Onzin, vind 'm juist erg verstandig.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:21 schreef zarGon het volgende:
Tot en met de eerste zin van de tweede alinea gelezen, conclusie: sukkel ende kneus..
quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:26 schreef Silenus het volgende:
[..]
Onzin, vind 'm juist erg verstandig.
Dat heb ik haar ook gezegd dat het voor haar kinderen nooit goed kan zijn. Gesprekken hebben we genoeg gehad en daar komt alleen maar uit dat ik haar niet begrijp: ze zegt dat ze me al weken iets probeert duidelijk te maken, namelijk dat ze voorgoed met mij verder wil. Is nu de 4e keer dat het klapt, maar nu is het echt geklapt.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:27 schreef Sekhmet het volgende:
Ten eerste komt ze vrij wanhopig over, lijkt mij voor haar kinderen ook geen gezonde situatie om zomaar bij een vreemde man in te trekken. Ten tweede dat ze er dan gelijk een punt achter zet geeft mij te denken dat het idd meer een vlucht is dan dat ze werkelijk om je geeft...anders zou een gesprek erover toch gewoon mogelijk moeten zijn?
quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:27 schreef Sekhmet het volgende:
Verstandige beslissing om niet door te gaan...
quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:21 schreef zarGon het volgende:
Tot en met de eerste zin van de tweede alinea gelezen, conclusie: sukkel ende kneus..
Wordt ze thuis mishandeld ofzo? Want dan kan ik mij voorstellen dat ze snel weg wilt, maar dan nog is dit niet de juiste manier/oplossing. Als ze voorgoed met je samen wil zijn, moet dat ook op een rustige manier opgebouwd kunnen worden. Zij zou daarin ook meer begrip voor jou mogen hebben. Oftewel, volgens mij is zij niet helemaal stabiel en wil je daar dan wel mee verder?quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:30 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Dat heb ik haar ook gezegd dat het voor haar kinderen nooit goed kan zijn. Gesprekken hebben we genoeg gehad en daar komt alleen maar uit dat ik haar niet begrijp: ze zegt dat ze me al weken iets probeert duidelijk te maken, namelijk dat ze voorgoed met mij verder wil. Is nu de 4e keer dat het klapt, maar nu is het echt geklapt.
Ik mis inderdaad begrip voor mijn situatie. Ik heb alsmaar het idee dat ik vooral begripvol moet zijn naar haar toe, omdat ik dat van mezelf moet. Geen mishandeling, gewoon een relatie die totaal kapot is. Alleen maar ruzie en gezeik. Ik weet dat ze niet stabiel is, ik maak mezelf wijs dat dat overgaat als we voorgoed samenzijn denk ik... Ik zie natuurlijk zoveel kanten van haar waar ik gek op ben, die mis ik enorm...daardoor neem je de mindere zaken voor lief.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:36 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Wordt ze thuis mishandeld ofzo? Want dan kan ik mij voorstellen dat ze snel weg wilt, maar dan nog is dit niet de juiste manier/oplossing. Als ze voorgoed met je samen wil zijn, moet dat ook op een rustige manier opgebouwd kunnen worden. Zij zou daarin ook meer begrip voor jou mogen hebben. Oftewel, volgens mij is zij niet helemaal stabiel en wil je daar dan wel mee verder?
Begrijpelijk...teken dat je echt om haar geeft. Maar dan wordt het een hart vs verstand verhaal. En het gaat niet alleen om jullie twee, maar ook om haar kinderen...alleen om die reden zou ik persoonlijk al voor het verstand gaan, hoe moeilijk dat ook is. Die kinderen moeten het aller belangrijkst zijn (iig voor haar).quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:39 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Ik mis inderdaad begrip voor mijn situatie. Ik heb alsmaar het idee dat ik vooral begripvol moet zijn naar haar toe, omdat ik dat van mezelf moet. Geen mishandeling, gewoon een relatie die totaal kapot is. Alleen maar ruzie en gezeik. Ik weet dat ze niet stabiel is, ik maak mezelf wijs dat dat overgaat als we voorgoed samenzijn denk ik... Ik zie natuurlijk zoveel kanten van haar waar ik gek op ben, die mis ik enorm...daardoor neem je de mindere zaken voor lief.
Klopt, zij heeft echter alle vertrouwen in de kinderen omdat die een superklik hebben met mij en andersom. Maar ja, drie maanden...waar praten we over.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:43 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Begrijpelijk...teken dat je echt om haar geeft. Maar dan wordt het een hart vs verstand verhaal. En het gaat niet alleen om jullie twee, maar ook om haar kinderen...alleen om die reden zou ik persoonlijk al voor het verstand gaan, hoe moeilijk dat ook is. Die kinderen moeten het aller belangrijkst zijn (iig voor haar).
Maar mag toch hopen dat die vader en zijn kinderen ook een band hebben. Makkelijk zou dat zeker niet gaan worden. Volgens mij haal je jezelf een heleboel ellende op de hals als je zou gaan samenwonen. Zij moet mi eerst gewoon netjes bij haar man weg en dat goed afronden en geen overhaaste beslissingen maken. Straks werkt het niet...worden die kinderen ook van hot naar her gesleept.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:46 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Klopt, zij heeft echter alle vertrouwen in de kinderen omdat die een superklik hebben met mij en andersom. Maar ja, drie maanden...waar praten we over.
De kinderen hebben dus al kennis gemaakt met hun stiefpapa terwijl ze nog met mama bij papa wonen. Dat moet toch wel een hele vreemde situatie zijn voor de kinderen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:46 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Klopt, zij heeft echter alle vertrouwen in de kinderen omdat die een superklik hebben met mij en andersom. Maar ja, drie maanden...waar praten we over.
Die band is er zeker. Ik voelde me ook schuldig om tussen hem en de kinderen te komen, daar werd zij kwaad over en flipte op me.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:51 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Maar mag toch hopen dat die vader en zijn kinderen ook een band hebben. Makkelijk zou dat zeker niet gaan worden. Volgens mij haal je jezelf een heleboel ellende op de hals als je zou gaan samenwonen. Zij moet mi eerst gewoon netjes bij haar man weg en dat goed afronden en geen overhaaste beslissingen maken. Straks werkt het niet...worden die kinderen ook van hot naar her gesleept.
Weg bij haar! Dit gaat alleen maar over haar haat jegens hem...quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:53 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Die band is er zeker. Ik voelde me ook schuldig om tussen hem en de kinderen te komen, daar werd zij kwaad over en flipte op me.
Daar zeg je wat...quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:54 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Weg bij haar! Dit gaat alleen maar over haar haat jegens hem...
Sterk. Dank u !quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:55 schreef mangler_fcu het volgende:
NIET DOEN!! Ik heb zelf in een vergelijkbare situatie gezeten en het wel gedaan en ik raad het je echt af! Onder andere om deze redenen:
1. Het is slecht voor de kinderen. Het is voor kinderen al een schok om te horen dat papa en mama gaan scheiden en ik weet niet hoe oud die kinderen zijn maar vaak begrijpen ze het ook nog niet echt. Als ze dan ook nog ineens bij een andere, voor hun vreemde, man gaan wonen snappen ze er al helemaal niks meer van.
2. In een scheiding van een ander terecht komen is verschrikkelijk. Een scheiding: duurt ontzettend lang, geeft ontzettend veel stress, is ontzettend veel werk, is ontzettend duur, brengt meer emoties teweeg dan zij en jij nu kunnen inschatten en het ergste voor jou is dat je er midden in zit maar niks kan doen alleen maar kan toekijken.
3. Je hebt kans dat als ze uiteindelijk de papier moet tekenen om te scheiden dat ze gaat twijfelen, op dit moment denkt zij van niet maar als het moment daar is heb je grote kans dat ze het er toch moeilijker mee zal hebben dan dat zij nu denkt. Het beëindigen van een huwelijk is iets wat je niet moet onderschatten en is iets wat vaak toch zwaarder valt dan in eerste instantie wordt gedacht.
4. De kans is groot dat je in feite een 'rebound' bent, dit voelt voor haar nu niet zo maar over een paar maanden, max. 1,5 jaar zal ze gaan inzien dat ze eerst tijd voor zichzelf had moeten nemen. Ze moet nog heel veel verwerken en weer tot haar zelf komen en dat kan niet als ze zich gelijk weer in een relatie stort.
5. Je moet eerst elkaar beter kennen voor je gaat samenwonen en je moet ook weten of het wel klikt tussen jou en haar kinderen. Klikt het niet tussen jou en haar kinderen dan is het einde relatie.
6. Voor dat je met haar en haar kinderen gaat samenwonen moet je goed weten wat zij verwacht van jou rol in het leven van haar kinderen en goede afspraken maken over jou rol in het leven van de kinderen.
7. Je moet goed weten of jij je kan vinden in haar manier van opvoeden want als jij het niet eens bent met haar manier van opvoeden zal dat veel problemen geven. Je denkt nu misschien dat dit wel mee zal vallen, maar als zij bepaald gedrag acceptabel vind en jij vind dat gedrag onacceptabel dan ga jij je er op den duur ontzettend aan het irriteren, vooral omdat je er niks van kan en mag zeggen.
8. Stel dat jullie relatie geen stand houd dan raken is dat opnieuw een klap voor de kinderen.
Zoals JaniceBrownie ook al zei, zij moet haar kinderen vooropstellen en aangezien zij dat nu niet doet moet jij de verstandigste zijn en het wel doen. Als jullie relatie echt zo sterk is als jullie nu denken en jullie echt voor de rest van jullie leven samen zullen blijven dan kunnen jullie best rustig aan doen, want zeg nou zelf wat is nou +/- 1 jaar op de rest van jullie leven?!
Geef de kinderen de tijd om eraan te wennen dat papa en mama gaan scheiden voor je de kinderen ontmoet. Zorg dat zij de tijd neemt om de scheiding te verwerken voor jullie je echt in de relatie storten. En ik weet niet of zij dit weet maar als zij gaat samenwonen hoeft haar man geen alimentatie voor haar te betalen, ik weet niet hoe zij financieel zit, maar dat gaat vaak om redelijke bedragen dus dat is ook wel iets om rekening mee te houden.
Na deze regel stopte ik al met lezen.......quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:19 schreef BountyHunter340 het volgende:
Meid leren kennen, stapelverliefd en 3 supermaanden samen beleefd.
Nu na 3 maanden is ze ervan overtuigd dat ze met mij verder wil voor de rest van haar leven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |