abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112465443
Goedendag beste mensen,
Ik moet met pijn in me hart me scooter wegdoen aangezien er plaatst is gemaakt voor een auto'tje.

Het gaat hierbij om een Speedfight 2 LC WRC 50cc LC editie uit 2006.
De scooter rijdt op zich prima maar heeft een paar mankementen.
Motorisch:
- Valt stationair uit indien scooter warm (elektrische shoke blijft hangen)

Overig:
- Kilometerteller werkt niet naar behoren (Hij fluctueert tussen de 0 en 20 km. Dit is waarschijnlijk een kapotte km-tellerkabel. De kilometerstand staat momenteel op 19867, maar zal tegen de 204xx aanliggen. (scooter staat geschorst vanaf mei.))
- Elektrische start doet het niet (kicken doet het prima)
- Schade aan de kappen (krassen)
- Schade aan de uitlaat (deuk en kras)
- Cockpit zit beetje los door een gebroken ophangpunt, maar kan worden gemaakt door te solderen (nu vast met doorzichtig tape)
- Reserve sleutel zit er niet bij (dit komt door een fout van de exdealer (sleutel ligt waarschijnlijk ergens in Amerika...))

Wat zijn de leukere dingen ?:
- Gianelli Reverse
- Power1 variateur
- Yss Steed 290 of 300 veer eronder
- Balhoofd gereviseerd
- Voorvering ook vervangen door een Yss
- DMP voorlamp met oranje ledjes (4 knipperlichten voor, ipv 2)
- Power One racing achterband met prop.

Bij de scooter krijg je de afstel onderdelen, specifiek gereedschap en de originele spullen die ik nog heb erbij.

Waar valt de scooter te bezichtigen ?:
De scooter valt te bezichtigen in Krimpen aan den Ijssel.

En de scooter heeft zoals vernomen een paar kleine problemen, maar vallen wel redelijk op te lossen. Tevens zit er ook gereedschap bij.

Vraagprijs is het liefst 350 euro, maar een fatsoenlijk bod valt ook te overwegen.
Foto's (zoals die is weggezet (staat nu in de berging)

Scooter wordt voor verkoop nog goed schoongemaakt en de olie wordt nog bijgevuld, hij staat nu even droog :')
Scooter valt op te halen in Krimpen aan den Ijssel gelegen bij Rotterdam.

Voor eventueel meer foto's stuur maar een pm.

Weet iemand hoe je de foto's goed kan plaatsen zonder de link ?

[ Bericht 4% gewijzigd door gimmilan op 05-06-2012 20:48:56 (Plaatjes geregeld.) ]
pi_112465655
Hij valt dus net niet uit elkaar en doet het nog maar net? Heb je de originele onderdelen nog?
pi_112466114
Valt mee, er is prima op te rijden. Alleen ben gewoon heel eerlijk wat de schade betreft. Heb hem nu bijna 3 jaar in mijn bezit en ben een mooi weer rijder geweest. Zijn nog zat filmpjes op youtube te vinden over mijn scooter.

Ik heb nog:
Originele uitlaat
Originele koplamp
Afstelonderdelen
Gereedschap
Volle accu (oude is beetje op, maar zal ik er wel inzetten of als de koper het wilt, mag die het ook zelf doen. Zal vandaag wel even een foto maken wat er allemaal bij komt).

Filmpje hoe die eerst reed: Filmpje hoe die nu rijdt:
pi_112466342
Wil de afstelling nu ook nog wel even posten:
Gianelli Reverse
Power One variateur
DMP Blauwe trekveren
Malossi Wit Drukveer
Sproeier uit mijn hoofd 62/64
Rollen is 6.15 gram

Hij verzuipt iets onderin (eerste paar km, hij verzuipt ook stationair(daarom valt die ook uit)).
  dinsdag 5 juni 2012 @ 12:02:17 #5
341452 ecktebaazz
heeft bazen status
pi_112469450
Waarom in godsnaam een witte drukveer :').
Bij een Gianelli Reverse is het alleen nodig de gewichten (rolletjes) te vervangen naar zwaardere..

En met een Power One variateur moet dat al helemaal makkelijk zijn.
Een sproeier 64, is wel heel klein voor een std. 50cc met een Gianelli had in m'n chineesje al sproeier 80 zitten met een Leovince TT Handmade.

Setup is het wel waard, dat zeker! succes met de verkoop!
pi_112470087
Weet je wat het is. De standaard drukveer was versleten, die dealer heeft me een partij gefopt. Alles aan het ding was versleten ongeveer.

Je moet juist lichtere rolletjes dan als je een teruglopertje erop doet en nog verzuipt die onderin. En Peugeot zit laag met sproeiers standaard zit er 54 volgens mij in.

En dankjewel :)
pi_112509078
Subtiel trapje + foto's goed gemaakt.
pi_112557410
Kick en btw, scooter staat geschorst.
pi_112632531
Weer een kick. Btw, scooter staat geschorst... Dus kijk gerust.
pi_112665939
Nederlandse kick door de wedstrijd heen.
pi_112666090
En hoeveel gaat ie kosten als je de defecten nog laat fixen? Dan heb ik het niet over de cosmetische schade, maar echt dingen zoals de teller en het uitvallen van de scooter...
pi_112686224
Als je dat bij een dealer laat doen, dan kan het best wel wat gaan kosten. Want die heeft een arbeidsuurloon hier van 40 euro.

Bij de teller is waarschijnlijk de kilometertellerkabel die kost 6.50
En het uitvallen kan zelfs aan afstellen liggen. Dat kan een kliner sproeiertje van 1 euro zijn. Maar ook de accu datde elektrische shoke blijft hangen. Maar ik eb hier nog een nieuwe accu liggen.

Maar daarom gaat hij ook voor 300 weg he. Anders had ik er nog wel 500 voor iunnen vangen. Want de scooter rijdt gewoon nog en goed ook. Alleen moet je als de scooter warm is heel klein beetje het gas open houden.

Ik zal komende week even kijken of ik dat warm uutvallen weg kan werken. Dan blijft het een vaste prijs voor 300. Anders zak ik nog wat als er een goed bod komt.

[ Bericht 12% gewijzigd door gimmilan op 10-06-2012 11:02:21 ]
pi_112686710
Mijn definitie van een scooter die goed rijdt blijft toch dat hij niet stationair uitvalt.

Ik heb op zich nog steeds interesse en ben bereid wat meer te betalen, maar dan moeten wel bepaalde dingen het gewoon naar behoren doen. Ik vind het toch wel belangrijk dat alle onderdelen gewoon op de juiste manier zijn bevestigd, dus geen gebroken ophangpunten etc... En toch ben ik benieuwd: hoe ben jij aan de schade aan je kappen en uitlaat gekomen?
pi_112687408
Gevallen schuifschade.
Iemand achterop trapte tegen de kickstart aan terwijl ik ingeveer 40 km reed. Klote geluid dus. Ik keek om en zag de bocht niet meer. Stoeprandje meegenomen.

Er hangen geen kappen los. Alleen de voetplank was een beetje pielen en daarbij is een soort opvulplaatje los. Daar merk je niets van. Ik weet niet waar u woont maar anders kan u gewoon een keertje komen kijken.
Tevens krijgt u al het gereedschap speifiek voor de scooter erbij.

Ik ga vandaag nog even twee kleine sproeiers halen voor het afstellen. Zit nu 64 in en verzuipt warm.
pi_112687667
Na de schuifschade wel voldoende onder de kappen gecontroleerd om te constateren dat er geen overige schade is geweest, bijvoorbeeld door een opsodemieter vanwege het vallen/schuiven? En met betrekking tot geluids"overlast", merk je dit door de deuk?
pi_112687734
Ja want me balhoofd was kapot en heb ik gereviseerd. Daarbij was ik nogal een sleutelaar en scooter is van top tot teen gestript ( lbehalve bij de achterkant, maar daar geen schade te bekennen. Ja lak afbladering door oudheid maar niet veel) en geen kapotte ophangpunten gezien.

U ma gerust komen kijken als u in de buurt bent :)
pi_112687788
Ik moet op korte termijn even naar Rotterdam voor een introductiebabbel van mijn werk, ik hoor zo snel mogelijk wanneer dat is. Ik ben erg benieuwd, wordt dan waarschijnlijk wel een vervolgafspraak maken om de scooter met een aanhanger op te komen halen... (woon in Heemstede, haha)

Hoe zit het met het verbruik van dit beestje?
pi_112687854
Verbruik was 1:28 nu 1:26 door verkeerde afstelling (verzuipt).

Oke is goed dan hoor ik nog van u. Ik ga vandaag en morgen even kijken van dat stationair uitvallen.
pi_112734308
Kick + onderdelen halen. Km-teller kabel en kleiner sproeiertje om te kijken of dat de problemen verhelpt.
pi_112770311
even een TVPtje voor als die kut Rush van mij t niet weer gaat doen :+
pi_112776146
:')

Hij is nog niet gerepareerd wilde er gisteren aan gaan beginnen, maar toen dacht er iemand dat de wolkjes hun water moesten lozen boven mijn hoofd.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:59:10 #22
341452 ecktebaazz
heeft bazen status
pi_112781096
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:23 schreef gimmilan het volgende:
:')

Hij is nog niet gerepareerd wilde er gisteren aan gaan beginnen, maar toen dacht er iemand dat de wolkjes hun water moesten lozen boven mijn hoofd.
Ken je het fenomeen afdak of schuur niet? :')
pi_112789622
Jawel, maar met 3 fietsen waaronder een elektrische fiets en een mini werkbank en een vriezer is er niet echt ruimte om te sleutelen met of zonder fietsen. Dus doe dat meestal met mooi weer.
Zo groot is ons schuurtje niet. En mijn eigen fiets staat buiten al weg te roesten en dat willen me ouders dus ook met de scooter. Niet mijn plan.
pi_112840156
Oranje kick !
pi_112884316
Scooter gaat zo gemaakt worden (hoop ik) kilometertellerkabel wordt vervangen en sproeier wordt wat kleiner zodat die niet meer verzuipt als die warm is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')