En iemand tussen de 1,60 en 1,80 is niks?quote:Op maandag 4 juni 2012 21:11 schreef FruitenCo het volgende:
Ik hoor vaak van familie/kennissen dat ik "groot" ben, zelf vind ik van niet. Vergeleken met vrienden (1,90) van me voel ik me gewoon klein, ik ben namelijk 1,85. In mijn ogen is dit echt een doorsnee lengte voor een man.
In mijn ogen is iemand klein wanneer diegene 1.50 - 60M is.
Doorsnee, 180 - 185.
Groot, 1,90 - 2M
Niet dat ik over mijn lengte inzit, maar dit hield me vandaag weer eens bezig. Hoe denken jullie hier over?
Dat vroeg ik me net ook al af ja. Vooral ook omdat ik in die categorie val. Ik voel mij overigens klein, want ik kom als man zijnde weinig mannen tegen die dezelfde lengte hebben of kleiner zijn dan ik.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:16 schreef Luxuria het volgende:
[..]
En iemand tussen de 1,60 en 1,80 is niks?
In Rotterdam voel je jezelf wel groot?quote:Op maandag 4 juni 2012 22:57 schreef hearmeout het volgende:
Ik ben met mijn 1.80 in Nederland kleiner dan gemiddeld. Als ik hier door een drukke straat loop, Rotterdam uitgezonderd, dan voel ik me soms zelfs klein...
Ga ik daarentegen op vakantie in een willekeurig land, ben ik ineens best een grote vent.
Conclusie:
Nederlanders zijn gewoon gigantisch groot.
In de meeste wijken wel ja.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:01 schreef Bombshell het volgende:
[..]
In Rotterdam voel je jezelf wel groot?
In welke plaatsen voel je je klein dan?quote:Op maandag 4 juni 2012 22:57 schreef hearmeout het volgende:
Ik ben met mijn 1.80 in Nederland kleiner dan gemiddeld. Als ik hier door een drukke straat loop, Rotterdam uitgezonderd, dan voel ik me soms zelfs klein...
Ga ik daarentegen op vakantie in een willekeurig land, ben ik ineens best een grote vent.
Conclusie:
Nederlanders zijn gewoon gigantisch groot.
Dat is waarschijnlijk wel het totale gemiddelde, dus kinderen en verschrompelde bejaarden meegerekendquote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:57 schreef Shreyas het volgende:
Even uit het hoofd, ik dacht dat mannen in Nederland gemiddeld 182 cm zijn en met een standaarddeviatie van 7 centimeter.
Dus ik zou zeggen: tussen 175 cm en 189 cm is normaal.
<175 cm is klein
>189 cm is groot.
14%quote:
Ik herinner me dat het CBS de lengte per leeftijdscategorie had berekend. Van de jongste generatie is de gemiddelde lengte van een man rond de 1.85.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 08:21 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk wel het totale gemiddelde, dus kinderen en verschrompelde bejaarden meegerekendVolgens mij ligt het gemiddelde onder jongvolwassenen wel wat hoger. Dat idee heb ik in ieder geval wel als ik op straat loop. Ik ben zelf 1.80 maar voel me ook vaak "klein".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |