Met name wat je van ons wilt weten. Gezien je een topic gestart hebt gaan we er van uit dan je andermans mening wilt horen? Of ervaringen? Vragen beantwoord wilt hebben? Etc.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:19 schreef therock1987 het volgende:
Wat willen jullie weten ? Wat ik denk of voel ? Wat ik doe ?
Een diagnose wordt simpelweg afgegeven op basis van een aantal criteria die vastgesteld en afgewogen dienen te worden door een bevoegd arts.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:20 schreef MeneertjeKnorrepot het volgende:
[..]
Onzin?
Het is de waarheid! Pas wanneer er sprake is van problematiek die zodanig is dat er schade door wordt ondervonden, wordt er een diagnose gegeven.
Anders kun je wel ophouden. Dan is inderdaad iedereen die wel eens verstrooid is ADHD'er, en iedereen die wat onzekerder is borderliner.
Vertel eens wat zaken waar je tegenaan loopt.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:19 schreef therock1987 het volgende:
Wat willen jullie weten ? Wat ik denk of voel ? Wat ik doe ?
Ik ben rustig hoor maar deze onzin is schadelijk eigenlijk zegt hij tegen die jongen dat zelfdokteren prima kan als je denkt dat je genoeg te lijden hebt en zelf maar vind dat je aan die punten voldoet.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:22 schreef Impulse101 het volgende:
En als EK en Knorrepot nu eens tot rust kwamen en mee deden met het oplossen van de TS zijn probleem ...
Dit kan ik wel enigszins beamen. Ik dacht zelf namelijk dat ik last van ADD had (zelfde verhaal, symptonen leken overeen te komen, plus, mijn broertje had het ook). Ik heb me laten testen bij het GGZ, om uitsluitsel te krijgen. Ik bleek niet in aanmerking te komen voor de diagnose, omdat het mijn functioneren niet zozeer belemmerde. Ik moest wel wat extra moeite doen voor bepaalde dingen (concentratie was bijvoorbeeld zeer onder het gemiddelde), maar echt ADD kwam er niet uit naar voren.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:20 schreef MeneertjeKnorrepot het volgende:
[..]
Onzin?
Het is de waarheid! Pas wanneer er sprake is van problematiek die zodanig is dat er schade door wordt ondervonden, wordt er een diagnose gegeven. De afwijking zit hem in het functioneren namelijk.
Anders kun je wel ophouden. Dan is inderdaad iedereen die wel eens verstrooid is ADHD'er, en iedereen die wat onzekerder is borderliner.
Wie prima functioneert behoort nimmer een diagnose als ADHD of borderline te kunnen krijgen. En dat is niet mijn verzinsel hoor.
Wat ik stel is feit.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:22 schreef EK-burger het volgende:
[..]
Een diagnose wordt simpelweg afgegeven op basis van een aantal criteria die vastgesteld en afgewogen dienen te worden door een bevoegd arts.
Wat jij stelt is klinkklare onzin en verzin je waarschijnlijk ter plekke.
Ik denk dat jullie beide een punt hebben, maar allebei vanuit een ander perspectief (een van ervaring en de ander vanuit "het boekje").quote:Op zondag 3 juni 2012 15:24 schreef EK-burger het volgende:
[..]
Ik ben rustig hoor maar deze onzin is schadelijk eigenlijk zegt hij tegen die jongen dat zelfdokteren prima kan als je denkt dat je genoeg te lijden hebt en zelf maar vind dat je aan die punten voldoet.
Nee juist niet!quote:Op zondag 3 juni 2012 15:24 schreef EK-burger het volgende:
[..]
Ik ben rustig hoor maar deze onzin is schadelijk eigenlijk zegt hij tegen die jongen dat zelfdokteren prima kan als je denkt dat je genoeg te lijden hebt en zelf maar vind dat je aan die punten voldoet.
Onzin.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:26 schreef MeneertjeKnorrepot het volgende:
[..]
Wat ik stel is feit.
Als ik met jou een lijstje doorneem kun jij wel 1000 keer zeggen "ja dat heb ik ook". Maar als in jouw feitelijke functioneren geen probleem waar te nemen valt, dan heb je simpelweg geen stoornis.
Dus met alleen een vragenlijst ben je er niet. De stoornis zal je functioneren moeten beinvloeden, en anders is er simpelweg geen sprake van een stoornis.
Hij zegt toch ook dat de dokter dat functioneren onderzoekt en beslist of de persoon wel of niet naar behouden functioneert?quote:Op zondag 3 juni 2012 15:28 schreef EK-burger het volgende:
[..]
Onzin.
Je hebt psychisch compleet gestoorde mensen die zelf vinden dat ze prima functioneren.
Kijk maar naar zo'n Breivik.
Helaas, Breivik is dus psychisch gezond verklaard omdat hij (ondanks zijn gruwelijke daad) normaal functioneert.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:28 schreef EK-burger het volgende:
[..]
Onzin.
Je hebt psychisch compleet gestoorde mensen die zelf vinden dat ze prima functioneren.
Nee hij zei net letterlijk dat een bepaalde mate van lijden noodzakelijk was om tot een bepaalde diagnose te komen.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:29 schreef Fera het volgende:
[..]
Hij zegt toch ook dat de dokter dat functioneren onderzoekt en beslist of de persoon wel of niet naar behouden functioneert?
Onder andere ja. Hij is ook psychisch gestoord verklaard, in een ander rapport.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:29 schreef Impulse101 het volgende:
[..]
Helaas, Breivik is dus psychisch gezond verklaard omdat hij (ondanks zijn gruwelijke daad) normaal functioneert.
Heb je niet verder gelezen dan die opmerking? Hij heeft het nergens gehad over dat de persoon zelf bepaald of hij/zij borderline heeft, maar dat dit door een arts wordt gedaan. Precies wat jij eigenlijk ook bedoelde.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:31 schreef EK-burger het volgende:
[..]
Nee hij zei net letterlijk dat een bepaalde mate van lijden noodzakelijk was om tot een bepaalde diagnose te komen.
Ik dacht dat rapport onofficieel was (dus niet door mensen die daadwerkelijk met hem gepraat hadden)?quote:Op zondag 3 juni 2012 15:31 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Onder andere ja. Hij is ook psychisch gestoord verklaard, in een ander rapport.
Geen onzin.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:28 schreef EK-burger het volgende:
[..]
Onzin.
Dat zou kunnen. Ik weet het niet zeker. Ze zullen dan echter wel video's van gesprekken met hem bekeken hebben.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:32 schreef Impulse101 het volgende:
[..]
Ik dacht dat rapport onofficieel was (dus niet door mensen die daadwerkelijk met hem gepraat hadden)?
Dit wil ik ook graag horen van je. En ook met wie je in gesprek bent (hulpverlener, psycholoog of psychiater).quote:Op zondag 3 juni 2012 15:35 schreef Fera het volgende:
Ik vraag me af waarom je ontevreden bent met het proces.
Dat is ook mijn ervaring.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:38 schreef Kloonhommel het volgende:
Ff voor de goede orde: geen enkele psychiater zal de diagnose Borderliner in zeer korte tijd vaststellen. Het is een onderzoek van om en nabij 1 jaar en dan pas zullen ze een diagnose stellen.
En ja, dat weet ik uit eigen ervaring.
GAF is onderdeel van DSM naar mijn wetenquote:Op zondag 3 juni 2012 15:26 schreef MeneertjeKnorrepot het volgende:
[..]
Wat ik stel is feit.
Als ik met jou een lijstje doorneem kun jij wel 1000 keer zeggen "ja dat heb ik ook". Maar als in jouw feitelijke functioneren geen probleem waar te nemen valt, dan heb je simpelweg geen stoornis.
Dus met alleen een vragenlijst ben je er niet. De stoornis zal je functioneren moeten beinvloeden, en anders is er simpelweg geen sprake van een stoornis.
Heb je aangegeven dat de medicatie naar jouw idee niet werkt? En wat werd daarop gezegd?quote:Op zondag 3 juni 2012 15:52 schreef therock1987 het volgende:
Ze helpen me met het zoeken naar een eigen plek(woning)
En krijg seroquel voor m'n gedachtes en stemmingen . Thats it eigenlijk op dit moment ,
Heb zelf het idee dat de medicatie niet werkt , ik slaap wel door en vast . Maar zodra ik wakker word heb k weer die gedachtes en angsten en de stemminggswisseling . Neiging om te krassen omdat het me oplucht . En stel ik kras nu , en zie de krassen morgen op m'n arm , dan weet ik dat vandaag echt is gebeurt.
Onzin.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:59 schreef Re het volgende:
Seroquel is alleen goedgekeurd voor schizofrenie, bipolair en MDS niet voor borderline
Waarom niet?quote:Op zondag 3 juni 2012 15:59 schreef Re het volgende:
Seroquel is alleen goedgekeurd voor schizofrenie, bipolair en MDS niet voor borderline
Oke dan zit je nog relatief laag.quote:Op zondag 3 juni 2012 15:56 schreef therock1987 het volgende:
25 mg . Meestal 1 voor t slapen gaan.
Maar als m'n gedachtes te erg zijn en m'n emoties , dan 2 voor t slapen.
Maar ik mag er Ook 1 overdag(doe k niet vaak ) meestal dus 1 per dag en soms 2 ,3 komt zelden voor
Off label gebruik idd, maar niet bewezen effectiefquote:Op zondag 3 juni 2012 16:02 schreef EK-burger het volgende:
[..]
Onzin.
Seroquel krijg je voor allerlei klachten tot aan slaapstoonissen aan toe. Het is atypische antipsychotica en dus geschikt of voorgeschreven bij een scala aan klachten.
Hoe weet je dat eigenlijk? Niet dat ik je niet geloof, maar lees je er gewoon veel over of ben je iets psychologisch van beroep?quote:Op zondag 3 juni 2012 16:15 schreef Re het volgende:
[..]
Off label gebruik idd, maar niet bewezen effectief
Ik ben medisch farmacoloog en werk al 11 jaar met psychofarmaca.quote:Op zondag 3 juni 2012 16:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe weet je dat eigenlijk? Niet dat ik je niet geloof, maar lees je er gewoon veel over of ben je iets psychologisch van beroep?
Cool, wist ik niet.quote:Op zondag 3 juni 2012 16:20 schreef Re het volgende:
[..]
Ik ben medisch farmacoloog en werk al 11 jaar met psychofarmaca.
Maar de diagnose was nog niet gegeven, toch? Hoe verloopt dat onderzoek, zijn ze daar nog actief mee bezig?quote:Op zondag 3 juni 2012 15:52 schreef therock1987 het volgende:
Ze helpen me met het zoeken naar een eigen plek(woning)
En krijg seroquel voor m'n gedachtes en stemmingen . Thats it eigenlijk op dit moment ,
Heb zelf het idee dat de medicatie niet werkt , ik slaap wel door en vast . Maar zodra ik wakker word heb k weer die gedachtes en angsten en de stemminggswisseling . Neiging om te krassen omdat het me oplucht . En stel ik kras nu , en zie de krassen morgen op m'n arm , dan weet ik dat vandaag echt is gebeurt.
Dus als ik het goed begrijp is er geen voortgang tot jij bent verhuisd en het proces overgedragen wordt aan de GGZ van een andere regio?quote:Op zondag 3 juni 2012 16:33 schreef therock1987 het volgende:
Er is nog niks op gang gezet , geen onderzoek niks ! Omdat ik weg wil uit de woonplaats waar ik nu zit , wil verhuizen naar een andere provincie.
Dat lijkt me op zich niet zo heel raar.quote:Op zondag 3 juni 2012 16:33 schreef therock1987 het volgende:
Er is nog niks op gang gezet , geen onderzoek niks ! Omdat ik weg wil uit de woonplaats waar ik nu zit , wil verhuizen naar een andere provincie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |