quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:32 schreef Gwywen het volgende:
Mwah, er valt wel wat voor die redenatie van diegene te zeggen. Op zich is Robb geen centraal plotelement. Daenerys wel, Jon imho ook, en Tyrion en Bran. Alle anderen kunnen volgens mij zonder al te veel invloed voor de plot uit het verhaal verdwijnen.
Wel opvallend overigens dat van deze vierVergeet Cersei niet met haar rare acties.SPOILER: ADWDOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
Ik kan echt niet wachten op de red weddingquote:Op zondag 10 juni 2012 00:17 schreef Littlecreep het volgende:
Robb is denk ik voor de tv-kijker een groter plotelement dan voor de boeklezer. Simpelweg omdat hij een 'hoofdkarakter' is. Als boeklezer zie je Robb door de ogen van Catelyn.
Voor de kijkers is hij daarom denk ik wel een centraal plotkarakter. Ook omdat, in de simpele tv-logica, de Starks de 'Good Guys' zijn en men er bijna vanuit gaat dat hij wel even Westeros zal veroveren.
Arya?! Ik heb het gevoel dat Arya een grotere rol gaat spelen dan Tyrion.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:32 schreef Gwywen het volgende:
Mwah, er valt wel wat voor die redenatie van diegene te zeggen. Op zich is Robb geen centraal plotelement. Daenerys wel, Jon imho ook, en Tyrion en Bran. Alle anderen kunnen volgens mij zonder al te veel invloed voor de plot uit het verhaal verdwijnen.
Ik heb het idee dat Arya maar één heel specifiek iets gaat doen uiteindelijk, en dat zal dan te maken hebben met haar keuze tussen haar ware identiteit (Arya Stark) en haar Faceless "identiteit". Kan wel iets zijn met grote consequenties, maar ik denk niet dat haar verhaal een heel erg epische ontknoping gaat krijgen, zoals ik dat wel bij Dany verwacht.quote:Op zondag 10 juni 2012 10:40 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Arya?! Ik heb het gevoel dat Arya een grotere rol gaat spelen dan Tyrion.
Zo is de cultuur van de Dothrakiquote:Op zondag 10 juni 2012 11:46 schreef larry_flynt het volgende:
Heren ik heb een vraagje. Ik zit nu aan het einde van boek 1 en daar khal ogo met khal drogo aan het vechten en ondertussen wordt er een dorp plat gebrand. Waaro is dit, dat ontgaat mij even....
Ik heb het even terug gezocht maar ze plunderden dat dorpje inderdaad om slaven te krijgen om te ruilen tegen schepenquote:Op zondag 10 juni 2012 11:55 schreef Nic1 het volgende:
Ze deden het toch als voorbereiding om Westeros te kunnen binnenvallen?
ik hoop niet dat het zo simpel zal zijn. ik verwacht van George R.R. Martin toch wel een iets ingewikkelder ontknoping.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:43 schreef Kirov het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of de serie kijkers wel in de gaten hebben dat alles draait om The Great Other met de White Walkers en R'hollor met Azor Ahai en draken en dat de game of thrones eigenlijk bijzaak is voor het verhaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:56 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ik hoop niet dat het zo simpel zal zijn. ik verwacht van George R.R. Martin toch wel een iets ingewikkelder ontknoping.Eigenlijk geloof ik helemaal niet in R'hollor & The Great Other. Nergens is daar ook maar een flintertje bewijs voor. Dit is gewoon dark magic, maar dan een ijs & vuur variant...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd. Ik denk dus dat...quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:42 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Eigenlijk geloof ik helemaal niet in R'hollor & The Great Other. Nergens is daar ook maar een flintertje bewijs voor. Dit is gewoon dark magic, maar dan een ijs & vuur variant...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
Waarom zou dat iets met een god te maken hebben dan? En niet gewoon magie?quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:17 schreef Bellatrix het volgende:
Ik vind het moeilijk om niet te geloven in R''hllor, als je ziet wat Melisandre en Thoros of Myr allemaal kunnen.
quote:Op woensdag 13 juni 2012 23:37 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Idd. Ik denk dus dat...Oh! Dat denk ik ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:04 schreef Gwywen het volgende:
Is The Great Other nietEn deSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Many-Faced_GodBeneath the gold, the bitter steel
lijkt me sterkquote:Op donderdag 14 juni 2012 12:14 schreef Kirov het volgende:
[..]
En de
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Many-Faced_God
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
^Even een crosspost uit het GoT serie topic.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:34 schreef Mortaxx het volgende:
Kom op zeg, reuzen
En ze rijden dan zeker ook op mammoeten en gebruiken boomstammen als knuppels
Oh, my sweet summerchild!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
^Even een crosspost uit het GoT serie topic.
Dat moet ie weten...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De hoofdpersonen zijn inderdaad niet 100% het één of het ander. Maar 100% slecht komt wel degelijk veel voor in de boeken. Denk aan The Mountain, Vargo Hoat, Qyburn en Tywin.....quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:17 schreef timmmmm het volgende:
In GoT is nooit iemand 100% slecht of 100% goed. zou me een beetje tegenvallen als dat verandert.
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik vind Tywin en Qyburn anders niet slecht en Tywin zelf een beetje aan de goede kant. Vargo Hoat en Gregor Clegane zijn dan wel een beetje twijfelgevallen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:12 schreef arie_bc het volgende:
[..]
De hoofdpersonen zijn inderdaad niet 100% het één of het ander. Maar 100% slecht komt wel degelijk veel voor in de boeken. Denk aan The Mountain, Vargo Hoat, Qyburn en Tywin.....
Tywin heeft gewoon alles voor zijn familie over, en gaat daarbij letterlijk over lijken. Niet zo vreemd eigenlijk, gezien zijn eigen vader zo slap als een vaatdoek was en dat de familienaam niet ten goede kwam.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:12 schreef arie_bc het volgende:
[..]
De hoofdpersonen zijn inderdaad niet 100% het één of het ander. Maar 100% slecht komt wel degelijk veel voor in de boeken. Denk aan The Mountain, Vargo Hoat, Qyburn en Tywin.....
Wat Qyburn doet hebben wetenschappers uit het verleden ook gedaan om kennis over het menselijk lichaam te vergaren, maar van een beetje martelen word je niet slecht hoor. Hij helpt Jaime bijvoorbeeld met zijn ontstoken arm terwijl hij hem ook had kunnen laten zitten met zijn rottende stomp of gewoon zijn hele arm kunnen verwijderen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:24 schreef Angelof9 het volgende:
Qyburn niet slecht?? Hallo?! Jij vind het wel ok dat iemand mensen zit te folteren in een vage kelder?![]()
En Tywin vind ik ook een eikel.
Als je het op die manier brengtquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:24 schreef Angelof9 het volgende:
Qyburn niet slecht?? Hallo?! Jij vind het wel ok dat iemand mensen zit te folteren in een vage kelder?![]()
Ik snap dit soort dingen nooit zo goed....quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:31 schreef MAHL het volgende:
[..]
Als je het op die manier brengt![]()
Maar Qyburn is wel slecht ja, niet 100% slecht tho, aangezien hij het niet zonder reden doet. Hij wil gewoon lekker experimenteren met duistere magie op mensen, en het lot van die mensen zelf interesseert hem niet. The Mountain daarentegen doet gewoon wreed omdat het kan.
Nou, dan hebben jij en ik hele andere opvattingen over goed en slecht! En jij en de wet overigens ook...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:30 schreef Kirov het volgende:
maar van een beetje martelen word je niet slecht hoor.
Dat kan kloppen want ik vind dat goed en slecht niet bestaan maar alles is gebaseerd op perspectiefquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:38 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Nou, dan hebben jij en ik hele andere opvattingen over goed en slecht! En jij en de wet overigens ook...
Hangt van het perspectief af. Tywin is geen slecht mens, niet iedere Lord gaat zo met zijn bedienden om als hij. Daarnaast leer je vanaf het begin af aan dat de Lannisters slecht zijn en niet op the iron throne horen, maar wat nou als het andersom was? Als van het begin af aan vertelt is dat de Lannisters goed zijn en de rest allemaal usurpers? Dan had je hem wel goed gevonden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:37 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Ik snap dit soort dingen nooit zo goed....
In de echte wereld hebben mensen ook altijd wel een reden waarom ze dingen doen, dat maakt ze niet minder slecht of "twijfel" gevallen. Qyburn doet het inderdaad vanuit een fascinatie voor de dood, maar dat doen wel meer seriemoordenaars.
Zelfde met Tywin, ja hij doet het voor zijn familienaam. Maar welk weldenkend mens keurt de acties daarmee goed? Voor mij staat iemand als Tywin op hetzelfde niveau als een Hitler of een Stalin, die hun daden ook deden voor hun familie/ras/land....
Hoho, Tywin is ook verantwoordelijk 20 jaar vrede en voorspoed in Westeros! Iedereen weet wat ze over hem en de mad king zeidenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:37 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Zelfde met Tywin, ja hij doet het voor zijn familienaam. Maar welk weldenkend mens keurt de acties daarmee goed? Voor mij staat iemand als Tywin op hetzelfde niveau als een Hitler of een Stalin, die hun daden ook deden voor hun familie/ras/land....
Qyburn heeft geen fascinatie voor de dood zoals seriemoordenaars dat hebben, hij doet het vanuit wetenschappelijke interesse. Hij dood/martelt niet zonder reden. Hij is zeker evil ja, maar niet 100% slecht.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:37 schreef arie_bc het volgende:
[..]
In de echte wereld hebben mensen ook altijd wel een reden waarom ze dingen doen, dat maakt ze niet minder slecht of "twijfel" gevallen. Qyburn doet het inderdaad vanuit een fascinatie voor de dood, maar dat doen wel meer seriemoordenaars.
Hij is inderdaad voor zijn eigen mensen die hem dienen niet de slechtste lord. Maar hij heeft zeker veel nare trekjes die hem voor mij "evil" maakt. Het raiden van de riverlands om een oorlog te ontketenen bijvoorbeeld. Of hoe hij met Tyrion omgaat. Of dat hij uberhaupt The Mountain en Vargo Hoat gebruikt, terwijl hij weet hoe zij zijn. Sterker nog dat is juist waarom hij hun inzet. Als je dat zo doet dan ben je net zo verantwoordelijk voor hun daden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:59 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Hangt van het perspectief af. Tywin is geen slecht mens, niet iedere Lord gaat zo met zijn bedienden om als hij. Daarnaast leer je vanaf het begin af aan dat de Lannisters slecht zijn en niet op the iron throne horen, maar wat nou als het andersom was? Als van het begin af aan vertelt is dat de Lannisters goed zijn en de rest allemaal usurpers? Dan had je hem wel goed gevonden.
20 jaar "vrede", waar de Reynes en Tarbecks het vast mee eens zijn. Net als de mensen in Duskendalequote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:00 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Hoho, Tywin is ook verantwoordelijk 20 jaar vrede en voorspoed in Westeros! Iedereen weet wat ze over hem en de mad king zeiden
Vanuit wetenschappelijke interesse, vandaar dat hij hoofdzakelijk jonge vrouwen vraagt. Volgens mij wordt er sterk geimpliceerd dat hij meer met de lijken doet dan wetenschappelijk onderzoek, maar wellicht is dat mijn zieke geest die dat tussen de regels door leestquote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:02 schreef MAHL het volgende:
[..]
Qyburn heeft geen fascinatie voor de dood zoals seriemoordenaars dat hebben, hij doet het vanuit wetenschappelijke interesse. Hij dood/martelt niet zonder reden. Hij is zeker evil ja, maar niet 100% slecht.
Duskendale en Castamere waren ruim voor de staatsgreep van Robert Baratheonquote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:07 schreef arie_bc het volgende:
[..]
20 jaar "vrede", waar de Reynes en Tarbecks het vast mee eens zijn. Net als de mensen in Duskendale
Dat is toch ook de 20 jaar vrede waar hij op doelt? de periode dat Tywin hand of the king was en net daarvoor?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:12 schreef Kirov het volgende:
[..]
Duskendale en Castamere waren ruim voor de staatsgreep van Robert Baratheon
Toch fijn dat hier nog iemand rationeel nadenkt...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:37 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Tywin is inderdaad een geweldig personage. En charles Dance ook, dus in de TV serie is het helemaal made of winquote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:23 schreef Bellatrix het volgende:
Tywin is gewoon een slechte man, zo moeilijk is dat niet.
Natuurlijk is hij nog steeds een fascinerend personage. Je kunt best erkennen dat iemand slecht is en ze tegelijk een geweldige personage vinden.
Inderdaad. Ik hoop dat als mensen erachter komen dat ie Gregor naar Elia en de kinderen heeft gestuurd, de gruwelen in de Riverlands, de Red Wedding enzo, dat ze misschien gaan beseffen dat ie niet de leuke opa is die ze voor zich hebben.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:33 schreef Angelof9 het volgende:
In de serie is hij ook aanzienlijk minder "evil". Althans, tot nu toe.
In de boeken kwam dat ook toch allemaal pas wat later naar voren? Of vergis ik mij daarin...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:38 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik hoop dat als mensen erachter komen dat ie Gregor naar Elia en de kinderen heeft gestuurd, de gruwelen in de Riverlands, de Red Wedding enzo, dat ze misschien gaan beseffen dat ie niet de leuke opa is die ze voor zich hebben._
Ja, in boek 3 vooral. Dus nog even wachten!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:40 schreef arie_bc het volgende:
I
[..]
In de boeken kwam dat ook toch allemaal pas wat later naar voren? Of vergis ik mij daarin...
Ik twijfel niet hoor, grote wetenschappers hebben dit in het verleden op o.a. gevangenen ook gewoon gedaan.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:34 schreef Gwywen het volgende:
Oké, dus Qyburn doet experimenten à la Josef Mengele en er zijn nog altijd mensen die serieus twijfelen of hij 100% slecht is?
Is dat (Cate Blanchett als) Elizabeth I in je avatar?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:23 schreef Bellatrix het volgende:
Tywin is gewoon een slechte man, zo moeilijk is dat niet.
Natuurlijk is hij nog steeds een fascinerend personage. Je kunt best erkennen dat iemand slecht is en ze tegelijk een geweldige personage vinden.
Oh dat weet ik wel. Dat je niet met het oog van deze tijd naar die van hun tijd moet kijken. Maar Tywin is onnodig wreed, net zoals Cersei. Hij had Gregor niet naar de Riverlands hoeven sturen om te moorden, te verkrachten, te martelen, etc. Als ie Tyrion wat normaler had behandeld dan was ie later niet door hem gedood, dus zijn wreedheid heeft z'n eigen lot ook nog eens bestempeld.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:58 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Is dat (Cate Blanchett als) Elizabeth I in je avatar?
Want persoonlijk zie ik Tywin eerder als pragmatisch dan als slecht. In tijden zonder streng reguleerde diplomatie-organen zoals we die tegenwoordig kennen was er nou eenmaal het een en ander nodig om jezelf op de troon/aan de macht te houden. Zie ook: Elizabeth I die het doodsvonnis van haar eigen nicht tekent, of Mary I die Jane Grey naar het schavot stuurt... Ik denk dat je dat niet per se met de moraal van onze tijd kan bekijken.
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:04 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Hij is inderdaad voor zijn eigen mensen die hem dienen niet de slechtste lord. Maar hij heeft zeker veel nare trekjes die hem voor mij "evil" maakt. Het raiden van de riverlands om een oorlog te ontketenen bijvoorbeeld. Of hoe hij met Tyrion omgaat. Of dat hij uberhaupt The Mountain en Vargo Hoat gebruikt, terwijl hij weet hoe zij zijn. Sterker nog dat is juist waarom hij hun inzet. Als je dat zo doet dan ben je net zo verantwoordelijk voor hun daden.
Daarnaast zijn er ook sterke aanwijzingen dat Tywin in grotere rol heeft gespeeld in het opstoken van Aerys dan door het volk wordt aangenomen (als wraak voor het uithuwelijken van Rhaeger aan Elia in plaats van Cercei en het wegnemen van zijn opvolger, Jaime).
SPOILER: spoilers van boek 4 & 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
Dat had hij achteraf sowieso al gedaan toen hij Elia liet vermoorden. Ach je kan niet alles voorzienquote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:08 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Als ie Tyrion wat normaler had behandeld dan was ie later niet door hem gedood, dus zijn wreedheid heeft z'n eigen lot ook nog eens bestempeld.
Hij doet altijd wat het beste is voor zijn directe familie. Ten koste van alles, dat kan je inderdaad pragmatisch noemen, ik zou dat gewoon evil noemen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:19 schreef .aeon het volgende:
Tywin doet die dingen (Gregor de Riverlands laten pillagen, etc.) niet uit wreedheid, maar uit praktisch/tactisch oogpunt. Goed voorbeeld is dat hij de gevangen in Harrenhal aan het werk zet ipv nodeloos martelen. Hij is natuurlijk niet goed (zoals de Starks worden neergezet), maar heb hem nooit als heel slecht/wreed gezien. Het is meer dat het hem niet zo boeit, als het hem/zijn familie maar ten goede komt.
[..]
Dat had hij achteraf sowieso al gedaan toen hij Elia liet vermoorden. Ach je kan niet alles voorzien
Maar hoe is de Riverlands kapot maken praktisch? Dat is praktisch voor niemand.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:19 schreef .aeon het volgende:
Tywin doet die dingen (Gregor de Riverlands laten pillagen, etc.) niet uit wreedheid, maar uit praktisch/tactisch oogpunt. Goed voorbeeld is dat hij de gevangen in Harrenhal aan het werk zet ipv nodeloos martelen. Hij is natuurlijk niet goed (zoals de Starks worden neergezet), maar heb hem nooit als heel slecht/wreed gezien. Het is meer dat het hem niet zo boeit, als het hem/zijn familie maar ten goede komt.
[..]
Dat had hij achteraf sowieso al gedaan toen hij Elia liet vermoorden. Ach je kan niet alles voorzien
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:12 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]Dat heeft Aerys niet gedaan? Hij maakte er alleen grappen over.SPOILER: spoilers van boek 4 & 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, the bitter steel
Het is een theorie.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:30 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dat heeft Aerys niet gedaan? Hij maakte er alleen grappen over.
Chaos creëren, zorgen dat de lords daar zich niet kunnen groeperen, voedsel vernietigen enzo.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:28 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Maar hoe is de Riverlands kapot maken praktisch? Dat is praktisch voor niemand.
En dat van Dorne kon een blinde nog voorzien.
Goede tactieken tijdens een oorlog inderdaad. Helaas was er nog helemaal geen oorlog en ook geen enkele redenen om aan te nemen dat de Starks er een gingen beginnen. Hij deed dit alleen om een oorlog te provoceren/ creeeren en zo de lannisters meer macht te geven.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:34 schreef .aeon het volgende:
[..]
Chaos creëren, zorgen dat de lords daar zich niet kunnen groeperen, voedsel vernietigen enzo.
Ik bedoel niet Dorne, maar dat hij toch al vergiftigd was door Oberyn
Hmm het is een tijd geleden dat ik de boeken heb gelezen, maar volgens mij deed hij dit als reactie op het gevangen nemen van Tyrion door Catelyn toch?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:53 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Goede tactieken tijdens een oorlog inderdaad. Helaas was er nog helemaal geen oorlog en ook geen enkele redenen om aan te nemen dat de Starks er een gingen beginnen. Hij deed dit alleen om een oorlog te provoceren/ creeeren en zo de lannisters meer macht te geven.
Dat klopt wel, maar er is een moordpoging op een stark door een lannister (met goed bewijs) en de starks willen een trial opzetten voor de verdachte en dit is een goede reden om een ander kingdom te gaan pillagen/rapen/smallfolk genocide te plegen?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:00 schreef .aeon het volgende:
[..]
Hmm het is een tijd geleden dat ik de boeken heb gelezen, maar volgens mij deed hij dit als reactie op het gevangen nemen van Tyrion door Catelyn toch?
Een belediging moet je niet pikkenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:11 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar er is een moordpoging op een stark door een lannister (met goed bewijs) en de starks willen een trial opzetten voor de verdachte en dit is een goede reden om een ander kingdom te gaan pillagen/rapen/smallfolk genocide te plegen?
En er bovendien mee door te gaan ookal is Tyrion allang weer vrij!
Tuurlijk! Als een kidnapper hier de ontvoerde vrijlaat vervolg je de kidnapper toch ook nog steeds?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:11 schreef arie_bc het volgende:
[..]
En er bovendien mee door te gaan ookal is Tyrion allang weer vrij!
De vergelijking is meer dat de verdachte door de politie na grondig onderzoek wordt opgepakt, op een vormfout vrij komt en dat je vervolgens alle vissers gaat verkrachten en vermoordenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:16 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Tuurlijk! Als een kidnapper hier de ontvoerde vrijlaat vervolg je de kidnapper toch ook nog steeds?
Dat wordt verder in het midden gelaten. Het zou wel heel wat over Cersei verklaren.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:30 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dat heeft Aerys niet gedaan? Hij maakte er alleen grappen over.
Oke, ander familielid dusquote:Op woensdag 20 juni 2012 00:05 schreef Saavedra het volgende:
Een van de meest gehoorde theorieën is dat Jon de zoon is van Rhaegar en Lyanna.
Mwa.. volgens mij is het leven voor een erkende bastaard met adellijk bloed over het algemeen niet verkeerd.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:49 schreef The_Groove het volgende:
Heb het idee dat Jon meer affectie van Ned kreeg dan een bastard normaal van z'n vader doet?
idd en leest een stuk sneller weg dan ik dachtquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:27 schreef Funzel het volgende:
Begonnen met boek 1 nu. Toch wel tof om de boeken te lezen, terwijl ik geen lezer ben.
Fijn dat er veel meer details inzitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.snel verder lezen.. ik vrees nog meer spannende wendingen..![]()
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:19 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh fijn, een topic met mensen die het ook al weten.. moet het even kwijt hoor, ben bezig in deel 3 (2 delige e-pub, bezig met 2e deel) en oh my![]()
Ik zag het niet aan komen, ben helemaal een beetje ontdaan door de plotwendingen..
Als je daar al ontdaan van wordt moet je niet verder lezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.snel verder lezen.. ik vrees nog meer spannende wendingen..
Beneath the gold, the bitter steel
jawel jawel!!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:34 schreef Kirov het volgende:
[..]
Als je daar al ontdaan van wordt moet je niet verder lezen
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:19 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh fijn, een topic met mensen die het ook al weten.. moet het even kwijt hoor, ben bezig in deel 3 (2 delige e-pub, bezig met 2e deel) en oh my![]()
Ik zag het niet aan komen, ben helemaal een beetje ontdaan door de plotwendingen..
Ik denk dat de meeste hier wel kunnen gokken waarover dit gaat. Je moet trouwens ook in dit topic oppassen voor spoilers voor boeken 3,4 en soms ook 5.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.snel verder lezen.. ik vrees nog meer spannende wendingen..You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Ja maar dat Dany doodgaat net als ze in het schip naar Westeros zit ga je niet leuk vindenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
jawel jawel!!spannennnnnnd
![]()
Ik hou er wel van als een schrijver zijn personages durft te offeren.. maar heb altijd wat moeite met dieren die zomaar gedood worden en zo
In principe wordt hier niet over die boeken gesproken, daar is het algemene boekentopic voorquote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste hier wel kunnen gokken waarover dit gaat. Je moet trouwens ook in dit topic oppassen voor spoilers voor boeken 3,4 en soms ook 5.
Ja dat dacht ik wel, vandaar ook de spoilerquote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste hier wel kunnen gokken waarover dit gaat. Je moet trouwens ook in dit topic oppassen voor spoilers voor boeken 3,4 en soms ook 5.
Oh, die heb ik niet gevonden, wist niet dat die er wasquote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:46 schreef Kirov het volgende:
[..]
In principe wordt hier niet over die boeken gesproken, daar is het algemene boekentopic voor
Dany Schmanyquote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:45 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ja maar dat Dany doodgaat net als ze in het schip naar Westeros zit ga je niet leuk vinden
Ik bedoelde meer dat je niet moet terug gaan lezen in dit topic omdat daar spoilers van boek 3 en later staan. Tenzij je dat niet erg vind natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:51 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik wel, vandaar ook de spoiler
Overigens ben ik bang dat ze ook nog echt zo aan d'r eind komtquote:
Kweetniet.. Ik zie haar nog wel een oude heksenkoningin worden of zo..quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:02 schreef Kirov het volgende:
[..]
Overigens ben ik bang dat ze ook nog echt zo aan d'r eind komt
Ik wist niet eens dat die er was. Linkje?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:46 schreef Kirov het volgende:
[..]
In principe wordt hier niet over die boeken gesproken, daar is het algemene boekentopic voor
A Song of Ice and Fire - GRRM #5 He would have grown up to be a Freyquote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:35 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat die er was. Linkje?
Één van mijn favoriete karakters.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:57 schreef Saavedra het volgende:
Brynden “The Blackfish” Tully is gecast schijnt het.![]()
Ik post het maar hier omdat het in het normale topic wel een spoiler zal zijn ofzo.
Nog niet bevestigd door HBO, maar volgens WinterIsComing.net is het Clive Russell.
http://winteriscoming.net(...)st-as-the-blackfish/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |