Die zeven dagen zijn wettelijk geregeld en kunnen ze niet aanpassen in hun contract. Dus ja, TS, je kunt je toestel nog terugsturen.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:36 schreef deadly_kiss het volgende:
2 jaar geleden kon ik mijn toestel nog binnen 7 dagen omruilen. Weet niet hoe het nu zit want nu werken ze met die nieuwe contracten en wss ook andere voorwaarden
Alleen bij koop op afstand, dus niet in een normale winkel.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:46 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Die zeven dagen zijn wettelijk geregeld en kunnen ze niet aanpassen in hun contract. Dus ja, TS, je kunt je toestel nog terugsturen.
Hij heeft de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:46 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Die zeven dagen zijn wettelijk geregeld en kunnen ze niet aanpassen in hun contract. Dus ja, TS, je kunt je toestel nog terugsturen.
Je neemt puur een dienst af, dus ook even die voorwaarden/rechten hanteren idd.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:24 schreef sir_stirling_mosley het volgende:
Geldt de wet koop op afstand ook bij Hi, aangezien zij tegenwoordig met toestellease werken? Gewoon iets wat ik me afvroeg tijdens het lezen van dit topic. Je koopt het toestel nl helemaal niet natuurlijk, maar gaat een lease overeenkomst aan...
Art. 7:46d BW, ik heb een diploma voor dit soort klepels.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:31 schreef kahnus het volgende:
[..]
Hij heeft de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
Zonder bron aankomen met verhaaltje dat TS dat zo kan regelen
Dat is onlogisch. Je moet immers het toestel uitpakken en gebruiken voordat je kan bepalen of het aan de verwachtingen voldoet.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:38 schreef Flixxy het volgende:
Voor de geïnteresseerden: volgens de Hi was het niet mogelijk omdat de telefoon al gebruikt en uit de verpakking was (ongeacht of dit schadeloos was). Als deze nog in de verpakking zit heb je 8 dagen bedenktijd (bij Hi).
Nee dat is de wet niet, dat valt onder de informatieplicht van de consument. Ze hebben nota bene de toestellen werkend in de winkel liggen met dit doel.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 08:03 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dat is onlogisch. Je moet immers het toestel uitpakken en gebruiken voordat je kan bepalen of het aan de verwachtingen voldoet.
Of de wet dat met mij eens is bij koop in winkels durf ik echter niet te zeggen...
Afgelopen zomer heb ik mijn telefoon nog in kunnen ruilen bij Hi na +- 3 dagen van daadwerkelijk gebruik, op aanraden van Kpn.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:38 schreef Flixxy het volgende:
Voor de geïnteresseerden: volgens de Hi was het niet mogelijk omdat de telefoon al gebruikt en uit de verpakking was (ongeacht of dit schadeloos was). Als deze nog in de verpakking zit heb je 8 dagen bedenktijd (bij Hi).
Als iemand nog een wet heeft die iets anders voorschrijft hoor ik het graag.
Voor de mensen met de 7-dagen wet: de telefoon is direct in de winkel gekocht, dus geen aankoop op afstand.
Dank voor de reacties!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |