abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119161651
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:15 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Idd, maar ik bedoel dat ik hoop dat ze het grote verhaal niet gigantisch zal beïnvloeden. Dat is haar rol gewoon nooit geweest. Ze roept dan wel The Hound, Cersei, The Mountain, etc, maar dat zij geen mannen/vrouwen waarbij het realistisch is dat Arya hun leven beëindigt... op deze leeftijd dan :P
Nee, ik denk niet dat ze een hoofdrol in de loop der gebeurtenissen zal zijn. Niet elke POV is ook meteen van groot belang voor het verhaal gebleken. Soms worden de gebeurtenissen omschreven vanuit een bepaald persoon om te laten zien wat anderen uitvoeren (zonder de bijbehorende gedachten erbij, dus zonder te begrijpen waarom iemand zo handelt.)
De hoofdlijnen van het verhaal zullen bij Daenerys, Tyrion enz. blijven liggen.
Maar Arya als een soort Engel der Wrake vanwege alles wat de Starks is aangedaan lijkt me toch wel een leuk vooruitzicht. :Y
pi_119176993
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:06 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Kreeg kippenvel toen ik dit las. Het is echt super belangrijk volgens mij...
Ik vermoed dat het betekent dat Arya puur voor wraak leeft, en dat ze al verschillende moorden heeft gepleegd (o.a. via Jaqen) en nog gaat plegen (voor FM)...
Ze zal waarschijnlijk niet rusten voor ze dat hele rijtje van haar heeft afgewerkt :P
Gek genoeg zou ik het beter vinden passen bij Catelyn, die leeft (voor zover je het leven kan noemen...2e leven in ieder geval) echt alleen nog maar om wat schuldigen op te knopen.

Arya heeft ook nog wel oog voor andere dingen in het leven. Zichzelf nieuwe talen aanleren en zo.
Alleen maar evil is ze ook niet helemaal, ze liet Sandor ook leven.
pi_119188527
Ben benieuwd wat Sandor nog voor rol gaat spelen. Ik hoop op een episch gevecht tussen Sandor en Gregor, waarbij Gregor zijn gezicht verbrandt wordt door toedoen van Sandor. :D
pi_119195178
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 00:30 schreef Cardozo het volgende:
Ben benieuwd wat Sandor nog voor rol gaat spelen. Ik hoop op een episch gevecht tussen Sandor en Gregor, waarbij Gregor zijn gezicht verbrandt wordt door toedoen van Sandor. :D
Welk gezicht? Zijn hoofd ligt immers in Dorne.
pi_119195491
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:41 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Welk gezicht? Zijn hoofd ligt immers in Dorne.
Denk je?
pi_119196435
quote:
10s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:50 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Denk je?
Dat weet ik wel zeker.
Waarom denk je anders dat Qyburn al die vrouwen nodig had? En waarom Robert Strong een grote pothelm droeg?
pi_119196869
Dat van die vrouwen herinner ik me niet, maar die helm kan hij natuurlijk ook dragen omdat niemand mag weten dat Strong Clegane is.

Ik heb er eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan dat hij wel eens zonder hoofd rond zou kunnen lopen.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2012 12:29:44 ]
pi_119197065
Hij wordt niet voor niets Frankengregor genoemd op div. fora ;)
Cyburn is imho bezig de doden tot leven te wekken, zij het op een iets andere manier dan Thoros of Myr en Mel dat doen..
pi_119197140
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:15 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker.
Waarom denk je anders dat Qyburn al die vrouwen nodig had? En waarom Robert Strong een grote pothelm droeg?
Waarom denk je dat hij die helm draagt? Ze kunnen het natuurlijk niet aan Dorne verkopen dat het hoofd dat ze aan hen hebben geschonken niet van Gregor is.
pi_119197358
Waar had Qyburn dan al die vrouwen voor nodig? Kan me daar niet zoveel meer van herinneren.
pi_119197386
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:28 schreef Sloggi het volgende:
Dat van die vrouwen herinner ik me niet, maar die helm kan hij natuurlijk ook dragen omdat niemand mag weten dat Strong Clegane is.

Ik heb er eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan dat hij wel eens zonder hoofd rond zou kunnen lopen.
Maar dan vraag ik mij toch af, hoe kijkt Robert Strong dan? Zonder hoofd is het vrij lastig luisteren en kijken. Of kan Qyburn wel een nieuw hoofd op een lichaam naaien/toveren/plakken/klitten/binden?

Plus kan je dan nog wel spreken over The Mountain.... behalve als er sprake is van een hersentransplantatie oid. Dan heb je in ieder geval nog de persoon die dacht en doet zoals The Mountain ook deed.

Zie het al voor me als Qyburn dat zou flikken bij Robb.....rondjes rennen met een hoofd van een direwolf er op.

Lijkt mij dat ze in Dorne beduveld worden en die helm gewoon is om Gregor te maskeren. Een dude zonder hoofd die gewoon z'n ding doet, hoop het niet, dat is mij weer net iets teveel fantasy voor GoT.
pi_119200430
Hoop op een nieuwe preview chapter met kerst. Dat ADWD alweer 1,5 geleden is ;(
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_119200655
Deze heb je al gelezen neem ik aan?

http://georgerrmartin.com/if-sample.html
pi_119200765
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:33 schreef Sloggi het volgende:
Deze heb je al gelezen neem ik aan?

http://georgerrmartin.com/if-sample.html
Ja die had hij vorig jaar voor kerst online gezet
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_119215017
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:46 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Maar dan vraag ik mij toch af, hoe kijkt Robert Strong dan? Zonder hoofd is het vrij lastig luisteren en kijken. Of kan Qyburn wel een nieuw hoofd op een lichaam naaien/toveren/plakken/klitten/binden?

Plus kan je dan nog wel spreken over The Mountain.... behalve als er sprake is van een hersentransplantatie oid. Dan heb je in ieder geval nog de persoon die dacht en doet zoals The Mountain ook deed.

Zie het al voor me als Qyburn dat zou flikken bij Robb.....rondjes rennen met een hoofd van een direwolf er op.

Lijkt mij dat ze in Dorne beduveld worden en die helm gewoon is om Gregor te maskeren. Een dude zonder hoofd die gewoon z'n ding doet, hoop het niet, dat is mij weer net iets teveel fantasy voor GoT.
Qyburn is uit de Maester-orde gesmeten omdat hij met doden experimenteerde, wat de mores van de Maesters te buiten gaat. Dus het zou mij niks verbazen als hij met al die vrouwen nieuw leven in het lichaam van Gregor heeft weten te krijgen - dat hij echt dood is staat buiten kijf, Dorners weten alles van gif.
De schedel die naar Dorne is gestuurd was enorm genoeg om (als lezer) te veronderstellen dat hij echt van Gregor was. Op papier zou een los hoofd ook genoeg bewijs moeten zijn dat iemand echt de pijp uit is. Alleen hadden zij buiten Qyburn om gerekend.
pi_119218673
Ik kan het nog steeds niet geloven; mijn vriend die een verklaarde hekel aan alles wat op SF of Fantasy lijkt is net begonnen aan het derde boek van de serie.
pi_119218996
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:05 schreef HiZ het volgende:
Ik kan het nog steeds niet geloven; mijn vriend die een verklaarde hekel aan alles wat op SF of Fantasy lijkt is net begonnen aan het derde boek van de serie.
Ik heb ook een hekel aan fantasy en al die slappe Lord of the Rings-aftreksels, maar ik vind deze serie ook goed te pruimen.
pi_119230427
Ik ben met mijn herlezing halverwege boek 1 en ik heb nu al een aantal keer gelezen dat zowel Catelyn als Ned bang zijn dat er oorlog uitbreekt. Maar op dat moment zie ik eigenlijk nog geen reden om daar bang voor te zijn. Het enige dat zij weten is wat ze uit de brief van Lysa halen, namelijk dat de Lannisters Jon Arryn zouden hebben vermoord. Waarom zou dat tot oorlog leiden? En tussen wie eigenlijk?

En kan iemand me vertellen wie er ook alweer de afzender van de dolk was die Bran moest doden en hoe is die dolk zo snel op Winterfell terecht gekomen?
Spoilers!
pi_119231178
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
En kan iemand me vertellen wie er ook alweer de afzender van de dolk was die Bran moest doden en hoe is die dolk zo snel op Winterfell terecht gekomen?
Die dolk kwam van Joffrey, uiteindelijk.
pi_119231383
Oh ja |:(
Die dolk was al ter plaatse toen Bran viel, Joffrey bleek logisch te kunnen denken over de val en heeft een of andere villager voor zijn gouden karretje gespannen om Bran te vermoorden zodra hij wakker werd en het koninklijk gezelschap long gone was.
Spoilers!
pi_119232010
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja |:(
Die dolk was al ter plaatse toen Bran viel, Joffrey bleek logisch te kunnen denken over de val en heeft een of andere villager voor zijn gouden karretje gespannen om Bran te vermoorden zodra hij wakker werd en het koninklijk gezelschap long gone was.
Joffrey deed het toch vooral om dat zijn "vader" de koning had gezegd dat Bran beter dood kon zijn dan verlamd, dat zag hij als manier om respect te krijgen van Robert. (
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_119232125
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:59 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Joffrey deed het toch vooral om dat zijn "vader" de koning had gezegd dat Bran beter dood kon zijn dan verlamd, dat zag hij als manier om respect te krijgen van Robert. (
Ja, klopt, maar daar kwamen we als lezer pas veel later in het verhaal achter. Ondertussen hadden de diverse misverstanden over de dolk (hij zou van Tyrion zijn, hij zou van Baelish zijn) al hun verwoestende werk gedaan.
pi_119233504
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:03 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar daar kwamen we als lezer pas veel later in het verhaal achter. Ondertussen hadden de diverse misverstanden over de dolk (hij zou van Tyrion zijn, hij zou van Baelish zijn) al hun verwoestende werk gedaan.
wel vreemd dat overigens niemand er bij na heeft gedacht dat het erg dom is om iemand te proberen te vermoorden met een wapen wat wel heel herkenbaar is. (gewoon een normaal mes zou ook voldoende zijn)

waarom zou Tyrion dat doen?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_119233624
Inderdaad, waarom zou Tyrion dat doen. Het was stom van Cat om dat te geloven.
pi_119233815
Nou ja, ik denk niet dat ze nou echt heel helder denkt over de moord op haar kind (wat ergens vreemd is want ze heeft tijd zat met al die weken op zee en op knol). Plus de Starks en Tully's hebben het van oudsher niet zo met de Lannisters en Lysa zegt dat zij Jon Arryn hebben vermoord.
De Lannisters zijn trouwens ook niet echt stiekeme mensen, voor hetzelfde geld doen ze zulke dingen open en bloot omdat ze zich invincable wanen. De Kingslayer heeft ook niet eens geprobeerd om te doen alsof iemand anders de Mad King heeft vermoord.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')