abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 augustus 2002 @ 16:30:47 #1
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_5253847
Gelukkig stond er gisteren een Nederlandse keeper op het doel van Ajax. Ik volg Maarten Stekelenburg al een tijdje en moet zeggen dat ik gecharmeerd van m ben. Als deze talentvolle goalie de eerste wedstrijden goed door komt, moet ik nog eens zien of Lobont en Didulica de eerste keeper van Ajax worden. Ajax heeft altijd goede Nederlandse keepers gehad en dat moet zo blijven. Zet Maarten alvast op de bank van Oranje want in 2006 hebben we m nodig en zo kan ie vast van t niveau proeven.
Er gaat niks boven Urk
pi_5253874
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 16:30 schreef Roscoo het volgende:
Ajax heeft altijd goede Nederlandse keepers gehad en dat moet zo blijven. Zet Maarten alvast op de bank van Oranje want in 2006 hebben we m nodig en zo kan ie vast van t niveau proeven.

die jongen is een hele goede keeper.. maar nog lang niet op het niveau wat je moet verwachten in oranje...

verder heeft ajax lang niet altijd goede keepers gehad hoor.
Ik denk aan Stuy... Heinz Kroket, die had helemaal niks....

Helaas voor jullie, maar de goede keepers komen allemaal uit Rotterdam en Utrecht!

zaterdag 3 augustus 2002 @ 16:39:39 #3
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_5253915
Als je 19 bent heb je nog niet het niveau om keeper van oranje te zijn. Je leest niet wat er staat. Als blijkt dat hij goed genoeg is om eerste keeper van Ajax te zijn, moet hij om zich te ontwikkelen meetrainen met Oranje. Ik proef toch weer wat jaloezie in je reactie. Van Breukelen was een aardige keeper maar had t voordeel dat er toen geen betere was en omdat Stanley Menzo toen de druk niet aan kon. Hetzelfde geldt voor Ed de Goey, met hem was t snel gebeurd toen van der Sar zich aandiende. Nu Sar de dertig gepasserd is en er geen goede keepers op de loer liggen lijkt t mij verstandig om Stekelenburg alvast voor te bereiden.
Er gaat niks boven Urk
pi_5253941
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 16:39 schreef Roscoo het volgende:
Als je 19 bent heb je nog niet het niveau om keeper van oranje te zijn. Je leest niet wat er staat. Als blijkt dat hij goed genoeg is om eerste keeper van Ajax te zijn, moet hij om zich te ontwikkelen meetrainen met Oranje.
ik zie liever een ervaren reserve keeper zoals van der Sar..
waterreus is natuurlijk eerste keeper
quote:
Ik proef toch weer wat jaloezie in je reactie. Van Breukelen was een aardige keeper maar had t voordeel dat er toen geen betere was en omdat Stanley Menzo toen de druk niet aan kon. Hetzelfde geldt voor Ed de Goey, met hem was t snel gebeurd toen van der Sar zich aandiende. Nu Sar de dertig gepasserd is en er geen goede keepers op de loer liggen lijkt t mij verstandig om Stekelenburg alvast voor te bereiden.
Ach ja... hij heeft natuurlijk al twee hele wedstrijden gekeept in ajax 1...
  zaterdag 3 augustus 2002 @ 16:43:43 #5
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_5253950
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 16:34 schreef Frenkie het volgende:

[..]

verder heeft ajax lang niet altijd goede keepers gehad hoor.
Ik denk aan Stuy... Heinz Kroket, die had helemaal niks....

Wel de enige keeper ooit die in 3 opeenvolgende europacup 1 finales de 0 hield.
Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
  zaterdag 3 augustus 2002 @ 16:43:49 #6
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_5253953
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 16:39 schreef Roscoo het volgende:
Als je 19 bent heb je nog niet het niveau om keeper van oranje te zijn.
Wat heeft leeftijd ermee te maken?? Casillas staat toch ook bij Spanje en Real Madrid in het doel en die is toch ook pas 19!!
Laag vliegen is ook een kunst!!!
pi_5253958
eigenlijk is het diep triest, al die ajacieden die spelers die een of twee wedstrijden in ajax 1 spelen in oranje willen hebben

komt ws omdat ze een te kort aan nederlanders hebben daar

pi_5253962
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 16:43 schreef Merkowitz het volgende:

[..]

Wel de enige keeper ooit die in 3 opeenvolgende europacup 1 finales de 0 hield.

ja, maar of dat zijn verdienste was..
pi_5253964
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 16:43 schreef Archie het volgende:

[..]

Wat heeft leeftijd ermee te maken?? Casillas staat toch ook bij Spanje en Real Madrid in het doel en die is toch ook pas 19!!

cassilas speelt niet meer in de basis bij real..
maar nog wel in het spaanse elftal!
  zaterdag 3 augustus 2002 @ 16:46:45 #10
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_5253981
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 16:45 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Jah dus dat zegt genoeg neem ik aan dat leeftijd er weinig mee te maken heeft aangezien er nog wel een aantal goede keepers zijn in Spanje die ook onder de lat hadden kunnen staan!!
Laag vliegen is ook een kunst!!!
pi_5254037
Dat die over een tijdje in het Nederlands elftal staat lijkt me ook logisch.
Dit ook omdat er weinig goede jonge Nederlandse keepers zijn, met Stekelenburg, Dorus de Vries (Telstar) en Rouwelaar (Psv) heb je het wel zo'n beetje gehad.
pi_5254130
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 16:45 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Canizares is gewoon eerste keeper van Spanje!!!
pi_5254321
Mag gaan concurreren met Coutinho van PSV over een paar jaar die Ten Rouwelaar glansrijk naar de achtergrond zal verdringen...helaas voor hem.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 augustus 2002 @ 17:44:46 #14
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_5254328
quote:

Helaas voor jullie, maar de goede keepers komen allemaal uit Rotterdam en Utrecht!

Mwaoh...

Da's natuurlijk onzin.

Dat Stekelenburg nu in Oranje moet is uiteraard ook onzin. Laat 'm eerst maar eens vaste waarde worden in Amsterdam. Als-ie dat een seizoen is mag wel eens mee met het NLs elftal, als reserve keeper. Over een jaar of 4 a 5 hopelijk in het doel van Oranje.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zaterdag 3 augustus 2002 @ 18:38:36 #15
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_5254619
Zeg hallo toekomstig en als hij wanneer Lobont en Didulica terug zijn dit seizoen de eerste keeper van Ajax is en blijft dan wil de topicopener hem in Oranje. Lijkt me wel even een verschil met maar even roepen dat hij NU in oranje moet!

Ben ook aardig van hem onder de indruk maar idd zoals gezegd niet speciaal beter als Coutinho. Maar Lobont en Didulica zullen niet zomaar weer onder de lat komen nee Morgen ga ik hem in het stadion zien maar zie dan veel minder details natuurlijk. Ben ook wel een stuk blijer dan toen ik hoorde dat ook Lobont een serieuze blesure had. Als je kijkt naar de cariere van vd Sar die bij zijn debuut toen Menzo niet goed genoeg werd bevonden ook op vrij jonge leeftijd indruk maakte de 1e keeper lang bleef, een nerveus debuut had maar zich herstelde en nu nog keeper van Oranje is.

Maar ik denk dat eerst Zoetebier eerste keeper wordt duidelijk de beste Nederlandse keeper die in Nederland speelt iig en kan nog een aardig tijdje mee.

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  zaterdag 3 augustus 2002 @ 18:48:26 #16
13556 PokerFace
Soy un perdedor...
pi_5254687
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 18:38 schreef Machiel het volgende:
Zeg hallo toekomstig en als hij wanneer Lobont en Didulica terug zijn dit seizoen de eerste keeper van Ajax is en blijft dan wil de topicopener hem in Oranje. Lijkt me wel even een verschil met maar even roepen dat hij NU in oranje moet!
Hij wilde het toch echt...
quote:
Zet Maarten alvast op de bank van Oranje want in 2006 hebben we m nodig en zo kan ie vast van t niveau proeven.
Moet wel zeggen dat hij de 2 wedstrijden die ik (gedeeltelijk) heb zien spelen wel een goede indruk maakt...
pi_5255350
quote:
heleboel quotes van Frenkie
je bent slaapverwekkend
Dappre Strijders, Fier & Koen!
pi_5255360
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 20:03 schreef -Tita- het volgende:

[..]

je bent slaapverwekkend

de waarheid is saai..
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 augustus 2002 @ 20:13:31 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_5255452
quote:

Jan van Grinsven kwam toevallig wel uit den Bosch.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 augustus 2002 @ 20:18:57 #20
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_5255503
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 16:44 schreef Frenkie het volgende:
eigenlijk is het diep triest, al die ajacieden die spelers die een of twee wedstrijden in ajax 1 spelen in oranje willen hebben

komt ws omdat ze een te kort aan nederlanders hebben daar

Jaren geleden kan ik me nog van een huldiging van Ajax herinneren dat Martijn Reuser min of meer bij toeval ook op het bordes van de stadschouwburg stond omdat-ie anderhalve wedstrijd met het eerste had mee gespeeld. Toen hij ook nog eens de microfoon in z'n handen kreeg blerde hij "Reussie in Oranje!! Reussie in Oranje!! Reussie in Oranje!!" wat overgenomen werd door eht publiek. Leuke actie .
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zaterdag 3 augustus 2002 @ 22:41:02 #21
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_5256656
quote:
Gelukkig stond er gisteren een Nederlandse keeper op het doel van Ajax. Ik volg Maarten Stekelenburg al een tijdje en moet zeggen dat ik gecharmeerd van m ben. Als deze talentvolle goalie de eerste wedstrijden goed door komt, moet ik nog eens zien of Lobont en Didulica de eerste keeper van Ajax worden. Ajax heeft altijd goede Nederlandse keepers gehad en dat moet zo blijven. Zet Maarten alvast op de bank van Oranje want in 2006 hebben we m nodig en zo kan ie vast van t niveau proeven.
Heb je helemaal gelijk in maar hij is nog niet het niveau van Oranje.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_5256830
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 20:13 schreef tong80 het volgende:

[..]

Jan van Grinsven kwam toevallig wel uit den Bosch.

En Eddie PG van Ajax
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_5257471
quote:
Ik vind hem nog niet op Oranje-niveau, maar hij belooft heel wat te worden..
quote:
Ga buiten spelen
Ali G: "Me got a A+ poonani, but failed me exams!" [br] [url=http://www.giesing.nl] giesing.nl online at last [/url]
  zondag 4 augustus 2002 @ 00:13:19 #24
30919 mitt
Michael Corleone
pi_5257652
Stekelenburg is goede keep, khoop dat hij eerste keeper blijft, maar eerst even afwachten hoe hij zich verder ontwikkeld he, ik heb der wel vertrouwen in

Ennnee...vergeet ABE KNOOP niet!!!!!

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  zondag 4 augustus 2002 @ 00:16:45 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_5257697
Hij blijft er in ieder geval vrij rustig onder, zie dit stukje uit Het Parool van vandaag:
quote:
AMSTERDAM - Door de blessures van Bogdan Lobont en Joey Didulica kon Maarten Stekelenburg zijn Arena-debuut maken voor Ajax. In het Amsterdam Tournament wervelde Ajax langs grootmacht Manchester United (2-1.) En de negentienjarige keeper speelde uitstekend.

Stekelenburg belde niet eens meteen naar huis toen hij woensdag het nieuws hoorde dat hij ging spelen tegen Manchester. ''Het is toch een gewone wedstrijd?'' Verder leefde de doelman sowieso heel rustig naar het duel toe. ''Zoals naar elke wedstrijd: ik rust heel veel, verder niets speciaals.''

Rustig, zo is Stekelenburg te typeren. Niet alleen omdat hij amper uitgaat en zich binnen de selectie niet in kaartgroepjes mengt. Gewoon omdat hij rust uitstraalt in het doel. De voormalige doelman van Jong Ajax keepte tegen Manchester dan ook alles behalve gespannen en alsof hij er al jaren stond. Zo negeerde hij halverwege de tweede helft de roep om de bal van Trabelsi en Chivu. De doelman besloot te openen op Zlatan, waarna Ajax onmiddellijk gevaarlijk werd. Van der Vaart schoot maar net over.

De voormalige keeper van Jong Ajax wordt geroemd om zijn meevoetballende kwaliteiten, maar ook in de de duels toonde hij zich gisteravond onverslaanbaar. Twee keer dook een Mancunian voor hem op, twee keer was het geen doelpunt. In de eerste helft liep Ruud van Nistelrooy zich op hem stuk. En twintig minuten voor het einde slaagde ook Roy Keane er niet in hem te passeren..

Stekelenburg is nu al de rust zelve en zo laat hij ook alles op zich af komen. Aanpassingsproblemen bij het eerste kende hij nauwelijks. ''Het verschil met andere elftallen is dat het bij het eerste nog meer om resultaat gaat.''

Bovendien kan hij het goed vinden met de andere keepers. Moet ook wel, want op trainingskampen deelt hij altijd de kamer met Lobont of Joey Didulica, of zelfs allebei. ''Dat is leuk. Er bestaat ook geen spanning tussen de keepers, we proberen elkaar eigenlijk alleen maar beter te maken tijdens de trainingen. We maken ons onderling niet druk over wie er eerste keeper wordt.''

Stekelenburg zelf maakt zich ook niet druk over de kans die hij nu krijgt. Hij is zelfverzekerd. Zijn doelstelling is nog dit seizoen de vaste doelman van Ajax te worden. ''Koeman heeft me verteld dat ik een eerlijke kans krijg, die wil ik pakken.'' De noodzakelijke kans die Koeman hem gaf, heeft de Haarlemmer voorlopig met beide handen gegrepen. Op het doelpunt van Paul Scholes was hij kansloos, al baalde hij zichtbaar van de tegentreffer.

''Ik houd ervan als ik weinig te doen krijg. Dat betekent dat het goed gaat met Ajax. Daar gaat het om. Dat ik dan minder kans krijg om mezelf te bewijzen, maakt me niet uit.''

Hier had Stekelenburg zes jaar lang in de Ajax-opleiding naartoe geleefd. ''Ik volg Ajax eigenlijk al sinds ik voetbal ken. Het begon pas echt met de succesperiode van Louis van Gaal, de Europacup in 1995, toen was ik echt Ajax-fan.''

Twee jaar later kon hij zelf naar Ajax, dat hij boven de profclub uit zijn woonplaats Haarlem prefereerde. ''Het was de bekende jongensdroom,'' zegt hij.

Of die droom een lang vervolg krijgt, is echter onzeker. Koeman heeft aangegeven dat een fitte Lobont zijn eerste keeper is. Bovendien is Fred Grim, die vorig seizoen een einde maakte aan zijn sportieve carrière, inmiddels benaderd of hij voor even wil terugkeren onder de lat.

Maar voorlopig is het jongensboek van Stekelenburg geopend. Net als dat van heel Ajax. De ploeg vertoont amper zwakke plekken en is er met de scorende aankoop Victor Sikora (hij schoot in de 39ste minuut attent de 1-0 binnen) duidelijk sterker op geworden.

En nu zelfs Zlatan zijn draai lijkt te hebben gevonden, hij scoorde opnieuw een fraai doelpunt, zou Ajax misschien ook in Europa wel tot iets moois in staat kunnen zijn.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')