Nee, ik denk niet dat ze een hoofdrol in de loop der gebeurtenissen zal zijn. Niet elke POV is ook meteen van groot belang voor het verhaal gebleken. Soms worden de gebeurtenissen omschreven vanuit een bepaald persoon om te laten zien wat anderen uitvoeren (zonder de bijbehorende gedachten erbij, dus zonder te begrijpen waarom iemand zo handelt.)quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:15 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Idd, maar ik bedoel dat ik hoop dat ze het grote verhaal niet gigantisch zal beïnvloeden. Dat is haar rol gewoon nooit geweest. Ze roept dan wel The Hound, Cersei, The Mountain, etc, maar dat zij geen mannen/vrouwen waarbij het realistisch is dat Arya hun leven beëindigt... op deze leeftijd dan
Gek genoeg zou ik het beter vinden passen bij Catelyn, die leeft (voor zover je het leven kan noemen...2e leven in ieder geval) echt alleen nog maar om wat schuldigen op te knopen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:06 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Kreeg kippenvel toen ik dit las. Het is echt super belangrijk volgens mij...
Ik vermoed dat het betekent dat Arya puur voor wraak leeft, en dat ze al verschillende moorden heeft gepleegd (o.a. via Jaqen) en nog gaat plegen (voor FM)...
Ze zal waarschijnlijk niet rusten voor ze dat hele rijtje van haar heeft afgewerkt
Welk gezicht? Zijn hoofd ligt immers in Dorne.quote:Op woensdag 14 november 2012 00:30 schreef Cardozo het volgende:
Ben benieuwd wat Sandor nog voor rol gaat spelen. Ik hoop op een episch gevecht tussen Sandor en Gregor, waarbij Gregor zijn gezicht verbrandt wordt door toedoen van Sandor.
Denk je?quote:Op woensdag 14 november 2012 11:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Welk gezicht? Zijn hoofd ligt immers in Dorne.
Dat weet ik wel zeker.quote:
Waarom denk je dat hij die helm draagt? Ze kunnen het natuurlijk niet aan Dorne verkopen dat het hoofd dat ze aan hen hebben geschonken niet van Gregor is.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:15 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker.
Waarom denk je anders dat Qyburn al die vrouwen nodig had? En waarom Robert Strong een grote pothelm droeg?
Maar dan vraag ik mij toch af, hoe kijkt Robert Strong dan? Zonder hoofd is het vrij lastig luisteren en kijken. Of kan Qyburn wel een nieuw hoofd op een lichaam naaien/toveren/plakken/klitten/binden?quote:Op woensdag 14 november 2012 12:28 schreef Sloggi het volgende:
Dat van die vrouwen herinner ik me niet, maar die helm kan hij natuurlijk ook dragen omdat niemand mag weten dat Strong Clegane is.
Ik heb er eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan dat hij wel eens zonder hoofd rond zou kunnen lopen.
Ja die had hij vorig jaar voor kerst online gezetquote:Op woensdag 14 november 2012 14:33 schreef Sloggi het volgende:
Deze heb je al gelezen neem ik aan?
http://georgerrmartin.com/if-sample.html
Qyburn is uit de Maester-orde gesmeten omdat hij met doden experimenteerde, wat de mores van de Maesters te buiten gaat. Dus het zou mij niks verbazen als hij met al die vrouwen nieuw leven in het lichaam van Gregor heeft weten te krijgen - dat hij echt dood is staat buiten kijf, Dorners weten alles van gif.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:46 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Maar dan vraag ik mij toch af, hoe kijkt Robert Strong dan? Zonder hoofd is het vrij lastig luisteren en kijken. Of kan Qyburn wel een nieuw hoofd op een lichaam naaien/toveren/plakken/klitten/binden?
Plus kan je dan nog wel spreken over The Mountain.... behalve als er sprake is van een hersentransplantatie oid. Dan heb je in ieder geval nog de persoon die dacht en doet zoals The Mountain ook deed.
Zie het al voor me als Qyburn dat zou flikken bij Robb.....rondjes rennen met een hoofd van een direwolf er op.
Lijkt mij dat ze in Dorne beduveld worden en die helm gewoon is om Gregor te maskeren. Een dude zonder hoofd die gewoon z'n ding doet, hoop het niet, dat is mij weer net iets teveel fantasy voor GoT.
Ik heb ook een hekel aan fantasy en al die slappe Lord of the Rings-aftreksels, maar ik vind deze serie ook goed te pruimen.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:05 schreef HiZ het volgende:
Ik kan het nog steeds niet geloven; mijn vriend die een verklaarde hekel aan alles wat op SF of Fantasy lijkt is net begonnen aan het derde boek van de serie.
Die dolk kwam van Joffrey, uiteindelijk.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
En kan iemand me vertellen wie er ook alweer de afzender van de dolk was die Bran moest doden en hoe is die dolk zo snel op Winterfell terecht gekomen?
Joffrey deed het toch vooral om dat zijn "vader" de koning had gezegd dat Bran beter dood kon zijn dan verlamd, dat zag hij als manier om respect te krijgen van Robert. (quote:Op donderdag 15 november 2012 10:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja![]()
Die dolk was al ter plaatse toen Bran viel, Joffrey bleek logisch te kunnen denken over de val en heeft een of andere villager voor zijn gouden karretje gespannen om Bran te vermoorden zodra hij wakker werd en het koninklijk gezelschap long gone was.
Ja, klopt, maar daar kwamen we als lezer pas veel later in het verhaal achter. Ondertussen hadden de diverse misverstanden over de dolk (hij zou van Tyrion zijn, hij zou van Baelish zijn) al hun verwoestende werk gedaan.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:59 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Joffrey deed het toch vooral om dat zijn "vader" de koning had gezegd dat Bran beter dood kon zijn dan verlamd, dat zag hij als manier om respect te krijgen van Robert. (
wel vreemd dat overigens niemand er bij na heeft gedacht dat het erg dom is om iemand te proberen te vermoorden met een wapen wat wel heel herkenbaar is. (gewoon een normaal mes zou ook voldoende zijn)quote:Op donderdag 15 november 2012 11:03 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar daar kwamen we als lezer pas veel later in het verhaal achter. Ondertussen hadden de diverse misverstanden over de dolk (hij zou van Tyrion zijn, hij zou van Baelish zijn) al hun verwoestende werk gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |