abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5251798
Wat kan je allemaal tegen kromme platen (vinyl) doen???
Ik heb al verschillende dingen gehoord van het strijken tussen handdoeken tot een middag tussen 2 tegels leggen
Wat kan ik het beste doen om m'n plaat ASAP weer recht te hebben
Wees gezond, stamp op techno...
  zaterdag 3 augustus 2002 @ 12:03:31 #2
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_5251818
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 11:57 schreef Apock het volgende:
Wat kan je allemaal tegen kromme platen (vinyl) doen???
Ik heb al verschillende dingen gehoord van het strijken tussen handdoeken tot een middag tussen 2 tegels leggen
Wat kan ik het beste doen om m'n plaat ASAP weer recht te hebben
is toch niet nodig? een goede platenspeler past zich aan aan de hobbels in je plaat, tenzij je nu over een hobbel van 90 graden praat natuurlijk
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_5251858
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 12:03 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

is toch niet nodig? een goede platenspeler past zich aan aan de hobbels in je plaat, tenzij je nu over een hobbel van 90 graden praat natuurlijk

nou als ik snel een spin of scratch wil doen schiet de naald er af... het draaien opzich heeft er geen last van, maar als ik de plaat snel op een bepaald punt wil zetten(zoeken) dan springt hy er uit, en dat kost VEEL TE VEEL tijd...
pi_5251921
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 12:11 schreef Apock het volgende:

[..]

nou als ik snel een spin of scratch wil doen schiet de naald er af... het draaien opzich heeft er geen last van, maar als ik de plaat snel op een bepaald punt wil zetten(zoeken) dan springt hy er uit, en dat kost VEEL TE VEEL tijd...

gebeurt dat bij elke plaat? want dan zou ik eens naar de afstelling van je element en toonarm gaan kijken...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_5251940
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 12:19 schreef Ener-G het volgende:

[..]

gebeurt dat bij elke plaat? want dan zou ik eens naar de afstelling van je element en toonarm gaan kijken...

nee alleen bij 2 platen die krom zijn...er zit zeg maar een hobbel in als ie draait. (deze hebben niet goed in m'n tas gezetten
  zaterdag 3 augustus 2002 @ 12:42:45 #6
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_5252059
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 12:24 schreef Apock het volgende:

[..]

nee alleen bij 2 platen die krom zijn...er zit zeg maar een hobbel in als ie draait. (deze hebben niet goed in m'n tas gezetten

1. betere tas kopen
2. inderdaad eens kijken naar je element/arm
3. je kunt ze natuurlijk altijd goed inpakken in zacht spul (platendoekenmateriaal ofzo) en dan tussen 2 tegels of 2 latten + lijmtangen leggen om ze glad te krijgen, ik weet alleen niet in hoeverre de sporen daaronder te lijden hebben...
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_5252500
Heb wel eens gehoord dat je twee theedoeken in heel heet water moet houden, die dingen moet uitwringen en daar dan een tijdje die plaat tussen moet houden.

Heb één keer gehad dat een plaat omgebogen was (had in de zon gelegen) maar dat was gelijk zo erg dat er niets aan te doen was, zal zo wel ff die plaat + webcam opzoeken

Edit:

Was wel een goeie plaat

[Dit bericht is gewijzigd door Kid_RisK op 03-08-2002 14:20]

pi_5252803
Ik heb weleens gelezen dat je een lp die een klein beetje krom is (dus niet zo extreem als dat plaatje van Kid Risk) een tijdje tussen twee glasplaten in de zon moet leggen, maar het klinkt niet erg aannemelijk. Ik heb het zelf in ieder geval nooit geprobeerd, terwijl ik ook nog wat lp's heb die niet helemaal recht meer zijn. Maar een goede afstelling van je platenspeler wil ook wel helpen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5252939
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 13:43 schreef Kid_RisK het volgende:
Heb wel eens gehoord dat je twee theedoeken in heel heet water moet houden, die dingen moet uitwringen en daar dan een tijdje die plaat tussen moet houden.

Heb één keer gehad dat een plaat omgebogen was (had in de zon gelegen) maar dat was gelijk zo erg dat er niets aan te doen was, zal zo wel ff die plaat + webcam opzoeken

Edit:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Was wel een goeie plaat

he welke Bush was dat?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_5253656
Het beste lijkt mij om je platen gewoon heel te houden..
Dus misschien overstappen van een platentas naar een goede, stevige platenkoffer. Evt. de platen die je niet gebruikt opbergen in van die plastic boodschappen-kratten.
Ik weet verder geen echte manier om ze weer recht te krijgen (misschien grote stapel boeken?!?!).

Suc6 ermee...

"I look back and I'm amazed, that my thoughts were so clear and true, and three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record... you're so cool, you're so cool, you're so cool..."
  zaterdag 3 augustus 2002 @ 16:11:45 #11
25348 Eriksie
Fatale uitzondering...
pi_5253711
Gewoon onder een enorme stapel andere platen leggen.
Of het handig is, is een tweede...
  zondag 4 augustus 2002 @ 02:08:34 #12
33374 Kiss
Ja ik ben nieuw
pi_5258739
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 14:45 schreef Ener-G het volgende:

[..]

he welke Bush was dat?

In ieder geval niet nummer 100 want dat is een knal gele (ja die plaat heb ik zelfs )

Ow ff een tip voor de ,mensen die platen recht willen bakken.
Allereerst -> tis at your own risk.

Owke komtie -> neem 2 glasplaten -> plaat er tussen -> oven voorstoken op 40 á 50 graden en dan de plaat tussen de glasplaten in geklemt de oven in -> half uurtje doorgaren -> uit de oven halen en langzaam af laten koelen. (wel ff wat op de bovenste glas plaat leggen zodat er heel iets druk op staat -> niet alle stoeptegels uit je terras rukken dus want dan pers je um kapot )

Check out the massive sound UK Garage and 2Step
pi_5260024
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 14:45 schreef Ener-G het volgende:

[..]

he welke Bush was dat?

Mucho Stylz - Ellte / Chrome (1076)
pi_5288488
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 16:11 schreef Eriksie het volgende:
Gewoon onder een enorme stapel andere platen leggen.
ehhh nee, dat is ook weer niet goed heb ik gehoord
Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
  woensdag 7 augustus 2002 @ 13:10:15 #15
9485 A-wing
90 % of everything is crap.
pi_5290806
Ik kan je iig vertellen dat het met de 'boeken-methode' niet werkt. bij normo temperatuur vervormen die dingen gewoon niet trug. Ik heb zelf superlang geprobeerd om een single met superveel gewicht weer plat te krijgen maar dat hielp alllemaal niks. Volgens mij kan je 'em beter opnieuw kopen... en als dat niet kan zou ik het risico met die verwarmingsmanieren niet nemen; hij wordt dan misschien wel weer plat maar dan zijn de sporen wel naar de klote...
I'll just sit an' grin, money will role right in... | At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge.
pi_5290962
Gast van de Midtown in Rotterdam vertelde me dat je ze ook kon platmaken met een lauwwarme vochtige theedoek.. vond het beetje wazig klinken, maar er moet toch een makkelijke methode zijn voor een plaat die gewoon niet vlak is.. Soms is het maar een kleine afwijking maar wel bijzonder irritant bij het mixen!

Jaap

woensdag 7 augustus 2002 @ 23:26:17 #17
16723 timmit
zo dat moest er ff uit
pi_5299283
ik leg ze in een bak heet water en dan leg i ker wat zwaars op dat werkt wel aardig
Alles wat ik doe is toch wel leuk
pi_5299332
hete theedoek aan alle kanten 1. FF paar uurtjes tussen 2 glasplaten leggen en je kan weer draaien. Ik zou die oven niet doen, alleen als het echt niet anders kan. Niet te warm anders smelt je de sporen dicht.
pi_5314369
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 23:30 schreef dagizmo het volgende:
hete theedoek aan alle kanten 1. FF paar uurtjes tussen 2 glasplaten leggen en je kan weer draaien. Ik zou die oven niet doen, alleen als het echt niet anders kan. Niet te warm anders smelt je de sporen dicht.
Kijk, dat klinkt als iets waar ik wat mee kan
Na mijn vakantie eens proberen met mijn kromme plaat

Jaap

pi_10074757
HELP!!

Heeft iemand nog goede suggesties voor het rechtbuigen van platen?? Mijn van het weekend vers gekochte vinyl heeft een reisje in mn laptoptas niet bepaald goed doorstaan en nu zit ik dus met 6 wobbly, onspeelbare 12"s! .

Ik heb de hete theedoeken methode al geprobeerd, maar echt veel nut had dat niet, ik heb er een nacht lang een dikke stapel boeken op laten staan maar het effect daarvan was ook nihil. Ik heb ook geen beschikking over grote glasplaten of iets dergelijks dus dat houdt ook op...

Tips?? Anyone???

pi_13477856
Hier is nog iemand met hetzelfde probleem...
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  dinsdag 30 september 2003 @ 19:38:03 #22
9485 A-wing
90 % of everything is crap.
pi_13552503
Ik vraag het wel effe bij da capo in utrecht, als die gast het niet weet, kan het niet
I'll just sit an' grin, money will role right in... | At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge.
pi_13566531
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 19:38 schreef A-wing het volgende:
Ik vraag het wel effe bij da capo in utrecht, als die gast het niet weet, kan het niet
Hehe koel, met natte doeken werkt niet, het is zelfs erger geworden. . Glasplaten heb ik ook nog niet geprobeerd.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  woensdag 1 oktober 2003 @ 11:33:44 #24
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_13566747
Als platen wat hol of bol staan, kun je ze ook wel met de hand bijbuigen. Een kleine hobbel werk je op die manier ook weg (vaak genoeg gedaan). Wel met enige voorzichtigheid natuurlijk, want anders breekt je plaat
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_13567076
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 11:33 schreef MSXUser het volgende:
Een kleine hobbel werk je op die manier ook weg
Ik heb last van een grote bobbel. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')