abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juni 2012 @ 10:21:16 #51
318507 Jester65
Stay frosty
pi_112918194
Bizar. Ik dacht altijd dat ik het vierde boek gelezen had, maar nu ik het aan het herlezen ben in aanloop naar boek 5 zie ik toch wel erg veel dingen die ik nog niet wist.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:50:19 #52
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_112929174
Mensen, ik heb echt iets uberdoms gedaan. Ik heb geen idee hoe maar ik heb een deel van A Storm of Swords overgeslagen namelijk de Red Wedding |:( Het enige dat ik daar van weet is dat Sansa verteld werd over de dood van haar moeder en Robb en dat Arya en the Hound ineens heel ergens anders waren dan ik dacht.

Ik heb de pocketeditie in het Engels. Heeft iemand enig idee waar ik ongeveer moet gaan bladeren om het tussenstuk nog te lezen? Onderstaand is gekopieerd van wikipedia en het schuingedrukte heb ik dus overgeslagen. Ik heb ook het stuk van Craster's Keep gemist. Ik ga zo echt even bladeren want dit is natuurlijk echt stom zo. Ik heb het boek uitgelezen omdat ik dacht dat er weer eens iets belangrijks gemeld werd waar hoofdstukken later pas duidelijkheid over komt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8)7
Spoilers!
pi_112933188
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, ik heb echt iets uberdoms gedaan. Ik heb geen idee hoe maar ik heb een deel van A Storm of Swords overgeslagen namelijk de Red Wedding |:( Het enige dat ik daar van weet is dat Sansa verteld werd over de dood van haar moeder en Robb en dat Arya en the Hound ineens heel ergens anders waren dan ik dacht.

Ik heb de pocketeditie in het Engels. Heeft iemand enig idee waar ik ongeveer moet gaan bladeren om het tussenstuk nog te lezen? Onderstaand is gekopieerd van wikipedia en het schuingedrukte heb ik dus overgeslagen. Ik heb ook het stuk van Craster's Keep gemist. Ik ga zo echt even bladeren want dit is natuurlijk echt stom zo. Ik heb het boek uitgelezen omdat ik dacht dat er weer eens iets belangrijks gemeld werd waar hoofdstukken later pas duidelijkheid over komt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8)7
Catelyn, chapter 51 lees ik op wiki...
Hoe je zoiets hebt kunnen overslaan is mij een raadsel overigens, wel kut voor je.
Money won is twice as sweet as money earned.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 16:29:39 #54
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112933839
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 02:12 schreef Nagil het volgende:

[..]

Misschien toch Targaryen-bloed?
Er staat me iets bij dat dat gerucht ooit al eens is ontkracht door GRRM zelf.
SPOILER
Ik heb er zelf nooit zo in geloofd, in ieder geval.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 18:09:25 #55
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_112938134
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 16:16 schreef neilpad het volgende:

[..]

Catelyn, chapter 51 lees ik op wiki...
Hoe je zoiets hebt kunnen overslaan is mij een raadsel overigens, wel kut voor je.
Ik heb dit ook nog nooit eerder gehad, ik snap er niets van. Ik lees altijd voor ik ga slapen en val dan regelmatig al lezend in slaap. Maar het is me nog nooit eerder overkomen dat ik dan zonder het door te hebben ergens anders verderging dan waar ik gestopt ben. Ik heb net ontdekt waar het fout is gegaan, ik ben bij bladzijde 419 in slaap gevallen. Het moment waarop Jaime Harrenhall wordt binnengeparadeerd voor Roose Bolton. Tijdens het voetbal maar eens verder kijken waar ik het weer opgepakt heb ;)
Spoilers!
pi_113192140
Inmiddels begonnen aan de boeken. Ben nu bijna halverwege het eerste boek, en hoewel ik door de serie al weet hoe het gaat, moet ik zeggen dat het me uitstekend bevalt. Kan niet wachten tot ik bij boek 3 ben. :)
pi_113680949
Het is nu een jaar geleden dat boek 5 is uitgekomen, dus even leuk om te kijken wat GRRM ondertussen heeft uitgespookt het afgelopen jaar.

Ongeveer een weekje geleden poste hij het volgende:
quote:
This is for those who complain I never blog about my work. (I do, but not often. I prefer to announce when something is finally done, rather just endless reiterations of "I am working on X, I am working on Z," and I am never going to be one of those "I wrote three pages today" writers. Sorry, that's not how I roll).

One little monkey off my back:

THE LANDS OF ICE AND FIRE -- also known as "the map book" -- is now DONE AND DELIVERED, and scheduled for publication at year's end.

Monkeys remaining on my back? Lots o' them:

THE WINDS OF WINTER. Also known as "Son of Kong." Working on it. Lots to do.

THE WORLD OF ICE AND FIRE. The concordance. Elio and Linda are my partners on this one, a compendium of the history and legends of the world of Westeros. A coffee table book, lots of gorgeous art from such talents as Ted Nasmith, Justin Sweet, and others. Making good progress on this one of late, lots of great historical stuff that I think my readers will enjoy. Never before revealed details of Aegon's Conquest, the War With the Faith, The Dance of the Dragons, the Paramours of Aegon the Unworthy, etc.

Poul Anderson story. An original short story for the Poul Anderson tribute anthology. Way, way overdue, but I am getting to it.

Dunk & Egg #4, An original novella of Dunk & Egg. Working on it. Hope to have it done by worldcon. It's scheduled to be published in

DANGEROUS WOMEN. A huge crossgenre anthology that Gardner Dozois and I are doing for Tor. Largely complete, except for Dunk & Egg. Well, we're waiting for three rewrites, but my own story will likely be the last one in, then we can move this one to "done and delivered."

LOWBALL. Volume twenty-two in the Wild Cards series. Working on that one with Melinda Snodgrass, my co-editor. Late, but almost done, a few last sections remain to be completed.

OLD MARS. Original anthology for Bantam, coedited with Gardner Dozois. Three-quarters done, a few stories still due in, three or four rewrites in progress. Not due quite yet.

OLD VENUS. The sequel to Old Mars. Well back in the pipeline, not due for a year.

ROGUES. Big crossgenre anthology I am doing with Gardner Dozois. One story already in, several in progress, but there's lots of time on this one too.

So there we are...

No more monkeys, please. Don't write to me with any tempting offers or cool new projects. I am practicing saying No.

No, no, no, no, no. Sorry, can't, pass, no way, count me out, too busy, no, no, no, thanks but no thanks, no thanks, no thanks.

I love my monkeys, but I have enough.
Een jaar geleden op 1 juni poste hij een vergelijkbare post:

quote:
Here's the stuff I am dealing with right now:
-- reviewing pitch proposals and putting together the overplot for the new Wild Cards mosaic novel, LOWBALL,
-- writing the first draft of my script for episode nine of season two of the HBO series GAME OF THRONES, "Blackwater," and damn, but this one is a bitch of an adaptation, the original author made the damn battle way too big and too expensive,
-- working on a Nicholas van Rijn story for the Poul Anderson tribute anthology Gardner Dozois and Greg Bear are editing (an especially noisy monkey, since the deadline was today and the story is a long way from being done),
-- getting back into THE WORLD OF ICE AND FIRE, the long-promised concordance I am doing with Elio and Linda, which is almost three years late at this point, and needs to be finished and delivered by year's end,
-- roughing out the next Dunk and Egg novella, the next story in the queue after I finished the "Blackwater" script and the Poul Anderson story,
-- planning for a long summer of travel: the visit to Poland and Slovenia, the book tour, San Diego comicon, worldcon in Reno, Bubonicon, and maybe another trip overseas in the fall for the HBO show, depending,
-- working on a complete redesign of my website, much needed and long potsponed,
-- supervising and reviewing and approving materials for the games, the cards, the video games, the comic books, the replica swords, the miniatures, etc, etc.

I am exhausted just typing about it.

And behind all that, of course, lurks Son of Kong: the WINDS OF WINTER.
Als je deze posts naast elkaar legt kun je concluderen dat hij van de 'monkeys on his back' van een jaar geleden de volgende drie dingen heeft klaargespeeld:

- scripts geschreven voor de show
- z'n zomerreisjes gepland
- toestemming gegeven voor (slecht ontvangen) games, replica's en blablabla
- The Lands of Ice and Fire is af, een boek/collectie posters met meer gedetailleerde kaarten van Westeros.

Vervolgens heeft hij weer vrolijk 3 of 4 extra boeken bijgekregen die hij moet 'editen.' Het meest hilarische is dat korte verhaal wat hij moet schrijven voor de Poul Anderson-tribute anthology, de deadline was 1 juni 2011 en op 23 juni 2012 vertelt hij vrolijk dat hij het nog niet af heeft. Dit alles geeft mij niet erg veel vertrouwen dat we de komende jaren snel een nieuw boek zullen zien.
pi_113681086
Ach ja, laat die man lekker zijn gang gaan.. komt vanzelf wel.. en zo niet.. helaas pindakaas...
  maandag 2 juli 2012 @ 18:33:02 #59
211083 Angelof9
I must go first
pi_113681730
Hij is ook wel met absurd veel dingen tegelijkertijd bezig.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_113681748
Zeker mee eens. Ik hoor alleen vaak het argument van mensen dat het volgende boek sneller zal komen omdat hij nu geïnspireerd is omdat hij het lastigste gedeelte klaar heeft en de HBO-serie hem op de hielen zit. Als ik dan echter weer zijn blog lees lijkt dat iig niet het geval te zijn.
pi_113686815
Ik word er gek van :(
Beneath the gold, the bitter steel
pi_113706424
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:33 schreef Angelof9 het volgende:
Hij is ook wel met absurd veel dingen tegelijkertijd bezig.
Typisch uitstelgedrag. Deed ik vroeger ook; normaal kon ik de afwas wel een week laten staan toen ik studeerde. Maar als ik een tentamen in het verschiet had kon ik dat alleen voorbereiden als alles superschoon was.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:28:20 #63
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_113714743
Zojuist boek 5 uit dus kan me hier nu ook veilig vertonen. Boek 5 viel iets wat tegen al gebeurd er tegen het eind aan toch nog wel weer het een en ander waar je erg benieuwd naar bent hoe dat verder gaat.

Boek 6 gaat zeker nog een hele tijd duren? ;(
pi_113715037
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:28 schreef InGebruik het volgende:
Zojuist boek 5 uit dus kan me hier nu ook veilig vertonen. Boek 5 viel iets wat tegen al gebeurd er tegen het eind aan toch nog wel weer het een en ander waar je erg benieuwd naar bent hoe dat verder gaat.

Boek 6 gaat zeker nog een hele tijd duren? ;(
Ach, een jaartje of 4/5, heb je ff? ^O^
pi_113716077
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:35 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Och, hebben we tenminste iets om naar uit te kijken en te speculeren :) Ik vermaak me tot die tijd wel.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:34:04 #66
255848 InGebruik
pi_113719743
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:35 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Pff.. dan is de serie ongeveer al bij. En daarna komt waarschijnlijk nog 1 boek of zit ik nu mis?

Zag op de vorige pagina al een kleine discussie ontstaan over andere boeken die leuk voor je kunnen zien als je van ASOIAF houdt. Iemand die me iets aan kan raden? Ben helemaal niet zo'n lezer maar met de vakantie eraan is het misschien wel leuk. :)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:56:57 #67
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_113720884
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:34 schreef InGebruik het volgende:

[..]

Pff.. dan is de serie ongeveer al bij. En daarna komt waarschijnlijk nog 1 boek of zit ik nu mis?

Zag op de vorige pagina al een kleine discussie ontstaan over andere boeken die leuk voor je kunnen zien als je van ASOIAF houdt. Iemand die me iets aan kan raden? Ben helemaal niet zo'n lezer maar met de vakantie eraan is het misschien wel leuk. :)
Sowieso de Dunk & Egg verhalen, drie stuks tot nu toe, spelen ook in Westeros maar dan 80 jaar eerder.
Verder weet ik niet echt iets, ik ben nogal teleurgesteld in alles wat ik lees sinds deze serie. :P
pi_113721492
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:34 schreef InGebruik het volgende:

[..]

Martin heeft een aantal kleine verhaaltjes geschreven die zich in het ASOIAF universum afspelen.

Al gezegd hierboven :P

Verder heb ik in een boekwinkeltje op reis (in Oslo) het boek Shadow Prowler van Alexey Pehov gekocht. Beetje van dezelfde categorie, maar iets meer (zwarte) humor en iets meer fantasy (magie enz). Was een hele verrassing voor mij, las lekker weg ^O^
Tis een deel van een trilogie, derde boek moet geloof ik nog uit komen. Overigens in het Engels gelezen, weet niet of je dat met ASOIAF ook hebt gedaan...
pi_113723138
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:56 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Sowieso de Dunk & Egg verhalen, drie stuks tot nu toe, spelen ook in Westeros maar dan 80 jaar eerder.
Verder weet ik niet echt iets, ik ben nogal teleurgesteld in alles wat ik lees sinds deze serie. :P
Hmm, die boekjes moet ik nog steeds een keer bestellen. Had ze wel gedownload maar dan staan ze niet mooi in de kast :(
Beneath the gold, the bitter steel
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:40:04 #70
255848 InGebruik
pi_113750765
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:08 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Martin heeft een aantal kleine verhaaltjes geschreven die zich in het ASOIAF universum afspelen.

Al gezegd hierboven :P

Verder heb ik in een boekwinkeltje op reis (in Oslo) het boek Shadow Prowler van Alexey Pehov gekocht. Beetje van dezelfde categorie, maar iets meer (zwarte) humor en iets meer fantasy (magie enz). Was een hele verrassing voor mij, las lekker weg ^O^
Tis een deel van een trilogie, derde boek moet geloof ik nog uit komen. Overigens in het Engels gelezen, weet niet of je dat met ASOIAF ook hebt gedaan...
Thanks voor de tip, heb inderdaad ASOIAF in het Engels gelezen. Veel prettiger met de originele namen, bovendien vind ik Engels een mooiere taal voor boeken dan Nederlands.
pi_113751831
ook de boeken van Steven Erickson (malazan book of the fallen zijn een aanrader) ze zijn wel iets meer fantasy dan die van George R.R. Martin maar het verhaal zelf is van de zelfde kwaliteit.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:26:17 #72
211083 Angelof9
I must go first
pi_113751889
Dank je voor de tip! Ik zoek naar iets nieuws om me in vast te bijten.
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:16:20 #73
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_113753431
Ik hoef niet zo nodig fantasy maar dikke boeken met een complexe verhaallijn boeien mij al snel. Tips?
pi_113755404
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:16 schreef Gwywen het volgende:
Ik hoef niet zo nodig fantasy maar dikke boeken met een complexe verhaallijn boeien mij al snel. Tips?
Millennium Trilogie, maar die heb je vast al gelezen :P
  woensdag 4 juli 2012 @ 12:19:17 #75
211083 Angelof9
I must go first
pi_113755441
Da's niet echt complex. Of bijzonder goed. Vermakelijk, dat wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')