abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112409329
Beste FOKkers,

Ik heb een klein weekje geleden een telefoon met abonnement genomen bij Hi, alleen bevalt mij deze niet zoveel als ik had verwacht. Graag zou ik de telefoon inruilen (en dus een ander abonnement/telefoon nemen).

Is dit mogelijk, wettelijk en contractueel gezien? Ik kan alleen iets vinden over koop of afstand, maar dat is het helaas niet.

Bvd!
pi_112409442
bel ze morgen op en je weet het.
  maandag 4 juni 2012 @ 00:18:49 #3
180174 Diemux
People vs Me
pi_112409572
Ik denk dat je weinig kans maakt.
pi_112410229
2 jaar geleden kon ik mijn toestel nog binnen 7 dagen omruilen. Weet niet hoe het nu zit want nu werken ze met die nieuwe contracten en wss ook andere voorwaarden
pi_112412847
wat staat er in de voorwaarden van je contract?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_112420365
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 00:36 schreef deadly_kiss het volgende:
2 jaar geleden kon ik mijn toestel nog binnen 7 dagen omruilen. Weet niet hoe het nu zit want nu werken ze met die nieuwe contracten en wss ook andere voorwaarden
Die zeven dagen zijn wettelijk geregeld en kunnen ze niet aanpassen in hun contract. Dus ja, TS, je kunt je toestel nog terugsturen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_112420524
quote:
14s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:46 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Die zeven dagen zijn wettelijk geregeld en kunnen ze niet aanpassen in hun contract. Dus ja, TS, je kunt je toestel nog terugsturen.
Alleen bij koop op afstand, dus niet in een normale winkel.
wel als je via internet of colporteur iets gekocht hebt
pi_112421763
Geldt de wet koop op afstand ook bij Hi, aangezien zij tegenwoordig met toestellease werken? Gewoon iets wat ik me afvroeg tijdens het lezen van dit topic. Je koopt het toestel nl helemaal niet natuurlijk, maar gaat een lease overeenkomst aan...
pi_112422053
quote:
14s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:46 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Hij heeft de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.

Zonder bron aankomen met verhaaltje dat TS dat zo kan regelen :N
pi_112422978
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:24 schreef sir_stirling_mosley het volgende:
Geldt de wet koop op afstand ook bij Hi, aangezien zij tegenwoordig met toestellease werken? Gewoon iets wat ik me afvroeg tijdens het lezen van dit topic. Je koopt het toestel nl helemaal niet natuurlijk, maar gaat een lease overeenkomst aan...
Je neemt puur een dienst af, dus ook even die voorwaarden/rechten hanteren idd.
pi_112430278
quote:
13s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:31 schreef kahnus het volgende:

[..]

Hij heeft de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.

Zonder bron aankomen met verhaaltje dat TS dat zo kan regelen :N
Art. 7:46d BW, ik heb een diploma voor dit soort klepels.

Maar dit is bij koop op afstand. Ik koop alles bij Hi via de site. Ging er derhalve vanuit dat TS dat ook had gedaan.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_112432861
Voor de geïnteresseerden: volgens de Hi was het niet mogelijk omdat de telefoon al gebruikt en uit de verpakking was (ongeacht of dit schadeloos was). Als deze nog in de verpakking zit heb je 8 dagen bedenktijd (bij Hi).

Als iemand nog een wet heeft die iets anders voorschrijft hoor ik het graag.

Voor de mensen met de 7-dagen wet: de telefoon is direct in de winkel gekocht, dus geen aankoop op afstand.

Dank voor de reacties!
pi_112462944
Dan gaat het een beetje over tenzij je handelingsonbekwaam bent, er sprake is van dwaling, misleiding en/of bedrog. Ik schat die kans klein in...

Of je leest je contract zoals al eerder was aangegeven, dat is je enige kans. (volgende keer vóórdat je tekent)
pi_112462982
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:38 schreef Flixxy het volgende:
Voor de geïnteresseerden: volgens de Hi was het niet mogelijk omdat de telefoon al gebruikt en uit de verpakking was (ongeacht of dit schadeloos was). Als deze nog in de verpakking zit heb je 8 dagen bedenktijd (bij Hi).
Dat is onlogisch. Je moet immers het toestel uitpakken en gebruiken voordat je kan bepalen of het aan de verwachtingen voldoet.
Of de wet dat met mij eens is bij koop in winkels durf ik echter niet te zeggen...
pi_112463017
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 08:03 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Dat is onlogisch. Je moet immers het toestel uitpakken en gebruiken voordat je kan bepalen of het aan de verwachtingen voldoet.
Of de wet dat met mij eens is bij koop in winkels durf ik echter niet te zeggen...
Nee dat is de wet niet, dat valt onder de informatieplicht van de consument. Ze hebben nota bene de toestellen werkend in de winkel liggen met dit doel.
pi_112463111
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:38 schreef Flixxy het volgende:

Als iemand nog een wet heeft die iets anders voorschrijft hoor ik het graag.

Voor de mensen met de 7-dagen wet: de telefoon is direct in de winkel gekocht, dus geen aankoop op afstand.

Dank voor de reacties!
Afgelopen zomer heb ik mijn telefoon nog in kunnen ruilen bij Hi na +- 3 dagen van daadwerkelijk gebruik, op aanraden van Kpn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')