abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juni 2012 @ 19:39:44 #1
376687 Jealous
It takes two
pi_112533923
Hoi,

Ik ben nog niet zo lang lid, maar wil toch graag een topic plaatsen omdat ik er toch mee zit. Helaas is het wel een lang verhaal. Respect als je het helemaal leest en heel erg bedankt.

Ik heb nu bijna een half jaar een relatie, mijn eerste echte serieuze relatie. Ik ben overigens 18 en mijn vriend is 23.
Aan het begin zagen we elkaar heel erg vaak, hadden het onwijs gezellig en waren gek op elkaar.
Mijn vriend heeft van z'n 18e tot z'n 20e vrachtwagen gereden (internationaal). In die jaren is hij erg veel weggeweest en twee jaar geleden is hij daar mee gestopt omdat hij zich had bedacht dat hij dat later toch niet wilde gaan doen. Hij is toen een hbo studie gaan doen.

Ik leerde hem in november 2011 kennen en 14 december kregen we een relatie. We waren beide student en zagen elkaar dus veel. Al snel ging dat anders omdat ik merkte dat studeren toch niet zijn ding was, en vrachtwagen rijden bleef hem toch eigenlijk wel trekken. Hij ging het werk weer een beetje oppakken als bijbaan. Hij reed versproducten naar Duitsland en was dan 2 of 3 dagen weg. Het was even wennen, maar goed te doen.

Ik stopte eind april met mijn opleiding en was helemaal zoekende. Ruzie thuis, geen goede band met zus en bijna geen contact met mijn ouders. Ik stortte me volledig om mijn relatie, omdat dat bijna het enige nog was, wat ik had. Mijn vriend eiste dat ik werk ging zoeken, hij had een hekel aan mensen die niet werkte. Ik was het ermee eens dat ik werk moest gaan zoeken en iets moest gaan doen.

Hij bedacht zich opeens dat hij vee wilde gaan rijden, behaalde zijn vee-certifcaat, werd ergens aangenomen, was regelmatig mee op ritjes (5 of meer dagen weg) en stopte na een tijd met zijn opleiding. Het ging allemaal erg snel, maar ergens had ik het ook wel zien aankomen.

Een maand geleden vertelde hij me dat hij bij zijn werkgever had aangegeven voor 5 weken fulltime te kunnen gaan werken, althans hij had aangegeven dat hij beschikbaar zou zijn en afhankelijk of er werk was, had hij natuurlijk werk. Alle weken heeft hij (helaas) gereden. Hij is op dit moment ook weg.. Maandagnacht vertrokken en hij komt (dat hoop ie) pas zondag terug.

Ik heb op dit moment nog steeds niks. Geen baantje (wel aan het solliciteren hoor), weinig vrienden, geen goede band met mijn ouders en ik was mezelf even helemaal kwijt. Ik belandde in een neerwaartse spiraal en zit hier nog steeds in. Ik heb geen echte dagbesteding. Heb gelukkig wel mijn paard maar doordat ik weinig te doen heb, heb ik in veel dingen weinig zin en dus ook daar minder zin in.

Hij is in de zomer ook weer 5 weken weg, met hopelijk één dag in de week thuis. Maar daarin moet hij natuurlijk alles proppen, dus van echt iets samen doen komt weinig. Waarschijnlijk wil hij in september beginnen met een jaar lang vee rijden naar Rusland. Dan is ie één keer in de week een paar uurtjes thuis op zondag.
Ik ga dat niet trekken..

Ik mis mijn vriend enorm op deze dagen. Het voelt alsof vrachtwagen belangrijker zijn dan ik. Hij heeft amper tot geen tijd voor me en zelfs als hij thuis is, heeft hij veel andere dingen. Ik heb hem al vaak uitgelegt dat ik meer aandacht nodig heb. Misschien heb ik me inderdaad teveel gestort op deze relatie en was ik mezelf als individu even kwijt, maar ik vind het heerlijk om bij hem te zijn. Helaas zijn de keren dat we samen zijn, ook niet vaak leuk. Ik heb dan een klote week gehad en heb moeite hem dat niet kwalijk te nemen. Ik heb het er te moeilijk mee. Ik maak mezelf ongelukkig nu, heb al ontelbaar keer om hem gehuild of omdat hij me weer teleurstelde.

Al sinds dat wij een maand wat hebben, wil ik een weekendje weg. Daar is nog steeds niks van gekomen. We hebben nog nooit echt wat leuks samen gedaan, of een heel weekend samen geweest. Hij moet altijd wel weer weg of heeft iets anders. Dan is ie de volgende ochtend weer verdwenen.
Hij vindt het prima als we elkaar even een paar uurtjes zien, of dat we een drankje doen in de stad met weet ik het hoeveel vrienden van hem en mij erbij. Ik wil gewoon samen iets leuks doen. Echt even een paar dagen samen. Misschien onrealistisch of zo? De laatste keer dat wij echt wat leuks een dagje hebben gedaan, was in februari..
Misschien een overdreven vrouwending, maar heb nog nooit een cadeautje oid gehad. Ja, een mooi bosje bloemen toen hij me op 14 december vroeg.

Ik snap ook heus wel dat er mensen zijn die hun vriend/vriendin maanden moeten missen. Maar ik had me een relatie gewoon heel anders voorgesteld. Hij vindt dat ik me niet zo moet aanstellen, en zegt dan vaak; 'Oh, zijn we weer op deze toer' of 'Is het weer zo ver..'
Hij vindt dat als ik straks een eigen leven heb, ik er minder moeite mee ga krijgen. Maar ik vraag me het af en vind dat het niet allemaal aan mij en mijn interpretaties en verwachtingen ligt.

Vrienden van me zeggen dat ik wel beter kan krijgen, ik moet nagaan of ik met zo iemand verder wil. Zelfs mijn ouders, als ik ze me weer eens huilend aantreffen, vragen het zich weleens af. En of de leuke momenten afwegen tegen de vele niet leuke momenten. Aan elke relatie zit natuurlijk een mindere kant. Perfectie is er niet. Toch heb ik hier heel erg veel moeite mee en gelukkig ben ik op dit moment echt niet. Maar ik wil en kan hem niet missen in mijn leven. Het is zo'n heerlijke vent om bij je in de buurt te hebben, hij is heel erg sociaal, positief ingesteld en maakt zich niet zo snel druk. Ik ben iemand die dingen snel negatief maakt en hij vult mij en mijn leven zo aan.
Heb het tijden zo geweldig met hem gehad en wil hem niet kwijt. Ik dacht al heel snel dat hij degene was met wie ik later kinderen wilde en oud mee wilde worden.

Ik zou gewoon willen dat hij iets meer moeite voor me doet, komt met een spontaan iets zoals vrij vragen voor mij, een weekendje weg, een cadeautje oid. Ik wil ook dat hij me begrijpt in wat ik doormaak. Helaas na ontelbaar veel gesprekken, lijken we er wel niet uit te komen. We verschillen misschien wel te veel van elkaar en zien een relatie anders.
Ik ben gewoon helemaal radeloos en weet niet wat ik moet doen. Ik houd onwijs veel van hem en hij van mij. Mijn eerste echte liefde, helemaal moeilijk los te laten denk ik zo.. Hij heeft me bijna gesmeekt om het niet uit te maken, en stiekem wilde ik dat ook helemaal niet, maar wil hem gewoon laten inzien dat ik het zo niet trek. Hij wil verbeteren, maar kan dat wel? Vraag me af of wij aan elkaars verwachtingen kunnen voldoen. En ik wil hem ook niet iets ontnemen wat hij graag wil doen (rijden naar Rusland), maar hij lijkt steeds weer meer te willen en is zo wispelturig.

Het voelt alsof ik zo hard moet vechten om deze relatie in stand te houden. Ik wil niet opgeven, ik wil vechten, maar al na een half jaar? Hoe gaat dit over een jaar? Wordt het ooit beter? Tranen stromen alweer over m'n wangen, helemaal met 'I won't give up' op de achtergrond op de radio.. Ik baal d'r gewoon zo van.. Het was eerder zo geweldig.

Sorry voor het verschrikkelijk lange verhaal maar ik wilde een zo duidelijk mogelijk beeld schetsen, omdat het dan misschien anders overkomt dan dat het werkelijk is.

Nogmaals, bedankt voor het lezen en ik zal een reactie heel erg waarderen. Natuurlijk weet ik dat de keuze bij mij ligt, en ik weet eigenlijk dat ik hem helemaal niet kan missen en zal dan ook waarschijnlijk blijven vechten, desnoods een jaar dus. Of veel langer met super veel pech.. Alleen wil gewoon graag wat meningen horen.
Ik lach de wereld uit en dans mijn twijfels weg.
  woensdag 6 juni 2012 @ 19:45:57 #2
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_112534260
quote:
Hij vindt dat als ik straks een eigen leven heb, ik er minder moeite mee ga krijgen.
Hij heeft gelijk. Het probleem zit 'm echt niet in je relatie, het probleem zit bij jezelf. Dit klinkt bot, maar ga eens wat doen met je leven. Aardig bedoeld: als je vrienden hebt, een bijbaantje en gelukkig bent trek je dit allemaal veel beter.
Gourmetten of steengrillen?
pi_112534357
ok.

• hij heeft een leven. jij niet. daar zal je om te beginnen iets aan moeten doen. daar heeft hij gewoon gelijk in.

• hij gaat echt niet veranderen. nooit. die blijft op de weg. dat is voor jou helaas een gevalletje "slikken of stikken".

je bent niet onredelijk dat je wel een eigen hoekje in jullie leven wil. er is jij, er is hij en als het goed is ook een jullie. die 3 horen elkaar aan te vullen en daar moeten jullie allebei ruimte voor maken.

ik denk dat je wel even goed moet nadenken. zoals gezegd; hij gaat echt niet veranderen. kan jij daar mee leven? en ongeacht wat; zorg dat je je eigen leven op orde krijgt. imho betekent dat dat je een opleiding moet doen, maar anders werken. maar goed; ik persoonlijk vind opleiding erg belangrijk :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:01:30 #4
376687 Jealous
It takes two
pi_112535201
Ah, bedankt voor jullie snelle reacties. Ik heb zaterdag een sollicitatie waarbij ik, als ik natuurlijk wordt aangenomen, veel uur kan maken. Ik wil in september weer beginnen met een opleiding inderdaad. Natuurlijk, op dit moment heb ik zo goed als geen leven, ben daar ook eerlijk in. Dat maakt het ook moeilijk.. Maar iedereen die ik dit verhaal uitleg, snapt mij en vraagt zich af of ik door moet gaan met hem...

Natuurlijk ligt het niet alleen aan hem, helemaal niet maar hij doet vrij weinig voor me en lijkt me ook niet te snappen.
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:10:03 #5
347012 Akwasi
Geen baas.
pi_112535673
Hij heeft wel gelijk dat het makkelijker voor je zou zijn als je meer te doen had, maar wil je echt bij iemand zijn die je maar een paar uur per week ziet? Ik vind ook wel dat hij vrij bot reageert...
Anton Karel Willem Anton Simon Isaak
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:17:58 #6
376687 Jealous
It takes two
pi_112536109
Ja.. dat is dus de grote vraag. Ik ben bang dat ik nooit meer zo iemand vind als hij, ik hou zo veel van hem en geef zo veel om hem. Ga al kapot bij 't idee dat hij bijvoorbeeld een ander zou hebben. Dat trek ik eigenlijk ook niet..
En 't stomme is dat ik denk dat we best samen verder kunnen, en ook heel lang zouden kunnen blijven.. alleen die stomme vrachtwagens. Misschien moet ik ermee leren dealen en hopen dat hij ooit een andere passie/beroep gaat vinden.

Een vriend van me zei dat ik een grens moet gaan stellen. Als hij in september gaat rijden voor een jaar, dat het dan uit is. Maar ik vind dit wel erg ver gaan, maar aan de andere kant.. het word wel zwaar voor me. Ondanks straks een studie na de zomer en werk
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:21:28 #7
347012 Akwasi
Geen baas.
pi_112536285
Ik ben bang dat hij geen ander beroep gaat vinden, aangezien het ook zijn passie is. Stel jezelf de vraag, is het reëel dat hij binnen 5 jaar iets anders heeft/zoekt ?

In ieder geval veel succes.
Anton Karel Willem Anton Simon Isaak
pi_112536535
Dumpen en zoek een leven.
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:28:13 #9
376687 Jealous
It takes two
pi_112536682
Ik weet het niet.. met hem weet je het nooit. Hij weet zelf niet wat hij wil, is wispelturig en is snel uitgekeken op dingen.

En inderdaad, ik ben bezig met een eigen leven opbouwen, alleen dat is niet binnen een paar weken voor elkaar.
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:50:16 #10
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_112537872
Het lijkt me duidelijk dat dit grotendeels jouw probleem is, je moet inderdaad je leven meer invulling geven want je kan niet alleen op hem leunen. Zelfs als hij een 'normale' baan had gehad zou je nou hele dagen alleen thuis zitten.

Buiten dat moet je voor jezelf beslissen of dit iets is waar je aan kunt wennen en je leven en relatie aan kan/wil aanpassen. Het is prima mogelijk, maar niet als je er niet volledig achter staat.
Succes!
an urge to help mankind overcomes me
pi_112538891
Wat stelt jullie relatie nou helemaal voor? met alle respect hoor, maar 6maandjes, nog geen weekend samen weggeweest, nog geen cadeautje gekregen (wel gegeven??)

Zonde om je leven nu al zo somber in te moeten zien.
Ik denk dat jullie levens te veel verschillen om er die mooie toekomst te kunnen realiseren die jij voor ogen hebt.

Hoe rot dat nu ook is, zoek iemand die wel wil wat jij voor ogen hebt.:)
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:14:12 #12
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_112539165
Kun je niet mee als bijrijder? Zie je hem langer dan een dagje, kun je ontdekten of je hem nog steeds leuk vindt en heb je iets te doen tot september. Verdient ook best leuk trouwens. En wie weet blijkt vee rijden ook wel jouw passie?
Prrrrr
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:38:59 #13
376687 Jealous
It takes two
pi_112540692
Tinoburg: Nee, nog niet samen echt weggeweest en ja, heb hem wel al een aantal keer een cadeautje gegeven. Dat is ook niet 't belangrijkste en boeit ook het minst, maar goed het is wel een gevoel..

Haha, bijrijder was opzich niet verkeerd geweest mrspoeZ. Maar dan moet je natuurlijk je rijbewijs en certifcaat hebben. Maar het is zeker niet iets voor mij, heb ook hier mijn paard en heb snel heimwee haha!

Bedankt voor alle reacties al!
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:49:00 #14
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_112541403
Oh ik zie nu pas dat jullie pas een half jaar samen zijn. Dan zou ik het uitmaken als ik jou was. Natuurlijk moet je dan alsnog aan jezelf werken, maar zo'n prille relatie hoort niet zo veel moeite te kosten imo.
an urge to help mankind overcomes me
pi_112541612
Ik kan wel een heel verhaal gaan ophangen maar kom op. Na een half jaar al zulke ellende. Een toekomst met elkaar af en toe een paar uurtjes zien. Dat moet je toch niet willen!?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_112542024
-Aan jezelf werken
-ga keihard op zoek naar een baan. Het aantal uren die jij gebruikt om een werkdag vol te maken, dezelfde hoeveelheid moet je gebruiken voor je dagelijkse zoektocht
-zodra je geld hebt ga je op jezelf

De relatie gaat niet veel beter worden dan dit. Wees verstandig
  woensdag 6 juni 2012 @ 23:37:58 #17
376687 Jealous
It takes two
pi_112549560
Bedankt voor jullie reacties. Had net een beetje voor mezelf besloten dat ik blijf doorzetten.. Ben helaas slecht in keuzes maken, 't ene moment helemaal overtuigd van t één en vervolgens een kwartier later, van het ander. Maar goed, ik wil er voor gaan, zal niet altijd makkelijk zijn maar hij is te belangrijk voor me en wil en kan hem niet missen.
  woensdag 6 juni 2012 @ 23:41:36 #18
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112549770
Mijn tante zat 20 jaar later nog steeds in dezelfde positie, denkend dat wel opeens thuis zou blijven..

..nu ze heeft 3 jaar terug een ander gevonden.
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 23:41:36 #19
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_112549772
Tot snel
What can change the nature of a man?
  woensdag 6 juni 2012 @ 23:46:27 #20
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_112550082
Vrachtwagen is ook belangrijker als jij dat is zijn leven zijn inkomen dat had je kunnen weten. En jij bent het grootste probleem dus werk eerst aan jezelf dan over hem te klagen. En ja als ik nog zou rijden dan koos ik ook daar voor en niet voor de relatie.
pi_112550115
:') wat coco98 zegt
pi_112550607
Ik denk dat jullie gewoon beide andere ideeen van een relatie hebben en dus niet bij elkaar passen. Ik denk beter dat je juist even meer op je eigen leven kan richten en gewoon verder gaan in plaats van steeds sjagerijniger te worden dat die geen tijd voor je heeft en je hem nooit ziet . Onderneem zelf wat dingen maak tijd voor eventueel vrienden en laat hem ff in zijn gaar sop koken , wie weet bevalt het je wel en denk je later waarom heb ik me zo druk gemaakt om iemand die nooit tijd voor me heeft.
pi_112550831
Doet mij denken aan mijn moeder. Zij ziet 90% procent van de tijd haar man (mijn vader) niet, omdat hij in zijn garage aan het werk is of gewoon lol aan het trappen met vrienden. :{

Maar dat is een heel ander verhaal.

Sterkte ermee.
Nosce te ipsum.
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:46:57 #24
376687 Jealous
It takes two
pi_112559099
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 23:46 schreef Hanako het volgende:
Vrachtwagen is ook belangrijker als jij dat is zijn leven zijn inkomen dat had je kunnen weten. En jij bent het grootste probleem dus werk eerst aan jezelf dan over hem te klagen. En ja als ik nog zou rijden dan koos ik ook daar voor en niet voor de relatie.
Hij heeft op zichzelf gezeten tijdens een tijdje van zn studie, maar woont nu gewoon weer thuis. Dus voor het inkomen hoeft hij het niet te doen.. Ja, natuurlijk; sparen is altijd goed, maar dan kun je ook wel een weekje vrij nemen en wat leuks ondernemen met mij. Gewoon met iets spontaans komen.
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:48:55 #25
376687 Jealous
It takes two
pi_112559184
Ik moet inderdaad wat meer gaan doen met vrienden. Alleen had daar weinig zin in omdat ik dan liever met hem iets had gedaan. Stom maar goed. Ook hebben een paar vriendinnen een relatie en komen met leuke verhalen dat ze elkaar 5 keer of vaker in de week zien.. En ze nemen hun vriend altijd overal mee naar toe..

Maar ik ben al op de goede weg, dus denk dat het wel goed gaat komen.
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:57:10 #26
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_112559498
Ga gewoon weg bij hem. Een paar uurtjes per week elkaar zien. Hij klinkt erg gepassioneerd over zijn werk dus jij bent sowieso de tweede in zijn leven. De truck staat eerste.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_112563989
Kunnen wij niet voor je bepalen, maar jullie verwachtingen van een relatie lijken me zeer tegengesteld, dus het is de vraag hoe lang jullie het volhouden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 7 juni 2012 @ 13:09:11 #28
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_112564311
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:48 schreef Jealous het volgende:
Ik moet inderdaad wat meer gaan doen met vrienden. Alleen had daar weinig zin in omdat ik dan liever met hem iets had gedaan. Stom maar goed. Ook hebben een paar vriendinnen een relatie en komen met leuke verhalen dat ze elkaar 5 keer of vaker in de week zien.. En ze nemen hun vriend altijd overal mee naar toe..

Maar ik ben al op de goede weg, dus denk dat het wel goed gaat komen.
Jullie verwachtingen over de inhoud van een relatie en wat dat moet betekenen zijn anders, die sluiten niet op elkaar aan. Het spijt me, ik geloof best dat je die relatie in stand kan houden, maar dat verschil in inzicht zul je nooit overbruggen. Helaas straalt het uit al jouw zinnen dat je je pas over 20 jaar gaat realiseren dat je hier nooit gelukkig van bent geworden. Jammer hoor. Je zou meer zelfrespect moeten hebben, je bent verliefd op een knul die je niet gelukkig maakt. Als je in het eerste half jaar niet gelukkig word, dan kun je er vergif op innemen dat dat nooit beter zal worden. Deze periode hoort de leukste tijd van je leven samen te zijn, en dat is het niet, maar je angst om hem te missen is zo groot dat je kiest voor iets nog veel tragischer: bij hem blijven. Dom, kansloos, maar ach ja, die zogenaamde liefde he, het perfecte excuus om voor duurzaam ongeluk te kiezen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  donderdag 7 juni 2012 @ 13:13:02 #29
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112564449
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:17 schreef Jealous het volgende:

Een vriend van me zei dat ik een grens moet gaan stellen. Als hij in september gaat rijden voor een jaar, dat het dan uit is. Maar ik vind dit wel erg ver gaan, maar aan de andere kant.. het word wel zwaar voor me. Ondanks straks een studie na de zomer en werk
Chantage doet het altijd goed.
Jouw wil is niet zijn wet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_112564576
Chanteren in een relatie.. ... tjaaaaa
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 7 juni 2012 @ 14:47:24 #31
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112567857
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 23:37 schreef Jealous het volgende:
Maar goed, ik wil er voor gaan, zal niet altijd makkelijk zijn maar hij is te belangrijk voor me en wil en kan hem niet missen.
Ik vind het prima dat je ervoor wilt gaan, maar om gelukkig met hem te worden, lijkt het me belangrijk dat je je verwachtingen wijzigt.

Kun je ermee akkoord gaan dat jullie alleen zondag dan samen zijn?
En dat de weekendjes samen voorlopig niet komen?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 7 juni 2012 @ 15:19:57 #32
365231 Fera
Fire & Blood
pi_112569154
Dit is inderdaad jouw probleem TS, want jouw vriend blijkt het allemaal niet zo erg te vinden. Hij leeft naar zijn passie en doet wat hij geweldig vindt. Jij doet dat echter niet, je zit je thuis verdrietig en ellendig te voelen omdat je meer zonder dan met hem leeft.

Dergelijke relaties kunnen werken, maar dan moet je wel je verwachtingen aanpassen aan zijn beroep. Dan moet je de voordelen gaan inzien van deze relatie. Je kunt de andere dagen gewoon doen wat je wilt, zonder rekening met hem te hoeven houden. Je kunt studeren, werken, zoveel mogelijk met vrienden afspreken, etc. Je kan ook een huisdier nemen (afhankelijk van hoeveel tijd je daaraan wilt/kunt besteden) zodat het thuis ook niet zo leeg voelt. Misschien een kat?
Wat ik probeer te zeggen is dat jij je mindset moet veranderen. Verander "Ik ben vijf dagen zonder hem, wat een ellende" in "Ik kan vijf dagen doen waar ik zin in heb". Dan heb ik het overigens niet over vreemdgaan of zo, dat moedig ik niet aan. :')

Aan de andere kant lijk jij mij iemand die wat meer nodig heeft dan dat. Iemand die niet alleen een relatie wilt hebben, maar er ook van wilt genieten. Bij elkaar zijn, samen in bed liggen, leuke dingen doen. Iemand die er voor je is, ook fysiek. Dat baseer ik nu op je OP, maar misschien is het ook maar een wilde gok.
Als dat zo is, raad ik je aan voor jezelf te kiezen en de relatie te verbreken. Denk ook aan de toekomst. Misschien een beetje overdreven, maar het overwegen waard: Kun jij leven met de gedachten dat hij dit beroep nog jarenlang uitoefent, zelfs als jullie misschien kinderen hebben? Kinderen die hun vader alleen op zondag zien? Misschien blijft hij dit wel doen tot zijn pensioen.
Je zult dan waarschijnlijk een hoop missen in je leven. Veel belangrijke momenten, positief of negatief, zul je niet met elkaar kunnen delen, omdat hij er gewoon weg bijna nooit is. Bedenk goed of dat wel is wat je wilt.

Succes met je keuze, TS. :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:01:25 #33
376687 Jealous
It takes two
pi_112570705
Bedankt voor de reacties. Ik ben inderdaad iemand die wat meer in een relatie nodig heeft.
En van die chantage, dat was niet mijn idee en ga ik ook zeker niet doen. Zo steek ik niet in elkaar.

Ik ga gewoon voorlopig eerst mijn eigen leven opbouwen en dan eens kijken hoe ik er op dat moment over denk. Misschien is het wel goed te doen en komen we hier uiteindelijk sterker uit.
pi_112571203
Een hobbie/passie is 1 ding, maar hij doet ook niet echt z'n best om jou vaker te zien..
Jij bent niet gelukkig in de relatie, en hoe vaak jullie elkaar zien, maar ipv je meer aandacht te geven gaat hij een JAAR rijden en dan maar 1 keer per week een paar uurtjes thuis zijn?! :{
Zo weinig als jullie elkaar zien kan je imho nauwelijks een relatie noemen :{
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
  donderdag 7 juni 2012 @ 17:06:46 #35
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112573535
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:01 schreef Jealous het volgende:
Ik ga gewoon voorlopig eerst mijn eigen leven opbouwen en dan eens kijken hoe ik er op dat moment over denk. Misschien is het wel goed te doen en komen we hier uiteindelijk sterker uit.
Ook weer dat "komen WE hier uiteindelijk sterker uit". Het gaat om jou, niet om jij+vriend. JIJ moet gelukkig worden, hij is al gelukkig.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 7 juni 2012 @ 17:24:07 #36
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_112574332
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:06 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ook weer dat "komen WE hier uiteindelijk sterker uit". Het gaat om jou, niet om jij+vriend. JIJ moet gelukkig worden, hij is al gelukkig.
Precies. Als "we" (lees: je vriend en jij samen) een inspanning zouden doen, dan is er een kans dat "we" hier sterker uitkomen. Nu doe "jij" een inspanning en komt "hij"er beter uit.

Vrouwtje past zich lekker aan aan hoe hij de relatie ziet, en dat zal hij ongetwijfeld prima vinden. Het lost jouw probleem niet op, je drukt jouw wensen er alleen mee naar de achtergrond.

(Aandacht van je partner vragen is in mijn ogen de meest simpele eis die je aan elke relatie zou moeten stellen. Je verlangt iets wat 90% van de mensen verlangt in een relatie, het is doodgewoon.)
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_112809690
Ik heb je hele verhaal doorgelezen en zie aardig wat overeenkomsten met mijn relatie..

Mijn vriend is ook internationaal vrachtwagenchaffeur. Doordeweeks altijd onderweg en vaak pas op zaterdags thuis. En dan zondagnacht vaak rond 3 uur weer van huis weg. Hebben dan wel iets meer tijd samen als jij. Ik zit me daar ook vaak druk om te maken omdat ik ook wel graag wat meer samen zou willen zijn (hetzij met hem alleen of met vrienden), leuke dingen doen samen etc. En hadden daar ook regelematig ruzies over.

Wat ik zelf zo af en toe doe is lkkr een weekje vrij nemen en dan ga ik met hem mee op de vrachtwagen. Zijn we toch gezellig een weekje samen ondanks hij gewoon aan het werk is ;) :) .
En verder hebben wij afspraken gemaakt voor de weekenden omdat hij ook de behoefte heeft aan tijd voor zichzelf (een weekend lkkr met zijn 2en, een weekend samen maar ook evt gezellig naar vrienden toe, weekend allebei thuis en lkkr ons eigen dingen doen, en een weekend bij elkaar maar dat hij wel bv wel alleen een middag/avond naar zijn vrienden toegaat zonder mij). En ik moet zeggen dat dat bij ons wel aardig werkt.

Misschien in jou geval ook een idee?! Hoop dat je er wat aan hebt ^O^
pi_112820451
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:06 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Klopt. Verder is het niet ZIJN verantwoordelijkheid om JOU gelukkig te maken. Dat kun je niet van hem verwachten.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:19 schreef Fera het volgende:

Aan de andere kant lijk jij mij iemand die wat meer nodig heeft dan dat. Iemand die niet alleen een relatie wilt hebben, maar er ook van wilt genieten. Bij elkaar zijn, samen in bed liggen, leuke dingen doen. Iemand die er voor je is, ook fysiek. Dat baseer ik nu op je OP, maar misschien is het ook maar een wilde gok.
Als dat zo is, raad ik je aan voor jezelf te kiezen en de relatie te verbreken.
Als jullie je niet voldoende aan elkaar kunnen aanpassen zou ik dat ook aanraden. Dat is dan niet zijn schuld omdat hij een ongevoelige klootzak met bindingsangst zou zijn; hij heeft het volste recht om zijn leven te leiden zoals hij dat wil, net zoals jij dat hebt. Eisen dat hij verandert om jou gelukkig te maken is chantage.

Sommige mensen zullen stellen dat hij "niet begrijpt wat een relatie is" - dat is onzin, misschien is hij het niet eens met jouw visie op wat een relatie is, maar dat is niet de enige visie. Zelfs al zou 90% van de wereld jouw visie delen - dan nog heeft die 10% het volste recht om hun eigen ideeën te volgen zolang ze niemand kwaad doen en er eerlijk over zijn. Iedereen mag de invulling van een relatie op zijn eigen manier zien, en als je op dat gebied geen toenadering met elkaar kunt vinden, dan is het het beste om het uit te maken. Hoe pijnlijk ook, het is beter dan de ander de schuld in de schoenen te schuiven en hem verantwoordelijk te houden voor het voldoen aan jouw beeld van en eisen in een relatie. Omgekeerd moet natuurlijk ook niet kunnen, zoals drijfhout aangeeft, maar ik heb niets gehoord wat erop wijst dat hij jou iets probeert op te dringen.

Als jij niet blij wordt van de manier waarop hij zijn leven leidt en omgaat met relaties, heb je het recht om de relatie te verbreken. Je hebt niet het recht om hem daarvan de schuld te geven. Het is niemand's schuld - jullie levens passen dan gewoon niet bij elkaar. En bedenk ook - je bent verliefd geworden op een trucker, maar nu je hem hebt, wil je dat hij verandert? Als dat al lukt, dan is hij over een jaar misschien niet meer de man waarvoor je bent gevallen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Polarcat op 13-06-2012 01:01:52 ]
pi_112826442
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:49 schreef meisje87 het volgende:
Ik heb je hele verhaal doorgelezen en zie aardig wat overeenkomsten met mijn relatie..

Mijn vriend is ook internationaal vrachtwagenchaffeur. Doordeweeks altijd onderweg en vaak pas op zaterdags thuis. En dan zondagnacht vaak rond 3 uur weer van huis weg. Hebben dan wel iets meer tijd samen als jij. Ik zit me daar ook vaak druk om te maken omdat ik ook wel graag wat meer samen zou willen zijn (hetzij met hem alleen of met vrienden), leuke dingen doen samen etc. En hadden daar ook regelematig ruzies over.

Wat ik zelf zo af en toe doe is lkkr een weekje vrij nemen en dan ga ik met hem mee op de vrachtwagen. Zijn we toch gezellig een weekje samen ondanks hij gewoon aan het werk is ;) :) .
En verder hebben wij afspraken gemaakt voor de weekenden omdat hij ook de behoefte heeft aan tijd voor zichzelf (een weekend lkkr met zijn 2en, een weekend samen maar ook evt gezellig naar vrienden toe, weekend allebei thuis en lkkr ons eigen dingen doen, en een weekend bij elkaar maar dat hij wel bv wel alleen een middag/avond naar zijn vrienden toegaat zonder mij). En ik moet zeggen dat dat bij ons wel aardig werkt.

Misschien in jou geval ook een idee?! Hoop dat je er wat aan hebt ^O^
Volgens mij kon ze haar paard niet voor zulke tijd alleen laten.
BlaBlaBla
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:10:56 #40
376687 Jealous
It takes two
pi_112827752
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:37 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Volgens mij kon ze haar paard niet voor zulke tijd alleen laten.
Voor een weekje of iets langer zou dat best kunnen. Kan altijd wel iemand regelen of paardje krijgt lekker een tijdje vakantie op de weide.

En verder, jullie hebben inderdaad gelijk. Deze week hoeft hij niet te werken en we hebben afgelopen dagen echt goed kunnen praten. Ook hebben we afspraken gemaakt en aangezien hij me verteld heeft dat hij in september voor een jaar gaat rijden (te verwachten) heeft hij mij gevraagt wat ik ervan vind. Het gaat veel beter tussen ons, zal niet altijd makkelijk worden maar ik sta er al heel anders in. Super bedankt voor jullie reacties allemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')