abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112442551
Beste R&P,

Ik heb een serieuze vraag, ik ben gediagnosticeerd op PDD-NOS, en heb een vraag.

Ik heb de laatste tijd zeer veel angst voor het verliezen van bepaalde dierbare personen, zoals mijn ouders en opa & oma's. Telkens ben ik bang dat ik ze kwijt ga raken. En deze gedachten beginnen langzamerhand te overheersen. Ik voel me er niet echt blijer op.

Nu vroeg ik me af, komt dit vanuit het autisme, of heeft het met iets anders te maken?

Met Groeten.
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
  maandag 4 juni 2012 @ 21:08:23 #2
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_112443713
Beiden. Lang niet iedereen met autisme heeft last van angsten, maar als je er aanleg voor hebt kan autisme dat wel versterken heb ik het idee (zelf denk ik door het rechtlijnige/ ééndimensionale denken wat een beetje bij autisme hoort). Ik heb zelf asperger en heb ook last van angsten (maar dan meer in de vorm van OCD), maar ik heb het inmiddels al wel aardig onder controle heb ik het idee.

Misschien is het een idee om het hier eens met je psycholoog over te hebben (als je die hebt)?
  dinsdag 5 juni 2012 @ 14:59:09 #3
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_112476901
Soms kan het zijn dat als je op andere vlakken gevoelsmatig de controle kwijtraakt of geen duidelijkheid/overzicht hebt je dan extra bang bent om andere zaken/mensen die jou veiligheid geven in je leven te verliezen.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_112477057
Lijkt mij meer een vorm van OCD, maar voor zover ik weet zijn obsessieve trekjes niet vreemd bij autisme gerelateerde stoornissen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')