En jij denkt dat die kleine groep van jouw "brede" aristocratie niet juist heel beïnvloedbaar is juist omdat ze uit zo'n klein groepje komen?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:55 schreef keestwee het volgende:
[..]
Breed is zoals eerder al gezegd subjectief. Ik denk zeker 1000 mens (wat breed genoeg is in mijn optiek) te kunnen vinden die een iq hebben van 135+ (desnoods 125 zoals eerder ook al aangegeven.
Leuk dat ik dezelfde reactie moet typen die ik al een keer in andere vorm heb getypt.
Dat mag best maar je boodschap enkel en alleen heel vaak blijven herhalen zal niemand hier overtuigen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:56 schreef keestwee het volgende:
Zucht, moet ik alles dan 200 keer typen?
Lekker irrelevante reactie weer. Ik zeg niks over het percentage dat ik uitsluit. Het enige wat ik inderdaad zeg is dat ik denk dat 1000 mensen genoeg zou zijn.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:56 schreef 314 het volgende:
[..]
nee, jij vindt 1000 mensen een brede groep, dat heeft helemaal niks te maken met wat voor percentage van de bevolking je uitsluit
zie mijn edit hierboven, 1000 man is best breed als die de samenleving vertegenwoordigen, maar wat je nu doet is die 1000 man ook nog eens uit één kleine groep halen (namelijk de 135+ IQ), daar gaat het kromquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:58 schreef keestwee het volgende:
[..]
Lekker irrelevante reactie weer. Ik zeg niks over het percentage dat ik uitsluit. Het enige wat ik inderdaad zeg is dat ik denk dat 1000 mensen genoeg zou zijn.
Slaat verder echt totaal nergens op deze reactie. Slaat de plank echt volledig mis.
Als ik steeds dezelfde verwijten/argumenten krijg voorgeschoteld ben ik gedwongen om mijn idee te verdedigen. Daar kan je mij niet op afrekenen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat mag best maar je boodschap enkel en alleen heel vaak blijven herhalen zal niemand hier overtuigen.
Nee, je moet ze kennelijk laten kiezen wie het land mogen besturenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:58 schreef timmmmm het volgende:
Ik ken genoeg mensen die hyperintelligent zijn, maar sociaal en empathisch gezien bijna achterlijk. Moet je die dan het land laten besturen?
Ik zie geen reden om het recht te maken. Aangezien zoals een stuk of 23943757 keer aangegeven, de fout van democratie is dat niet capabele (ik noem ze domme, dat schijn ik echter niet te mogen) mensen mogen stemmen. Dat is inderdaad krom, maar in dit geval is krom positief.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:00 schreef 314 het volgende:
[..]
zie mijn edit hierboven, 1000 man is best breed als die de samenleving vertegenwoordigen, maar wat je nu doet is die 1000 man ook nog eens uit één kleine groep halen (namelijk de 135+ IQ), daar gaat het krom
Dat is idd het grootste probleem in het plan.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:00 schreef 314 het volgende:
[..]
zie mijn edit hierboven, 1000 man is best breed als die de samenleving vertegenwoordigen, maar wat je nu doet is die 1000 man ook nog eens uit één kleine groep halen (namelijk de 135+ IQ), daar gaat het krom
Ja want als je sociaal gezien achterlijk bent heb je niet het vermogen om oplossingen betreft politieke vraagstukken te bedenken.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:58 schreef timmmmm het volgende:
Ik ken genoeg mensen die hyperintelligent zijn, maar sociaal en empathisch gezien bijna achterlijk. Moet je die dan het land laten besturen?
Dus jij ziet liever een dom iemand beslissingen over jouw nemen dan een slim iemand?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:02 schreef 314 het volgende:
dat is alleen maar positief te noemen als je jouw mening deelt, wat ik niet doe..
en ik kan het wel met je eens worden, maar dan hebben we het allebei fout
Je wilt ze laten stemmen, niet laten besturen....quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:03 schreef keestwee het volgende:
[..]
Ja want als je sociaal gezien achterlijk bent heb je niet het vermogen om oplossingen betreft politieke vraagstukken te bedenken.
Nogmaals, er is een reden waarom ze intelligent genoemd worden..
Nee, daarom stem ik op een intelligent persoon op de kieslijst.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:04 schreef keestwee het volgende:
[..]
Dus jij ziet liever een dom iemand beslissingen over jouw nemen dan een slim iemand?
Want dat is wat je nu eigenlijk zegt.
...?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je wilt ze laten stemmen, niet laten besturen....
En ja, er zitten een paar randdebielen in de tweede kamer, maar over het algemeen zijn de kamerleden redelijk in staat te doen waarvoor ze gekozen zijn.
Wat voor geweldige oplossingen voor politieke vraagstukken je 1 van de 1000 stemmers met een 135+ IQ heeft maakt dus niet zoveel uit, want hij is maar stemmer, geen politicus.
nee, want nu noem je volksvertegenwoordigers dom, en dat heb ik niet gezegd. ik zeg alleen dat de 'domme' ook moet kunnen stemmen, want je kunt vast een vertegenwoordiger vinden die slimme standpunten heeftquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:04 schreef keestwee het volgende:
[..]
Dus jij ziet liever een dom iemand beslissingen over jouw nemen dan een slim iemand?
Je vergeet er voor het gemak even bij dat als die 'domme' persoon zich niet vertegenwoordigt voelt (het hoeft niet eens te kloppen, enkel het gevoel is al voldoende) hij of zij uiteindelijk toch de regie weer terug in handel wil nemen. En aangezien de dommen in jouw plannen de slimmen in aantal gigantisch zullen overtreffen zal ze dat ook lukken. Met andere woorden: Je systeem is totaal niet houdbaar.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:04 schreef keestwee het volgende:
[..]
Eerst wil je een verkiezingspas met een IQ van 135 als toelatingseis, en nu wil je diezelfde groep ook laten regeren?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:07 schreef keestwee het volgende:
[..]
...?
Je snapt duidelijk niks van aristocratie.
Je verhaspelt nu de post van tim(repeat)m. Zoals hij aangeeft zijn er zat mensen die een Mensa-niveau intelligentie hebben, maar zich geen raad weten met de maatschappij. Die zijn dusquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:03 schreef keestwee het volgende:
[..]
Ja want als je sociaal gezien achterlijk bent heb je niet het vermogen om oplossingen betreft politieke vraagstukken te bedenken.
Nogmaals, er is een reden waarom ze intelligent genoemd worden..
Ik wil die 135 IQ mensen oplossingen laten bedenken waar door die 135 IQ mensen op gestemd kan worden. Dat is inderdaad wat het wordt aristocratie bevat.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eerst wil je een verkiezingspas met een IQ van 135 als toelatingseis, en nu wil je diezelfde groep ook laten regeren?
zie mijn post hierboven: Over gaan op een nieuw systeemquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:11 schreef keestwee het volgende:
[..]
Ik wil die 135 IQ mensen oplossingen laten bedenken waar door die 135 IQ mensen op gestemd kan worden. Dat is inderdaad wat het wordt aristocratie bevat.
Klopt. Dan beschik je namelijk niet over het vermogen voor anderen te beslissen, want dan mis je inlevingsvermogen, kan je je niet in de ander verplaatsen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:03 schreef keestwee het volgende:
[..]
Je wilt ze dus alle macht geven; het stemmen op hun eigen voorstellen.... en dan zo'n klein groepje, alleen op basis van het feit dat ze het leuk doen op een IQ-testquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:11 schreef keestwee het volgende:
[..]
Ik wil die 135 IQ mensen oplossingen laten bedenken waar door die 135 IQ mensen op gestemd kan worden. Dat is inderdaad wat het wordt aristocratie bevat.
Ja, want volgens TS zijn super-intelligente mensen (of in ieder geval de meeste daarvan) altruistisch, ze zijn niet-ambitieus, ze hebben niet de neiging hun familie voor te trekken (zijn het nog mensen dan ?), ze zijn onbevooroordeeld, ...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je wilt ze dus alle macht geven; het stemmen op hun eigen voorstellen.... en dan zo'n klein groepje, alleen op basis van het feit dat ze het leuk doen op een IQ-test
Maar, als ze slagen voor de IQ-test, zijn ze dus volgens TS uitstekend geschikt om over ons te beslissen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Klopt. Dan beschik je namelijk niet over het vermogen voor anderen te beslissen, want dan mis je inlevingsvermogen, kan je je niet in de ander verplaatsen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |