abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 augustus 2007 @ 18:26:07 #51
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_52534968
nieuw album? benieuwd
pi_80561007
Grote bump.

Van de The Coral website:
quote:
New Album and single announced 19/04/10

The Coral are pleased to announce details of their forthcoming album and single.

‘Butterfly House’ is the hotly anticipated album which has been talked about and mooted since the band’s studio sessions at the latter end of 2009 and will be released on 12th July.

It will be pre-empted by the single ‘1000 Years’ on 5th July.

Recorded in both London and Liverpool with John Leckie at the production controls, ‘Butterfly House’ and ‘1000 Years’ will be released through the Deltasonic label.
Na al hun albums zowat grijs gedraaid te hebben ben ik zeer, maar dan echt ook zeer benieuwd naar het nieuwe album! Eens kijken hoe The Coral nu klinkt nadat gitarist Bill Ryder-Jones de band heeft verlaten.

Het fantastische gitaarspel van Bill Ryder-Jones maakte The Coral naar mijn mening juist zo heerlijk om naar te luisteren.

pi_81413147
En het nummer Butterfly House van het nieuwe album Butterfly House is te downloaden op de site van The Coral.

Alhoewel het nieuwe album pas in juli komt, kan ik wel bevestigen dat dit twee nieuwe nummers zijn die op het album komen. Deze hebben ze al eerder een keer live gespeeld tijdens optredens.

Gitarist Bill Ryder-Jones mag weg zijn, maar het gitaarspel van Lee Southall (links) van The Coral blijft geweldig.

Laat ze alsjeblieft op Lowlands komen.
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 12:55:57 #54
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_81414089
Ik vind de zang in Butterfly house wel heel zweverig geproduceerd.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_83700208

The Coral heeft vandaag previews van de nieuwe album nummers beschikbaar gesteld op iTunes. Volgende week maandag is het zo ver. Wat een heerlijke nummers zijn het tot nu toe.

Uitschieters tot nu toe zijn Roving Jewel, Walking in the Winter, Butterfly House, Green Is the Colour, 1000 Years. Maar ik kan nog niet echt oordelen op basis van kleine previews :p. Roving Jewel kijk ik heel erg naar uit.

Tracklist:

CD1
1 - More Than a Lover
2 - Roving Jewel
3 - Walking in the Winter
4 - Sandhills
5 - Butterfly House
6 - Green Is the Colour
7 - Falling All Around You
8 - Two Faces
9 - She's Comin' Around
10 - 1000 Years
11 - Coney Island
12 - North Parade

CD 2
1 - Into the Sun *
2 - Coming Through the Rye *
3 - Dream in August *
4 - Another Way *
5 - Circles *
6 - 1000 Years (Acoustic)

[ Bericht 1% gewijzigd door NeonPanda op 05-07-2010 22:10:42 ]
  maandag 12 juli 2010 @ 10:09:16 #56
64460 Remmy
Digital creative
pi_83946490
Gaaf dat deze topic weer nieuw leven is ingeblazen! :-)

Heb t nieuwe album net voor de eerste keer geheel beluisterd en ik vind t weer helemaal top! Hetzelfde nostalgische sfeertje als de voorgaande albums en behoorlijk wat catchy nummers weer.

Zeker net zo goed als Roots and Echos wat mij betreft.
Digital creative @ SuperBold
http://superbold.nl
pi_83977186
Leuk album, wel redelijk rustig. Wat op zich ook niet heel erg verkeerd is.

North Parade vind ik tot nu toe het tofst.
  donderdag 15 juli 2010 @ 18:45:03 #58
64460 Remmy
Digital creative
pi_84100925
Voor de liefhebbers... het zijn er niet veel hier geloof ik .. Ze komen in de Melkweg op 26 oktober en de kaartverkoop is al bezig (nog niet uitverkocht)

Kwam er net bij toeval achter, wist niet eens dat ze naar Nederland kwamen dit jaar! Heb meteen kaarten aangeschaft natuurlijk :-D
Digital creative @ SuperBold
http://superbold.nl
pi_84136525
Ik las het vanmorgen op hun MySpace. Gelijk twee tickets gekocht! Ik ben super blij om hun een keer live mee te mogen maken.
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 17:07:40 #60
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_84138599
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:45 schreef Remmy het volgende:
Voor de liefhebbers... het zijn er niet veel hier geloof ik .. Ze komen in de Melkweg op 26 oktober en de kaartverkoop is al bezig (nog niet uitverkocht)

Kwam er net bij toeval achter, wist niet eens dat ze naar Nederland kwamen dit jaar! Heb meteen kaarten aangeschaft natuurlijk :-D
En die vrijdag Carl Barat, waar ik al kaartjes voor heb.

Ik ga het zeker wel even overwegen. 15 euro is een heel schappelijke prijs.

Ik heb ze ooit eens in het voorprogramma van Blur gezien in de Pepsi-stage. Begreep het toen nog niet helemaal. Een vriend van me, die ook meewas heeft toen meteen alle cd's meegenomen.
pi_84139825
Denken jullie dat het nog aardig druk gaat worden bij The Coral? Ik wil eigenlijk best wel helemaal voor aan staan. Hoeveel uur van te voren moet ik bij de ingang de Melkweg staan?
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 18:15:35 #62
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_84140642
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:45 schreef NeonPanda het volgende:
Denken jullie dat het nog aardig druk gaat worden bij The Coral? Ik wil eigenlijk best wel helemaal voor aan staan. Hoeveel uur van te voren moet ik bij de ingang de Melkweg staan?
Het zou mij verbazen als het uitverkocht zou raken, eik.

Ik zie dat het wel oude zaal is, deze is heel breed, dan kom je altijd wel ergens vooraan.

Blur en The Coral was alweer 2003 zag ik ergens op een site... Tjee.
pi_84142129
Ik ben erbij.

[ Bericht 77% gewijzigd door Kijana op 17-07-2010 21:27:01 ]
  zondag 18 juli 2010 @ 14:24:13 #64
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_84198010
Ik ken alleen Dreaming of you...heerlijk nr
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_84599486
Pass It On zonder Bill Ryder-Jones blijft nog steeds heerlijk hoor. :Y

7 jaar later :D

[ Bericht 37% gewijzigd door NeonPanda op 28-07-2010 19:40:25 ]
pi_87478923
26 oktober is het zover. The Coral @ Melkweg Amsterdam, ik heb er zin in.

Ik zou graag mijn Pentax Kx willen meenemen. Om wat foto's te maken en om de HD Video functie die erop zit. Om YT materiaal te maken.

Ik heb Melkweg organisatie al gemaild maar kreeg niet echt een duidelijk antwoord naar voren. Ik vroeg of het misschien toegestaan is om mijn spiegelreflex camera mee te nemen.

quote:
Hallo,

In principe mag je in de Melkweg gewoon fotograferen, mits dat niet met een professionele spiegelreflex camera is.
Het komt namelijk vaak voor dat de band er geen toestemming voor geeft, maar daar kunnen wij van te voren niks over zeggen.
Uit ervaring weten wij dat flitsen 9 van de 10 keer niet op prijs wordt gesteld.
Wanneer er niet gefotografeerd mag worden, wordt dat duidelijk aangegeven door middel van posters door de hele zaal.

Met vriendelijk groet,
Melkweg Amsterdam
Nu weet ik niet of mijn Pentax Kx met standaard 18mm - 55 kit onder een ''professionele'' camera valt.

Of moet ik het maar laten bij mijn digitale fotocamera? Of gewoon mijn Pentax meenemen en maar zien wat er gebeurd? Ik bedoel, het is wel The Coral en ik denk dat ze niet vaak naar Nederland komen.

Iemand ervaring met het beleid van Melkweg Amsterdam?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 27 oktober 2010 @ 00:23:00 #67
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_88007934
Ik was er wel met een dikke camera en heb wat foto's gemaakt :Y Hier!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_88017195
Ik heb een recensie getikt over gisteravond, komt zo online. Bart, mag ik jouw foto's gebruiken bij het artikel?

Heb vooraf ook een leuk interview gehad met de band. Die ga ik zo even uittikken!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 27 oktober 2010 @ 12:16:58 #69
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_88017826
Ik zeg vooralsnog even nee maar stuur me even een PM :)
pi_88021054
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 00:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik was er wel met een dikke camera en heb wat foto's gemaakt :Y Hier!
Je stond achter mij. :)

Gisteren naar het concert van The Coral @ Melkweg geweest. Wat een super goed concert. Super strak en zuiver gespeeld.

Mijn zusje en ik stonden ruim van te voren in de wachtrij. Ik was even met mijn zusje aan het praten toen ik opeens realiseerde dat James Skelly (frontman van The Coral) langs mij heen liep naar zijn tourbus. Ik dacht WTF! Ik zei tegen mijn zusje, doe je jas vast open (want zij had t-shirt van The Coral aan) en zei dat ik James ga aanhouden als hij terug komt.

Dus hij kwam terug en ik hield hem aan en vroeg of hij het shirt van mijn zusje wilde signeren. ''Yeah, of couse'' zei hij heel relaxed. Dus hij signeerde het shirt van mijn zusje en ik vroeg gelijk of hij op de foto wilde met ons. Vond hij geen probleem!

Na lang wachten in de rij stonden we vooraan.

pi_88021242
Waarom ging je niet naar binnen dan van tevoren? Ik had eerst dat interview maar wij liepen zo de zaal in. Paar nummers van de soundcheck meegepakt, erg leuk!
pi_88021373
Daar had ik niet aan gedacht. Volgens mij was ik veel te bescheiden. Was voor mij eerste keer Melkweg. We stonden kwart over 6 al in de rij. Naast die lange rij met fans (fans? meiden) van Justin Nozuka :')

Maar nu je het mij zo vertelt had ik dat echt wel gewild. :)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 27 oktober 2010 @ 14:04:20 #74
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_88021429
Ha ik heb je inderdaad gezien!

Grappig, klein wereldje :)
pi_88257234
The Coral gisteren @ Milan

Damn, dit nummer speelden ze niet vorige week. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo