abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juni 2012 @ 12:44:19 #1
331842 Paul_in_the_Dark
Ja hallo met in the Dark?!
pi_112420289
Leuke column heeft Jan Dijkgraaf vandaag he, of niet? :D

quote:
Stop de persen! Er mag deze zomer op de Amsterdamse terrassen weer stáánd gedronken worden. Staand drinken op een terras verbieden in the first place, wat een ongelooflijke kutstad ben je dan! Ik zou er niet kunnen wonen. Maar ik heb dan ook een veel minder vrolijke inborst dan de Amsterdammers zelf.

Amsterdammers klagen niet. Die zijn principieel goedgemutst sinds ze weten dat God in zes dagen Amsterdam en de Amsterdammer schiep en dat ie er op de zevende dag nog even wat wereld en plebs omheen flikkerde. Je kunt Amsterdammers ook niet boos krijgen, wat er ook gebeurt.

Voorbeelden? Voorbeelden! Busladingen toeristen die worden uitgepoept? Top! Wietlucht zover je neus ruiken kan? Heerlijk! Gordon en zijn billenmaten van dienst Gay Pridend op je grachten? Dolletjes! Drankgelagen van het 'Engels' sprekende toeristentuig? Awesome! Boevenvolk met taxi-bordjes op dak? Schitterend! Duizenden toeristen die het niet kunnen en toch fietsen? Kicken! Invasies van Oostblokzakkenrollers? Kleurrijk! Voetbal kijken in een sfeerloze snelkookpan? Joden! Schofterig behandeld worden in veel te dure horecatenten? Stoer! Barbecueverbod in de parken? Tof! Pokkeherrie van opgevoerde scootertjes? Gezellig! Leeglopen op je erfpachtcanon? Graag! Sissende kutmarokkaantjes die je vrouw voor hoer uitmaken? Multiculti! BOA's die geil van macht door hun 'politiepakkie' de grote meneer uithangen? Lievv! Bezopen vrijgezellen op een bierfiets? Te gek, man! Vijf euro voor een uurtje parkeerplezier? Holadijee! Je de kolere zoeken naar een parkeerplek? Spannend! Toegesproken (nou ja, toegeschreeuwd) worden door de zelfbenoemde allochtonenburgemeester van je stad, Fatima Elatik? Feest! Al die provincialen die ook eens een echte stad willen zien? Welkom!

Echt, ik benijd de Amsterdammer om zijn opgeruimde karakter, zijn gastvrijheid, zijn open mind, zijn incasseringsvermogen en zijn levensvreugde. En dat zo'n gemeente dat dan ruimhartig beloont, door staand drinken toe te staan, ik snáp dat. Zolang premier Roemer nog niet echt aan de macht is, geef je het volk brood en spelen.
http://www.spitsnieuws.nl(...)lumn-wat-een-kutstad
  maandag 4 juni 2012 @ 12:45:36 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_112420335
quote:
Dijkgraaf woont in Eesterga, een dorp in Friesland.
Ja, daar is het vast veel leuker :')
pi_112420443
quote:
13s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:45 schreef TNA het volgende:

[..]

Ja, daar is het vast veel leuker :')
Maar wel geboren in Rotterdam.
  maandag 4 juni 2012 @ 13:12:35 #4
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_112421279
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:48 schreef Rummikub het volgende:

[..]

Daa geldt zo een beetje 90% dezelfde problematiek :')
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_112421526
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:48 schreef Rummikub het volgende:

[..]

Ah, een Rotterdammer die Amsterdam afkraakt. Verrassend zeg! :')
pi_112421712
En het stukje is nog hypocriet ook. Het verbod op staand bier drinken vindt 'ie belachelijk, maar bierfietsen zou hij blijkbaar liever juist verbieden. :')
pi_112421866
Amsterdam :')
Rotterdam :')
Holland :')
De Randstad :')
Steden :')
  maandag 4 juni 2012 @ 13:53:06 #8
331842 Paul_in_the_Dark
Ja hallo met in the Dark?!
pi_112422974
http://www.geenstijl.nl/m(...)_met_ongeloofli.html

quote:
AT5 laat zich even lelijk kennen. Jan Dijkgraaf, stukjestikkert voor Spuitroeptekents, schreef vandaag dat hij Amsterdam een ongelooflijke kutstad vindt. Zeg maar dit en dit, maar dan wat minder scherp opgenotuleerd. AT5 glijdt in ieder geval volle pijp in de valkuil van jndkgrf. Zij proberen terug te slaan met een ongelooflijke kutfoto (mirror) die ze simpelweg gejat hebben van de Hyves van mevrouw Dijkgraaf en een mislukte poging tot subtiel sneren in de tekst er onder. Vervolgens gaan de Mokumse reaguurders compleet los op de in Friesland woonachtige Dijkgraaf. "Die vette plofkop?" "Elke gemeente heeft z,n voor en nadelen,maar om de nadelen van Amsterdam zo op deze manier naar voren te brengen vind ik belachelijk Zielig figuur zeg" "Wat een twee vadsige varkens op die foto, zeg!" "Lekker oprotten dan en nooit meer terug komen. Lekker in je eigen stugge klote provincie blijven dan." "Laat hem lekker de klompendans doen in zijn dorp." "Ik leest boeken van 2000 jaar voor christen.Hoe Amsterdam er uit zag." "Kom dan lekker nooit meer in 020 met je vette eierpan." Pareltjes, stuk voor stuk. En Jantje maar lachen. Uiteraard zal Dijkgraaf het aan zijn bilnaad roesten wat Amsterdammers van hem vinden en denkt hij maar aan één ding: geld. Zo gaan die dingen. Jan pent een brakke column vanuit het Eesterga wat hem zo lief is, AT5 laat zich weer eens van haar meest hysterische kant zien en Amsterdam blijft gewoon de ongelooflijke kutstad die zij in al haar omhooggevallen putluchtarrogantie en middeleeuws magniet-beleid gewoon is. Voor de neutrale toeschouwer dus een genot, dit soort internetbeef. Amsterdam delendum est.
  maandag 4 juni 2012 @ 14:03:17 #9
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_112423417
Gewoon in een dorp wonen _O_
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
  dinsdag 5 juni 2012 @ 01:43:57 #10
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_112461125
In een dorp heb je tenminste wel waar voor je geld en niet slechts een benedenverdieping met tuin waar iedereen op kijkt...

Met als enige buren allochtonengezinnen en alleenstaande oudere vrouwen.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:49:02 #11
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_112489437
Rot je toch lekker op :)
pi_112490077
Met plezier gelezen die column :Y

Overigens: column al te serieus nemen :')
You can trust me, trust nobody...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')