volgende:
Namaak horloges mogen niet, maar als ze duidelijk als fake herkenbaar zijn mag het natuurlijk wel. B.v. als er geen Breitling, maar Beijing op staat.
En v.w.b. inklaringskosten en BTW e.d.: De douane kan niet eenvoudig vaststellen wat de waarde van een zending is. Als de Chinees erop zet dat de waarde $15.68 is, wie is de douane dan om te zeggen dat dat niet zo is?
Mijn ervaring is dat ze maar wat gokken. Dan stuur je gewoon een bezwaarschrift in en laat een factuur zien waaruit blijkt dat de waarde (veel) lager is, liefst onder de 22 EUR. Maar het moet wel enigszins aannemelijk zijn natuurlijk. En dan krijg je geld terug. Het blijven ambtenaren. Het is niet hun eigen geld. Maar wel dat van jou!
Zo te zien heb je er ervaring mee...quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:46 schreef Downstar het volgende:
[..]
Wat lul jij voor onzin dan?
een Nokla ( zie l = L) telefoon is net zo strafbaar als een namaak Nokia ( dus wel echt merk)
Of en naik ipv nike schoen..
daarnaast kan die chinees wel 15$ op het pakketje zetten, wanneer de douane je pakketje open maakt en denkt dat de waarde hoger is dan die 15$ wat op het pakketje staat.. hoeven zij niks te bewijzen.. maar moet JIJ bewijzen dat het 15$ koste, doormiddel van het sturen van de factuur inderdaad
en als jij dan 50$ hebt betaald word jij gewoon aangeslagen voor $50..
en wanneer je zo slimt denkt te zijn om een andere dan wel gephotoshopte factuur te sturen, en ze hebben het door pleeg je gewoon fraude en daar staan hoge boetes tot gevangenistraffen aan toe
Ik niet zo zeer, maar aangezien ik al een aantal jaren mee draai in het chinese webshop topic,quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:50 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Zo te zien heb je er ervaring mee...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |