Weet het wel zeker. Het is nu lekker makkelijk schoppen tegen alles wat we niet willen hebben uit het Kunduzakkoord en de bezuinigingen die we niet willen. Omdat de SP tegen de forensentaks is (logisch trouwens) trekt de SP nu zelfs werkende kiezers. Maar als het straks om oplossingen en een degelijk financieel beleid gaat, gaat de SP toch weer onderuit. Dan blijven alleen de onderbuikstemmers over, degenen met iets meer economisch of politiek verstand zullen hun heil zoeken bij andere partijen.quote:
Roemer ging in Nieuwsuur enorm onderuit een paar weken geleden. Dat was de eerste keer dat het over inhoud ging.quote:
True. Ik denk dat bijvoorbeeld een Rutte qua media een stuk beter omgaat met inhoudelijke vragen dan Roemer.quote:Op zondag 10 juni 2012 14:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Roemer ging in Nieuwsuur enorm onderuit een paar weken geleden. Dat was de eerste keer dat het over inhoud ging.
Ben benieuwd hoe het gaat verlopen, maar het erg vroeg om nu al zo hoog te staan. Dan krijg je zometeen wekenlang de volle laag.
Roemer heeft idd een gebrek aan feitenkennis als het om zijn eigen programma gaat.quote:Op zondag 10 juni 2012 14:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Roemer ging in Nieuwsuur enorm onderuit een paar weken geleden. Dat was de eerste keer dat het over inhoud ging.
Ben benieuwd hoe het gaat verlopen, maar het erg vroeg om nu al zo hoog te staan. Dan krijg je zometeen wekenlang de volle laag.
De SP knijpt wat harder in volle tubes.quote:Op zondag 10 juni 2012 14:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]tot jezelf in je kruis wordt gepakt door de SP.
Daar ben ik ook bang voor.quote:
Ik ben ook tegen het verhogen van uitkeringen. Het minimumloon mag van mij wel omhoog. Juist om dat onderscheid te maken.quote:
Daar lijkt het wel op. Maar er kan nog veel gebeuren. Ik denk dat we qua 'Europa' een hete zomer tegemoet gaan. Dit zal de anti-Euroepse sentimenten, en de afkeer jegens het banksysteem verder aanwakkeren, hetgeen goed is voor de S.P.quote:
En de mensen die het minimumloon niet waard zijn? Die maar een uitkering geven?quote:Op zondag 10 juni 2012 16:18 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen het verhogen van uitkeringen. Het minimumloon mag van mij wel omhoog. Juist om dat onderscheid te maken.
Het staat al een hele tijd op dit niveau, in januari stond de partij zelfs op 34 zetels. Er zijn wel wat schommelingen, maar het blijft allemaal rond de 30 hangen.quote:
"Niet waard zijn"? Kan je dat uitleggen?quote:Op zondag 10 juni 2012 16:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En de mensen die het minimumloon niet waard zijn? Die maar een uitkering geven?
Of wat doe je aan de mensen die worden geautomatiseerd omdat ze met het minimumloon te veel gaan kosten?
Kijk, als iemand te duur is voor een werkgever, dan neemt de werkgever diegene niet in dienst. Wat je dus krijgt is dat werkgevers sneller mensen zullen laten automatiseren.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
"Niet waard zijn"? Kan je dat uitleggen?
Dat automatiseren is al gebeurd.
Alleen vergeet je dat de tubes die al harder uitgeknepen zijn al vele jaren 95% van de belastingen opbrengen. Jij vindt met anderen wettelijke roof prima blijkbaar maar staat er niet bij stil dat ook aan degene die het nu al ophoesten er een keer de brui aan geven. Dus, de blijvers allen aan de bedelstaf. Frankrijk heeft al kapitaalvlucht en ik kan er nog een paar noemen waar het ook binnenkort gaat gebeuren als het roer niet wordt bijgedraaid. En ohja, dat van dat communisme is geen bangmakerij als je dat al hebt meegemaakt dat hele volkeren praktisch hersendood en opgroeien vol jaloezie gebruik maken van kliklijnen als de buren het maar iets beter lijkt te gaan.quote:Op zondag 10 juni 2012 15:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De SP knijpt wat harder in volle tubes.
De VVD knijpt de tubes uit die al bijna leeg zijn.
Dit.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Kijk, als iemand te duur is voor een werkgever, dan neemt de werkgever diegene niet in dienst. Wat je dus krijgt is dat werkgevers sneller mensen zullen laten automatiseren.
Wat ook zo is: stijgende lonen zorgen voor meer werkloosheid. Normaal zou een werkgever bijvoorbeeld 3 mensen kunnen inhuren voor ¤1000 per maand. Stel dat het minimumloon met ¤500 verhoogd wordt, dan kan de werkgever dus minder mensen voor hetzelfde geld aannemen.
Een betere maatregel om werken te lonen is gewoon de uitkeringen verlagen.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:38 schreef MaGNeT het volgende:
Wat me opvalt is dat mensen zich hier heel druk maken om de arme rijken en werkgevers.
Die kapitaalvlucht daar wordt altijd mee gedreigd.
Het vindt plaats in Frankrijk vanwege Hollande is maar minimaal, die was namelijk al sinds vorig jaar in gang. Men doet nu echter geloven dat het door Hollande komt.
http://www.welingelichtek(...)t-uit-frankrijk.html
Dat werknemers hun reiskostenvergoeding voor de helft kwijtraken en het minimumloon al jaren niet meer meegroeit met de inflatie wordt genegeerd.
Werken moet lonend zijn en dat is het momenteel niet als je aan de onderkant zit.
Vandaar de verhoging van het minimumloon in 2 stappen naar 5%.
Welke uitkeringen wil je hoeveel verlagen?quote:Op zondag 10 juni 2012 17:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Een betere maatregel om werken te lonen is gewoon de uitkeringen verlagen.
De bijstand. Hoeveel er van af zou moeten zou ik niet precies weten, maar zo lang je voeding en een klein onderdak buiten de randstad kan kopen vind ik het goed genoeg.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Welke uitkeringen wil je hoeveel verlagen?
Je bedoelt de bijstandsuitkering die tegen de inflatie in al met 2000 Euro wordt verlaagd?quote:Op zondag 10 juni 2012 17:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De bijstand. Hoeveel er van af zou moeten zou ik niet precies weten, maar zo lang je voeding en een klein onderdak buiten de randstad kan kopen vind ik het goed genoeg.
Ja. En nu?quote:Op zondag 10 juni 2012 17:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je bedoelt de bijstandsuitkering die tegen de inflatie in al met 2000 Euro wordt verlaagd?
De bijstand is ook een vangnet voor het aller uiterste. Het zou echt uitzonderlijk moeten zijn dat je daar in komt te zitten. Zo lang je kunt leven is het goed genoeg.quote:
En wat als je 35 bent, te ziek bent om ooit nog te werken en niet in de WIA komt omdat je geen werk had toen je ziek werd?quote:Op zondag 10 juni 2012 17:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De bijstand is ook een vangnet voor het aller uiterste. Het zou echt uitzonderlijk moeten zijn dat je daar in komt te zitten. Zo lang je kunt leven is het goed genoeg.
Je geeft mensen op dit moment afhankelijkheid van de staat. Het lijkt me niet eens zo slecht om het te doen zoals Singapore. Een werkende staat een deel van zijn loon af op een gesloten bankrekening, die dat kan bereiken als hij werkloos wordt.
Dan kom je in de ziektewet.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En wat als je te ziek bent om te werken?
Ik zie het. Misschien dat je dan nog beroep kunt doen op familie? Daarnaast heb je dus nog steeds de bijstand als uiterste redmiddel.quote:
De bijstand zou te laag worden als je het verlaagt.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik zie het. Misschien dat je dan nog beroep kunt doen op familie? Daarnaast heb je dus nog steeds de bijstand als uiterste redmiddel.
En denk je ook dat al die 500.000 echt niet zouden kunnen werken?quote:Op zondag 10 juni 2012 17:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De bijstand zou te laag worden als je het verlaagt.
"Uiterst redmiddel" klinkt mooi, de rekeningen en levensonderhoud zijn echt en zullen betaald moeten worden.
Bijstand verder verlagen zal mensen alleen maar uit huis op straat jagen. Geen gewenste situatie.
En ja, en ik sta achter het SP standpunt "werken als je kan werken" maar besef ook dat we ondanks al die verschillende kabinetten nog steeds 500.000 mensen in de bijstand hebben.
Ruim 300.000, had het al aangepast.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En denk je ook dat al die 500.000 echt niet zouden kunnen werken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |