abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119052578
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:43 schreef Cardozo het volgende:
zijn dat Eddard in een van zijn chillsessies in Winterfell er iets over heeft verteld.
in het laatste boek ziet hij zijn vader toch ook in de godentuin zitten en iets over Jon zeggen. volgens mij vroeg hij de goden of zijn vrouw Jon als haar eigen zoon kon zien.

Volgens mij kan hij met zijn gave ook in andere bomen wargen niet alleen wierbomen (alleen die zijn onsterfelijk)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_119079230
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:51 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Ik gok op een vergeten Blackfyre. Daarom de mummer's dragon.
Ik gok op een Dayne-bastaard (Ashara Dayne, zelfmoord zonder dat iemand nou precies wist waarom, enz.) . ;)
Vergeten Blackfyres zijn ook leuk, maar die rol zie ik eerder weggelegd voor Aurane Waters.
pi_119080402
Ik ben benieuwd wie Septa Lemore is.
pi_119082360
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 12:41 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben benieuwd wie Septa Lemore is.
Ik denk niet Ashara Dayne, ze ziet er heel anders uit. Leeftijd klopt wel.
pi_119082580
Lemore zou natuurlijk wel de moeder van 'Aegon' kunnen zijn, ervan uitgaande dat hij de 'mummer's dragon' is.
pi_119083379
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 13:56 schreef Sloggi het volgende:
Lemore zou natuurlijk wel de moeder van 'Aegon' kunnen zijn, ervan uitgaande dat hij de 'mummer's dragon' is.
Maar wie is dan de vader?
Connington is ervan overtuigd dat hij de echte prins in handen heeft.
Maar ik niet!
Hoe is hij destijds in de eerste plaats aan het kind gekomen? Via Varys? Heeft die iets voorzien en snel twee kinderen omgeruild in de wetenschap dat een bruut als Lorch of Clegane toch de ene baby niet van de andere kan onderscheiden, zelfs als het gaat om baby's met zilverkleurig haar en paarse ogen?
Ik denk dat er veel meer achter zit.
En dat Varys er meer van weet.

Ik vind speculeren bijna nog leuker dan het lezen van de boeken ;)
pi_119087150
Denk dat Varys hem het kind heeft gegeven. Of hij dan echt Aegon is is niet zo relevant: zo lang het doel maar bereikt wordt. Denk dat zijn plan was om een soort supermacht te creëren: Aegon met de Golden Company, Daenarys met de Khalasar en Viserys met Dorne.
pi_119117163
Ik denk dat hij zijn plannen dan wel een klein beetje moet bijstellen de laatste tijd. ;)
pi_119118034
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 13:56 schreef Sloggi het volgende:
Tyrion merkte inderdaad al op dat ze voor een septa helemaal niet zo preuts is, en ze had zelfs striae van zwangerschap. Ik vind het alleen waarschijnlijker dat Tyene Sand haar dochter is...

Een heel belangrijke rol heeft ze ook niet volgens Jon Connington: "He had grown fond of Lemore, but that did not mean he required her approval. Her task had been to instruct the prince in the doctrines of the Faith, and she had done that.".
pi_119118708
Als ik dit topic lees heb ik altijd het idee dat ik eigenlijk helemaal niks weet en gigantisch veel gemist heb... Ondanks dat ik de boeken heb gelezen en de serie heb gezien tot wat er uitgezonden is...
pi_119120376
Serie heb ik volledig gezien (t/m S02 dus) en boek pas bij deel 1 :(
He walks amongst us, but he is not one of us
pi_119121792
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 12:23 schreef DragonBlade het volgende:
Serie heb ik volledig gezien (t/m S02 dus) en boek pas bij deel 1 :(
Dan zou ik hier voorlopig niet meer terug komen als ik jou was! Spoilers spoilers spoilers!
pi_119125452
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:38 schreef wc-eend het volgende:
Als ik dit topic lees heb ik altijd het idee dat ik eigenlijk helemaal niks weet en gigantisch veel gemist heb... Ondanks dat ik de boeken heb gelezen en de serie heb gezien tot wat er uitgezonden is...
Ik heb precies hetzelfde :') . Ben wel van plan om ze binnenkort weer te herlezen en dan met wat meer het ASOIAF.westeros forum op de achtergrond, voor wat naslagwerk.
pi_119126621
quote:
11s.gif Op maandag 12 november 2012 13:03 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Dan zou ik hier voorlopig niet meer terug komen als ik jou was! Spoilers spoilers spoilers!
Als ik spoilers vermoed lees ik er gauw overheen :p

Aldus, dat probeer ik
He walks amongst us, but he is not one of us
pi_119127931
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 10:51 schreef Gwywen het volgende:
Ik denk dat hij zijn plannen dan wel een klein beetje moet bijstellen de laatste tijd. ;)
Klopt. Ik denk dat hij zijn geld vooral zette op Aegon en dat Viserys eventueel handig was voor erbij. Anders stuur je hem niet zonder bewaking met een stel bruten op pad natuurlijk.

Edit: Denk trouwens niet dat Aegon echt Aegon is, vermoedelijk slaat de 'mummer's dragon' in The House of the Undying op hem. Maar dat is voor het verhaal niet echt relevant, behalve als het uitlekt natuurlijk. Als hij wel echt is betekent dat dat hij de eigenlijke troonopvolger is. Als hij dat niet is, volgt Jon (als de theorie over Rhaegar + Lyanna = Jon klopt, that is).
pi_119136378
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 14:50 schreef Spaulding het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde :') . Ben wel van plan om ze binnenkort weer te herlezen en dan met wat meer het ASOIAF.westeros forum op de achtergrond, voor wat naslagwerk.
Dit. Lees hier net ook nog dingen dat ik denk van: waar stond dat? En zit nu op de 4e keer de serie doorlezen. Tis wel zo dat ik meer let op zaken zoals dat dwergvrouwtje met haar voorspellingen voor altijd hetzelfde liedje als beloning :P Maar het is soms gewoon lastig met zoveel detail in die hele wereld.
pi_119136632
Je bedoelt dat vrouwtje dat Arya tegenkomt als ze bij de Brotherhood Without Banners is? Wat was daar ook alweer mee?
pi_119143312
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 19:31 schreef Sloggi het volgende:
Je bedoelt dat vrouwtje dat Arya tegenkomt als ze bij de Brotherhood Without Banners is? Wat was daar ook alweer mee?
The Ghost of High Heart, die zei toch iets lelijks tegen Arya dat ze niet direct begreep, ik zou even moeten opzoeken wat precies, kan het op internet niet meteen vinden, ik dacht iets van "ga weg, wolvenkind, je brengt de dood met je mee" of iets van die strekking.
Op Wiki staat dit:
quote:
Arya Stark and the Brotherhood Without Banners camped overnight at High Heart to meet with the Ghost of High Heart to hear her tell the future and to learn the whereabouts of Lord Beric Dondarrion. There she predicts the deaths of Lord Renly Baratheon and King Balon Greyjoy, in wording that suggests that Balon was killed by a Faceless Man contracted by someone among the Ironborn. She also talks of the death and resurrection of Catelyn Tully.
pi_119157481
quote:
The dwarf woman studied her with dim red eyes. “I see you,” she whispered. “I see you, wolf child. Blood child. I thought it was the lord who smelled of death...” She began to sob, her little body shaking. “You are cruel to come to my hill, cruel. I gorged on grief at Summerhall, I need none of yours. Begone from here, dark heart. Begone!”
Kreeg kippenvel toen ik dit las. Het is echt super belangrijk volgens mij...
Ik vermoed dat het betekent dat Arya puur voor wraak leeft, en dat ze al verschillende moorden heeft gepleegd (o.a. via Jaqen) en nog gaat plegen (voor FM)...
Ze zal waarschijnlijk niet rusten voor ze dat hele rijtje van haar heeft afgewerkt :P
pi_119159845
Ik bedenk me ineens, nu ik dat stukje lees, dat het wel sterk is dat ze Summerhall vergelijkt met wat ze in Arya ziet.
Die link tussen Arya en Summerhall is niet toevallig, GRRM kennende.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119160055
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:21 schreef Gwywen het volgende:
Ik bedenk me ineens, nu ik dat stukje lees, dat het wel sterk is dat ze Summerhall vergelijkt met wat ze in Arya ziet.
Die link tussen Arya en Summerhall is niet toevallig, GRRM kennende.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze vergelijkt Arya niet echt met Summerhall, ze heeft zelf de brand in Summerhall meegemaakt. Zij is degene die de Targaryans ervan heeft overtuigd dat The Prince Who Was Promised eraan zat te komen... Waarschijnlijk heeft ze daar iedereen om zich heen zien sterven. Denk dat die gevoelens gewoon sterk terug kwamen door de wraakgevoelens van Arya.. al zou dat toch ook wel moeten zijn bij Dondarrion lijkt me...
pi_119160162
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:28 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Ze vergelijkt Arya niet met Summerhall, ze heeft zelf de brand in Summerhall meegemaakt. Zij is namelijk degene die de Targaryans ervan heeft overtuigd dat The Prince Who Was Promised eraan zat te komen... Waarschijnlijk heeft ze daar iedereen om zich heen zien sterven.
Weet ik, maar dat ze daar precies nu over begint impliceert imho dat ze mayhem voorziet wat Arya's toekomst betreft.
pi_119160234
Ja zou goed kunnen. Ben erg benieuwd naar Arya, maar hoop ook dat ze een niet al te belangrijke rol op de gebeurtenissen krijgt. Dat zou gewoon niet realistisch zijn voor een meisje van 11 jaar.
pi_119161431
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:32 schreef eQuaL het volgende:
Ja zou goed kunnen. Ben erg benieuwd naar Arya, maar hoop ook dat ze een niet al te belangrijke rol op de gebeurtenissen krijgt. Dat zou gewoon niet realistisch zijn voor een meisje van 11 jaar.
Wel een meisje van elf jaar dat al een paar mannen aan haar zwaard heeft geregen. Ik hoop dat sommige van haar tegenspelers haar net zo zullen onderschatten vanwege haar prille leeftijd ;)
pi_119161534
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:11 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Wel een meisje van elf jaar dat al een paar mannen aan haar zwaard heeft geregen. Ik hoop dat sommige van haar tegenspelers haar net zo zullen onderschatten vanwege haar prille leeftijd ;)
Idd, maar ik bedoel dat ik hoop dat ze het grote verhaal niet gigantisch zal beïnvloeden. Dat is haar rol gewoon nooit geweest. Ze roept dan wel The Hound, Cersei, The Mountain, etc, maar dat zij geen mannen/vrouwen waarbij het realistisch is dat Arya hun leven beëindigt... op deze leeftijd dan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')