abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juni 2012 @ 14:16:41 #211
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_112691865
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 14:12 schreef Scorpie het volgende:
Denk dat de SP te vroeg piekt.
Weet het wel zeker. Het is nu lekker makkelijk schoppen tegen alles wat we niet willen hebben uit het Kunduzakkoord en de bezuinigingen die we niet willen. Omdat de SP tegen de forensentaks is (logisch trouwens) trekt de SP nu zelfs werkende kiezers. Maar als het straks om oplossingen en een degelijk financieel beleid gaat, gaat de SP toch weer onderuit. Dan blijven alleen de onderbuikstemmers over, degenen met iets meer economisch of politiek verstand zullen hun heil zoeken bij andere partijen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 10 juni 2012 @ 14:17:11 #212
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112691873
quote:
Roemer ging in Nieuwsuur enorm onderuit een paar weken geleden. Dat was de eerste keer dat het over inhoud ging.

Ben benieuwd hoe het gaat verlopen, maar het erg vroeg om nu al zo hoog te staan. Dan krijg je zometeen wekenlang de volle laag.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_112692183
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 12:15 schreef Gewas het volgende:

[..]

Dit voelt goed!
_O- tot jezelf in je kruis wordt gepakt door de SP.
pi_112692385
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 14:17 schreef eriksd het volgende:

[..]

Roemer ging in Nieuwsuur enorm onderuit een paar weken geleden. Dat was de eerste keer dat het over inhoud ging.

Ben benieuwd hoe het gaat verlopen, maar het erg vroeg om nu al zo hoog te staan. Dan krijg je zometeen wekenlang de volle laag.
True. Ik denk dat bijvoorbeeld een Rutte qua media een stuk beter omgaat met inhoudelijke vragen dan Roemer.
pi_112694361
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 14:17 schreef eriksd het volgende:

[..]

Roemer heeft idd een gebrek aan feitenkennis als het om zijn eigen programma gaat.
Dat levert problemen op als een tegenstander zegt "dat staat in je eigen programma" en je dat vervolgens niet zeker weet.

Daar zal hij nog flink aan de studie moeten, Rutte is wat dat betreft feilloos.
Alleen ben ik het niet met Rutte en de VVD eens qua standpunten.
pi_112694415
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 14:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

_O- tot jezelf in je kruis wordt gepakt door de SP.
De SP knijpt wat harder in volle tubes.
De VVD knijpt de tubes uit die al bijna leeg zijn.
pi_112694479
quote:
Daar ben ik ook bang voor.
Aan de andere kant zal het Samsom en Roemer tegen de rest zijn en aangezien zowel Samsom als Roemer niet voor het lente-akkoord zijn gegaan én niet hebben mee-geregeerd of gedoogd, kan dat nog wel eens heel gunstig uitpakken.

Groen Links heeft al schade opgelopen door dit akkoord te steunen.
De D66 achterban lijkt er wat meer achter te staan.
pi_112694653
Overigens wordt het tijd om kiezers met wat meer respect te benoemen.

Kiezers "dom stemvee" of "onderbuikstemmers" noemen is erg goedkoop.
Ik heb die fout ook gemaakt in het verleden bij de opkomst van de LPF en PVV en ook de overige partijen hebben dat onderschat.

Of je nu rijk, arm, slim of minder slim bent, jouw stem telt even hard als die van iemand anders en als je dat als partij niet begrijpt, ben je die stem niet waard.

Mensen hier bang maken met "communisme", "iedereen even arm" is net zo op de onderbuik spelen...
pi_112696147
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 14:06 schreef Yreal het volgende:
-uitkeringen en minimumloon met 5% verhogen
Ik ben ook tegen het verhogen van uitkeringen. Het minimumloon mag van mij wel omhoog. Juist om dat onderscheid te maken.

quote:
Daar lijkt het wel op. Maar er kan nog veel gebeuren. Ik denk dat we qua 'Europa' een hete zomer tegemoet gaan. Dit zal de anti-Euroepse sentimenten, en de afkeer jegens het banksysteem verder aanwakkeren, hetgeen goed is voor de S.P.
pi_112696174
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:18 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik ben ook tegen het verhogen van uitkeringen. Het minimumloon mag van mij wel omhoog. Juist om dat onderscheid te maken.
En de mensen die het minimumloon niet waard zijn? Die maar een uitkering geven?

Of wat doe je aan de mensen die worden geautomatiseerd omdat ze met het minimumloon te veel gaan kosten?
pi_112696701
quote:
Het staat al een hele tijd op dit niveau, in januari stond de partij zelfs op 34 zetels. Er zijn wel wat schommelingen, maar het blijft allemaal rond de 30 hangen.
pi_112696905
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:19 schreef robin007bond het volgende:

[..]

En de mensen die het minimumloon niet waard zijn? Die maar een uitkering geven?

Of wat doe je aan de mensen die worden geautomatiseerd omdat ze met het minimumloon te veel gaan kosten?
"Niet waard zijn"? Kan je dat uitleggen?

Dat automatiseren is al gebeurd.
pi_112697035
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

"Niet waard zijn"? Kan je dat uitleggen?

Dat automatiseren is al gebeurd.
Kijk, als iemand te duur is voor een werkgever, dan neemt de werkgever diegene niet in dienst. Wat je dus krijgt is dat werkgevers sneller mensen zullen laten automatiseren.

Wat ook zo is: stijgende lonen zorgen voor meer werkloosheid. Normaal zou een werkgever bijvoorbeeld 3 mensen kunnen inhuren voor ¤1000 per maand. Stel dat het minimumloon met ¤500 verhoogd wordt, dan kan de werkgever dus minder mensen voor hetzelfde geld aannemen.
pi_112697231
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 15:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De SP knijpt wat harder in volle tubes.
De VVD knijpt de tubes uit die al bijna leeg zijn.
Alleen vergeet je dat de tubes die al harder uitgeknepen zijn al vele jaren 95% van de belastingen opbrengen. Jij vindt met anderen wettelijke roof prima blijkbaar maar staat er niet bij stil dat ook aan degene die het nu al ophoesten er een keer de brui aan geven. Dus, de blijvers allen aan de bedelstaf. Frankrijk heeft al kapitaalvlucht en ik kan er nog een paar noemen waar het ook binnenkort gaat gebeuren als het roer niet wordt bijgedraaid. En ohja, dat van dat communisme is geen bangmakerij als je dat al hebt meegemaakt dat hele volkeren praktisch hersendood en opgroeien vol jaloezie gebruik maken van kliklijnen als de buren het maar iets beter lijkt te gaan.
Besef of denk er eens over na wat jij jezelf en je kinderen wil aandoen. Maarja, je wilt graag een verraderland, jaloezi, dwang, corruptie en hersendood volk moet je vooral doorgaan.

En als laatste, een werkgever is geen sociale dienst. Die wil vruchten van zijn investering en zo niet dan is hij weg. Waar wil je met zijn allen straks van vreten?
  zondag 10 juni 2012 @ 16:54:15 #225
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_112697627
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:41 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Kijk, als iemand te duur is voor een werkgever, dan neemt de werkgever diegene niet in dienst. Wat je dus krijgt is dat werkgevers sneller mensen zullen laten automatiseren.

Wat ook zo is: stijgende lonen zorgen voor meer werkloosheid. Normaal zou een werkgever bijvoorbeeld 3 mensen kunnen inhuren voor ¤1000 per maand. Stel dat het minimumloon met ¤500 verhoogd wordt, dan kan de werkgever dus minder mensen voor hetzelfde geld aannemen.
Dit.

+ wat gaan bedrijven doen als hun kosten omhoog gaan?Die rekenen dat door aan de consument en verhogen de prijzen van hun goederen/diensten.

Minimumloon verhogen is goed bedoeld, maar kan verkeerd uitpakken.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_112699293
Wat me opvalt is dat mensen zich hier heel druk maken om de arme rijken en werkgevers.
Die kapitaalvlucht daar wordt altijd mee gedreigd.
Het vindt plaats in Frankrijk vanwege Hollande is maar minimaal, die was namelijk al sinds vorig jaar in gang. Men doet nu echter geloven dat het door Hollande komt.
http://www.welingelichtek(...)t-uit-frankrijk.html

Dat werknemers hun reiskostenvergoeding voor de helft kwijtraken en het minimumloon al jaren niet meer meegroeit met de inflatie wordt genegeerd.

Werken moet lonend zijn en dat is het momenteel niet als je aan de onderkant zit.
Vandaar de verhoging van het minimumloon in 2 stappen naar 5%.
pi_112699509
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:38 schreef MaGNeT het volgende:
Wat me opvalt is dat mensen zich hier heel druk maken om de arme rijken en werkgevers.
Die kapitaalvlucht daar wordt altijd mee gedreigd.
Het vindt plaats in Frankrijk vanwege Hollande is maar minimaal, die was namelijk al sinds vorig jaar in gang. Men doet nu echter geloven dat het door Hollande komt.
http://www.welingelichtek(...)t-uit-frankrijk.html

Dat werknemers hun reiskostenvergoeding voor de helft kwijtraken en het minimumloon al jaren niet meer meegroeit met de inflatie wordt genegeerd.

Werken moet lonend zijn en dat is het momenteel niet als je aan de onderkant zit.
Vandaar de verhoging van het minimumloon in 2 stappen naar 5%.
Een betere maatregel om werken te lonen is gewoon de uitkeringen verlagen.
pi_112699648
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:43 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Een betere maatregel om werken te lonen is gewoon de uitkeringen verlagen.
Welke uitkeringen wil je hoeveel verlagen?
pi_112699703
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Welke uitkeringen wil je hoeveel verlagen?
De bijstand. Hoeveel er van af zou moeten zou ik niet precies weten, maar zo lang je voeding en een klein onderdak buiten de randstad kan kopen vind ik het goed genoeg.
pi_112699722
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:47 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De bijstand. Hoeveel er van af zou moeten zou ik niet precies weten, maar zo lang je voeding en een klein onderdak buiten de randstad kan kopen vind ik het goed genoeg.
Je bedoelt de bijstandsuitkering die tegen de inflatie in al met 2000 Euro wordt verlaagd?
pi_112699735
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je bedoelt de bijstandsuitkering die tegen de inflatie in al met 2000 Euro wordt verlaagd?
Ja. En nu?
pi_112699789
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:48 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja. En nu?
Die 668 Euro is al heel krap.
pi_112699879
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Die 668 Euro is al heel krap.
De bijstand is ook een vangnet voor het aller uiterste. Het zou echt uitzonderlijk moeten zijn dat je daar in komt te zitten. Zo lang je kunt leven is het goed genoeg.

Je geeft mensen op dit moment afhankelijkheid van de staat. Het lijkt me niet eens zo slecht om het te doen zoals Singapore. Een werkende staat een deel van zijn loon af op een gesloten bankrekening, die dat kan bereiken als hij werkloos wordt.
pi_112699929
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:51 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De bijstand is ook een vangnet voor het aller uiterste. Het zou echt uitzonderlijk moeten zijn dat je daar in komt te zitten. Zo lang je kunt leven is het goed genoeg.

Je geeft mensen op dit moment afhankelijkheid van de staat. Het lijkt me niet eens zo slecht om het te doen zoals Singapore. Een werkende staat een deel van zijn loon af op een gesloten bankrekening, die dat kan bereiken als hij werkloos wordt.
En wat als je 35 bent, te ziek bent om ooit nog te werken en niet in de WIA komt omdat je geen werk had toen je ziek werd?
pi_112699958
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En wat als je te ziek bent om te werken?
Dan kom je in de ziektewet.
pi_112699981
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:53 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dan kom je in de ziektewet.
Aangevuld, te vroeg gepost.
pi_112700033
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Aangevuld, te vroeg gepost.
Ik zie het. Misschien dat je dan nog beroep kunt doen op familie? Daarnaast heb je dus nog steeds de bijstand als uiterste redmiddel.
pi_112700114
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:55 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik zie het. Misschien dat je dan nog beroep kunt doen op familie? Daarnaast heb je dus nog steeds de bijstand als uiterste redmiddel.
De bijstand zou te laag worden als je het verlaagt.
"Uiterst redmiddel" klinkt mooi, de rekeningen en levensonderhoud zijn echt en zullen betaald moeten worden.
Bijstand verder verlagen zal mensen alleen maar uit huis op straat jagen. Geen gewenste situatie.

En ja, en ik sta achter het SP standpunt "werken als je kan werken" maar besef ook dat we ondanks al die verschillende kabinetten nog steeds 300.000 mensen in de bijstand hebben.
pi_112700181
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De bijstand zou te laag worden als je het verlaagt.
"Uiterst redmiddel" klinkt mooi, de rekeningen en levensonderhoud zijn echt en zullen betaald moeten worden.
Bijstand verder verlagen zal mensen alleen maar uit huis op straat jagen. Geen gewenste situatie.

En ja, en ik sta achter het SP standpunt "werken als je kan werken" maar besef ook dat we ondanks al die verschillende kabinetten nog steeds 500.000 mensen in de bijstand hebben.
En denk je ook dat al die 500.000 echt niet zouden kunnen werken?
pi_112700193
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:58 schreef robin007bond het volgende:

[..]

En denk je ook dat al die 500.000 echt niet zouden kunnen werken?
Ruim 300.000, had het al aangepast.

Als die 300.000 mensen kunnen werken, moeten ze gaan werken.
Daar zal je mij nooit en te nimmer over horen.
Ook de SP heeft dat als uitgangspunt.
De SP is geen "handjes ophoud" partij, dan kom je bedrogen uit als bijstandstrekker.

Maar voor de groep die niet bemiddelbaar is, chronisch ziek (o.a. uit WIA) of om andere reden niet meer aan de bak komt moet de bijstand een goed vangnet zijn.

Alle kabinetten hiervoor hebben gefaald om die mensen aan het werk te krijgen, dat kan je de SP sowieso niet in de schoenen schuiven.
Dus er kunnen 2 dingen aan de hand zijn:
- de politiek doet niet genoeg (dwang) om mensen aan het werk te krijgen
- het valt tegen om die mensen aan het werk te krijgen

Dus, mijn visie:
- trap iedereen aan het werk die kan werken
- van wat je overhoudt kan je de bijstand op het huidige niveau houden

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 10-06-2012 18:04:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')