De hoofdpersonen zijn inderdaad niet 100% het één of het ander. Maar 100% slecht komt wel degelijk veel voor in de boeken. Denk aan The Mountain, Vargo Hoat, Qyburn en Tywin.....quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:17 schreef timmmmm het volgende:
In GoT is nooit iemand 100% slecht of 100% goed. zou me een beetje tegenvallen als dat verandert.
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
^Even een crosspost uit het GoT serie topic.
Ik vind Tywin en Qyburn anders niet slecht en Tywin zelf een beetje aan de goede kant. Vargo Hoat en Gregor Clegane zijn dan wel een beetje twijfelgevallen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:12 schreef arie_bc het volgende:
[..]
De hoofdpersonen zijn inderdaad niet 100% het één of het ander. Maar 100% slecht komt wel degelijk veel voor in de boeken. Denk aan The Mountain, Vargo Hoat, Qyburn en Tywin.....
Tywin heeft gewoon alles voor zijn familie over, en gaat daarbij letterlijk over lijken. Niet zo vreemd eigenlijk, gezien zijn eigen vader zo slap als een vaatdoek was en dat de familienaam niet ten goede kwam.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:12 schreef arie_bc het volgende:
[..]
De hoofdpersonen zijn inderdaad niet 100% het één of het ander. Maar 100% slecht komt wel degelijk veel voor in de boeken. Denk aan The Mountain, Vargo Hoat, Qyburn en Tywin.....
Wat Qyburn doet hebben wetenschappers uit het verleden ook gedaan om kennis over het menselijk lichaam te vergaren, maar van een beetje martelen word je niet slecht hoor. Hij helpt Jaime bijvoorbeeld met zijn ontstoken arm terwijl hij hem ook had kunnen laten zitten met zijn rottende stomp of gewoon zijn hele arm kunnen verwijderen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:24 schreef Angelof9 het volgende:
Qyburn niet slecht?? Hallo?! Jij vind het wel ok dat iemand mensen zit te folteren in een vage kelder?![]()
En Tywin vind ik ook een eikel.
Als je het op die manier brengtquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:24 schreef Angelof9 het volgende:
Qyburn niet slecht?? Hallo?! Jij vind het wel ok dat iemand mensen zit te folteren in een vage kelder?![]()
Ik snap dit soort dingen nooit zo goed....quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:31 schreef MAHL het volgende:
[..]
Als je het op die manier brengt![]()
Maar Qyburn is wel slecht ja, niet 100% slecht tho, aangezien hij het niet zonder reden doet. Hij wil gewoon lekker experimenteren met duistere magie op mensen, en het lot van die mensen zelf interesseert hem niet. The Mountain daarentegen doet gewoon wreed omdat het kan.
Nou, dan hebben jij en ik hele andere opvattingen over goed en slecht! En jij en de wet overigens ook...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:30 schreef Kirov het volgende:
maar van een beetje martelen word je niet slecht hoor.
Dat kan kloppen want ik vind dat goed en slecht niet bestaan maar alles is gebaseerd op perspectiefquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:38 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Nou, dan hebben jij en ik hele andere opvattingen over goed en slecht! En jij en de wet overigens ook...
Hangt van het perspectief af. Tywin is geen slecht mens, niet iedere Lord gaat zo met zijn bedienden om als hij. Daarnaast leer je vanaf het begin af aan dat de Lannisters slecht zijn en niet op the iron throne horen, maar wat nou als het andersom was? Als van het begin af aan vertelt is dat de Lannisters goed zijn en de rest allemaal usurpers? Dan had je hem wel goed gevonden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:37 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Ik snap dit soort dingen nooit zo goed....
In de echte wereld hebben mensen ook altijd wel een reden waarom ze dingen doen, dat maakt ze niet minder slecht of "twijfel" gevallen. Qyburn doet het inderdaad vanuit een fascinatie voor de dood, maar dat doen wel meer seriemoordenaars.
Zelfde met Tywin, ja hij doet het voor zijn familienaam. Maar welk weldenkend mens keurt de acties daarmee goed? Voor mij staat iemand als Tywin op hetzelfde niveau als een Hitler of een Stalin, die hun daden ook deden voor hun familie/ras/land....
Hoho, Tywin is ook verantwoordelijk 20 jaar vrede en voorspoed in Westeros! Iedereen weet wat ze over hem en de mad king zeidenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:37 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Zelfde met Tywin, ja hij doet het voor zijn familienaam. Maar welk weldenkend mens keurt de acties daarmee goed? Voor mij staat iemand als Tywin op hetzelfde niveau als een Hitler of een Stalin, die hun daden ook deden voor hun familie/ras/land....
Qyburn heeft geen fascinatie voor de dood zoals seriemoordenaars dat hebben, hij doet het vanuit wetenschappelijke interesse. Hij dood/martelt niet zonder reden. Hij is zeker evil ja, maar niet 100% slecht.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:37 schreef arie_bc het volgende:
[..]
In de echte wereld hebben mensen ook altijd wel een reden waarom ze dingen doen, dat maakt ze niet minder slecht of "twijfel" gevallen. Qyburn doet het inderdaad vanuit een fascinatie voor de dood, maar dat doen wel meer seriemoordenaars.
Hij is inderdaad voor zijn eigen mensen die hem dienen niet de slechtste lord. Maar hij heeft zeker veel nare trekjes die hem voor mij "evil" maakt. Het raiden van de riverlands om een oorlog te ontketenen bijvoorbeeld. Of hoe hij met Tyrion omgaat. Of dat hij uberhaupt The Mountain en Vargo Hoat gebruikt, terwijl hij weet hoe zij zijn. Sterker nog dat is juist waarom hij hun inzet. Als je dat zo doet dan ben je net zo verantwoordelijk voor hun daden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:59 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Hangt van het perspectief af. Tywin is geen slecht mens, niet iedere Lord gaat zo met zijn bedienden om als hij. Daarnaast leer je vanaf het begin af aan dat de Lannisters slecht zijn en niet op the iron throne horen, maar wat nou als het andersom was? Als van het begin af aan vertelt is dat de Lannisters goed zijn en de rest allemaal usurpers? Dan had je hem wel goed gevonden.
20 jaar "vrede", waar de Reynes en Tarbecks het vast mee eens zijn. Net als de mensen in Duskendalequote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:00 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Hoho, Tywin is ook verantwoordelijk 20 jaar vrede en voorspoed in Westeros! Iedereen weet wat ze over hem en de mad king zeiden
Vanuit wetenschappelijke interesse, vandaar dat hij hoofdzakelijk jonge vrouwen vraagt. Volgens mij wordt er sterk geimpliceerd dat hij meer met de lijken doet dan wetenschappelijk onderzoek, maar wellicht is dat mijn zieke geest die dat tussen de regels door leestquote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:02 schreef MAHL het volgende:
[..]
Qyburn heeft geen fascinatie voor de dood zoals seriemoordenaars dat hebben, hij doet het vanuit wetenschappelijke interesse. Hij dood/martelt niet zonder reden. Hij is zeker evil ja, maar niet 100% slecht.
Duskendale en Castamere waren ruim voor de staatsgreep van Robert Baratheonquote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:07 schreef arie_bc het volgende:
[..]
20 jaar "vrede", waar de Reynes en Tarbecks het vast mee eens zijn. Net als de mensen in Duskendale
Dat is toch ook de 20 jaar vrede waar hij op doelt? de periode dat Tywin hand of the king was en net daarvoor?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:12 schreef Kirov het volgende:
[..]
Duskendale en Castamere waren ruim voor de staatsgreep van Robert Baratheon
Toch fijn dat hier nog iemand rationeel nadenkt...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:37 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Tywin is inderdaad een geweldig personage. En charles Dance ook, dus in de TV serie is het helemaal made of winquote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:23 schreef Bellatrix het volgende:
Tywin is gewoon een slechte man, zo moeilijk is dat niet.
Natuurlijk is hij nog steeds een fascinerend personage. Je kunt best erkennen dat iemand slecht is en ze tegelijk een geweldige personage vinden.
Inderdaad. Ik hoop dat als mensen erachter komen dat ie Gregor naar Elia en de kinderen heeft gestuurd, de gruwelen in de Riverlands, de Red Wedding enzo, dat ze misschien gaan beseffen dat ie niet de leuke opa is die ze voor zich hebben.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:33 schreef Angelof9 het volgende:
In de serie is hij ook aanzienlijk minder "evil". Althans, tot nu toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |