Ik kan nu ook op de wiki kijken terwijl ik aan het lezen ben zonder gespoilerd te worden, ook wel handig.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:57 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ik ben nu ook aan het herlezen. Het is een stuk duidelijker met wat achtergrondinfo.
Ik ben inmiddels bij AFFC en ADWD aangekomen. Die ben ik nu tegelijkertijd aan het lezen, zodat het eigenlijk één boek wordt.
Ik vind hem iets te prijzig.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:31 schreef MAHL het volgende:
The Lands of Ice And Fire is trouwens morgen uit.
Iemand die hem gaat bestellen?
Heb het nog even opgezocht via mn e-reader. De naam Bloodraven komt maar liefst 2 keer voor in de 1100 pagina's, Allebei terloops opgemerkt, een hoofdstuk van Theon en eentje van Selmy...quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:51 schreef Gwywen het volgende:
[..]
? Hij komt toch gewoon voor in boek 5?
In de Dunk & Egg boekjes wordt achtergrondinfo gegeven, inderdaad, maar dat hoofdstuk met Bran vond ik best indrukwekkend.
Jammer dat ik geen previews zie daar, wel hier & daar te zien. Verder een leuk cadeautje om te krijgen! Zal hem opslaanquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:31 schreef MAHL het volgende:
The Lands of Ice And Fire is trouwens morgen uit.
Iemand die hem gaat bestellen?
Ik verwacht dat dat in het volgende boek een toffe verhaallijn wordtquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:08 schreef Sloggi het volgende:
Ik had trouwens ook meer van de verhaallijn Davos / Rickon verwacht.
er waren ook meerdere Brynden Starks toch?quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:59 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Heb het nog even opgezocht via mn e-reader. De naam Bloodraven komt maar liefst 2 keer voor in de 1100 pagina's, Allebei terloops opgemerkt, een hoofdstuk van Theon en eentje van Selmy...
Verder wordt hij wel 1 keer genoemd in Feast for Crows, ook weer terloops, door Master Aemon (met referentie aan Thousand Eyes and One door Dareon).
Dat hij de three-eyed crow is wordt volgens mij nergens letterlijk bevestigd in het 5e boek (hij zegt geloof ik wel dat zijn voornaam Brynden was). Overigens zal het wel duidelijker zijn als je Feast & Dance tegelijk zou lezen.
[..]
Jammer dat ik geen previews zie daar, wel hier & daar te zien. Verder een leuk cadeautje om te krijgen! Zal hem opslaan![]()
Ook leuk trouwens!
Niet dat ik weet, wel een Brynden Tully natuurlijk...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:13 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
er waren ook meerdere Brynden Starks toch?
Ik heb Sam ook heel erg gemist in boek 5quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:37 schreef Spaulding het volgende:
[..]
Ik verwacht dat dat in het volgende boek een toffe verhaallijn wordt. Ik geloof dat Rickon met Osha naar Skagos is gegaan en daar mag Davos heen. Één van de verhaallijnen waar ik erg naar uit kijk evenals het lot van Jon.
Ik eigenlijk totaal niet. Heb echt flinke problemen met zijn constante angst voor alles en iedereen. Hij is nu al 3 jaar (?) bij de Nights Watch en krijgt het toch voor elkaar om nog steeds een vetzak te zijn. Verder heeft hij alles zo'n beetje gezien, wildlings, wights & others, maar hij pist nog steeds in zijn broek voor zijn vader. Werd er eerlijk gezegd een beetje moe van, vond het niet meer echt geloofwaardigquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb Sam ook heel erg gemist in boek 5
Dat is het anders wél hoor. Zo snel groei je niet over je angsten heen en wat zijn vader betreft : dat zit zo ingekankerd dat gaat echt niet zomaar * over *quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:53 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ik eigenlijk totaal niet. Heb echt flinke problemen met zijn constante angst voor alles en iedereen. Hij is nu al 3 jaar (?) bij de Nights Watch en krijgt het toch voor elkaar om nog steeds een vetzak te zijn. Verder heeft hij alles zo'n beetje gezien, wildlings, wights & other, maar hij pist nog steeds in zijn broek voor zijn vader. Werd er eerlijk gezegd een beetje moe van, vond het niet meer echt geloofwaardig
Mja dat snap ik ook wel, en natuurlijk is hij daar niet in een keer overheen. Maar zoals het werd gebracht had ik het idee dat hij niets, maar dan ook niets aan moed heeft opgedaan met al die ervaringen, waar ik dat wel een beetje had verwacht...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is het anders wél hoor. Zo snel groei je niet over je angsten heen en wat zijn vader betreft : dat zit zo ingekankerd dat gaat echt niet zomaar * over *
Als het goed is begrijp en ontdek je automatisch een stuk meer in de 2e keer lezen. Verder kan je altijd een van de vele song of fire and ice wiki's bekijken voor extra achtergrondinfo als je weer eens iets of iemand tegenkomt wat je niet 100% duidelijk is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:19 schreef Kirb het volgende:
Ik heb de boeken blijkbaar zo slecht gelezenBen nu maar weer opnieuw begonnen. Is er ergens een lijstje o.i.d. met dingen waar ik nu "op kan gaan letten" (als in theorieën en/of hints)?
Bedenk me net dat het Brandon moest zijnquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:32 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, wel een Brynden Tully natuurlijk...
In elk geval de tip om de laatste 2 boeken naast elkaar te lezen, voor zover je dat lukt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:19 schreef Kirb het volgende:
Ik heb de boeken blijkbaar zo slecht gelezenBen nu maar weer opnieuw begonnen. Is er ergens een lijstje o.i.d. met dingen waar ik nu "op kan gaan letten" (als in theorieën en/of hints)?
Dacht het alquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:44 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Bedenk me net dat het Brandon moest zijn
Dat heb ik vaker gehoord inderdaad, ga ik doenquote:In elk geval de tip om de laatste 2 boeken naast elkaar te lezen, voor zover je dat lukt.
http://boiledleather.com/(...)a-dance-with-dragons
Fuck dat, Dany had dezelfde jeugdquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:51 schreef DefinitionX het volgende:
En ook Viserys, want hij is gewoon baas. Hij had een slechte jeugd en was daardoor zo geworden. Come at me bro.
Ojah? Wie was het die moest rondreizen met Dany? Wie was het die hun moeders kroon moest verkopen om te overleven? Wie was het die hun moeder kende? Viserys moest dat steeds doen.quote:
Hij is 9 jaar ouder idd. Geeft misschien een excuus voor zijn tot het krankzinnige toe verlangen naar 'zijn' recht. (erg hypocriet sowieso die Targaryens, ze hebben zelf net zo goed de bestaande "rechtmatige" 7 koningen verstoten, maar dat geheel terzijde)quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:50 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
Ojah? Wie was het die moest rondreizen met Dany? Wie was het die hun moeders kroon moest verkopen om te overleven? Wie was het die hun moeder kende? Viserys moest dat steeds doen.
Dany en Viserys zijn niet even oud he, Viserys is op zijn minst 10 jaar ouder dan haar. Just saying.
Het zegt niet dat wat hij deed goed was, verre van, maar geeft er wel een verklaring voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |