Er is weinig om te laten lopen deze keer. Zelfs als je gewoon meepeddeld moet je die 1e week de hele tijd in het peleton kunnen finishen. Als je dan test in de tijdrit en 1e bergetappe doe je gelijk al mee voor de eindoverwinningquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:37 schreef Marcoss het volgende:
Mooie ronde voor Gesink ja, hoop eigenlijk dat hij vol voor de eindzege wil gaan en niet enkel als voorbereiding. Maar dat zit bij Gesink vaak wel goed, behalve in de Dauphiné vorig jaar, waar hij wel heel duidelijk testte en verder liet lopen.
quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Er is weinig om te laten lopen deze keer. Zelfs als je gewoon meepeddeld moet je die 1e week de hele tijd in het peleton kunnen finishen. Als je dan test in de tijdrit en 1e bergetappe doe je gelijk al mee voor de eindoverwinning
Avatarsquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waarom heb jij geen avatar?
9 etappe's hoorquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:59 schreef Marcoss het volgende:
Makkelijke 1ste week is sowieso wat vreemd, koers duurt maar een week
Er zit ook niet echt een helemaal vlakke etappe in.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:57 schreef Spooky4u het volgende:
De 2e rit naar Verbier is nu niet bepaald makkelijk en vlak te noemen, of zie ik dat verkeerd?
Dus een makkelijke eerste week?
[ afbeelding ]
Toch geen Renshaw dus, die is vervangen door Ten Dam, die eigenlijk de Dauphiné zou rijden, maar toen nog niet hersteld was van zijn knieblessure.quote:Zwitserland generale repetitie voor de Tour
Rabobank Wielerploeg met o.a. Gesink, Mollema en Kruijswijk naar Zwitserland.
De drie Nederlandse speerpunten van de Rabobank Wielerploeg voor de Tour de France starten aanstaande zaterdag gezamenlijk in de Ronde van Zwitserland. Robert Gesink, Steven Kruijswijk en Bauke Mollema maken zich op voor de generale repetitie in Zwitserland.
Als zaterdag 9 juni in Lugano het startschot klinkt voor de proloog over ruim zeven kilometer, dan starten de drie door de Rabobank Wielerploegen opgeleide Nederlanders gezamenlijk als kopmannen. “De Ronde van Zwitserland is een goede generale repetitie voor de Tour de France”, zegt ploegleider Nico Verhoeven. “We rijden niet voor niets met de drie kopmannen in deze wedstrijd. Het geeft ons de gelegenheid om de automatismen er in te slijpen. Bauke, Robert en Steven kunnen zo verder op elkaar ingespeeld raken. We gaan er voor om een goede wedstrijd neer te zetten, zonder druk op de uitslag te leggen. We moeten vooral zorgen dat we goed uit Zwitserland komen. De eerste week van de Tour is pittig, daar moeten we direct scherp zijn. Een goede uitslag in het klassement in Zwitserland is natuurlijk wel goed voor de moraal voor de Tour, dus we zullen niet nalaten onze kansen te pakken.”
Steven Kruijswijk en Robert Gesink waren enkele weken in de Sierra Nevada op hoogtestage. Bauke Mollema trainde ook in Spanje, maar dan thuis. Hij kijkt uit naar zijn eerste wedstrijd sinds de Ronde van Romandië. “Ik zit sinds half mei in Spanje en heb hier lekker kunnen trainen. Ik voel me goed, dus ik verwacht ook in Zwitserland in orde te zijn. Al in de eerste etappe weet je waar je staat met die aankomst bergop naar Verbier. Het belangrijkste is dat ik de ronde goed doorkom en wedstrijdritme op doe. En daarna met een goed gevoel richting de Tour de France.”
Laurens ten Dam is hersteld van zijn knieblessure die hij opliep in de Ronde van Californië, hij maakt in Zwitserland zijn rentree.
Selectie voor de Ronde van Zwitserland: Matti Breschel, Robert Gesink, Steven Kruijswijk, Bauke Mollema, Grischa Niermann, Tom Jelte Slagter, Maarten Wynants en Laurens ten Dam.
Ploegleiders: Nico Verhoeven en Jan Boven.
Knut is niet meerquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waarom heb jij geen avatar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |