quote:is toch niet nodig? een goede platenspeler past zich aan aan de hobbels in je plaat, tenzij je nu over een hobbel van 90 graden praat natuurlijk
Op zaterdag 03 augustus 2002 11:57 schreef Apock het volgende:
Wat kan je allemaal tegen kromme platen (vinyl) doen???
Ik heb al verschillende dingen gehoord van het strijken tussen handdoeken tot een middag tussen 2 tegels leggen
Wat kan ik het beste doen om m'n plaat ASAP weer recht te hebben
quote:nou als ik snel een spin of scratch wil doen schiet de naald er af... het draaien opzich heeft er geen last van, maar als ik de plaat snel op een bepaald punt wil zetten(zoeken) dan springt hy er uit, en dat kost VEEL TE VEEL tijd...
Op zaterdag 03 augustus 2002 12:03 schreef dr.dunno het volgende:[..]
is toch niet nodig? een goede platenspeler past zich aan aan de hobbels in je plaat, tenzij je nu over een hobbel van 90 graden praat natuurlijk
quote:gebeurt dat bij elke plaat? want dan zou ik eens naar de afstelling van je element en toonarm gaan kijken...
Op zaterdag 03 augustus 2002 12:11 schreef Apock het volgende:[..]
nou als ik snel een spin of scratch wil doen schiet de naald er af... het draaien opzich heeft er geen last van, maar als ik de plaat snel op een bepaald punt wil zetten(zoeken) dan springt hy er uit, en dat kost VEEL TE VEEL tijd...
quote:nee alleen bij 2 platen die krom zijn...er zit zeg maar een hobbel in als ie draait. (deze hebben niet goed in m'n tas gezetten
Op zaterdag 03 augustus 2002 12:19 schreef Ener-G het volgende:[..]
gebeurt dat bij elke plaat? want dan zou ik eens naar de afstelling van je element en toonarm gaan kijken...
quote:1. betere tas kopen
Op zaterdag 03 augustus 2002 12:24 schreef Apock het volgende:[..]
nee alleen bij 2 platen die krom zijn...er zit zeg maar een hobbel in als ie draait. (deze hebben niet goed in m'n tas gezetten
Heb één keer gehad dat een plaat omgebogen was (had in de zon gelegen) maar dat was gelijk zo erg dat er niets aan te doen was, zal zo wel ff die plaat + webcam opzoeken
Edit:
Was wel een goeie plaat
[Dit bericht is gewijzigd door Kid_RisK op 03-08-2002 14:20]
quote:he welke Bush was dat?
Op zaterdag 03 augustus 2002 13:43 schreef Kid_RisK het volgende:
Heb wel eens gehoord dat je twee theedoeken in heel heet water moet houden, die dingen moet uitwringen en daar dan een tijdje die plaat tussen moet houden.Heb één keer gehad dat een plaat omgebogen was (had in de zon gelegen) maar dat was gelijk zo erg dat er niets aan te doen was, zal zo wel ff die plaat + webcam opzoeken
Edit:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Was wel een goeie plaat
Suc6 ermee...
quote:In ieder geval niet nummer 100 want dat is een knal gele (ja die plaat heb ik zelfs
Op zaterdag 03 augustus 2002 14:45 schreef Ener-G het volgende:[..]
he welke Bush was dat?
Ow ff een tip voor de ,mensen die platen recht willen bakken.
Allereerst -> tis at your own risk.
Owke komtie -> neem 2 glasplaten -> plaat er tussen -> oven voorstoken op 40 á 50 graden en dan de plaat tussen de glasplaten in geklemt de oven in -> half uurtje doorgaren -> uit de oven halen en langzaam af laten koelen. (wel ff wat op de bovenste glas plaat leggen zodat er heel iets druk op staat -> niet alle stoeptegels uit je terras rukken dus want dan pers je um kapot
)
quote:Mucho Stylz - Ellte / Chrome (1076)
Op zaterdag 03 augustus 2002 14:45 schreef Ener-G het volgende:[..]
he welke Bush was dat?
quote:ehhh nee, dat is ook weer niet goed heb ik gehoord
Op zaterdag 03 augustus 2002 16:11 schreef Eriksie het volgende:
Gewoon onder een enorme stapel andere platen leggen.
Jaap
quote:Kijk, dat klinkt als iets waar ik wat mee kan
Op woensdag 07 augustus 2002 23:30 schreef dagizmo het volgende:
hete theedoek aan alle kanten 1. FF paar uurtjes tussen 2 glasplaten leggen en je kan weer draaien. Ik zou die oven niet doen, alleen als het echt niet anders kan. Niet te warm anders smelt je de sporen dicht.
Jaap
Heeft iemand nog goede suggesties voor het rechtbuigen van platen?? Mijn van het weekend vers gekochte vinyl heeft een reisje in mn laptoptas niet bepaald goed doorstaan en nu zit ik dus met 6 wobbly, onspeelbare 12"s! .
Ik heb de hete theedoeken methode al geprobeerd, maar echt veel nut had dat niet, ik heb er een nacht lang een dikke stapel boeken op laten staan maar het effect daarvan was ook nihil. Ik heb ook geen beschikking over grote glasplaten of iets dergelijks dus dat houdt ook op...
Tips?? Anyone???
quote:Hehe koel, met natte doeken werkt niet, het is zelfs erger geworden.
Op dinsdag 30 september 2003 19:38 schreef A-wing het volgende:
Ik vraag het wel effe bij da capo in utrecht, als die gast het niet weet, kan het niet
quote:Ik heb last van een grote bobbel.
Op woensdag 1 oktober 2003 11:33 schreef MSXUser het volgende:
Een kleine hobbel werk je op die manier ook weg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |