abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112482023
Allereerst ik ben nieuw op Fok.. wel een fanatieke meelezer, maar nooit iets gepost tot vandaag. Ik zit toch met een vraag waar wellicht al mensen antwoorden op kunnen geven, ik doe al pogingen de hypotheekadviseur te bereiken, maar tot op heden is mij dat nog niet gelukt.

Het zit zo mijn vriend werkt fulltime en heeft een contract met intentieverklaring, dat komt allemaal wel goed. Het struikelblok ben ik. Begin december dit jaar ben ik begonnen bij mijn nieuwe werkgever via een uitzendbureau. Dit geeft wat strubbelingen met de aanvraag voor een hypotheek hiermee kijken ze naar wat ik de afgelopen 3 jaar verdiend heb en daar het eerste van die 3 jaar ik op school zat en het tweede daarvan nog deels is dat niet zo'n hoog bedrag. Terwijl ik nu gewoon 40 uur vast werk.

Ik heb contact opgenomen met mijn werkgever over het overnemen in contract, omdat het een groot bedrijf is, is dat allemaal wat moeizaam. Op dit moment is dat een nee, maar wie weet kan het nog wel in een ja veranderen (niet iedereen die hierover gaat heeft hier inzicht op gehad). Dan gaan we kijken naar andere mogelijkheden. Ik werk nu 6 maanden via het uitzendbureau dus ik zit in Fase A. Nu zijn we de mogelijkheden aan het bekijken dat ik een detacheringscontract of een ander soort contract voor bepaalde tijd kan krijgen met de intentie op een vast contract maar dan wel via het uitzendbureau, maar wel vaste uren.
Mijn vraag hierop hoe zien hypotheekverstrekkers dat nog steeds als uitzendwerk? Of toch echt zoals het eigenlijk is een contract voor bepaalde tijd met intentie?

Een andere optie is ouders die garant staan voor je, echter waar kijken ze dan naar? Is dat mogelijk voor een bedrag van zo'n ongeveer 60.000 euro?

Of zijn er mogelijkheden om zonder NHG te lenen met een detacheringscontract met intentie stel het voldoet niet aan de NHG normen?

Punt is we verdienen allebei genoeg, meer dan op de lonen staat geschreven dus dat zal geen probleem zijn. Ook het werkzeker blijven is geen probleem.

Ik hoop dat mensen hier mij kunnen helpen, in ieder geval alvast bedankt voor het meedenken.
pi_112482299
Een hypotheek alleen op het inkomen van je vriend niet een optie? Is ook minder risico mocht een van de twee de baan verliezen of de relatie stuklopen.
pi_112482387
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 17:01 schreef Noya13 het volgende:

Ook het werkzeker blijven is geen probleem.
Dat is dus gewoon niet waar, je vriend heeft géén vast contract, een werkgeversverklaring bied geen enkele zekerheid en heeft geen juridische waarde. Het is hooguit een vaak misbruikt trucje waar echter ook hypotheekverstrekkers minder zin meer in hebben omdat zeer risicovolle hypotheken juist weinig waarde meer hebben en voor alle kredietinstituten meer een last zijn.

Dat hele verhaal klinkt gewoon als een 'niet doen!'... ook niet de risico's op je ouders verschuiven en hopen dat die voor 60K borg gaan staan: Wat vooral betekent dat die in eventuele problemen die jullie kunnen krijgen, meegesleept zullen worden.

Leer gewoon eerst wat geduld te hebben, zorg ervoor dat je zelf eerst spaart, je eigen financieen op orde houdt en je relatie sterk maken (dat kan des te beter als je eerst op een wat kleinere huurwoning samenhokt).
Zodra je vriend een vast contract heeft en ook jij net wat langer werkt, is je positie een stuk beter en je risico gewoon lager, dit klinkt teveel naar overhaast teveel willen en dat is bij het aangaan van een langdurige verplichting nooit slim.

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 05-06-2012 17:17:17 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_112482445
Goedkoper huis zoeken dat je op basis van 1 inkomen kan kopen.
Waarom denk je dat zoveel mensen tegenwoordig in de problemen zitten? en je gaat jezelf nu blootstellen aan die problematiek. Ik zou helemaal niet kopen, maar nog 1 of 2 jaar afwachten wat er allemaal gaat gebeuren de komende tijd.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_112482495
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 17:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
Goedkoper huis zoeken dat je op basis van 1 inkomen kan kopen.
Waarom denk je dat zoveel mensen tegenwoordig in de problemen zitten? en je gaat jezelf nu blootstellen aan die problematiek. Ik zou helemaal niet kopen, maar nog 1 of 2 jaar afwachten wat er allemaal gaat gebeuren de komende tijd.
Niets meer aan toe te voegen.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 17:33:03 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_112483343
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 17:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niets meer aan toe te voegen.
Mee eens.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 5 juni 2012 @ 17:36:07 #7
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_112483463
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 17:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon niet waar, je vriend heeft géén vast contract, een werkgeversverklaring bied geen enkele zekerheid en heeft geen juridische waarde. Het is hooguit een vaak misbruikt trucje waar echter ook hypotheekverstrekkers minder zin meer in hebben omdat zeer risicovolle hypotheken juist weinig waarde meer hebben en voor alle kredietinstituten meer een last zijn.

Dat hele verhaal klinkt gewoon als een 'niet doen!'... ook niet de risico's op je ouders verschuiven en hopen dat die voor 60K borg gaan staan: Wat vooral betekent dat die in eventuele problemen die jullie kunnen krijgen, meegesleept zullen worden.

Leer gewoon eerst wat geduld te hebben, zorg ervoor dat je zelf eerst spaart, je eigen financieen op orde houdt en je relatie sterk maken (dat kan des te beter als je eerst op een wat kleinere huurwoning samenhokt).
Zodra je vriend een vast contract heeft en ook jij net wat langer werkt, is je positie een stuk beter en je risico gewoon lager, dit klinkt teveel naar overhaast teveel willen en dat is bij het aangaan van een langdurige verplichting nooit slim.
Dit.

Het krijgen van een huurwoning via de woningbouw is lastig, maar als het inkomen geen probleem is (wat volgens jou het geval is) dan lijkt het me in deze situatie het meest verstandig om een woning voor wat meer geld in de vrije sector te huren.

Dit geeft jullie de tijd om het samenwonen een flinke tijd uit te proberen, de woningmarkt kan wat kalmeren en tegen die tijd hebben jullie beiden hopelijk een vast contract.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_112484060
Ik snap jullie reacties begrijp mij niet verkeerd, maar huren gaan wij niet doen. Huren is naar onze mening geld stoppen in een bodemloze put en wat ieder ander hier anders aan vind prima, andere mening.
Wij willen gewoon een koophuis en gaan voor een huis voor het leven en niet eerst een klein huis en dan naar een groot, dit is een huis wat een project is met veel grond dus niet zomaar een heel luxe huis of een huis in een rijtjeswoning maar echt iets waar je wat mee kan, wat ook zeker hoger in waarde gaat worden.
We hebben spaargeld, maar willen dit in de verbouwing stoppen en punt is op papier kan het gewoon ruim, alleen doordat ik via een uitzendbureau werk niet. Mijn vriend is gevraagd om bij het bedrijf te komen werken en had nog wat vraag naar hem, hij doet vrij exclusief werk waardoor dat contract absoluut geen enkel probleem is, enige punt is dat hij er sinds januari is begonnen waar hij vanuit een vast contract weg ging bij een ander bedrijf. Dat is dus absoluut geen enkel probleem, je bent onzekerder nu met een vast contract waarbij het bedrijf op het punt staat faliet te gaan wat dat betreft.
Daarbij verdien ik bij met eigen werkzaamheden daardoor is er meer geld beschikbaar dan op papier staat. Die garant stelling is alleen nodig wanneer ze naar de afgelopen 3 jaar kijken, dus geen hele hoge schulden. Op papier mits ze kijken naar wat ik nu verdien kan het ruim.

Anyway is er ook iemand die antwoord kan geven op de vragen die ik stel?
We willen dit huis niet laten schieten, want dit is niet een huis wat zomaar weer voorbij komt en waar er 100 van staan.
pi_112484263
leuk dat je dingen wilt, maar als je het krediet niet kunt krijgen houd het op en moet je praktisch denken en ophouden dingen te roepen als dat je 'nu' gelijk al 'het huis van je leven gaat kopen'...

aangenomen dat jullie een leven samen plannen, is het ook niet zoveel zaak om alles in ene te krijgen maar zou je juist vooral bezig moeten zijn om een stabile en liefst niet al te risicovolle toekomst te plannen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 5 juni 2012 @ 18:00:03 #10
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_112484324
Aha, het altijd goede argument; "Van dit huis is er maar één" en "zoiets vinden we nooit meer". :D

Het is misschien niet zo leuk om te horen, maar het is een goedbedoeld advies; Doe nou niet zo jong en eigenwijs en luister naar wat werkelijk iedereen in dit topic heeft gezegd. Je droomhuis vinden en denken dat het aan je neus voorbij gaat en alles "nu meteen" willen hebben is een bijltje waar veel mensen voor jullie al mee gehakt hebben en niet altijd met een vrolijke afloop.

Over die bodemloze put gesproken. Laten we uitgaan van een huis van 200k.

Momenteel dalen de huizenprijzen met zo'n 5% per jaar; 200k * 0,05% = 10000 waardeverlies per jaar / 12 = ¤833 per maand dat je huis minder waard wordt. Daar kun je best een leuke woning voor huren in de vrije sector en dan hou je de rente over je hypotheekbedrag lekker in je zak.

[ Bericht 15% gewijzigd door Jackie-Treehorn op 06-06-2012 20:35:17 ]
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
  dinsdag 5 juni 2012 @ 18:05:18 #11
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_112484533
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 17:52 schreef Noya13 het volgende:
... iets waar je wat mee kan, wat ook zeker hoger in waarde gaat worden.
....
Hallo 1994, wat leuk om je weer tegen te komen.

Ik zeg: doen! ~O>
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_112486202
Tjah dat je dat niet inziet prima, het is niet een huis wat alledaags te koop staat, een huis met veel grond en mogelijkheden, een kans zoals wij het zoeken. Een paar keer in het jaar tijd soortgelijke huizen gezien, maar het net niet gehalte voor ons te weinig grond of mogelijkheden echter deze waren ook allemaal wel binnen een maand verkocht. Nu perfect zoals we willen en er zijn ook andere geïnteresseerde dan willen we dat doorzetten, want er nu mee stoppen en het is weg.

Ik hoop daarom nog dat er mensen zijn die antwoord kunnen geven op mijn vragen.
pi_112486263
Ik wens je veel succes bij het verkrijgen van een hypotheek. Volgens mij zijn de meeste banken helemaal niet happig om hypotheken te verstrekken aan mensen zonder vaste contracten in het huidige economische klimaat. Intentieverklaringen zijn helemaal niet zoveel waard, die zijn bedacht toen het goed ging om maar zoveel mogelijk hypotheken te kunnen verstrekken.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 18:48:47 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_112486366
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 18:45 schreef Noya13 het volgende:
Tjah dat je dat niet inziet prima, het is niet een huis wat alledaags te koop staat, een huis met veel grond en mogelijkheden, een kans zoals wij het zoeken. Een paar keer in het jaar tijd soortgelijke huizen gezien, maar het net niet gehalte voor ons te weinig grond of mogelijkheden echter deze waren ook allemaal wel binnen een maand verkocht. Nu perfect zoals we willen en er zijn ook andere geïnteresseerde dan willen we dat doorzetten, want er nu mee stoppen en het is weg.

Ik hoop daarom nog dat er mensen zijn die antwoord kunnen geven op mijn vragen.
Er zijn al negen mensen geweest die antwoord hebben gegeven op je vragen, maar de antwoorden bevallen je niet.

Als je met alle geweld wil kopen: zoek een huis op één inkomen. Veel veiliger voor alle betrokken partijen.
Je beweert werkzekerheid te hebben. Probleem is dat je die gewoon niet hebt. Ik hoop het beste voor jullie, begrijp me goed, maar als jij, je vriend of -nog erger- allebei over een jaar je baan verliest omdat je contract gewoon niet wordt verlengd, dan kunnen je ouders de restschuld aftikken. Ik zou het mijn ouders in ieder geval niet aandoen.
En dan heb ik het nog niet eens over de (ongetwijfeld ondenkbare) optie dat jullie relatie op de klippen loopt.

Bezint eer ge begint. Voor financiële opties is er je hypotheekadviseur. Voor goed bedoeld advies: lees dit topic nog eens goed.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_112486519
Waar wonen jullie nu trouwens als jullie niet willen huren? Hebben jullie al een koophuis? Of wonen jullie nog apart thuis, want dan zou ik eerst eens gaan huren. Kun je zien hoe het samenleven bevalt, die eerste maanden sneuvelen geregeld relaties
pi_112486534
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 18:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik wens je veel succes bij het verkrijgen van een hypotheek. Volgens mij zijn de meeste banken helemaal niet happig om hypotheken te verstrekken aan mensen zonder vaste contracten in het huidige economische klimaat. Intentieverklaringen zijn helemaal niet zoveel waard, die zijn bedacht toen het goed ging om maar zoveel mogelijk hypotheken te kunnen verstrekken.
Niet alleen dat, de bank zit ook niet te wachten op een hoop wollig gepraat over 'huis voor het leven ' en meer van zulke prietpraat van een jong en naief stelletje.
pi_112486557
Ik zou gewoon mijn hoofd als een struisvogel in het zand steken en toch een tophypotheek proberen te krijgen, een werkgevers verklaring is toch wel te vervalsen en loonstrookjes idem dito. ;)

Als je vriend zo'n toppertje is waarom heeft hij dan bij het nieuwe bedrijf niet meteen een vast contract bedongen?
pi_112486586
En je ouders ophangen aan jullie financiële wangedrag is dermate egoïstisch dat we daar maar niet verder op ingaan, want dat snap je zelf ook wel TS.
pi_112486589
Ik krijg geen antwoorden op de vragen, ik krijg andere lessen te lezen. Ik vraag enkel wat vragen en daar krijg ik geen antwoord op. Betreft een contract met intentie deze word gewoon goedgekeurd dus dat is sowieso geen probleem.
Maar ik zal morgen wel weer in gesprek gaan met de hypotheekadviseur, dan zien we wel of het goed komt.
En ik zal zeker mijn kop in het zand steken :)
pi_112486683
Je weet dat je ouders niet garant staan voor 60k maar voor het gehele bedrag hè ? Dat is gewoon huiswerk en had je op kunnen zoeken.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2012 18:56:20 ]
pi_112486693
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 17:52 schreef Noya13 het volgende:
Ik snap jullie reacties begrijp mij niet verkeerd, maar huren gaan wij niet doen. Huren is naar onze mening geld stoppen in een bodemloze put en wat ieder ander hier anders aan vind prima, andere mening.
Wij willen gewoon een koophuis en gaan voor een huis voor het leven en niet eerst een klein huis en dan naar een groot, dit is een huis wat een project is met veel grond dus niet zomaar een heel luxe huis of een huis in een rijtjeswoning maar echt iets waar je wat mee kan, wat ook zeker hoger in waarde gaat worden.
Jij gelooft werkelijk dat je fris uit de schoolbanken zo het huis voor het leven kan kopen. De wereldvreemdheid kent geen grenzen bij sommige mensen. :')
pi_112486736
Waarom ga jij in gesprek met de hypotheek adviseur en niet jullie?
pi_112486740
Ik zou trouwens wel een dikke arbeidsongeschiktheidsverzekering bij je hypotheek afsluiten. Altijd goed om te hebben voor het leven.
pi_112486801
Wat gaan jullie eigenlijk doen mocht 1 van de contracten overhoopt niet doorgaan, waar jullie nu wel klakkeloos vanuit gaan ?
pi_112486831
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 18:58 schreef Scorpie het volgende:
Wat gaan jullie eigenlijk doen mocht 1 van de contracten overhoopt niet doorgaan, waar jullie nu wel klakkeloos vanuit gaan ?
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, want intentieverklaring. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')