abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118738105
Ik hoop dat Coldhands Brandon Stark is. Dus Brandon the Builder.
pi_118739050
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 12:28 schreef DefinitionX het volgende:
Ik hoop dat Coldhands Brandon Stark is. Dus Brandon the Builder.
Tja zou ook zomaar kunnen idd. Misschien is het de Night's King, en die zou zomaar eens Brandon Stark kunnen heten...

Zie ook dit topic. Eigenlijk is bijna alles wat je bedenkt wel te vinden op dat forum :P
pi_118739075
Ik ging er ook altijd gemakshalve vanuit dat coldhands Benjen was :'(
Conscience do cost.
pi_118739189
Waarschijnlijk niet, want Leaf zegt in ADWD dat Coldhands lang geleden gestorven is.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2012 13:13:28 ]
pi_118739782
Huh, goed opgemerkt, ik was helemaal vergeten dat Luwin die brief kreeg :o

Maar we weten dus nu dat Littlefinger Lysa zover kreeg om Arryn te vermoorden met de Tears of Lys (en in boek 2 moeten we geloven dat het Pycelle was), en vervolgens overtuigde Littlefinger opnieuw Lysa om die brief te schrijven dat het de Lannisters waren. Dus moet Littlefinger iemand naar Winterfell hebben gestuurd om die brief daar te deponeren lijkt me?
pi_118740040
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:27 schreef MAHL het volgende:
Huh, goed opgemerkt, ik was helemaal vergeten dat Luwin die brief kreeg :o

Maar we weten dus nu dat Littlefinger Lysa zover kreeg om Arryn te vermoorden met de Tears of Lys (en in boek 2 moeten we geloven dat het Pycelle was), en vervolgens overtuigde Littlefinger opnieuw Lysa om die brief te schrijven dat het de Lannisters waren. Dus moet Littlefinger iemand naar Winterfell hebben gestuurd om die brief daar te deponeren lijkt me?
Moet haast wel ja. Feitelijk niet zo moeilijk om je onopvallend bij zo'n grote groep te voegen. Eigenlijk hetzelfde als wat Mance Rayder deed...
pi_118746282
Lol, dus hier hoef je geen spoiler tags te gebruiken? Want dat van Littlefinger en Lysa is major spoilers voor diegene die het boek nog lezen.
pi_118746643
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:37 schreef DefinitionX het volgende:
Lol, dus hier hoef je geen spoiler tags te gebruiken? Want dat van Littlefinger en Lysa is major spoilers voor diegene die het boek nog lezen.
Dat boek is al in 2005 uitgekomen, mag toch hopen dat mensen niet verwachten dat we daar nog spoiler tags voor gaan gebruiken -O-
Sowieso zou ik al nooit in een boeken topic gaan rondneuzen als ik het boek zelf nog niet gelezen heb...
pi_118746674
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:37 schreef DefinitionX het volgende:
Mja, het is ergens natuurlijk wel een spoiler maar je zou je ook kunnen afvragen wat mensen bezielt om hier te komen lezen als ze zelf nog bezig zijn. Ik haakte ook pas in op dit topic toen ik boek 5 vrijwel uit had.

Het is een beetje eigen verantwoordelijkheid, vind ik. Ik ga ook niet posten in het serie-topic als ik de serie nog niet gezien heb. Het lijkt mij niet meer dan common sense.
Conscience do cost.
pi_118750632
As you say. :)
pi_118769166
Ben zelf voor de 2e keer in ADWD bezig, en nu lees ik eigenlijk pas dat Arya als Blind Beth ook wargt in een kat die haar volgt :o
Hoe kan ik daar nou over heen gelezen hebben de vorige keer :D
pi_118875404
Zo, uit voor de 2e keer...

gewoon weer woedend :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118876572
Die brief van Ramsay berust never nooit op waarheid. Dat geloof ik niet. Hoogstens dat hij Mance heeft.
pi_118879549
Ik ben nog steeds bij GoT en nu zie ik pas echt hoe belangrijk de dromen van Bran zijn, vooral die wanneer hij nog bewusteloos is. Hij heeft het over helemaal tot het eind van het noorden gaan om daar een verschrikkelijk kwaad oid tegen te komen. En dat hij naar Asshai vliegt waar hij draken ziet. En nog en aantal dingen die ik even niet meer weet. Wel belangrijk in ieder geval. Ik zal het vanavond nog eens lezen, ik viel in slaap geloof ik tijdens dat stuk.
Spoilers!
pi_118881636
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 01:07 schreef Cardozo het volgende:
Die brief van Ramsay berust never nooit op waarheid. Dat geloof ik niet. Hoogstens dat hij Mance heeft.
Het enige wat niet op waarheid berust is het stukje over Stannis. Mance heeft hij zeker wel, en ik vrees ook dat hij een mantel heeft van de huiden van zijn spearwives :') _O-
pi_118881714
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:55 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Het enige wat niet op waarheid berust is het stukje over Stannis. Mance heeft hij zeker wel, en ik vrees ook dat hij een mantel heeft van de huiden van zijn spearwives :') _O-
Ik denk eigenlijk niet eens dat hij de veldslag gewonnen heeft. Mijn vermoeden is dat dit een soort noodgreep is van Ramsay nadat hij verloren heeft van Stannis.
pi_118881742
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:57 schreef Cardozo het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk niet eens dat hij de veldslag gewonnen heeft. Mijn vermoeden is dat dit een soort noodgreep is van Ramsay nadat hij verloren heeft van Stannis.
Volgens mij is er nog niet eens een veldslag geweest. Hij lult gewoon maar wat. Blijkt ook wel uit het 1e chapter van WoW...
pi_118881837
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:58 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Volgens mij is er nog niet eens een veldslag geweest. Hij lult gewoon maar wat. Blijkt ook wel uit het 1e chapter van WoW...
Heb ik nog niet gelezen, eigenlijk. Maar goed, iedereen weet dat het grote gevaar niet Ramsay is, maar Roose. En als Ramsay te gevaarlijk wordt rekent Roose wel met 'm af.
pi_118881960
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:01 schreef Cardozo het volgende:

[..]

Heb ik nog niet gelezen, eigenlijk. Maar goed, iedereen weet dat het grote gevaar niet Ramsay is, maar Roose. En als Ramsay te gevaarlijk wordt rekent Roose wel met 'm af.
Sorry :P
Maar denk idd dat Ramsey niet zoveel voorstelt. Hij werd ergens ook wel beschreven als een slechte vechter. Roose is het echte gevaar, en die zal Winterfell echt niet verlaten voor een veldslag er buiten...

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 09:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben nog steeds bij GoT en nu zie ik pas echt hoe belangrijk de dromen van Bran zijn, vooral die wanneer hij nog bewusteloos is. Hij heeft het over helemaal tot het eind van het noorden gaan om daar een verschrikkelijk kwaad oid tegen te komen. En dat hij naar Asshai vliegt waar hij draken ziet. En nog en aantal dingen die ik even niet meer weet. Wel belangrijk in ieder geval. Ik zal het vanavond nog eens lezen, ik viel in slaap geloof ik tijdens dat stuk.
Hier een overzichtje van alle dromen :) *edit* t/m AFFC
http://www.angelfire.com/ma4/mlarchives/faq/prophecies.html

[ Bericht 0% gewijzigd door eQuaL op 06-11-2012 11:17:32 ]
pi_118882360
Van die site:

quote:
Quaithe, the enigmatic woman in the red lacquer mask, delivers Dany a strange prophecy on page 583:

“To go north, you must journey south. To reach the west, you must go east. To go forward you must go back, and to touch the light you must pass beneath the shadow.”

Asshai, Dany thought, she would have me go to Asshai. “Will the Asshai’i give me an army?” she demanded. “Will there be gold for me in Asshai? Will there be ships? What is there in Asshai I will not find in Qarth?”

“Truth,” said the woman in the mask.

This is a strange quote. Some readers think that Dany will journey to Asshai for some purpose before invading Westeros. Others have interpreted the line to mean that Dany will sail around the world via the Sunset Sea, a feat never before accomplished, and attack Westeros from the west.
Tering, dat zou echt te episch zijn :D
pi_118882390
Jaaa, dan kan ze gelijk die stomme Ironborn uitroeien *O*

Handig overzicht trouwens eQual, ik wilde ooit nog eens zoiets op gaan zoeken maar dat hoeft dus niet meer.
Spoilers!
pi_118882474
Was zo gevonden op Google :Y)

Zou natuurlijk ook kunnen dat Euron die tocht al eens heeft gemaakt, en dat Victarion met Dany diezelfde tocht gaat maken :o

Dany heeft gewoon die Iron Fleet nodig als vervoersmiddel! Victarion moet dus overgehaald worden naar Dany's zijde, weet alleen niet of dat er in zit :P
pi_118887363
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:25 schreef eQuaL het volgende:
Was zo gevonden op Google :Y)

Zou natuurlijk ook kunnen dat Euron die tocht al eens heeft gemaakt, en dat Victarion met Dany diezelfde tocht gaat maken :o

Dany heeft gewoon die Iron Fleet nodig als vervoersmiddel! Victarion moet dus overgehaald worden naar Dany's zijde, weet alleen niet of dat er in zit :P
Hij wil toch met haar trouwen?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_118887886
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:55 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Hij wil toch met haar trouwen?
Dat is niet hetzelfde. Hij wil haar als prijs wegkapen van Euron, dat heeft niets te maken met voor Dany's doel vechten...
pi_118887997
Nou ja, hij is in ieder geval naar haar op weg. Dat scheelt weer in de overzichtelijkheid van wie waar nou uithangt.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')