abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113100580
I
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:38 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik hoop dat als mensen erachter komen dat ie Gregor naar Elia en de kinderen heeft gestuurd, de gruwelen in de Riverlands, de Red Wedding enzo, dat ze misschien gaan beseffen dat ie niet de leuke opa is die ze voor zich hebben. :')_
In de boeken kwam dat ook toch allemaal pas wat later naar voren? Of vergis ik mij daarin...
  dinsdag 19 juni 2012 @ 15:41:44 #152
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_113100637
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:40 schreef arie_bc het volgende:
I

[..]

In de boeken kwam dat ook toch allemaal pas wat later naar voren? Of vergis ik mij daarin...
Ja, in boek 3 vooral. Dus nog even wachten!
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_113100764
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:34 schreef Gwywen het volgende:
Oké, dus Qyburn doet experimenten à la Josef Mengele en er zijn nog altijd mensen die serieus twijfelen of hij 100% slecht is? :o
Ik twijfel niet hoor, grote wetenschappers hebben dit in het verleden op o.a. gevangenen ook gewoon gedaan.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_113101370
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:23 schreef Bellatrix het volgende:
Tywin is gewoon een slechte man, zo moeilijk is dat niet.

Natuurlijk is hij nog steeds een fascinerend personage. Je kunt best erkennen dat iemand slecht is en ze tegelijk een geweldige personage vinden.
Is dat (Cate Blanchett als) Elizabeth I in je avatar?

Want persoonlijk zie ik Tywin eerder als pragmatisch dan als slecht. In tijden zonder streng reguleerde diplomatie-organen zoals we die tegenwoordig kennen was er nou eenmaal het een en ander nodig om jezelf op de troon/aan de macht te houden. Zie ook: Elizabeth I die het doodsvonnis van haar eigen nicht tekent, of Mary I die Jane Grey naar het schavot stuurt... Ik denk dat je dat niet per se met de moraal van onze tijd kan bekijken.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:08:28 #155
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_113101838
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:58 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Is dat (Cate Blanchett als) Elizabeth I in je avatar?

Want persoonlijk zie ik Tywin eerder als pragmatisch dan als slecht. In tijden zonder streng reguleerde diplomatie-organen zoals we die tegenwoordig kennen was er nou eenmaal het een en ander nodig om jezelf op de troon/aan de macht te houden. Zie ook: Elizabeth I die het doodsvonnis van haar eigen nicht tekent, of Mary I die Jane Grey naar het schavot stuurt... Ik denk dat je dat niet per se met de moraal van onze tijd kan bekijken.
Oh dat weet ik wel. Dat je niet met het oog van deze tijd naar die van hun tijd moet kijken. Maar Tywin is onnodig wreed, net zoals Cersei. Hij had Gregor niet naar de Riverlands hoeven sturen om te moorden, te verkrachten, te martelen, etc. Als ie Tyrion wat normaler had behandeld dan was ie later niet door hem gedood, dus zijn wreedheid heeft z'n eigen lot ook nog eens bestempeld.
Hij had iets anders kunnen doen met Elia en de kinderen. Dit heeft er alleen maar voor gezorgd dat Dorne dadelijk terugkomt met een vengeance, wat nu al gebeurt.

Verder was de Red Wedding an sich een slimme politieke move, voor Tywin dan, niet voor de Freys of de Boltons.

Dus Tywin heeft door die wreedheid heel veel domme fouten gemaakt. En zo heeft ie Cersei opgevoed, en nu doet zij hetzelfde.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:12:31 #156
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_113101994
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:04 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Hij is inderdaad voor zijn eigen mensen die hem dienen niet de slechtste lord. Maar hij heeft zeker veel nare trekjes die hem voor mij "evil" maakt. Het raiden van de riverlands om een oorlog te ontketenen bijvoorbeeld. Of hoe hij met Tyrion omgaat. Of dat hij uberhaupt The Mountain en Vargo Hoat gebruikt, terwijl hij weet hoe zij zijn. Sterker nog dat is juist waarom hij hun inzet. Als je dat zo doet dan ben je net zo verantwoordelijk voor hun daden.

Daarnaast zijn er ook sterke aanwijzingen dat Tywin in grotere rol heeft gespeeld in het opstoken van Aerys dan door het volk wordt aangenomen (als wraak voor het uithuwelijken van Rhaeger aan Elia in plaats van Cercei en het wegnemen van zijn opvolger, Jaime).
SPOILER: spoilers van boek 4 & 5
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_113102243
Tywin doet die dingen (Gregor de Riverlands laten pillagen, etc.) niet uit wreedheid, maar uit praktisch/tactisch oogpunt. Goed voorbeeld is dat hij de gevangen in Harrenhal aan het werk zet ipv nodeloos martelen. Hij is natuurlijk niet goed (zoals de Starks worden neergezet), maar heb hem nooit als heel slecht/wreed gezien. Het is meer dat het hem niet zo boeit, als het hem/zijn familie maar ten goede komt.

quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:08 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Als ie Tyrion wat normaler had behandeld dan was ie later niet door hem gedood, dus zijn wreedheid heeft z'n eigen lot ook nog eens bestempeld.
Dat had hij achteraf sowieso al gedaan toen hij Elia liet vermoorden. Ach je kan niet alles voorzien :P
pi_113102496
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:19 schreef .aeon het volgende:
Tywin doet die dingen (Gregor de Riverlands laten pillagen, etc.) niet uit wreedheid, maar uit praktisch/tactisch oogpunt. Goed voorbeeld is dat hij de gevangen in Harrenhal aan het werk zet ipv nodeloos martelen. Hij is natuurlijk niet goed (zoals de Starks worden neergezet), maar heb hem nooit als heel slecht/wreed gezien. Het is meer dat het hem niet zo boeit, als het hem/zijn familie maar ten goede komt.

[..]

Dat had hij achteraf sowieso al gedaan toen hij Elia liet vermoorden. Ach je kan niet alles voorzien :P
Hij doet altijd wat het beste is voor zijn directe familie. Ten koste van alles, dat kan je inderdaad pragmatisch noemen, ik zou dat gewoon evil noemen.

Het is gewoon uit pure eerzucht/hebzucht dat hij deze verschikkelijke dingen doet.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:28:16 #159
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_113102582
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:19 schreef .aeon het volgende:

[..]

Maar hoe is de Riverlands kapot maken praktisch? Dat is praktisch voor niemand.

En dat van Dorne kon een blinde nog voorzien. _O-
pi_113102663
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:12 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

SPOILER: spoilers van boek 4 & 5
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heeft Aerys niet gedaan? Hij maakte er alleen grappen over.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:33:08 #161
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_113102748
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:30 schreef Kirov het volgende:

[..]

Het is een theorie.

Ik geloof er zelf niet in. Er zijn al zoveel hidden Targaryans, dit zou een beetje too much zijn.
pi_113102794
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:28 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Maar hoe is de Riverlands kapot maken praktisch? Dat is praktisch voor niemand.

En dat van Dorne kon een blinde nog voorzien. _O-
Chaos creëren, zorgen dat de lords daar zich niet kunnen groeperen, voedsel vernietigen enzo.

Ik bedoel niet Dorne, maar dat hij toch al vergiftigd was door Oberyn ;)
pi_113103471
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:34 schreef .aeon het volgende:

[..]

Chaos creëren, zorgen dat de lords daar zich niet kunnen groeperen, voedsel vernietigen enzo.

Ik bedoel niet Dorne, maar dat hij toch al vergiftigd was door Oberyn ;)
Goede tactieken tijdens een oorlog inderdaad. Helaas was er nog helemaal geen oorlog en ook geen enkele redenen om aan te nemen dat de Starks er een gingen beginnen. Hij deed dit alleen om een oorlog te provoceren/ creeeren en zo de lannisters meer macht te geven.
pi_113103803
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:53 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Goede tactieken tijdens een oorlog inderdaad. Helaas was er nog helemaal geen oorlog en ook geen enkele redenen om aan te nemen dat de Starks er een gingen beginnen. Hij deed dit alleen om een oorlog te provoceren/ creeeren en zo de lannisters meer macht te geven.
Hmm het is een tijd geleden dat ik de boeken heb gelezen, maar volgens mij deed hij dit als reactie op het gevangen nemen van Tyrion door Catelyn toch?
pi_113104306
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:00 schreef .aeon het volgende:

[..]

Hmm het is een tijd geleden dat ik de boeken heb gelezen, maar volgens mij deed hij dit als reactie op het gevangen nemen van Tyrion door Catelyn toch?
Dat klopt wel, maar er is een moordpoging op een stark door een lannister (met goed bewijs) en de starks willen een trial opzetten voor de verdachte en dit is een goede reden om een ander kingdom te gaan pillagen/rapen/smallfolk genocide te plegen?

En er bovendien mee door te gaan ookal is Tyrion allang weer vrij!
pi_113104461
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:11 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar er is een moordpoging op een stark door een lannister (met goed bewijs) en de starks willen een trial opzetten voor de verdachte en dit is een goede reden om een ander kingdom te gaan pillagen/rapen/smallfolk genocide te plegen?

Een belediging moet je niet pikken :P
pi_113104525
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:11 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Tuurlijk! Als een kidnapper hier de ontvoerde vrijlaat vervolg je de kidnapper toch ook nog steeds?
pi_113104679
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:16 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Tuurlijk! Als een kidnapper hier de ontvoerde vrijlaat vervolg je de kidnapper toch ook nog steeds?
De vergelijking is meer dat de verdachte door de politie na grondig onderzoek wordt opgepakt, op een vormfout vrij komt en dat je vervolgens alle vissers gaat verkrachten en vermoorden ;)
pi_113120366
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:20 schreef Kirov het volgende:

[..]

_O-
Echt he, reuzen. Zo belachelijk. Straks zijn ze ook nog vegetarisch :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 22:52:55 #170
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_113121319
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:30 schreef Kirov het volgende:

[..]

Dat wordt verder in het midden gelaten. Het zou wel heel wat over Cersei verklaren.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  dinsdag 19 juni 2012 @ 23:49:17 #171
334746 The_Groove
And cricket is the winner
pi_113124835
Ik probeer niets te lezen maar ik wil de vraag toch hier stellen :P

Ik lees nu boek 1 (nu al ja..)
Waarom heb ik zo sterk het gevoel dat Jon het kind van Benjen Stark is? Het kind dat Ned maar opzich heeft genomen omdat Benjen natuurlijk geen kinderen mag hebben van The Nights Watch?
Ik vermoed ook dat, dat de reden is dat Ned Jon Snow zo beschermt en lief heeft.
Heb het idee dat Jon meer affectie van Ned kreeg dan een bastard normaal van z'n vader doet?
Naar ik heb begrepen hebben de boeken nog geen antwoord gegeven over de moeder van Jon?

Ik had nog een vraag maar die ben ik vergeten :P Zal het tijdstip wel zijn :D
So confused when you're lost in the groove
pi_113125644
Een van de meest gehoorde theorieën is dat Jon de zoon is van Rhaegar en Lyanna.
  woensdag 20 juni 2012 @ 00:13:33 #173
334746 The_Groove
And cricket is the winner
pi_113125937
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 00:05 schreef Saavedra het volgende:
Een van de meest gehoorde theorieën is dat Jon de zoon is van Rhaegar en Lyanna.
Oke, ander familielid dus :P
So confused when you're lost in the groove
  woensdag 20 juni 2012 @ 02:10:28 #174
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_113128751
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:49 schreef The_Groove het volgende:

Heb het idee dat Jon meer affectie van Ned kreeg dan een bastard normaal van z'n vader doet?
Mwa.. volgens mij is het leven voor een erkende bastaard met adellijk bloed over het algemeen niet verkeerd.
Uit m'n hoofd kan ik voorbeelden van buitenechtelijke kinderen bedenken bij de Frey's en Martell's die ook 'gewoon' een plaats in de familie hebben.

Het algemeen imago van bastaarden is wel slecht.
pi_113190880
Begonnen met boek 1 nu. Toch wel tof om de boeken te lezen, terwijl ik geen lezer ben.

Fijn dat er veel meer details inzitten. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')