in het laatste boek ziet hij zijn vader toch ook in de godentuin zitten en iets over Jon zeggen. volgens mij vroeg hij de goden of zijn vrouw Jon als haar eigen zoon kon zien.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:43 schreef Cardozo het volgende:
zijn dat Eddard in een van zijn chillsessies in Winterfell er iets over heeft verteld.
Ik gok op een Dayne-bastaard (Ashara Dayne, zelfmoord zonder dat iemand nou precies wist waarom, enz.) .quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:51 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ik gok op een vergeten Blackfyre. Daarom de mummer's dragon.
Maar wie is dan de vader?quote:Op zondag 11 november 2012 13:56 schreef Sloggi het volgende:
Lemore zou natuurlijk wel de moeder van 'Aegon' kunnen zijn, ervan uitgaande dat hij de 'mummer's dragon' is.
Tyrion merkte inderdaad al op dat ze voor een septa helemaal niet zo preuts is, en ze had zelfs striae van zwangerschap. Ik vind het alleen waarschijnlijker dat Tyene Sand haar dochter is...quote:Op zondag 11 november 2012 13:56 schreef Sloggi het volgende:
Lemore zou natuurlijk wel de moeder van 'Aegon' kunnen zijn, ervan uitgaande dat hij de 'mummer's dragon' is.
Dan zou ik hier voorlopig niet meer terug komen als ik jou was! Spoilers spoilers spoilers!quote:Op maandag 12 november 2012 12:23 schreef DragonBlade het volgende:
Serie heb ik volledig gezien (t/m S02 dus) en boek pas bij deel 1
Ik heb precies hetzelfdequote:Op maandag 12 november 2012 11:38 schreef wc-eend het volgende:
Als ik dit topic lees heb ik altijd het idee dat ik eigenlijk helemaal niks weet en gigantisch veel gemist heb... Ondanks dat ik de boeken heb gelezen en de serie heb gezien tot wat er uitgezonden is...
Als ik spoilers vermoed lees ik er gauw overheen :pquote:Op maandag 12 november 2012 13:03 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Dan zou ik hier voorlopig niet meer terug komen als ik jou was! Spoilers spoilers spoilers!
Klopt. Ik denk dat hij zijn geld vooral zette op Aegon en dat Viserys eventueel handig was voor erbij. Anders stuur je hem niet zonder bewaking met een stel bruten op pad natuurlijk.quote:Op maandag 12 november 2012 10:51 schreef Gwywen het volgende:
Ik denk dat hij zijn plannen dan wel een klein beetje moet bijstellen de laatste tijd.
Dit. Lees hier net ook nog dingen dat ik denk van: waar stond dat? En zit nu op de 4e keer de serie doorlezen. Tis wel zo dat ik meer let op zaken zoals dat dwergvrouwtje met haar voorspellingen voor altijd hetzelfde liedje als beloningquote:Op maandag 12 november 2012 14:50 schreef Spaulding het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde. Ben wel van plan om ze binnenkort weer te herlezen en dan met wat meer het ASOIAF.westeros forum op de achtergrond, voor wat naslagwerk.
The Ghost of High Heart, die zei toch iets lelijks tegen Arya dat ze niet direct begreep, ik zou even moeten opzoeken wat precies, kan het op internet niet meteen vinden, ik dacht iets van "ga weg, wolvenkind, je brengt de dood met je mee" of iets van die strekking.quote:Op maandag 12 november 2012 19:31 schreef Sloggi het volgende:
Je bedoelt dat vrouwtje dat Arya tegenkomt als ze bij de Brotherhood Without Banners is? Wat was daar ook alweer mee?
quote:Arya Stark and the Brotherhood Without Banners camped overnight at High Heart to meet with the Ghost of High Heart to hear her tell the future and to learn the whereabouts of Lord Beric Dondarrion. There she predicts the deaths of Lord Renly Baratheon and King Balon Greyjoy, in wording that suggests that Balon was killed by a Faceless Man contracted by someone among the Ironborn. She also talks of the death and resurrection of Catelyn Tully.
Kreeg kippenvel toen ik dit las. Het is echt super belangrijk volgens mij...quote:The dwarf woman studied her with dim red eyes. “I see you,” she whispered. “I see you, wolf child. Blood child. I thought it was the lord who smelled of death...” She began to sob, her little body shaking. “You are cruel to come to my hill, cruel. I gorged on grief at Summerhall, I need none of yours. Begone from here, dark heart. Begone!”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:21 schreef Gwywen het volgende:
Ik bedenk me ineens, nu ik dat stukje lees, dat het wel sterk is dat ze Summerhall vergelijkt met wat ze in Arya ziet.
Die link tussen Arya en Summerhall is niet toevallig, GRRM kennende.Ze vergelijkt Arya niet echt met Summerhall, ze heeft zelf de brand in Summerhall meegemaakt. Zij is degene die de Targaryans ervan heeft overtuigd dat The Prince Who Was Promised eraan zat te komen... Waarschijnlijk heeft ze daar iedereen om zich heen zien sterven. Denk dat die gevoelens gewoon sterk terug kwamen door de wraakgevoelens van Arya.. al zou dat toch ook wel moeten zijn bij Dondarrion lijkt me...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet ik, maar dat ze daar precies nu over begint impliceert imho dat ze mayhem voorziet wat Arya's toekomst betreft.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:28 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ze vergelijkt Arya niet met Summerhall, ze heeft zelf de brand in Summerhall meegemaakt. Zij is namelijk degene die de Targaryans ervan heeft overtuigd dat The Prince Who Was Promised eraan zat te komen... Waarschijnlijk heeft ze daar iedereen om zich heen zien sterven.
Wel een meisje van elf jaar dat al een paar mannen aan haar zwaard heeft geregen. Ik hoop dat sommige van haar tegenspelers haar net zo zullen onderschatten vanwege haar prille leeftijdquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:32 schreef eQuaL het volgende:
Ja zou goed kunnen. Ben erg benieuwd naar Arya, maar hoop ook dat ze een niet al te belangrijke rol op de gebeurtenissen krijgt. Dat zou gewoon niet realistisch zijn voor een meisje van 11 jaar.
Idd, maar ik bedoel dat ik hoop dat ze het grote verhaal niet gigantisch zal beïnvloeden. Dat is haar rol gewoon nooit geweest. Ze roept dan wel The Hound, Cersei, The Mountain, etc, maar dat zij geen mannen/vrouwen waarbij het realistisch is dat Arya hun leven beëindigt... op deze leeftijd danquote:Op dinsdag 13 november 2012 13:11 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Wel een meisje van elf jaar dat al een paar mannen aan haar zwaard heeft geregen. Ik hoop dat sommige van haar tegenspelers haar net zo zullen onderschatten vanwege haar prille leeftijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |