Dat is dus gewoon niet waar, je vriend heeft géén vast contract, een werkgeversverklaring bied geen enkele zekerheid en heeft geen juridische waarde. Het is hooguit een vaak misbruikt trucje waar echter ook hypotheekverstrekkers minder zin meer in hebben omdat zeer risicovolle hypotheken juist weinig waarde meer hebben en voor alle kredietinstituten meer een last zijn.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:01 schreef Noya13 het volgende:
Ook het werkzeker blijven is geen probleem.
Niets meer aan toe te voegen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
Goedkoper huis zoeken dat je op basis van 1 inkomen kan kopen.
Waarom denk je dat zoveel mensen tegenwoordig in de problemen zitten? en je gaat jezelf nu blootstellen aan die problematiek. Ik zou helemaal niet kopen, maar nog 1 of 2 jaar afwachten wat er allemaal gaat gebeuren de komende tijd.
Dit.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon niet waar, je vriend heeft géén vast contract, een werkgeversverklaring bied geen enkele zekerheid en heeft geen juridische waarde. Het is hooguit een vaak misbruikt trucje waar echter ook hypotheekverstrekkers minder zin meer in hebben omdat zeer risicovolle hypotheken juist weinig waarde meer hebben en voor alle kredietinstituten meer een last zijn.
Dat hele verhaal klinkt gewoon als een 'niet doen!'... ook niet de risico's op je ouders verschuiven en hopen dat die voor 60K borg gaan staan: Wat vooral betekent dat die in eventuele problemen die jullie kunnen krijgen, meegesleept zullen worden.
Leer gewoon eerst wat geduld te hebben, zorg ervoor dat je zelf eerst spaart, je eigen financieen op orde houdt en je relatie sterk maken (dat kan des te beter als je eerst op een wat kleinere huurwoning samenhokt).
Zodra je vriend een vast contract heeft en ook jij net wat langer werkt, is je positie een stuk beter en je risico gewoon lager, dit klinkt teveel naar overhaast teveel willen en dat is bij het aangaan van een langdurige verplichting nooit slim.
Hallo 1994, wat leuk om je weer tegen te komen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:52 schreef Noya13 het volgende:
... iets waar je wat mee kan, wat ook zeker hoger in waarde gaat worden.
....
Er zijn al negen mensen geweest die antwoord hebben gegeven op je vragen, maar de antwoorden bevallen je niet.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:45 schreef Noya13 het volgende:
Tjah dat je dat niet inziet prima, het is niet een huis wat alledaags te koop staat, een huis met veel grond en mogelijkheden, een kans zoals wij het zoeken. Een paar keer in het jaar tijd soortgelijke huizen gezien, maar het net niet gehalte voor ons te weinig grond of mogelijkheden echter deze waren ook allemaal wel binnen een maand verkocht. Nu perfect zoals we willen en er zijn ook andere geïnteresseerde dan willen we dat doorzetten, want er nu mee stoppen en het is weg.
Ik hoop daarom nog dat er mensen zijn die antwoord kunnen geven op mijn vragen.
Niet alleen dat, de bank zit ook niet te wachten op een hoop wollig gepraat over 'huis voor het leven ' en meer van zulke prietpraat van een jong en naief stelletje.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik wens je veel succes bij het verkrijgen van een hypotheek. Volgens mij zijn de meeste banken helemaal niet happig om hypotheken te verstrekken aan mensen zonder vaste contracten in het huidige economische klimaat. Intentieverklaringen zijn helemaal niet zoveel waard, die zijn bedacht toen het goed ging om maar zoveel mogelijk hypotheken te kunnen verstrekken.
Jij gelooft werkelijk dat je fris uit de schoolbanken zo het huis voor het leven kan kopen. De wereldvreemdheid kent geen grenzen bij sommige mensen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:52 schreef Noya13 het volgende:
Ik snap jullie reacties begrijp mij niet verkeerd, maar huren gaan wij niet doen. Huren is naar onze mening geld stoppen in een bodemloze put en wat ieder ander hier anders aan vind prima, andere mening.
Wij willen gewoon een koophuis en gaan voor een huis voor het leven en niet eerst een klein huis en dan naar een groot, dit is een huis wat een project is met veel grond dus niet zomaar een heel luxe huis of een huis in een rijtjeswoning maar echt iets waar je wat mee kan, wat ook zeker hoger in waarde gaat worden.
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, want intentieverklaring.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:58 schreef Scorpie het volgende:
Wat gaan jullie eigenlijk doen mocht 1 van de contracten overhoopt niet doorgaan, waar jullie nu wel klakkeloos vanuit gaan ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |